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市場調査レポート
商品コード
1642217

スタンディングパウチ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Stand-Up Pouches - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
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スタンディングパウチ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スタンディングパウチの市場規模は2025年に145億米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは5.62%で、2030年には190億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • スタンディングパウチは、パウチが潰れることなく目立つように底マチが広いフレキシブルパッケージングソリューションです。パウチは複数のバリア材層で構成され、それらがラミネートされて1枚の連続シートになっています。この層が外的要因から内容物を保護・保持するため、スタンディングパウチの需要が高まっています。
  • スタンディングパウチは軽量であるため、包装や輸送の手間が省け、メーカーにとって費用対効果の高いソリューションとなります。ブランド・マーケティング・イニシアチブを最適化するための飲食品包装用スタンディングパウチの需要の高まりが、世界市場の成長を後押ししています。柔軟性、耐久性、内容物の鮮度を保つ能力により、ペット用製品へのスタンディングパウチの利用が増加しており、予測期間中の市場の成長を後押しすると予想されます。
  • 外出先でのスナック需要の高まりは、消費者に利便性を提供する再閉鎖可能なスタンディングパウチの必要性につながった。食品を新鮮に保ち、湿気から守るためにスタンディングパウチの利用が増加しており、保存期間を延ばすのに役立っているため、市場の成長を後押ししています。消費者のライフスタイルや食の嗜好の変化は、食品技術の変化と相まって、市場の需要をさらに生み出しています。
  • 包装の革新は、パーソナルケア包装業界に有利な機会をもたらしています。Amcorのリサイクル可能なスタンディングパウチは、便利で使いやすいディスペンサーと輸送性により、液体、クリーム、ジェル用の優れた選択肢となっています。AmcorとL'Orealは、リサイクル可能なポリエチレン(PE)フィルムを使用した詰め替え用エコパックシャンプーの開発で提携しました。この提携以来、ロレアルはリサイクル可能なスタンディングパウチに切り替え、プラスチック消費量を75%削減しました。
  • しかし、環境問題に対する消費者の意識の高まり、ダイナミックな規制基準、持続可能性への継続的な取り組み、高度なリサイクル施設の必要性によるリサイクル率の低さが、市場成長の課題となっています。
  • 持続可能性に対する関心の高まりは、ベンダーをリサイクル可能で持続可能なスタンディングパウチに向かわせる。同市場は、持続可能な製品イノベーションへの設備投資と、新たなリサイクル産業の成長を目の当たりにすると予想されます。例えば、2023年11月、軟包装会社のProAmpac LLCは、従来のパウチに代わる持続可能な代替品としてProActive PCRレトルトパウチを発売しました。ProActive PCRレトルトパウチには、消費者再利用(PCR)素材が30%含まれており、ブランドが持続可能性の目標を達成できるよう設計されています。

スタンディングパウチの市場動向

飲食品向けフレキシブルパッケージングソリューションの採用増加

  • 北米、欧州、アジア太平洋における飲食品セクターの急拡大は、人口の増加、消費者のライフスタイルの変化、消費能力の増大に起因しています。ライフスタイルの変化や、健康と栄養に関する情報への容易なアクセスにより、嗜好性の高い健康的な食品、コンビニエンス・フード、1回分ずつ提供されるオプションへの需要が高まっています。飲食品を取り巻くこうした急速な変化は、スタンディングパウチのような便利な包装オプションに対する需要を生み出しています。
  • オーガニック・トレード・アソシエーション(Organic Trade Association)によると、米国におけるオーガニック包装食品・飲料の消費量は、2022年の247億8,000万米ドルから2025年には278億6,000万米ドルに達すると予測されています。このため、スタンドパウチを含む費用対効果の高いフレキシブルなパッケージング・ソリューションの需要が高まると予想されます。
  • スタンドパウチ包装は、ビジネスブランドのアイデンティティを高め、ビジュアルマーケティングを強化します。パウチは汎用性があり、柔軟で魅力的であるため、ブランドを促進し、売上を増加させる。デジタル印刷されたスタンドパウチは、ビジネスの特定の要望に応じてブランドのアイデンティティを大幅に高めることができます。企業はパウチの表面全体を利用して、エキサイティングなグラフィック、ロゴ、ブランディング・メッセージ、または製品の詳細を表示することができます。
  • 現在、消費者はスタンディングパウチを品質の証とみなしており、ベンダーはこのような包装形態を通じてプレミアム化を伝える必要があります。スタンディングパウチは、湿気、光、空気、バクテリアから食品を守り、優れた保護を提供します。
  • 市場の拡大が続いている背景には、利便性と手頃な価格による包装食品や飲食品の需要の増加などがあります。スタンディングパウチは通常軽量素材で作られているため、輸送コストが大幅に削減されます。また、パウチにはスパウト、ジッパー、ティアノッチなど様々なクロージャーオプションが付属しており、市場の成長をさらに後押ししているという事実も需要を後押ししています。
  • いくつかの業界メーカーは、持続可能なソリューションの導入に注力し、常に顧客と市場のニーズに取り組んできました。例えば、2024年1月、米国の包装会社API Groupとその子会社Accredo PackagingはFresh-Lockチームと協力し、食品包装用の消費者再利用(PCR)後の材料を50%使用したフレキシブルスタンディングパウチを発表しました。この製品にはチャイルドガードスライダー技術が搭載されており、子供に安全なクロージャーの保護と循環型経済の促進を実現しています。

アジア太平洋がスタンディングパウチの急成長市場になる見込み

  • スタンディングパウチは、この地域で成長する食品加工業界で人気を集めています。ライフスタイルがますます忙しくなっているため、消費者は外出時のニーズに対応するために軽量で持ち運びしやすいスナック包装を好んでいます。ジッパーなどのリシーラブル機能を備えたコンパクトなサイズが人気で、持ち運びに便利なオプションの需要に応えています。この市場を牽引しているのは、主にオン・ザ・ゴー食品と、保存安定性を維持するためのレトルトパック商品に対する嗜好の高まりです。
  • 組織化された食品小売店の拡大が極めて重要な役割を果たしており、消費者に魅力的な割引価格で多様な製品を提供しています。インドの食品加工業界は、技術的・社会的進歩を取り入れながら変革期を迎えています。したがって、便利ですぐに消費できる製品への需要は、パウチのような効率的で革新的なパッケージング・ソリューションの重要性を強調しています。
  • 特に都市部では、すぐに食べられる製品やスナックなどの加工食品の人気が急上昇しています。インド・ブランド・エクイティ財団によると、インドにおける加工食品の年間世帯消費量は2030年までに3倍になると予想されており、同国は有利な市場として確立しています。
  • 2023年4月、SIGはインドのパルガールに第2生産工場を開設すると発表しました。この工場では、これまでScholle IPNとBossarの名で販売されていたSIGのバッグインボックスとスパウト付きパウチパッケージを生産しています。
  • アジアにおけるペットケア産業は、人口動態の変化と所得水準の上昇に伴うペット飼育の増加により、プラス成長を記録しました。政府機関のHealth for Animalsは、2024年末までに中国のペット飼育数が世界一になると推定しており、これが同国におけるスタンディングパウチの需要を促進すると予想されています。
  • タイのペットフード輸出市場の成長は、ペットのヒューマニゼーションがプレミアムパッケージングソリューションへの需要を促進するため、パウチ包装業界にとって大きな機会となります。利便性と鮮度を重視するパウチ包装は、ペットフード業界における国内市場と輸出市場の進化するニーズを満たす上で極めて重要な役割を果たしています。

スタンディングパウチ業界の概要

同市場は断片化されており、多くの世界プレーヤーがかなりの市場シェアを占めています。市場をリードするプレーヤーは、常に製品ポートフォリオをアップグレードし、新製品発売、提携、買収など様々な有機的・無機的戦略を採用して市場を独占しています。

  • 2024年2月Amcor Group GmbHは米国Stonyfield Organic社と提携し、史上初のオールポリプロピレン(PP)製スパウト付きパウチを発売。このパウチは、Stonyfield社の冷蔵ヨーグルト製品「YoBaby」用に環境に配慮したデザインとなっています。
  • 2023年8月モンディPLCは、欧州のペットフード・サプライヤーであるFressnapfと協業し、ドライペットフード製品向けにリサイクル可能な新シリーズの単一素材パッケージング・ソリューションを提供すると発表しました。この単一素材パッケージはリサイクル可能で、スタンディングパウチにデザインされています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 地政学的シナリオが業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 簡便性と調理済み食品に対する需要の高まり
    • 費用対効果の高いフレキシブル包装ソリューションとブランド強化への要求の高まり
  • 市場抑制要因
    • 厳しい政府規制と環境問題の高まり

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
      • ポリエチレンテレフタレート(PET)
      • ポリエチレン(PE)
      • ポリプロピレン(PP)
      • エチレンビニルアルコール(EVOH)
      • その他のプラスチック材料
    • 金属(箔)
  • 用途別
    • 飲食品
    • ホームケア
    • ヘルスケア
    • ペットケア
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 中東・アフリカ
    • ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Group GmbH
    • Mondi PLC
    • Sonoco Products Company
    • Constantia Flexibles GmbH
    • Smurfit Kappa Group PLC
    • ProAmpac LLC
    • Swiss PAC USA
    • Winpak Ltd
    • Uflex Limited
    • Glenroy Inc.
    • FLAIR Flexible Packaging Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 67683

The Stand-Up Pouches Market size is estimated at USD 14.50 billion in 2025, and is expected to reach USD 19.06 billion by 2030, at a CAGR of 5.62% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The stand-up pouch is a flexible packaging solution with a wide bottom gusset that allows the pouch to stand prominently without collapsing. The pouch comprises multiple layers of barrier material, which are laminated to create one continuous sheet. The layers protect and preserve the contents from any external element, thus propelling the demand for stand-up pouches.
  • Stand-up pouches are lightweight, which reduces packaging and transportation, making them a cost-effective solution for manufacturers. The growing demand for stand-up pouches for food and beverage packaging to optimize brand marketing initiatives drives global market growth. The increasing usage of stand-up pouches for pet products due to their flexibility, durability, and ability to keep the contents fresh is expected to boost the growth of the market during the forecast period.
  • The rising demand for on-the-go snacks led to the need for re-closable stand-up pouches, which offer convenience to consumers. The growing use of stand-up pouches to keep food items fresh and secure from moisture helps to extend the shelf life, thus boosting the market growth. The changing lifestyle and food preferences among consumers, coupled with changing food technology, further create demand in the market.
  • Innovation in packaging is introducing lucrative opportunities for the personal care packaging industry. Amcor's recyclable stand-up pouches' convenient and easy-to-use dispensing and transportability make them an excellent choice for liquids, creams, and gels. Amcor and L'Oreal partnered to create a refill eco-pack shampoo made of recyclable polyethylene (PE) monosodium bicarbonate film. Since the partnership, L'Oreal has switched to the recyclable stand-up pouch, which reduces plastic consumption by 75%.
  • However, increasing consumer awareness of environmental concerns, dynamic regulatory standards, the ongoing drive for sustainability, and the poor recycling rate due to the need for advanced recycling facilities are challenging market growth.
  • The growing concern over sustainability further pushes the vendors toward recyclable and sustainable stand-up pouches. The market is expected to witness capital investment in sustainable product innovation and the growth of new recycling industries. For instance, in November 2023, ProAmpac LLC, a flexible packaging company, launched its ProActive PCR retort pouches as a sustainable alternative to conventional pouches. The ProActive PCR pouches contain 30% post-consumer recycled (PCR) material designed to help brands achieve sustainability goals.

Stand-Up Pouches Market Trends

Rising Adoption of Flexible Packaging Solutions for Packaged Food and Beverage

  • The rapidly expanding food and beverage sector in North America, Europe, and Asia-Pacific is attributable to the growing population, changing consumer lifestyle, and growing spending capacity. Lifestyle changes and easy access to information on health and nutrition are increasing the demand for indulgent and healthy foods, convenience foods, and single-serve options. These rapid changes in the food and beverage landscape create demand for convenient packaging options like stand-up pouches.
  • According to the Organic Trade Association, the consumption of organic packaged food and beverages in the United States is projected to reach USD 27.86 billion in 2025 from USD 24.78 billion in 2022. This is expected to fuel the demand for cost-effective, flexible packaging solutions, including stand-up pouches.
  • Stand-pouch packaging enhances business brand identity and strengthens visual marketing. Pouches are versatile, flexible, and attractive, promoting the brand and increasing sales. Stand-up pouches that are digitally printed can significantly elevate a brand's identity per the specific desires of the business. The company can utilize the whole surface of the pouch to display exciting graphics, logos, branding messages, or product details.
  • Consumers now consider stand-up pouches a signifier of quality, making it necessary for vendors to communicate premiumization through such a form of packaging. Stand-up pouches offer superior protection for foods, keeping them safe from moisture, light, air, and bacteria.
  • The ongoing expansion of the market can be attributed to factors such as the increasing demand for packaged food and beverages driven by convenience and affordability. Stand-up pouches are usually made with lightweight materials, significantly lowering transportation costs. The demand is also fueled by the fact that pouches come with various closure options, including a spout, zipper, and tear notch, further boosting the growth of the market.
  • Several industry manufacturers focus on introducing sustainable solutions and have constantly worked on customer and market needs. For instance, in January 2024, API Group, a US-based packaging company, and its subsidiary Accredo Packaging, collaborated with the Fresh-Lock team to introduce a flexible stand-up pouch made with 50% post-consumer recycled (PCR) material for food packaging. The product is available with child-guard slider technology, resulting in child-safe closure protection and promoting a circular economy.

Asia-Pacific is Expected to be the Fastest-growing Market for Stand-up Pouches

  • Stand-up pouches are gaining popularity in the region's growing food processing industry. Due to increasingly busy lifestyles, consumers favor lightweight, portable snack packaging to accommodate their on-the-go needs. Compact sizes with resealable features such as zippers are popular, meeting the demand for convenient on-the-go options. The market is driven by the growing preference for mostly on-the-go food products and retort-packed goods to maintain shelf stability.
  • The expansion of organized food retail outlets plays a pivotal role, offering consumers diverse products with enticing discounts. The food processing industry in India is undergoing a transformative phase, embracing technological and social advancements. Thus, the demand for convenient and ready-to-consume products underscores the significance of efficient and innovative packaging solutions like pouches.
  • Urban areas, particularly, witness a surge in the popularity of processed foods like ready-to-eat products and snacks. According to the India Brand Equity Foundation, the annual household consumption of processed foods in India is expected to triple by 2030, establishing the country as a lucrative market.
  • In April 2023, SIG announced the inauguration of a second production plant in Palghar, India. The plant produces SIG's bag-in-box and spouted pouch packaging, previously marketed under Scholle IPN and Bossar.
  • The pet care industry in Asia registered positive growth due to increasing pet ownership, driven by demographic changes and the rising income levels of the population. Health for Animals, a government organization, estimated that China will have the most pets in the world by the end of 2024, which is expected to drive the demand for stand-up pouches in the country.
  • The growth of the Thai pet food export market presents a significant opportunity for the pouch packaging industry, as pet humanization drives demand for premium packaging solutions. With a focus on convenience and freshness, pouch packaging plays a pivotal role in meeting the evolving needs of domestic and export markets within the pet food industry.

Stand-Up Pouches Industry Overview

The market is fragmented, with many global players operating in the market, constituting considerable market share. The leading market players are constantly upgrading their product portfolios and adopting various organic and inorganic strategies, such as new product launches, collaborations, and acquisitions, to dominate the market.

  • February 2024: Amcor Group GmbH partnered with Stonyfield Organic, a US-based company, to introduce the first-ever all-polypropylene (PP) spouted pouch. The pouch has an eco-friendly design for Stonyfield's YoBaby refrigerated yogurt product.
  • August 2023: Mondi PLC announced its collaboration with Fressnapf, a European pet food supplier, to provide a new range of mono-material recyclable packaging solutions for the dry pet food range. The mono-material packaging is recyclable and is designed in stand-up pouches.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Geopolitical Scenario Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Convenience and Ready-to-eat Food
    • 5.1.2 Growing Requirements for Cost Effective Flexible Packaging Solutions and Brand Enhancement
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Government Regulations and Growing Environmental Concerns

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Plastic
      • 6.1.1.1 Polyethylene Terephthalate (PET)
      • 6.1.1.2 Polyethylene (PE)
      • 6.1.1.3 Polypropylene (PP)
      • 6.1.1.4 Ethylene-vinyl Alcohol (EVOH)
      • 6.1.1.5 Other Plastic Materials
    • 6.1.2 Paper
    • 6.1.3 Metal (Foil)
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Food and Beverage
    • 6.2.2 Home Care
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Pet Care
    • 6.2.5 Other Applications
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Middle East and Africa
    • 6.3.5 Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor Group GmbH
    • 7.1.2 Mondi PLC
    • 7.1.3 Sonoco Products Company
    • 7.1.4 Constantia Flexibles GmbH
    • 7.1.5 Smurfit Kappa Group PLC
    • 7.1.6 ProAmpac LLC
    • 7.1.7 Swiss PAC USA
    • 7.1.8 Winpak Ltd
    • 7.1.9 Uflex Limited
    • 7.1.10 Glenroy Inc.
    • 7.1.11 FLAIR Flexible Packaging Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET