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市場調査レポート
商品コード
1640534

欧州の3Dテレプレゼンス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe 3D Telepresence - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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欧州の3Dテレプレゼンス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の3Dテレプレゼンス市場は予測期間中にCAGR 14.23%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 最先端のコミュニケーション手法を採用する企業が増えており、欧州の3Dテレプレゼンス市場が成長しています。特にCOVID-19パンデミック時の遠隔協力需要の高まりと市場の技術進歩により、企業は従来のビデオ会議から没入型テレプレゼンスに切り替えています。
  • この技術には多くの利点があります。ミーティングやプレゼンテーションが自分のオフィスで行えるため、出張の必要性が減る。その結果、不要な困難が減り、従業員の士気が高まる。さらに、銀行や保険のようなデリケートな業界では、より迅速で個別の顧客サービスが可能になります。
  • 出張費の上昇、帯域幅率の低下、インターネット接続の普及率上昇、多忙な勤務スケジュールは、この地域のビデオ会議における3Dテレプレゼンス技術とソリューションの需要を増大させる要因の一部です。
  • 3Dテレプレゼンスはコストが高いため商業化が限定的であり、現在の市場ではVR製品の低価格化と幅広い入手可能性が深刻な脅威となっており、業界の拡大を抑制する可能性があります。
  • COVID-19の発生は3Dテレプレゼンス市場に好影響を与えています。パンデミック(世界的大流行)時に地域全体で人の移動が制限された結果、多くの企業や法人が自宅からのリモートワークに頼ることになったからです。

欧州の3Dテレプレゼンス市場動向

ユーザー体験の向上が市場成長を牽引

  • 3D技術と組み合わせた遠隔没入技術は、仮想現実や拡張現実との組み合わせにかかわらず、遠隔地のユーザーに臨場感を与えます。現在は2Dビデオ会議で行われているコミュニケーションのユーザー体験を向上させるだけでなく、移動の必要性をなくすこの技術にはさまざまな潜在的用途があります。
  • このようなソリューションの需要は、遠隔コラボレーションなど、学際的なチームが3Dデータやモデルを用いて緊密に共同作業を行う必要がある用途によっても牽引されると予想されます。このような用途には、設計、製造、医療、物理科学、建築、天文学、デジタル人文科学、教育などが含まれます。
  • フレキシブルなスケジュール、個人の責任感の向上、機動性、学生中心の学習など、バーチャル学習環境の利点が市場の拡大をさらに後押ししています。バーチャル・リアリティ(VR)は、有形の紙の模型、ポスター、書籍、印刷されたマニュアルに取って代わることができます。より手頃な価格で持ち運び可能な学習資料を提供し、教育をより利用しやすく機動的なものにします。
  • クラウド・コンピューティング技術の開発と、様々なエンドユーザーがハードウェアからソフトウェア・ソリューションへ迅速に移行していることから、クラウドベースのビデオ会議の大幅な増加が予想されます。

ハードウェアソリューションが大きな成長を遂げる

  • テレプレゼンスは、ビデオカメラやマイクといったVR変換器と密接に関連する技術を使い、参加者の関連感覚を代替するメディアです。センシング機器の助けを借りて、参加者は一人称視点で遠隔から見たり聞いたりすることができます。
  • 教育機関や国際機関におけるハードウェア機器の利用拡大により、これらの製品に対する需要が高まっています。さらに、これらの場所で以前のビデオ会議ソリューションを更新することで、ハードウェアのニーズが高まることも予想されます。
  • 3Dテレプレゼンスシステムは、インタラクティブな体験の向上、多用途性、拡張性、2者間以上の3Dビデオデータの効率的なレンダリングとストリーミングなどの特性により、地理的に分散したチームコラボレーション、特に出張の回避や柔軟性の向上にとって魅力的なものになると予測されます。
  • さらに、テレプレゼンス技術は、技術の低価格化に伴い、低コストのアプリケーションでますます頻繁に使用されるようになっています。さらに、地域産業における技術の進歩により、企業はビデオ会議から没入型テレプレゼンス・ソリューションに切り替えています。3Dテレプレゼンス・ハードウェアのニーズは、企業経営者、一般市民、政治家がこうした技術を利用するようになるにつれて高まると予想されます。
  • さらに、英国の小売企業やその他の企業がコミュニケーションを合理化するためにクラウド化を進める中、3Dテレプレゼンス機器は顧客体験を向上させる大きな一歩となる可能性があります。欧州地域では、ARやVRのような最先端技術の取り込みが進んでいるため、3Dテレプレゼンス市場の利用が高まると予想されています。

欧州の3Dテレプレゼンス産業概要

欧州の3Dテレプレゼンス市場は、初期投資が大きいため競争は中程度です。マイクロソフト、TelePresence Tech、シスコ、Holoxica Limitedなどの強力なテクノロジー大手がビジネスのかなりの部分を支配しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を高めるために、戦術的な合弁事業を利用しています。

  • 2022年2月:Ciscoは、同社の遠隔会議サービスWebex Hologram向けに、フォトリアリスティックなリアルタイムの遠隔テレプレゼンス機能を展開すると発表しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ユーザー・エクスペリエンスの向上
    • 組織における時間節約技術への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 高コストと限定的な商業化

第6章 市場セグメンテーション

  • ソリューションタイプ別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
  • 用途別
    • 教育
    • 会議
    • カスタマーサービス
    • 広告
    • その他の用途
  • 国別
    • オランダ
    • スウェーデン
    • ノルウェー
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • TelePresence Tech
    • Cisco Systems Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Holoxica Limited
    • Valorem Reply
    • Teliris Inc.(Dimension Data)
    • Digital Video Enterprises Inc.
    • Musion 3D
    • Polycom Inc.
    • ZTE Corporation
    • MDH Hologram Ltd
    • Primasonic Spectrum Private Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 54422

The Europe 3D Telepresence Market is expected to register a CAGR of 14.23% during the forecast period.

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Key Highlights

  • A growing number of companies are adopting cutting-edge communication methods, which has resulted in a growth in the market for 3D telepresence in Europe. Companies have switched from conventional video conferencing to immersive telepresence due to the rise in demand for distant cooperation, particularly during the COVID-19 pandemic, and technological advancements in the market.
  • This technology has many advantages. It reduces the need for travel because meetings and presentations may be held in one's office. As a result, unwanted difficulties are decreased, and employee morale is raised. Additionally, it allows quicker and more individualized client service in delicate industries like banking and insurance.
  • Rising travel costs, declining bandwidth rates, increasing penetration of internet connectivity, and hectic work schedules are some of the factors that augment the demand for 3D Telepresence technology and solutions across the region for video conferencing.
  • Limited 3D telepresence commercialization due to its high costs and the low price and wide availability of VR products in the current market has made them a serious threat and may restrain industry expansion.
  • The outbreak of COVID-19 has had a positive impact on the 3D telepresence market, as restrictions on the movement of people during the pandemic across the region resulted in many enterprises and corporates resorting to working remotely from home.

Europe 3D Telepresence Market Trends

Enhanced User Experience to Drive Market Growth

  • The tele-immersion technology, coupled with 3D technology, gives remote users a greater sense of presence, whether combined with virtual or augmented reality. In addition to improving the user experience for communication, which is now done via 2D video conferencing, there are various potential uses for this technology that would eliminate the need for travel.
  • The demand for these solutions is also anticipated to be driven by applications, such as remote collaboration, where multidisciplinary teams must closely collaborate with 3D data or models. These applications include design, manufacturing, medicine, physical sciences, architecture, astronomy, digital humanities, and education, among many others.
  • The benefits of a virtual learning environment, such as flexible schedules, increased individual accountability, mobility, student-centered learning, and others, further boost the market's expansion. Virtual reality (VR) can displace tangible paper models, posters, books, and printed manuals. It provides more affordable, portable learning resources, making education more available and mobile.
  • A significant increase in cloud-based video conferencing is anticipated due to the development of cloud computing technologies and the quick transition of various end users from hardware to software solutions.

Hardware Solutions to Witness Significant Growth

  • Telepresence is a medium that substitutes for the participant's related senses using technology closely related to VR transducers, such as video cameras and microphones. With the help of sensing equipment, the participant can remotely see and hear from the first-person POV.
  • The increased usage of hardware devices in educational institutions and international organizations has led to increased demand for these products. Additionally, it is anticipated that updating earlier video conferencing solutions at these locations will increase the need for the hardware.
  • Due to characteristics like improved interactive experience, versatility, scalability, and efficient rendering and streaming of 3D video data between two or more parties, 3D telepresence systems are predicted to become appealing for geographically dispersed team collaboration, specifically to avoid travel and to increase flexibility.
  • Furthermore, telepresence techniques are being used increasingly frequently in low-cost applications as the technology gets more affordable. In addition, organizations have switched from video conferencing to immersive telepresence solutions due to technology advancements in the regional industry. The need for 3D telepresence hardware is anticipated to rise as business executives, members of the public, and politicians increasingly use these technologies.
  • Additionally, as UK retail and other companies go to the cloud to streamline their communications, 3D telepresence devices could be a massive step in improving the customer experience. The European area is anticipated to experience higher usage of the 3D telepresence market due to the growing uptake of cutting-edge technologies like AR and VR.

Europe 3D Telepresence Industry Overview

The European 3D telepresence market is moderately competitive because of a more significant initial outlay. Powerful technology giants, including Microsoft, TelePresence Tech, Cisco, and Holoxica Limited, control a sizeable portion of the business. These businesses use tactical joint ventures to raise their market share and profitability.

  • February 2022: Cisco announced the rollout of a photorealistic real-time remote telepresence feature for its teleconferencing service, Webex Hologram, where the new service uses an array of cameras and a HoloLens or Magic Leap AR head-mounted display.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Enhanced User Experience
    • 5.1.2 Increasing Demand for Time-Saving Technologies In Organizations
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Costs and Limited Commercialization

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Solution Type
    • 6.1.1 Hardware
    • 6.1.2 Software
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Education
    • 6.2.2 Conferencing
    • 6.2.3 Customer Service
    • 6.2.4 Advertising
    • 6.2.5 Other Applications
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Netherlands
    • 6.3.2 Sweden
    • 6.3.3 Norway
    • 6.3.4 Germany
    • 6.3.5 United Kingdom
    • 6.3.6 France

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 TelePresence Tech
    • 7.1.2 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.3 Microsoft Corporation
    • 7.1.4 Holoxica Limited
    • 7.1.5 Valorem Reply
    • 7.1.6 Teliris Inc. (Dimension Data)
    • 7.1.7 Digital Video Enterprises Inc.
    • 7.1.8 Musion 3D
    • 7.1.9 Polycom Inc.
    • 7.1.10 ZTE Corporation
    • 7.1.11 MDH Hologram Ltd
    • 7.1.12 Primasonic Spectrum Private Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET