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市場調査レポート
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1641928

音声認識-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Voice Recognition - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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音声認識-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

音声認識市場規模は2025年に183億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは22.98%で、2030年には517億2,000万米ドルに達すると予測されます。

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小売、銀行、コネクテッドデバイス、スマートホーム、医療、自動車セグメントでの用途の増加により、音声起動システム、音声対応バーチャルアシスタントシステム、音声対応デバイスの需要が増加していることが、市場成長の原動力となっています。

主要ハイライト

  • 携帯電話に音声認識ソフトウェアを採用することで、医師やセラピストは自分の発話を電子カルテ(EHR)プラットフォームに保存される豊富で詳細な臨床声明に変換することができます。予測期間中、産業はスマートホームオートメーションにおける音声対応コネクテッドシステムの採用増加によって牽引される可能性が高いです。IoTガジェットは、独創的なユーザーインターフェースや、タッチディスプレイやボタンなどの標準的な方法を提供することで、通常はオフラインのさまざまな機器を強化します。
  • 数多くの産業セグメントで音声インテリジェンスによる音声識による利用が拡大しており、世界の需要を牽引しています。いくつかの参入企業は、企業がAIベースのデジタルワークプレイスでインタラクションセンターを増強するシステムを実装するのをより簡単にするために、音声識別技術とイノベーションを融合させています。例えば、ArkX Laboratoriesは2022年6月、Sensory TrulyHandsfree SDKソフトウェアスタックを組み込んだEveryWord Voice Controlのリリースを発表しました。製造可能なEveryWord Audio Front End(AFE)またはVoice Controlユニットと組み合わせることで、両社の革新的な遠距離音声取得と音声認識の進歩により、OEMは音声インターフェースのためのオーダーメイドのウェイクワード、中小規模のコマンドセット(21方言)、話者確認コンセプトを生成しやすくなります。
  • 医療機関を含むエンドユーザー垂直全体でAIと音声アシスタンス技術の採用が増加しており、予測期間中に市場を促進すると予想されます。例えば、Amazonは最近、医療環境に音声インテリジェンスを大規模に統合する病院向けの斬新なソリューションを発表しました。アLexusマートファシリティーズで構成されるこのサービスは、病院や高齢者介護施設がアレクサ対応機器を施設全体に設置して操作することを容易にし、医療サービスを向上させています。
  • COVID-19の大流行は産業にポジティブな影響を与えました。大多数の人々が在宅勤務をするようになり、インテリジェントな機器やガジェットのニーズが急増しました。これにより、音声や音声コマンドを提供するサプライヤーの可能性が生まれました。さらに、非接触で人と関わる方法として、多くの人がエンターテインメント、コミュニケーション、医療セグメントでの検索や補助に音声技術を採用しました。

音声認識市場の動向

高まるセキュリティへの懸念が音声認識市場を牽引

  • サイバー攻撃は、何百万人ものユーザーの実名、電子メールアドレス、生年月日、電話番号を盗む可能性があります。最近のYahooの情報漏えい事件では、Yahooの売却価格から推定3億5,000万米ドルが値下がりしました。HIPAA Journalによると、2021年度中に米国医療産業で最も重大なデータ漏洩が発生し、4,243万1,699件の個人記録に影響を与えました。AccuDoc Solutions Inc.、UnityPoint Health、Employees Retirement System of Texasがこの情報漏洩の影響を大きく受けた組織です。
  • IBMの調査によると、金融、医療、サービス産業における世界のデータ流出では、盗まれたレコード1件あたりのコストは435万米ドルとなり、トップとなりました。個人情報は貴重であるため、サイバー犯罪者は犯罪に走る。個人情報はダークウェブで、クレジットカード番号なら5米ドル、ID全体なら30米ドル、医療記録なら1,000米ドルで売られています。
  • オンライン取引の増加により、認証要件が重視されています。音声認識技術など、より優れた認証サービスは、セキュリティ侵害の可能性を減らすことができます。Citi Bankは、コールセンターで顧客の身元を確認するために音声生体認証を導入しています。音声認証は、顧客サービス担当者に電話で問題を説明する際に、生体認証を使って顧客の身元を確認します。
  • さらに、音声アシスト・デジタル決済システムの開発が進んでおり、市場成長の原動力になると予想されます。例えば、2022年9月、Tonetagは大手公共機関と提携し、消費者にUPI 123Payソリューションを提供しました。フィーチャーフォンのユーザーは適切なIVR番号に連絡し、音声を入力として金融取引を行うことができます。同社によると、VoiceSeサービスにより、顧客は金融取引、公共料金の決済、口座残高の照会、リチャージなどを行うことができます。

アジア太平洋は音声認識市場で高成長が見込まれる

  • 世界最大の人口を抱える中国は、音声認識技術の採用率が高いと予想されています。CNNICの報告によると、2021年には9億363万人のモバイルユーザーがデバイスで決済サービスを利用するとされており、音声認識ソフトウェアの導入ニーズがさらに高まります。
  • Speech Industry Alliance of China(SIAC)の評議会議長であり、中国の有名なAI企業であるiFlytekの会長によると、スマートガジェットの数は、スピーキング・エンゲージメントの需要の増加により急速に拡大しています。さらに、同社の音声アシスタントが管理するエンゲージメントサービスの数は、2021年に前年比84%増加しました。
  • さらに、2022年7月にはHomepod Software 15.6が日本語、広東語、北京語の音声認識を追加しました。このような事例は、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。
  • 2022年2月、CICI Home Financeは多言語IVR(対話型音声応答)システムを立ち上げました。このIVRは、インドの8言語でサービスリクエストを受け付けることができます。
  • この地域では小売業やeコマース産業の成長により、音声ベースの検索件数が増加しています。Alibaba、Baidu、Google、Amazonなどの組織は、それぞれの音声アシストスマートデバイスの売上増加を観測しています。例えば、最新のAscential Digital Commerce分析によると、東南アジアのeコマース収益は2022年に18%増加し、382億米ドルに達する見込みです。

音声認識産業概要

音声認識市場は、市場リーダーが優位に立つために製品の革新と開発に投資しているため、セグメント化しつつあります。地場企業の数も増加しており、市場に激しいライバル関係が生まれています。主要参入企業は、Nuance Communications Inc.、Auraya Systems Pty Ltd、Microsoft、Apple Inc.、Alphabet Inc.などがあります。

2022年10月、イリノイ大学シカゴ校(UIUC)は、Appleや他のデジタル複合企業との音声アクセシビリティプロジェクトでの協業を発表しました。

2022年9月、給与計算、福利厚生、人事、保険などの人財管理ソフトウェアソリューションの大手サプライヤーであるPaychex Inc.は、同社のSaaSベースの人事ソフトウェアソリューションであるPaychex Flex向けに、Paychex Voice Assistと呼ばれる新しいコミュニケーション人工知能(AI)機能を発表しました。Paychex Voice Assistにより、給与計算管理者はGoogle Assistant対応機器を使用してハンズフリーで給与計算を管理することができ、確認されたユーザーの音声で給与計算手続きを合理化・自動化することができます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 認証市場の成長
    • 音声ベースの検索の増加
    • コネクテッドデバイスの需要
  • 市場課題
    • 高コストと精度に関する問題

第6章 市場セグメンテーション

  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • エンドユーザー別
    • 自動車
    • 銀行
    • 通信
    • 医療
    • 政府機関
    • コンシューマー用途
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Nuance Communications Inc.
    • Auraya Systems Pty Ltd
    • Microsoft Corporation
    • Apple Inc.
    • Alphabet Inc.
    • Amazon.com Inc.
    • Sensory Inc.
    • Fulcrum Biometrics LLC
    • Neurotechnology
    • Advanced Voice Recognition Systems Inc.
    • IBM Corporation
    • Baidu Inc.
    • Brainasoft

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 62351

The Voice Recognition Market size is estimated at USD 18.39 billion in 2025, and is expected to reach USD 51.72 billion by 2030, at a CAGR of 22.98% during the forecast period (2025-2030).

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Increasing demand for voice-activated systems, voice-enabled virtual assistant systems, and voice-enabled devices, owing to the rising applications in retail, banking, connected devices, smart homes, healthcare, and automobile sectors, is driving the market growth.

Key Highlights

  • Adopting speech recognition software in cell phones allows doctors and therapists to convert their speech into a rich, thorough clinical statement stored in the Electronic Health Record (EHR) platform. Over the forecast period, the industry is likely to be driven by the rising adoption of voice-enabled connected systems in smart home automation. IoT gadgets enhance a variety of typically offline equipment by providing creative user interfaces and standard methods, including touch displays and buttons.
  • The growing use of voice identification with speech intelligence in numerous industrial sectors drives global demand. Several players are merging innovations with speech identification techniques to make it simpler for enterprises to implement systems that augment their interaction centers with an AI-based digital workplace. For instance, in June 2022, ArkX Laboratories unveiled the release of EveryWord Voice Control, which incorporates the Sensory TrulyHandsfree SDK software stack. When combined with the manufacturing-ready EveryWord Audio Front End (AFE) or Voice Control unit, the two businesses' innovative far-field voice acquisition and speech recognition advancements facilitate OEMs to generate tailored wake-words, small to medium-sized command sets (21 dialects), and speaker confirmation concepts for voice interfaces.
  • Increasing adoption of AI and voice assistance technologies across end-user verticals, including healthcare institutions, are expected to propel the market during the forecast period. For instance, Amazon recently introduced a novel solution for hospitals that integrates speech intelligence into healthcare environments at a larger scale. The service, composed of Alexa Smart Facilities, will make it easier for hospitals and senior care institutions to install and operate Alexa-enabled equipment throughout their properties to improve healthcare services.
  • The COVID-19 pandemic positively impacted the industry. With the majority of people working from home, the need for intelligent equipment and gadgets skyrocketed. This generated a potential for suppliers of audio and voice commands. Furthermore, as a method of contactless human engagement, most people embraced speech technology for finding and aiding in the entertainment, communication, and medical fields.

Voice Recognition Market Trends

Growing Security Concerns Drive the Market for Voice Recognition

  • Cyberattacks can steal millions of users' real names, email addresses, dates of birth, and telephone numbers. The recent Yahoo breaches knocked an estimated USD 350 million off Yahoo's sale price. According to HIPAA Journal, during fiscal 2021, the US Healthcare industry saw the most significant data breach, affecting 42,431,699 individual records. AccuDoc Solutions Inc., UnityPoint Health, and the Employees Retirement System of Texas were the organizations that were significantly affected by the breach.
  • According to a study done by IBM, the cost per stolen record, USD 4.35 million, in data breaches globally in the finance, healthcare, and services industry was placed at the top position. Personal data is valuable, which prompts cybercriminals to commit crimes. Personal information is sold on the dark web for USD 5 for a credit card number, USD 30 for an entire identity, or USD 1,000 for medical records.
  • The increasing number of online transactions emphasizes authentication requirements. Better authentication services, such as voice recognition technologies, can reduce the possibility of security breaches. Citi Bank has introduced voice biometrics to verify customers' identities contacting their call centers. Voice authentication uses biometrics to verify customers' identities while explaining an issue to a customer service representative over the phone.
  • Furthermore, increasing developments in voice-assist digital payment systems are expected to drive market growth. For instance, in September 2022, Tonetag collaborated with big public sector institutions to provide its consumers with UPI 123Pay solutions. Users of feature phones may contact the appropriate IVR number and conduct financial transactions utilizing their voice as input. As per the company, its VoiceSe service enables customers to complete financial transactions, pay their utility bills, inquire about account balances, and recharge, among other things.

Asia-Pacific Region is Expected to Have High Growth in the Voice Recognition Market

  • Having the world's largest population, China is expected to have high adoption rates for voice recognition technologies. CNNIC reported that 903.63 million mobile users utilized payment services on their devices in 2021, which provides a further need to implement voice recognition software.
  • According to the head of the council of the Speech Industry Alliance of China (SIAC) and chairman of iFlytek, a renowned Chinese AI business, the number of smart gadgets is rapidly expanding due to increasing demand for speaking engagement. Furthermore, the number of engagement services managed by the company's voice assistants increased by 84% year-over-year in 2021.
  • Furthermore, in July 2022, Homepod Software 15.6 added Japanese, Cantonese, and Mandarin voice recognition. Such instances are expected to propel the growth of the market over the forecast period.
  • In February 2022, ICICI Home Finance company launched a multilingual IVR (Interactive Voice Response) system, which handles half of its customer requests without human intervention. The IVR can capture service requests in eight Indian languages.
  • The growing retail and e-commerce industry in the region has increased the number of voice-based searches. Organizations such as Alibaba, Baidu, Google, and Amazon observed increased sales of their respective voice-assisted smart devices. For instance, according to the latest Ascential Digital Commerce analysis, eCommerce revenues in Southeast Asia were expected to increase by 18% in 2022, climbing up to USD 38.2 billion.

Voice Recognition Industry Overview

The voice recognition market is becoming fragmented as market leaders invest in product innovation and development to gain an edge. The number of local players is also increasing, creating intense rivalry in the market. Key players are Nuance Communications Inc., Auraya Systems Pty Ltd, Microsoft Corporation, Apple Inc., Alphabet Inc., etc.

In October 2022, the University of Illinois at Chicago (UIUC) announced a collaboration with Apple and other digital conglomerates on the Speech Accessibility Project, which aims to enhance voice recognition technologies for individuals with speech abnormalities and impairments that current versions struggle to grasp.

In September 2022, Paychex Inc., a leading supplier of incorporated human capital management software solutions for payroll, benefits, human resources, and insurance assistance, declared a new communicative artificial intelligence (AI) function called Paychex Voice Assist for Paychex Flex, the firm's SaaS-based HR software solution. Paychex Voice Assist allows payroll administrators to manage payroll hands-free using any Google Assistant-compatible gadget, streamlining and automating the payroll procedure with the audio of a verified user's voice.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGTHS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of the Authentication Market
    • 5.1.2 Increase in Voice-based Searches
    • 5.1.3 Demand for Connected Devices
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Cost and Accuracy-related Issues

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment
    • 6.1.1 Cloud
    • 6.1.2 On-premise
  • 6.2 By End User
    • 6.2.1 Automotive
    • 6.2.2 Banking
    • 6.2.3 Telecommunication
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Government
    • 6.2.6 Consumer Applications
    • 6.2.7 Other End Users
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Nuance Communications Inc.
    • 7.1.2 Auraya Systems Pty Ltd
    • 7.1.3 Microsoft Corporation
    • 7.1.4 Apple Inc.
    • 7.1.5 Alphabet Inc.
    • 7.1.6 Amazon.com Inc.
    • 7.1.7 Sensory Inc.
    • 7.1.8 Fulcrum Biometrics LLC
    • 7.1.9 Neurotechnology
    • 7.1.10 Advanced Voice Recognition Systems Inc.
    • 7.1.11 IBM Corporation
    • 7.1.12 Baidu Inc.
    • 7.1.13 Brainasoft

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET