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市場調査レポート
商品コード
1640677

3Dゲーム機:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

3D Gaming Consoles - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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3Dゲーム機:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

3Dゲーム機市場は予測期間中にCAGR 15.15%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • COVID-19パンデミックは、この産業のサプライチェーンを混乱させたが、絶え間ない封鎖は同時に需要を高めました。したがって、COVID-19後の市場シナリオでは、3Dゲームコンソール市場は予測期間を通じて増収が見込まれます。
  • ここ数年のゲーマーの継続的な増加と技術の進歩により、3Dゲームコンソールの需要は着実に伸びています。さらに、ゲーム分野での技術革新が進むにつれて、2Dゲームの代わりに3Dゲームに乗り換えるゲーマーが増え、3Dゲーム機市場が市場を牽引すると予想されます。
  • マイクロソフトやソニーなどの企業は、ゲーマーを飽きさせないために、既存のゲーム機の選択肢に加え、ニンテンドースイッチのような3Dゲーム機を投入しています。Xbox One X、PlayStation 4、NES Classic Editionのような製品は、3Dゲーム機の販売を促進するために発売されました。また、利用可能な3Dゲーム機の数を増やすことで、製品ポートフォリオを増やしています。現在、第8世代ゲーム機は、ブルーレイ、モーションセンサー技術、バーチャルリアリティ(VR)、HD画質の映像、オンライン機能など、最新の先端技術を活用しています。さらに、拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の追加もソフトの人気を高め、市場の成長を大きく後押ししています。
  • ゲーム業界は急速に進化しています。2022年の特定のVR/ARプラットフォームについては、世界中の幅広いゲーム開発者がさまざまな未来的なゲームのアイデアの開発によく関わっています。2022 Game Developers Conferenceの調査によると、Oculus Quest仮想現実ヘッドギアは、世界中の参加ゲーム開発者の27%によって設計されています。このように、こうしたゲーム開発者の増加に伴い、未来的なゲームのアイデアを開発することは、市場に広大な成長機会を生み出すと思われます。
  • しかし、PCとの競合が激しく、ゲーム開発コストが高いことが、予測期間を通じて市場の成長を抑制する可能性があります。

3Dゲーム機市場動向

家庭用ゲーム機が3Dゲーム機市場を独占する

  • 家庭用ゲーム機が市場を独占しており、ソニー、マイクロソフト、任天堂などさまざまなプレーヤーが参入しています。ソニーは、プレイステーション・コンソールの好調な売れ行きを背景にしたビデオゲーム需要の増加により、ゲーム帝国をさらに拡大する構えです。ソニーは、ゲームソフトやハードだけでなく、没入型仮想世界「メタバース」の人気からも利益を得ることができます。
  • オンラインマルチプレーヤーゲーム、クラウド対応、家庭用ゲーム機に付随するお得な情報など、さまざまな機能が人気を集めており、それが同社の3Dゲーム機の市場での成長を後押ししています。さまざまな家庭用ゲーム機の製品開発、アップデート、選択の選択肢は、ハンドヘルド・マイクロコンソールよりも高く、消費者はニーズに合わせてさまざまな選択肢を持つことができます。
  • さらに、4Kテレビのような様々なアクセサリーの発売は、他の選択肢よりも優れたゲーム体験を提供するため、家庭用ゲーム機の全体的な成長に有利となっています。VRやAR技術の登場は、家庭用ゲーム機のゲーム体験をさらに豊かにし、売上を牽引しています。
  • 2022年3月、拡張現実(AR)エンターテインメント企業であるティルト・ファイブ社は、3Dホログラムでボードゲームの夕べを可能にしました。ARヘッドセットは16種類のホロ・ボードゲームを搭載して発売されました。また、2022年12月、同社は、開発者がティルト・ファイブのプロジェクトや実験を紹介できるプラットフォーム「The Lab」の立ち上げを宣言しました。同社は主に、AR卓上ゲーム・プラットフォームのための実験、開発、体験の構築を望む人々を支援するために「The Lab」を設立しました。
  • Newzooによると、2022年、モバイルは世界で最も重要なゲーム分野であり続け、年間売上は約1,035億米ドルとなった。コンソール部門は約530億米ドルで2位、PCゲームは最下位だった。

最も急成長するアジア太平洋市場

  • アジア太平洋は、ゲーム業界全体にとって最も巨大な収益を生み出す経済圏です。中国、日本、オーストラリア、韓国といった国々は、世界有数のゲーム・ホットスポットです。中国はアジアで最も重要な経済圏のひとつであり、全体的な技術利用が増加しています。ゲームを牽引する重要な要因としては、輸出の急増や、さまざまな新しいゲームやコンソールにおける継続的な技術革新が挙げられます。さらに、中国はアジア太平洋地域の中でも、ゲーム事業全体においてCOVIDに関連した著しい急成長を遂げている国のひとつです。
  • さらに、日本のような国は、技術革新と適応の飛躍的な成長とともに、コナミ、任天堂、ソニーなど、さまざまな主要ゲーム企業が数十年にわたって国内に存在しており、ゲーム市場において最も著名な地域の一つとなっています。日本のゲーム市場全体はこのように進化しており、予測期間中に飛躍的に成長・拡大すると予想されます。
  • 任天堂のような主要ベンダーのほとんどがこの地域に拠点を置いているため、この地域では3Dゲームのハードウェアとソフトウェアが容易に入手可能であり、他地域に対する競争優位性をもたらしています。さらに、家庭用ゲーム機やPCベースのゲームの普及が進んでいることから、同地域の3Dゲーム機の需要は近い将来に飛躍的に伸びると予想されます。
  • 2022年11月、MIITは他の5つの規制当局と共同で、バーチャルリアリティ技術を産業用途に統合するための4年間の行動計画を発表しました。この行動計画は、メタバース開発を支援する中国初の国家レベルの政策です。また、この政策では、没入型のAR、VR、複合現実体験をサポートする基盤技術を創出するよう当局に求めています。同計画の最重要目標は、2026年までにバーチャルリアリティの大幅な技術進歩を達成することです。そのためには、全身モーションキャプチャー、ジェスチャー、視線、表情のトラッキング、グラフィックスのレンダリング技術といった分野での技術革新が求められます。
  • 同市場では、主要企業による合併、買収、投資が続いており、これはビジネスを改善し、顧客にリーチしてさまざまなアプリケーションの要件を満たすための存在感を高める戦略の一環です。このような活動の活発化は、予測期間を通じて、この地域での市場の成長を著しく増大させると思われます。

3Dゲーム機産業の概要

3Dゲーム機市場は統合されており、大手企業が最大の市場シェアを占めています。主要企業には、Electronic Art Inc.、Microsoft Corporation、任天堂、ソニー・コンピュータエンタテインメント、Guillemot Corporation SA(Thrustmaster)、A4Tech、Activision Publishing Inc.、Logitech Inc.、Oculus VRなどがあります。

2022年8月、キャップジェミニとリアルタイム3D(RT3D)コンテンツを運用する世界のプラットフォームであるUnityは、あらゆる組織が業界を超えてメタバースと没入型体験のビジネスチャンスと利点を探求し、獲得するのを支援するためにパートナーシップを締結しました。この新しい世界・アライアンス・パートナーシップは、主にデジタル従業員体験や顧客体験が最も恩恵を受ける分野や使用事例に焦点を当てる。

2022年8月、ユニティとマイクロソフトは、3Dアーティスト、デジタルクリエイター、ゲーム開発者を世界に支援するために提携しました。Unityは、Unityエンジンからリアルタイム3D(RT3D)エクスペリエンスを操作・作成するためのクラウドパートナーとしてAzureを選択しました。RT3Dシミュレーションツールへの容易なアクセスと、現実世界の場所やオブジェクトのデジタルツインを構築する機能をクリエイターに提供することで、Unityは、ゲームまたはゲーム以外の世界を問わず、RT3Dアセット制作への容易な道をクリエイターに提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 3D機器の普及拡大
    • 自動立体視技術の開発
  • 市場抑制要因
    • PCとの競合
    • ゲーム開発コストの上昇

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
  • コンソール別
    • 家庭用コンソール
    • ハンドヘルドコンソール
    • マイクロコンソール
    • 専用コンソール
  • プラットフォーム別
    • Microsoft Xbox
    • Sony PlayStation
    • Nintendo Wii
    • その他のプラットフォーム
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • A4Tech Co. Ltd
    • Activision Publishing Inc.
    • Electronic Art Inc.
    • Guillemot Corporation SA(Thrustmaster)
    • Kaneva LLC
    • Logitech Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Nintendo Co. Ltd
    • Oculus VR
    • Sony Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 56783

The 3D Gaming Consoles Market is expected to register a CAGR of 15.15% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The COVID- 19 pandemic disrupted the supply chain for this industry, but the constant lockdown has raised the demand simultaneously. Hence in the post-Covid-19 market scenario, the 3D Gaming Console market is expected to experience increased revenue throughout the forecast period.
  • Due to the continual rise in gamers and technological advancements over the last few years, 3D gaming consoles have witnessed a steady growth in demand. Moreover, with increasing technological innovation in the gaming sector, the 3D gaming console market is expected to drive the market with more gamers switching their experience to 3D gaming instead of 2D gaming.
  • Companies such as Microsoft and Sony have been introducing 3D gaming consoles, like the Nintendo Switch, as an addition to the existing console options to keep gamers engaged. Products like Xbox One X, PlayStation 4, and the NES Classic Edition have been released to drive the sale of 3D gaming consoles. Also, they are increasing their product portfolio by increasing the number of 3D gaming consoles available. Currently, the 8th-generation consoles utilize the latest advanced technologies, including blu-ray, motion sensor technology, virtual reality (VR), HD quality video, and online functions. Moreover, the addition of augmented and virtual reality has also increased the popularity of the software, driving the market's growth significantly.
  • The gaming industry is evolving quickly. For specific VR/AR platforms in 2022, a wide range of game developers worldwide are well involved in developing various futuristic game ideas. According to a 2022 Game Developers Conference study, the Oculus Quest virtual reality headgear is being designed by 27% of participating game developers worldwide. Thus, with the rise in such game developers, developing futuristic game ideas will create a vast range of growth opportunities for the market.
  • However, strong competition from PCs and higher game development costs might restrain the market's growth throughout the forecast period.

3D Gaming Consoles Market Trends

Home Consoles to Dominate the 3D Gaming Consoles Market

  • Home consoles dominate the market, with various players like Sony, Microsoft, and Nintendo. Sony is poised to further expand its gaming empire due to the increased demand for video games on the back of strong sales of PlayStation consoles. Beyond just video games software and hardware, Sony is well-positioned to gain from the popularity of the immersive virtual world, the metaverse.
  • Various features, such as online multiplayer gaming, cloud support, and deals associated with home consoles, have been increasingly popular, which have aided in the growth of their 3D gaming consoles in the market. Product developments, updates, and selection choices for various home consoles are higher than for handheld micro-consoles, which allow consumers to have various options to fit their needs.
  • Moreover, the release of various accessories, like 4K TVs, has been advantageous to the overall growth of home consoles as they provide a better gaming experience than other options available. The advent of VR and AR technologies further enriches the gaming experience of home consoles driving their sales.
  • In March 2022, Tilt Five, Inc., an augmented reality (AR) entertainment company, enabled board game evenings with 3D holograms. The AR headset launched with an impressive 16 holo board games. Also, in December 2022, the company, declared the launch of 'The Lab,' a platform that lets developers showcase their Tilt Five projects and experiments. The company had primarily created 'The Lab' to help those who wanted to experiment, develop and build experiences for the AR tabletop gaming platform.
  • As per Newzoo, in 2022, mobile remained the most significant gaming segment worldwide, with around USD 103.5 billion in annual revenues. The console segment ranked second with around USD 53 billion, and PC gaming ranked last.

Asia-Pacific to be the Fastest Growing Market

  • Asia-Pacific is the most massive revenue-generating economy for the entire gaming industry. Countries like China, Japan, Australia, and South Korea are the prime gaming hot spots of the world. China is one of Asia's most significant economies, with a rise in overall technological usage. Significant gaming drivers include the surge in exports and ongoing innovation in various new games and consoles. Additionally, China is one of the countries in the Asia-Pacific region that has seen a significant COVID-related surge in its overall gaming businesses.
  • Moreover, a country like Japan has been one of the most prominent regions in the gaming market with the drastic growth of technological innovation and adaption as well as the presence of various significant leading gaming companies, such as Konami, Nintendo, Sony, and others, for decades within the country. The overall gaming market in Japan is thus evolving and is anticipated to grow and expand exponentially during the forecast period.
  • The easy availability of 3D gaming hardware and software in the region, as most prime vendors like Nintendo are based in the region, provides the region with a competitive edge over others. Moreover, with the increasing penetration of home consoles and PC-based gaming, the demand for 3D gaming consoles in the region is expected to grow exponentially in the near future.
  • In November 2022, the MIIT jointly released a four-year action plan with five other regulators to integrate virtual reality tech with industrial applications. This action plan is China's first national-level policy supporting the country's metaverse development. Also, the policy urges authorities to create fundamental technologies that support immersive AR, VR, and mixed-reality experiences. The plan's top objective is to achieve significant technological advances in virtual reality by 2026. This calls for innovation in fields like full-body motion capture, gesture, eye, and expression tracking, and technologies for rendering graphics.
  • The market continues to witness mergers, acquisitions, and investments by key players as part of their strategy to improve business and their presence to reach customers and meet their requirements for various applications. The rise in such activities will significantly augment the market's growth within the region throughout the forecast period.

3D Gaming Consoles Industry Overview

The 3D Gaming Consoles Market is consolidated, with the major players having the maximum market share. Some key players include Electronic Art Inc., Microsoft Corporation, Nintendo Co. Ltd, Sony Computer Entertainment, Guillemot Corporation SA (Thrustmaster), A4Tech Co. Ltd, Activision Publishing Inc., Logitech Inc., and Oculus VR, among others.

In August 2022, Capgemini and Unity, the global platform for operating real-time 3D (RT3D) content, formed a partnership to assist organizations everywhere in exploring and seizing business opportunities and benefits of the metaverse and immersive experiences across industries. This new global alliance partnership would primarily focus on sectors and use cases where the digital employee or customer experiences would benefit the most.

In August 2022, Unity and Microsoft partnered to empower 3D artists, digital creators, and game developers globally. Unity selected Azure as its cloud partner for operating and creating real-time 3D (RT3D) experiences from the Unity engine. By supplying creators with easy access to RT3D simulation tools and the ability to build digital twins of real-world places and objects, Unity is providing creators an easy path to the production of RT3D assets, whether for games or non-gaming worlds.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Technology Snapshot
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Popularity of 3D Devices
    • 5.1.2 Development of Autostereoscopic Technology
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Strong Competition form PCs
    • 5.2.2 Higher Game Development Costs

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Hardware
    • 6.1.2 Software
  • 6.2 By Console
    • 6.2.1 Home Consoles
    • 6.2.2 Handheld Consoles
    • 6.2.3 Micro Consoles
    • 6.2.4 Dedicated Consoles
  • 6.3 By Platform
    • 6.3.1 Microsoft Xbox
    • 6.3.2 Sony PlayStation
    • 6.3.3 Nintendo Wii
    • 6.3.4 Other Platforms
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 United Kingdom
      • 6.4.2.2 Germany
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 Japan
      • 6.4.3.3 India
      • 6.4.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 A4Tech Co. Ltd
    • 7.1.2 Activision Publishing Inc.
    • 7.1.3 Electronic Art Inc.
    • 7.1.4 Guillemot Corporation SA (Thrustmaster)
    • 7.1.5 Kaneva LLC
    • 7.1.6 Logitech Inc.
    • 7.1.7 Microsoft Corporation
    • 7.1.8 Nintendo Co. Ltd
    • 7.1.9 Oculus VR
    • 7.1.10 Sony Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET