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市場調査レポート
商品コード
1640535

ハイドロゲル-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Hydrogel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ハイドロゲル-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ハイドロゲル市場規模は2025年に248億米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは7.1%で、2030年には349億5,000万米ドルに達すると予測されます。

Hydrogel-Market-IMG1

COVID-19の大流行がハイドロゲルセグメントに打撃を与えました。世界の封鎖と政府による厳しい規則により、ほとんどの生産拠点が閉鎖され、壊滅的な打撃を受けました。それにもかかわらず、2021年以降事業は回復しており、今後数年間で大幅な上昇が見込まれます。

主要ハイライト

  • 短期的には、医療産業におけるハイドロゲルの用途拡大と農業産業での採用急増が市場の成長を牽引すると予想されます。
  • しかし、ハイドロゲルの製造コストが高いことが市場成長の妨げになると予想されます。
  • ハイドロゲルの新たな用途セグメントの出現と、バイオメディカルとパーソナルケアセグメントでのハイドロゲルに対する認識と採用の高まりは、調査対象市場にとって好機となると考えられます。
  • アジア太平洋は世界のハイドロゲル市場で大きなシェアを占めており、予測期間中に最も速いCAGRで推移すると予測されています。

ハイドロゲル市場の動向

パーソナルケアと衛生セグメントが市場を独占する

  • ハイドロゲルは、柔らかく組織のような物理的特性、優れた吸水性、良好な酸素透過性、優れた生体適合性、追加の輸送経路のための微細多孔質構造により、衛生製品に適しています。
  • 衛生用品は、荷重下での高い吸収性、膨潤圧の増加、吸引力の増加を備えた、より薄いパッドを作ることを目指しています。したがって、ハイドロゲルはその特性から最も適した選択肢です。
  • 世界保健機関(WHO)、世界銀行グループ、ユニセフなどいくつかの政府機関は、衛生、特に女性や思春期の少女たちの月経衛生管理(MHM)の重要性に対する意識を高めています。
  • 世界銀行グループは、インドのスワチ・バラート・ミッションの下で、旗艦となる衛生事業を開始しました。この活動は、月経にまつわるタブーをなくすため、少年や男性を含む地域社会の意識を高めることを目的としています。
  • さらに、パーソナルケア産業では、eコマースの売上が急増し、Procter & Gamble、Revlon Inc.、Oliflame Cosmetics Global SA、The Avon Company、The Estee Lauder Companies Inc.などの市場参入企業があります。
  • パーソナルケア製品市場は、L'Oreal、Procter & Gambl、Unilever、Shiseidoなど少数の主要企業が独占しています。L'Orealは、化粧品とパーソナルケアの売上高が各社の中で最も高く、2022年には約419億5,000万米ドルを売り上げています。
  • パーソナルケア協会であるCosmetic Europeによると、欧州の5億人の消費者は毎日、健康を守り、幸福感を高め、自尊心を高めるために化粧品やパーソナルケア製品を使用しています。制汗剤、香料、メイクアップ、シャンプー、石鹸、日焼け止めなど、そタイプは多岐にわたります。
  • Oberloは、米国のパーソナルケア産業は2022年に2.95%成長し、この成長は2023年には422億米ドルに達する見込みであると述べています。これは同国におけるハイドロゲル市場の需要を刺激すると予想されます。
  • これらすべての要因から、世界のパーソナルケアと衛生製品は予測期間中ハイドロゲル需要を牽引する可能性があります。

アジア太平洋が市場を独占する

  • アジア太平洋は、中国、インド、日本などの国々におけるパーソナルケア・衛生、農業、医薬品、医療セグメントの成長により、世界市場シェアを独占しています。
  • ECHEMIによると、中国の医薬品産業は2022年に前年比約17%の成長が見込まれています。消化器系と代謝系医薬品は、同国の医薬品市場全体の約14%を占めています。
  • 中国では、中産階級の増加と高齢化、所得の増加、都市化の進展が医薬品販売の原動力となっています。CEICデータによると、2022年6月の中国の医薬品売上高は2,239億4,600万米ドルで、2022年4月の1,460億4,100万米ドルに比べて増加しています。同国の国内医薬品産業は大規模かつ多様で、約5,000社のメーカーと多くの中小企業から構成されています。
  • 世界の医薬品セクターにおいて、インドは傑出した拡大参入企業です。PIBインドによると、インドは世界有数のジェネリック医薬品供給国であり、世界全体の供給量の20%を占めています。インドの医薬品は200カ国以上に輸出されており、中でも米国が主要市場となっています。
  • インド医薬品輸出促進評議会(Pharmexcil)の事務局長によると、インドは2021~22年度に原薬/医薬品中間体を含む1兆7,500億4,000万インドルピー(246億2,000万米ドル)相当の医薬品を輸出しました。さらに、インドの医薬品輸出は2022年4月から10月までに4.22%増加し、145億7,000万米ドルに達しました。前年同期は139億8,000万米ドルでした。
  • さらに、Indian Brand Equity Foundationによると、2030年までにインドの製薬産業は1,300億米ドルに達すると予想されています。一方、世界の医薬品生産額は2023年末までに1兆米ドル近くに達すると予測されています。
  • したがって、上記の要因により、今後数年間はハイドロゲルの需要が増加すると予想されます。

ハイドロゲル産業概要

ハイドロゲル市場はセグメント化されており、少数の企業がかなりのシェアを占めています。市場の主要企業(順不同)には、3M、Johnson & Johnson Services, Inc.、Cardinal Health、CooperVision、Smith & Nephewなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 医療産業における用途の増加
    • 農業セグメントでの採用急増
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • ハイドロゲルの高い製造コスト
    • その他の抑制要因
  • バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(金額ベース))

  • 構造
    • アモルファス
    • 半結晶
    • 結晶性
  • 材料
    • ポリアクリレート
    • ポリアクリルアミド
    • シリコーン
    • その他の材料(寒天、ゼラチン、PVP、PEG)
  • エンドユーザー産業
    • パーソナルケアと衛生
    • 医薬品と医療
    • 食品
    • 農業
    • その他のエンドユーザー産業(科学捜査と調査)
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア分析(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • 3M
    • Ambu A/S
    • Ashland
    • Axelgaard Manufacturing Co., Ltd.
    • Bausch Health Companies Inc.
    • Cardinal Health
    • Coloplast Corp.
    • ConvaTec Inc.
    • CooperVision
    • DSM
    • Essity Health & Medical
    • HOYA Corporation
    • Integra LifeSciences Corporation
    • Johnson & Johnson Medical Limited
    • Molnlycke Health Care AB
    • Medtronic
    • Novartis AG
    • PAUL HARTMANN Pty Ltd.
    • SEIKAGAKU CORPORATION
    • Sekisui Kasei Co. Ltd.
    • Smith & Nephew

第7章 市場機会と今後の動向

  • 新たな用途セグメントの出現
  • バイオメディカルとパーソナルケアセグメントにおけるハイドロゲルの認知度と採用率の上昇
  • その他の機会
目次
Product Code: 54436

The Hydrogel Market size is estimated at USD 24.80 billion in 2025, and is expected to reach USD 34.95 billion by 2030, at a CAGR of 7.1% during the forecast period (2025-2030).

Hydrogel - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic harmed the hydrogel sector. Global lockdowns and severe rules enforced by governments resulted in a catastrophic setback as most production hubs were shut down. Nonetheless, the business has been recovering since 2021 and is expected to rise significantly in the coming years.

Key Highlights

  • Over the short term, the increasing application of hydrogel in the healthcare industry and the surge in adoption in the agriculture industry are expected to drive the market's growth.
  • However, the high production cost of hydrogel is expected to hinder the market's growth.
  • The emergence of a new application area for hydrogel and rising awareness and adoption of hydrogel in the biomedical and personal care sector will act as an opportunity for the market studied.
  • The Asia-Pacific region dominated the global hydrogel market with a significant share, and it is expected to register the fastest CAGR during the forecast period.

Hydrogel Market Trends

Personal Care and Hygiene Segment to Dominate the Market

  • Hydrogel is suitable for hygiene products due to its soft and tissue-like physical properties, superior water absorption, good oxygen permeability, superior biocompatibility, and micro-porous structure for additional transport channels.
  • Hygiene products aim to make thinner pads with higher absorbency under load, increased swelling pressure, and increased suction power. Hence, the hydrogel is the most suitable option due to its properties.
  • Several government organizations, such as the World Health Organization, World Bank Group, and UNICEF, are raising awareness about the importance of hygiene, especially menstrual hygiene management (MHM) for women and adolescent girls.
  • The World Bank Group initiated a flagship sanitation operation under the Swachh Bharath Mission in India. This operation aims to increase awareness among the community, including boys and men, to break the taboo around menstruation.
  • Further, the personal care industry is also expected to observe a surge in the number of young and independent brands, as e-commerce sales are surging and providing stiff competition to some of the major companies in the personal care industry, including Procter & Gamble, Revlon Inc. Oriflame Cosmetics Global SA, The Avon Company, The Estee Lauder Companies Inc., and Unilever.
  • The market for personal care products is dominated by a few key players, such as L'Oreal, Procter & Gamble, Unilever, and Shiseido Co., Ltd. L'Oreal has the highest cosmetics and personal care sales among the companies, and the company generated sales of around USD 41.95 billion in 2022.
  • According to Cosmetic Europe, the personal care association, Europe's 500 million consumers use cosmetic and personal care products every day to protect their health, enhance their well-being and boost their self-esteem. Ranging from antiperspirants, fragrances, make-up, shampoos, soaps, and sunscreens, to many others.
  • Oberlo stated that, in the United States, the personal care industry grew by 2.95% in 2022, and this growth is expected to outpace in 2023 to reach USD 42.2 billion. This is expected to stimulate the demand for the hydrogel market in the country.
  • Owing to all these factors, the personal care and hygiene products in the world may drive the demand for hydrogel during the forecast period.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region dominated the global market share due to the growing personal care and hygiene, agriculture, pharmaceuticals, and healthcare sectors in countries such as China, India, and Japan.
  • The pharmaceutical industry in China was anticipated to grow by about 17% year-on-year in 2022 stated by ECHEMI. Digestive and metabolic drugs account for around 14% of the total pharmaceutical market of the country.
  • The growing middle-class and aging population in China, rising incomes, and increasing urbanization drive pharmaceutical sales in the country. According to CEIC Data, the pharmaceutical sales revenue in China in June 2022 accounted for USD 223,946 million, up compared to USD 146,041 million in April 2022. The country has a large and diverse domestic drug industry, comprising around 5,000 manufacturers and many small or medium-sized companies.
  • In the global pharmaceuticals sector, India is a prominent and expanding player. According to PIB India, India is one of the world's major suppliers of generic medicines, accounting for 20% of the global supply by volume. Indian drugs are exported to more than 200 countries, with the United States being the key market.
  • According to the Director General of the Pharmaceutical Export Promotion Council of India (Pharmexcil), India exported INR 1,75,040 crore (USD 24.62 billion) worth of pharmaceutical products, including bulk drugs/drug intermediates, in FY2021-22. Furthermore, India's pharmaceutical exports increased by 4.22% from April to October 2022, reaching USD 14.57 billion. The exports were valued at USD 13.98 billion during the same period in the previous fiscal.
  • Further, according to Indian Brand Equity Foundation, by 2030, the Indian Pharma industry is expected to reach USD 130 billion. In contrast, global pharmaceutical production's revenue is forecasted to reach nearly USD 1 trillion by the end of 2023.
  • Therefore, the abovementioned factors are expected to increase the demand for hydrogel in the coming years.

Hydrogel Industry Overview

The hydrogel market is fragmented, with a few players holding a considerable share in the market. Some of the market's key players (not in any particular order) include 3M, Johnson & Johnson Services, Inc., Cardinal Health, CooperVision, and Smith & Nephew.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Application in the Healthcare Industry
    • 4.1.2 Surge in Adoption in Agriculture Industry
    • 4.1.3 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 High Production Cost of Hydrogel
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Structure
    • 5.1.1 Amorphous
    • 5.1.2 Semi-crystalline
    • 5.1.3 Crystalline
  • 5.2 Material
    • 5.2.1 Polyacrylate
    • 5.2.2 Polyacrylamide
    • 5.2.3 Silicone
    • 5.2.4 Other Materials (Agar, Gelatin, PVP, and PEG)
  • 5.3 End-user Industry
    • 5.3.1 Personal Care and Hygiene
    • 5.3.2 Pharmaceuticals and Healthcare
    • 5.3.3 Food
    • 5.3.4 Agriculture
    • 5.3.5 Other End-user Industries (Forensics and Research)
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South korea
      • 5.4.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Italy
      • 5.4.3.4 France
      • 5.4.3.5 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share Analysis (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Ambu A/S
    • 6.4.3 Ashland
    • 6.4.4 Axelgaard Manufacturing Co., Ltd.
    • 6.4.5 Bausch Health Companies Inc.
    • 6.4.6 Cardinal Health
    • 6.4.7 Coloplast Corp.
    • 6.4.8 ConvaTec Inc.
    • 6.4.9 CooperVision
    • 6.4.10 DSM
    • 6.4.11 Essity Health & Medical
    • 6.4.12 HOYA Corporation
    • 6.4.13 Integra LifeSciences Corporation
    • 6.4.14 Johnson & Johnson Medical Limited
    • 6.4.15 Molnlycke Health Care AB
    • 6.4.16 Medtronic
    • 6.4.17 Novartis AG
    • 6.4.18 PAUL HARTMANN Pty Ltd.
    • 6.4.19 SEIKAGAKU CORPORATION
    • 6.4.20 Sekisui Kasei Co. Ltd.
    • 6.4.21 Smith & Nephew

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Emergence of New Application Areas
  • 7.2 Rising Awareness and Adoption of Hydrogel in Biomedical and Personal Care Sector
  • 7.3 Other Opportunities