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市場調査レポート
商品コード
1642111

Hardware-as-a-Service(HaaS):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Hardware-as-a-Service (HaaS) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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Hardware-as-a-Service(HaaS):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Hardware-as-a-Service(HaaS)市場規模は2025年に1,205億4,000万米ドルと推定され、2030年には4,257億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは28.71%です。

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新しいITソリューションの導入ニーズの高まり、デジタル化の進展、中小・大企業によるHardware-as-a-Service(HaaS)ハードウェアやサービスへの投資の増加、技術進歩や製品革新、クラウドインフラへの負荷の増大などが、Hardware-as-a-Service(HaaS)市場の成長に影響を与える重要な要因となっています。

主なハイライト

  • ハース・モデルは、熾烈な市場で顧客にサービスを提供する新たな方法を模索する企業が、財務運営に負担をかけずに技術を獲得するために普及しています。Haasのアプローチは、常に機器の修理やアップグレードを行う企業にとって、より費用対効果が高いです。このサービスは、安価なマネージド・ソリューションを提供し、リース契約の一部としてメンテナンスとサポートが含まれます。顧客の場所へのハードウェアの設置は、顧客とマネージド・サービス・プロバイダー(MSP)の間で合意され、顧客はサービスの月額料金を支払う。
  • Hardware-as-a-Service(HaaS)市場は、クラウドプラットフォームの普及が進むにつれて発展すると予想されます。Hardware-as-a-Service(HaaS)のソリューションは非常に低価格であるため、中小企業にも適しています。その結果、世界のHardware-as-a-Service(HaaS)分野の拡大に貢献すると思われます。
  • オンデマンド・サービス(XaaS)は、いくつかの業界で所有権に取って代わりつつあります。データ・ストレージ・サーバーやアクティブ・コンピューティング・ギアが消費者向けにリモートで提供されるサービスを構成しているように、クラウド・コンピューティング・サービスもまた、調査対象分野への投資を引き寄せています。
  • Hardware-as-a-Service(HaaS)モデルの採用における根本的な障壁であり、その拡大の制約となっているのは、Hardware-as-a-Service(HaaS)のアプローチによって提供される利点に対する理解不足です。インド、中国、ブラジル、インドネシアなどの開発途上国の企業は、ハードウェアの更新、保守、交換にかかるコストの削減といったメリットを知らないため、このサービスモデルを採用する可能性が低いです。
  • COVID-19の発生により、特にサービス企業は在宅勤務文化を受け入れています。そのため、主にあらゆる種類のリース用ノートパソコンの需要が急増しています。しかし、サプライチェーンと生産活動が完全に途絶えたことで、ハードウェア部品の需要と供給の間に大きなミスマッチが生じ、市場ではさらなるニーズが発生しています。Hardware-as-a-Service(HaaS)は、COVID-19パンデミックのような不測の事態が発生した際に、事業が完全に停止するリスクを軽減するため、今後数四半期は通常の状況になると予想されます。

Hardware-as-a-Service(HaaS)市場の動向

小売/卸売部門が市場で最大シェアを占める

  • Hardware-as-a-Service(HaaS)の採用は業界によって異なります。全組織の中で、小売/卸売組織がHardware-as-a-Service(HaaS)モデルをより大きく採用していることが判明しており、教育、金融サービス部門がそれに続いています。小売/卸売業では、数百から数千の店舗が世界中に広がっているため、社内のITチームが遠隔地にサービスを提供することが難しくなっています。
  • Spiceworksは、北米および欧州の組織のIT意思決定者1,100人以上を対象に、職場におけるハードウェア・アズ・サービス・モデルの浸透度を調査しました。調査の結果、小売/卸売企業の約31%がすでにHardware-as-a-Service(HaaS)モデル(1種類以上のデバイス)を利用していることがわかりました。また、残りの小売企業の7%は、今後2年以内にHardware-as-a-Service(HaaS)を導入する予定です。部品交換、ハードウェア・サポート、トラブルシューティングは、このモデルで最もよく利用されるサービスの一部です。
  • パンデミック(世界的大流行)の最中、小売業は多くの国で必要不可欠なビジネスのひとつとみなされ、他の産業が閉鎖せざるを得ない状況でも営業を続けることが許されました。小売業者、卸売業者、スーパーマーケット、百貨店の間で数多くのハードウェアシステムに対するニーズが高まっていることから、この業界は重要な位置を占めると予測されています。
  • 小売業界では最近の投資や開発が盛んです。デジタル台帳、在庫管理、決済ソリューション、物流・フルフィルメントツールなどのサービスで小売業界をサポートするリテールテック企業は、Hardware-as-a-Service(HaaS)サービスのニーズを高めています。

アジア太平洋地域の需要が成長を牽引する見込み

  • アジアには、インドや中国など、急成長を遂げている経済圏があります。IT・通信業界の労働人口が多く、多くの企業がHardware-as-a-Service(HaaS)・モデルの需要を押し上げると予想されます。
  • さらに、ライフサイエンスや小売の組織、中小企業の増加、Hardware-as-a-Service(HaaS)の認知度の向上が、予測期間中の市場を牽引すると予想されます。
  • 中国、台湾、韓国、インド、日本には中小企業が多く、Hardware-as-a-Service(HaaS)モデルは情報技術ハードウェアを最適に利用するためのコスト効率の高い手法であるため、アジア太平洋地域は予測期間中に最も高い成長率を記録すると予想されます。さらに、同地域にはハードウェア市場において重要なベンダーが複数存在するため、Hardware-as-a-Service(HaaS)の需要が高まっています。
  • Hardware-as-a-Service(HaaS)は、ハードウェアとソフトウェアのタイムリーなアップグレードとメンテナンスを可能にし、企業のIT負担を軽減します。
  • IT・通信業界にHardware-as-a-Service(HaaS)を導入することで、企業はハードウェアをリーズナブルな料金でレンタルし、ダウンタイムを減らし、セキュリティやソフトウェア・サービスを提供してデバイスを適切に管理することで、IT予算を削減することができます。

Hardware-as-a-Service(HaaS)業界の概要

現在、Hardware-as-a-Service(HaaS)市場を独占しているのは、製品を提供する少数のプレーヤーであり、世界市場は統合されると予想されます。Navitas Lease Corporation、FUSE3 Communications、Ingram Micro Inc.、Design Data Systems Inc.、Phoenix NAP LLC、Machado Consulting、Managed IT Solutions、Fujitsu Ltd.、Lenovo Group Ltd.、Amazon.com Inc.、Dell Inc.などが、調査対象となった主要企業です。グーグル、IBM、マイクロソフトといった業界のハイテク大手も、このas-a-service市場で競争するために新興企業と協力してこれらのサービスを提供しています。

2022年9月、Ingram Micro Inc.は、同社のデジタル・エクスペリエンス・プラットフォーム・エコシステムが米国とドイツの2つの主要市場で予定通り開始されたことを報告し、それ以外の世界の「本稼働」予定は2023年初頭であることを確認しました。参加者は、Xvantageのテクノロジーが実際に使用されている様子を見学し、Xvantageの初期展開が現在ラテンアメリカ全域で行われていることを知った。

2022年4月、Ingram Micro India社はDigitate社との販売契約を獲得しました。Digitate社のIgnioは、従来のITオペレーションから自律的なITオペレーションへの移行をサポートし、より良いビジネス成果、回復力、敏捷性の向上、顧客サービスの向上を提供します。最先端の機械学習(ML)および人工知能(AI)機能を活用し、IT運用に文脈に即したインテリジェンスを提供するエンド・ツー・エンドの自律型企業を支援するため、イングラム・マイクロ・インディアはDigitateの全ポートフォリオを提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 市場促進要因
    • クラウドプラットフォームの導入拡大
    • 投資誘致の増加
  • 市場の課題
    • Hardware-as-a-Service(HaaS)モデルの利点に対する認識不足

第5章 市場セグメンテーション

  • サービス別
    • ハードウェアモデル
      • Platform-as-a-Service
      • Desktop/PC-as-a-Service
      • Infrastructure-as-a-Service
      • Device-as-a-Service
    • プロフェッショナルサービス
  • エンドユーザー業界別
    • 小売/卸売
    • 教育
    • BFSI
    • 製造業
    • ヘルスケア
    • IT・通信
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Navitas Lease Corporation
    • FUSE3 Communications
    • Ingram Micro Inc.
    • Design Data Systems, Inc.
    • Phoenix NAP, LLC
    • Machado Consulting
    • Managed IT Solutions
    • Fujitsu Ltd.
    • Lenovo Group Ltd.
    • Dell Inc.
    • Microsoft Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66654

The Hardware-as-a-Service Market size is estimated at USD 120.54 billion in 2025, and is expected to reach USD 425.78 billion by 2030, at a CAGR of 28.71% during the forecast period (2025-2030).

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The increasing need to adopt new IT solutions, increased digitization, increasing investment of small and large-scale enterprises in HaaS hardware and services, technical advancements and product innovation, and increasing load on cloud infrastructure are significant factors influencing the growth of the HaaS market.

Key Highlights

  • The Haas model is becoming popular for companies searching for new ways to service clients in a cutthroat market to acquire technology with little strain on their financial operations. The Haas approach is more cost-effective when it comes to firms that constantly repair or upgrade their gear. This service offers inexpensive managed solutions and includes maintenance and support as part of the leasing agreement. The hardware installation at the customer's location is agreed upon between the client and managed service provider (MSP), for which the client either pays a monthly charge for the service.
  • The hardware as a service (HaaS) market is anticipated to develop as cloud platform penetration increases. The solutions are highly affordable, making them appropriate for small businesses. As a result, it will aid in expanding the worldwide HaaS (hardware as a service) sector.
  • On-demand services (XaaS) are replacing ownership in several industries. As data storage servers and active computing gear make up a remotely provided service for consumers, cloud computing services also draw more investment in the sector under study.
  • A fundamental barrier to the adoption of the HaaS model and a constraint on its expansion is a lack of understanding of the advantages provided by the hardware-as-a-service approach. As they are unaware of the advantages like lowering the cost of updating, maintaining, and replacing hardware, businesses in developing nations like India, China, Brazil, and Indonesia are less likely to adopt this service model.
  • With the outbreak of COVID-19, service firms, particularly, have embraced the work-from-home culture. This has led to a spike in demand for laptops, mainly leased ones of every kind. But, with the complete disruption of the supply chain and production activities, there is a massive mismatch between the demand and supply of hardware components and a need for more in the market. With the situation normal in the coming few quarters, HaaS is expected to grow as it mitigates the risk of a complete business shutdown during unforeseen circumstances like the Covid-19 pandemic.

Hardware as-a Service Market Trends

Retail/Wholesale Sector Holds Largest Share in the Market

  • The adoption of HaaS varies from industry to industry. Among all organizations, retail/wholesale organizations are found to have adopted the HaaS model to a more significant extent, followed by Education and Financial services sector. Retail/wholesale organizations have hundreds or thousands of stores spread worldwide, making it difficult for internal IT teams to service more remote areas.
  • Spiceworks surveyed more than 1,100 IT decision-makers in organizations across North America and Europe to understand the penetration of the hardware-as-service model in the workplace. The survey showed that around 31% of retail/wholesale organizations already use the HaaS model (one or more types of devices). An additional 7% of the remaining retail businesses plan to adopt HaaS within the next two years. Part replacement, hardware support, and troubleshooting are some of this model's most commonly used services.
  • During the pandemic, the retail sector was one of the deemed essential businesses in many countries that were allowed to stay open when other industries had to shut their doors. Due to the growing need for numerous hardware systems among retailers, wholesalers, supermarkets, and department stores, this industry is predicted to hold a significant position.
  • The retail sector has seen a lot of investments and developments recently. Retail tech companies supporting the retail industry with services such as digital ledgers, inventory management, payments solutions, and logistics and fulfillment tools enhance the need for HaaS services.

Demand from Asia-Pacific is expected to Drive the Growth

  • Asia is home to some of the fastest-growing economies, such as India and China. A large IT and Telecommunication industry workforce and many enterprises are expected to boost the demand for the hardware-as-a-service model.
  • Furthermore, several life sciences and retail organizations, the rising number of small and medium-sized enterprises, and the increasing awareness of HaaS are expected to drive the market over the forecast period.
  • With many small or mid-sized businesses in China, Taiwan, South Korea, India, and Japan, the Asia-Pacific region is expected to experience the highest growth rate during the forecast period since the HaaS model is a cost-effective method for optimal utilization of information technology hardware. Moreover, the region enjoys the presence of several significant vendors in the hardware market, thus driving the demand for HaaS.
  • Hardware-as-a-service enables timely upgrade and maintenance of hardware and software, allowing companies to reduce IT burdens; moreover, it helps avoid technological obsolescence, ultimately enhancing productivity.
  • Implementing hardware-as-a-service in the IT and telecommunication industries helps companies reduce IT budgets by providing reasonable rates for renting hardware, decreasing downtime, and adequately managing devices by giving security and software services.

Hardware as-a Service Industry Overview

Few players with their product offerings currently dominate the HaaS market, and the global market is expected to be consolidated. Navitas Lease Corporation, FUSE3 Communications, Ingram Micro Inc., Design Data Systems Inc., Phoenix NAP LLC, Machado Consulting, Managed IT Solutions, Fujitsu Ltd, Lenovo Group Ltd, Amazon.com Inc., and Dell Inc. are some of the major players present in the market studied. Industry tech giants such as Google, IBM, and Microsoft also offer these services collaborating with startups to compete in this as-a-service market.

In September 2022, Ingram Micro Inc. reported that its digital experience platform ecosystem has launched on schedule in its two major markets, the United States and Germany, and it confirmed that the global "go live" schedule for the rest of the globe is early 2023. Participants saw the technology in use and learned that the Xvantage initial deployment is now taking place across Latin America.

In April 2022, Ingram Micro India won the distribution agreement with Digitate. Ignio from Digitate supports the transition from traditional IT operations to autonomous IT operations, providing better business outcomes, increased resilience, agility, and greater customer service. To assist end-to-end autonomous enterprises that leverage cutting-edge Machine Learning (ML) and Artificial Intelligence (AI) capabilities to deliver contextual intelligence to IT operations, Ingram Micro India will offer Digitate's whole portfolio.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Assessment of the impact of COVID-19 on the Market
  • 4.6 Market Drivers
    • 4.6.1 Growing Deployment of Cloud Platform
    • 4.6.2 Increase attraction of Investments
  • 4.7 Market Challenges
    • 4.7.1 Lack of Awareness of benefits from HaaS Model

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Offering
    • 5.1.1 Hardware Model
      • 5.1.1.1 Platform-as-a-Service
      • 5.1.1.2 Desktop/PC-as-a-Service
      • 5.1.1.3 Infrastructure-as-a-Service
      • 5.1.1.4 Device-as-a-Service
    • 5.1.2 Professional Services
  • 5.2 By End-User Industry
    • 5.2.1 Retail/Wholesale
    • 5.2.2 Education
    • 5.2.3 BFSI
    • 5.2.4 Manufacturing
    • 5.2.5 Healthcare
    • 5.2.6 IT and Telecommunication
    • 5.2.7 Other End-User Industries
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 United Kingdom
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Navitas Lease Corporation
    • 6.1.2 FUSE3 Communications
    • 6.1.3 Ingram Micro Inc.
    • 6.1.4 Design Data Systems, Inc.
    • 6.1.5 Phoenix NAP, LLC
    • 6.1.6 Machado Consulting
    • 6.1.7 Managed IT Solutions
    • 6.1.8 Fujitsu Ltd.
    • 6.1.9 Lenovo Group Ltd.
    • 6.1.10 Dell Inc.
    • 6.1.11 Microsoft Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS