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市場調査レポート
商品コード
1642075
法律サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Legal Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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法律サービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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法律サービス市場規模は2025年に8,200億米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは4.52%で、2030年には1兆300億米ドルに達すると予測されます。
法律サービス産業は、周期的変動にも季節的変動にも強く、健全な成長を可能にしています。しかし、他の経済セクターで起こる変化や変動と無縁ではないです。世界経済が悪化するにつれ、当事務所のトップクライアントの多くは、より費用対効果が高く収益性の高い企業を目指し、法律関連支出を削減しています。今後数年間は、法律サービスの提供における先端技術の利用拡大により、産業の拡大が予想されます。人工知能(AI)の出現は、法律産業に革命をもたらした(Al)。AIを搭載したソフトウェアは、法律事務所や法律専門家の時間節約に役立っています。自動化された文書作成やレビュープロセスは、AI主導の技術を使うことで、より効果的なものとなります。さらに、チーム・コラボレーション・ツールは、文書作成方法をさらに簡素化するのに役立つと考えられます。このような技術の進歩や発見は、コストを削減し、快適性を向上させることで、法律専門家に利益をもたらします。
法律サービスには、専属の法律事務所だけでなく、社内の法務チームも含まれます。この産業は主に新興国に集中しており、米国が世界市場シェアの半分近く、欧州が4分の1強を占めています。しかし、今後数年間はアジア市場の成長が北米と欧州の成長を上回ると予測されています。この背景には、中国市場の成長と、特にインドをはじめとする低コストの国への法律サービスのアウトソーシングの動向があるとする専門家もいます。加えて、トランザクション業務セグメントへの需要の高まり、法律IT産業の成長、グローバリゼーションは、今後の法律サービスビジネス(Al)においても成長を続けると考えられます。しかし、価格の上昇と利幅の減少、サービス品質の不十分な透明性と一貫性、セキュリティ問題、自由貿易の減少などが、将来の成長を阻害する可能性があります。
さらに、COVID-19以降の時代には、法律サービスの提供は、チームの構成から仕事の進め方、法律サービスの提供をサポートするシステムやツールの構造に至るまで、多くの点で変化しています。企業は、社内外の弁護士の人的資本に頼るのではなく、法的契約の検索や分析といった単純なことを迅速かつ効果的に行うために、技術やシステム、プロセスにますます依存するようになっています。
法律事務所は、今日のサイバー社会で競合を維持するのに苦労している産業の一つです。法律事務所は、個人情報だけでなく、企業機密データ、企業秘密、M&Aデータ、医療データなど、クライアントに関するセンシティブな情報を大量に抱えています。そのため、法律事務所がハッキングされた場合、特にデータが漏洩すると、事務所の評判や収益が危険にさらされます。例えば、今年1~3月の世界の週間サイバー攻撃は、前年同期比で7%増加しました。今年の第1四半期には、平均して1週間あたり1,248件のサイバー攻撃を受けました。サイバー攻撃40件に1件が法律事務所や保険会社を標的にしていました。昨年実施された米国法曹協会の調査によると、法律事務所の4分の1以上がデータ漏洩を報告しており、これは前年から2%増加しました。したがって、法律事務所は膨大な量の顧客機密データ、情報、金銭を扱うため、長年にわたってハッカーにとって魅力的な標的となってきました。しかし、多くの企業は"情報セキュリティの方針と手順が当然ながら弱い"。
法律事務所は、より低コストで、より効率的に、より高い水準の法律サービスを提供するために、さまざまな技術を採用するようになってきています。法律事務所は、社内ソフトウェア、クラウド技術、人工知能、モノのインターネット、ワープロ、eディスカバリーシステム、時間追跡・請求技術、ブロックチェーンベースのスマートコントラクト、決済ソリューション、拡張現実、仮想現実など、さまざまな技術に大きく依存しています。これらの技術は、弁護士や法律事務所が法的サービスの提供に関連するプロセスをデジタル化することを可能にし、アクセシビリティと質の向上につながりました。AIは、大量のデータ分析、訴訟結果の予測、弁護士とクライアント間のコミュニケーションの円滑化、eディスカバリープロセスの自動化、ケース管理の簡素化、分析の活用、オンラインコミュニティの構築、透明性の向上などに活用できるため、法制度を変革する可能性を秘めています。さらに、AIを活用した言語翻訳機能を裁判手続きに利用することで、リアルタイムの翻訳が可能になります。
本レポートでは、Kirkland & Ellis LLP、Latham &Watkins LLP、Baker McKenzie、Skadden、Arps、Slate、Meagher & Flom、Clifford Chanceなど、法律サービス産業で事業を展開する国際的な主要企業を取り上げています。市場シェアに関しては、現在、少数の大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や技術革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。
The Legal Services Market size is estimated at USD 0.82 trillion in 2025, and is expected to reach USD 1.03 trillion by 2030, at a CAGR of 4.52% during the forecast period (2025-2030).
The legal services industry is resilient to both cyclical and seasonal fluctuations, enabling it to grow at a healthy rate. However, it is not immune to the changes and fluctuations that take place in other economic sectors. As the global economy deteriorates, many of the firm's top clients are cutting back on legal spending in an attempt to become more cost-effective and profitable. In the years to come, the industry is expected to expand due to the growing use of advanced technology in the provision of legal services. The emergence of Artificial Intelligence (AI) has revolutionized the legal industry (Al). AI-powered software has been instrumental in saving time for law firms and legal professionals. Automated document generation and review processes are more effective when using AI-driven technologies. Furthermore, team collaboration tools may help to simplify documentation methods further. These technological advances and discoveries benefit legal professionals by reducing costs and improving comfort.
Legal services include dedicated law firms as well as in-house legal teams. The industry is mainly concentrated in developed countries, with the United States accounting for nearly half of the global market share and Europe accounting for just over a quarter. However, Asian market growth is projected to outpace North American and European growth over the next few years. Some experts attribute this to the growth of the Chinese market as well as the growing trend of outsourcing legal services to lower-cost countries, in particular, India. Additionally, the increasing demand for transaction practice areas, the growth of the legal IT industry, and globalization will continue to grow in the future of the legal services business (Al). However, rising prices and decreasing margins, insufficient transparency and consistency in service quality, security issues, and a decrease in free trade may impede future growth.
Moreover, in the post-COVID-19 era, the delivery of legal services has changed in many ways, from the structure of teams to the way they work and the structure of systems and tools to support the provision of legal services. Businesses rely more and more on technology and systems and processes to do simple things like find and analyze legal contracts quickly and effectively, as opposed to relying on their internal or external lawyers' human capital.
Law firms are one of the industries that are having a hard time staying competitive in today's cyber world. Law firms have a significant amount of sensitive information regarding their clients, not only in terms of personal data but also in terms of other sensitive information, such as confidential corporate data, trade secrets, M&A data, medical data, and more. So, if a law firm is hacked, the firm's reputation and revenue are at risk, particularly if data is compromised. For instance, global weekly cyberattacks increased by 7 percent in the first three months of the current year compared to the same period last year. On average, organizations endured 1,248 cyberattacks per week in the first quarter of this year. A law firm or an insurance provider was targeted in one in every 40 cyberattacks. According to an American Bar Association survey conducted last year, more than one-quarter of law firms reported a data breach, a 2 percent increase from the previous year. Therefore, as law firms handle vast amounts of confidential client data, information, and money, they've become an attractive target for hackers over the years. However, many businesses have "understandably weak information security policies and procedures."
Law firms are increasingly embracing a range of technologies to offer legal services at a lower cost, more efficiently, and to a higher standard. Law firms are heavily reliant on a variety of technologies, including in-house software, cloud technology, artificial intelligence, the Internet of Things, Word processors, e-discovery systems, time tracking and billing technology, blockchain-based smart contracts, payment solutions, augmented and virtual reality, and more. These technologies have enabled lawyers and law firms to digitize the processes associated with providing legal services, leading to improved accessibility and quality. AI has the potential to transform the legal system, as it can be used to analyze large amounts of data, predict the outcome of cases, facilitate communication between lawyers and clients, automate e-discovery processes, simplify case management, leverage analytics, create online communities, and bring more transparency. Additionally, AI-powered language translation facilities can be used in court proceedings to facilitate real-time translation.
The report covers major international players operating in the legal services industry like Kirkland & Ellis LLP, Latham & Watkins LLP, Baker McKenzie, Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom, and Clifford Chance, among others. In terms of market share, few major players currently dominate the market. However, with technological advancements and innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets.