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市場調査レポート
商品コード
1641898

クエン酸ナトリウム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Sodium Citrate - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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クエン酸ナトリウム:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

クエン酸ナトリウム市場は予測期間中に3%以上のCAGRで推移する見込みです。

Sodium Citrate-Market-IMG1

COVID-19は2020年の市場にマイナスの影響を与えました。パンデミック(世界的大流行)のシナリオにより、ウイルスの蔓延を抑えるために世界のいくつかの国が封鎖状態に入った。しかし、この状況は2021年には回復し、予測期間中に調査された市場成長に恩恵をもたらしました。

主なハイライト

  • 市場成長を牽引する主要因は飲食品の消費拡大です。
  • 長期使用に伴う健康問題は、市場成長の妨げになる可能性が高いです。
  • 医療業界からの需要の増加も、今後数年間の市場成長を増大させる可能性が高いです。
  • アジア太平洋地域が市場を独占し、予測期間中に最も高いCAGRで推移する可能性が高いです。

クエン酸ナトリウム市場動向

市場を独占する飲食品セグメント

  • クエン酸ナトリウムは主に食品の風味付けや保存のための食品添加物として使用されます。ある種のクラブソーダでは、クエン酸ナトリウムが香味料として使用されます。
  • さらに、クエン酸ナトリウムは、多くのレディ・トゥ・ドリンク飲料、ゼラチンミックス、アイスクリーム、プロセスチーズ、お菓子などの香味料としても使用されています。さらに、クエン酸ナトリウムは含水および無水の両方で使用されます。
  • さらに、クエン酸ナトリウムは、多くの飲食品用途でpHを維持するための緩衝剤としてクエン酸と組み合わされます。クエン酸ナトリウムは、ベビー用品、メイクアップ用品、バス用品、染毛剤・ヘアカラー、スキンケア用品など、さまざまな化粧品に使用されています。
  • 2022年、世界の化粧品市場は前年比16%以上の成長を遂げました。2021年現在、フランスの化粧品企業ロレアルは世界有数の美容メーカーであり、約350億米ドルの収益を上げています。
  • クエン酸ナトリウムはクエン酸の天然ナトリウム塩です。クエン酸の酸味を保持し、酸塩風味添加物や食品保存料として使用されます。主にノンアルコール飲料、特にレモンライム清涼飲料に使用されます。また、酸味の調整や安定剤としても使用されます。
  • Statistaの推計によると、ノンアルコール飲料市場は2023年に1.48トンに達し、2027年までに年間4.65%の成長が見込まれています。
  • 飲食品産業は、特にアジア太平洋とGCC(主にUAE)で有利です。UAEでは飲食品の需要が急増しており、今後数年間はこの傾向が続くと予想されます。
  • ドバイ経済観光省によると、ドバイには13,000の飲食品店があります。UAEの飲食品貿易は着実に増加し、2021年1~9月期には200億米ドルに達しました。
  • これらすべての要因から、クエン酸ナトリウム市場は予測期間中に世界的に成長する可能性が高いです。

市場を独占するアジア太平洋地域

  • アジア太平洋地域は、中国やインドなどの国々の飲食品、医療、パーソナルケア産業からの需要増加により、市場を独占すると予想されます。
  • 中国は、飲食品ともに世界最大の輸入国です。2022年12月には、中国で約1,380万トンの清涼飲料水が生産され、前年同期比4.6%増となった。
  • 医薬品業界では、pHを調整し、アルカリ化剤、緩衝剤、乳化剤、封鎖剤、利尿剤、去痰剤として使用できます。また、血液凝固阻止剤としても作用します。
  • 中国は世界第2位の医薬品市場です。中国の医薬品産業は、同国が世界貿易機関(WTO)に加盟した際に急速な発展を遂げました。2021年現在、中国は世界の医薬品市場の12%を占め、世界の総売上高の40%を占める米国に次いでいます。
  • 2021年、中国の水酸化ナトリウム生産量は3,800万トンを超え、次いで日本の416万トン、韓国の223万トンとなっています。
  • 工業情報化省によると、2022年1月~4月、大手飲料会社の飲料生産量は5,790万トンで、2021年同期比1%増となった。
  • 現在、インドにおけるパーソナルケア製品の普及率は、先進国や他の新興経済諸国に比べて比較的低いです。しかし、経済環境の改善とインド国民の購買力の向上により、同国におけるパーソナルケア製品の普及が進むと予想されます。
  • このような要因から、アジア太平洋地域のクエン酸ナトリウム市場は、予測期間中に安定した成長が見込まれています。

クエン酸ナトリウム産業の概要

クエン酸ナトリウム市場は、その性質上、部分的に統合されています。市場の主なプレーヤーとしては、パンケム社、ユングブンズラウアー・スイス社、カーギル社、ADM社、ATPGroup社などが挙げられます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 飲食品の消費拡大
    • 医療業界からの需要増加
  • 抑制要因
    • 長期使用に伴う健康問題
    • その他の阻害要因
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度
  • 価格動向分析
  • 貿易分析

第5章 市場セグメンテーション

  • グレード別
    • 食品
    • 医薬品
    • 工業用
  • 用途別
    • 飲食品
    • 医薬品
    • 化粧品
    • 石鹸・洗剤
    • その他の用途
  • 地域別
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • ATPGroup
    • Cargill, Incorporated
    • COFCO
    • FBC Industries
    • Foodchem International Corporation
    • FUSO CHEMICAL CO., LTD.
    • Gadot Biochemical Industries LTD.
    • HUANGSHI XINGHUA BIOCHEMICAL CO.LTD.
    • HUNAN DONGTING CITRIC ACID CHEMICALS CO., LTD.
    • Jungbunzlauer Suisse AG
    • Juxian Hongde Citric Acid Co., Ltd
    • Lianyungang Mupro Food
    • natural biological group
    • Pan Chem Corporation
    • S.A. Citrique Belge N.V.
    • Tate & Lyle

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 61793

The Sodium Citrate Market is expected to register a CAGR of greater than 3% during the forecast period.

Sodium Citrate - Market - IMG1

COVID-19 negatively impacted the market in 2020. Several countries worldwide went into lockdown to curb the virus spreading due to the pandemic scenarios. However, the condition recovered in 2021, benefiting the market growth studied over the forecast period.

Key Highlights

  • The primary factor driving the studied market's growth is the growing consumption of packed food & beverages.
  • Health issues associated with long-term usage will likely hinder the market's growth.
  • Increasing demand from the medical industry is also likely to augment the market growth in the coming years.
  • Asia-Pacific region is expected to dominate the market and is also likely to witness the highest CAGR during the forecast period.

Sodium Citrate Market Trends

Food and Beverages Segment to Dominate the Market

  • Sodium citrate is primarily used as a food additive to flavor or preserve food. In certain types of club soda, sodium citrate is used as a flavoring agent.
  • In addition, sodium citrate is used as a flavoring agent in many ready-to-drink beverages, gelatin mix, ice creams, processed cheese, and sweets, among many others. Moreover, sodium citrate is used in both hydrous & anhydrous forms.
  • Furthermore, sodium citrate is combined with citric acid as a buffering agent to maintain pH in many food & beverage applications. It is used in various cosmetic products, including baby products, make-up, bath products, hair dyes and colors, and skin care products.
  • In 2022, the global cosmetics market experienced growth of over 16% in comparison to the previous year. As of 2021, the French cosmetics company L'Oreal was the leading beauty manufacturer in the world, generating revenues of about USD 35 billion.
  • Sodium Citrate is the natural sodium salt of citric acid. It retains citric acid's sour taste and is used as a sour salt flavor additive and food preservative. It is majorly used in non-alcoholic beverages, specifically lemon-lime soft drinks. It is also used to control acidity and acts as a stabilizer.
  • According to the estimates by Statista, the non-alcoholic drinks market amounts to USD 1.48 tons in 2023 and is expected to grow annually by 4.65% by 2027.
  • The food & beverage industry is lucrative, especially in Asia-Pacific and GCC (primarily in UAE). The demand for food & beverage products is increasing rapidly in the UAE, which is anticipated to continue in the next few years.
  • According to the Dubai Department of Economy and Tourism, Dubai includes 13,000 food and beverage outlets. The UAE's Food and beverage trade increased steadily, reaching USD 20 billion in the first nine months of 2021.
  • Owing to all these factors, the market for sodium citrate will likely grow worldwide during the forecast period.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Asia-Pacific region is expected to dominate the market owing to the increasing demand from the food & beverage, medical, and personal care industries in the countries such as China and India.
  • China is the world's largest importer of both food and beverages. In December 2022, approximately 13.8 million metric tons of soft drinks were produced in China, indicating a 4.6% increase compared to the same period of the previous year.
  • In the pharmaceutical industry, it controls pH and can be used as an alkalizing and buffering agent, emulsifier, sequestering agent, diuretic and expectorant. Also, it acts as an anticoagulant for blood withdrawal.
  • China is the second-largest market for pharmaceuticals globally. China's pharmaceutical industry experienced rapid progress when the country entered the World Trade Organization. As of 2021, China holds 12% of the global pharmaceutical market, following the United States, responsible for 40% of the total revenue worldwide.
  • In 2021, China produced over 38 million metric tons of sodium hydroxide, followed by Japan with 4.16 million metric tons and South Korea with 2.23 million metric tons.
  • According to the Ministry of Industry and Information Technology, in January-April 2022, major beverage firms produced 57.9 million tons of beverages, up 1% from the same period in 2021.
  • Presently, the penetration of personal care products in India is comparatively lower than in developed or other developing economies. However, improving the economic environment and increasing purchasing power of the Indian population is expected to increase the personal care products adoption in the country.
  • Due to all such factors, the sodium citrate market in the Asia-Pacific region is expected to grow steadily during the forecast period.

Sodium Citrate Industry Overview

The sodium citrate market is partially consolidated in nature. Some of the major players in the market include Pan Chem Corporation, Jungbunzlauer Suisse AG, Cargill, Incorporated, ADM, and ATPGroup, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Consumption of Packed Food & Beverages
    • 4.1.2 Increasing Demand from the Medical Industry
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Health Issues Associated with Long-term Usage
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Price Trend Analysis
  • 4.6 Trade Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Grade
    • 5.1.1 Food
    • 5.1.2 Pharmaceutical
    • 5.1.3 Industrial
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Food and Beverages
    • 5.2.2 Pharmaceuticals
    • 5.2.3 Cosmetics
    • 5.2.4 Soaps and Detergents
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 ATPGroup
    • 6.4.3 Cargill, Incorporated
    • 6.4.4 COFCO
    • 6.4.5 FBC Industries
    • 6.4.6 Foodchem International Corporation
    • 6.4.7 FUSO CHEMICAL CO., LTD.
    • 6.4.8 Gadot Biochemical Industries LTD.
    • 6.4.9 HUANGSHI XINGHUA BIOCHEMICAL CO.LTD.
    • 6.4.10 HUNAN DONGTING CITRIC ACID CHEMICALS CO., LTD.
    • 6.4.11 Jungbunzlauer Suisse AG
    • 6.4.12 Juxian Hongde Citric Acid Co., Ltd
    • 6.4.13 Lianyungang Mupro Food
    • 6.4.14 natural biological group
    • 6.4.15 Pan Chem Corporation
    • 6.4.16 S.A. Citrique Belge N.V.
    • 6.4.17 Tate & Lyle

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS