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市場調査レポート
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1640460

ラテンアメリカのプラスチックボトル/容器:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

LA Plastic Bottles/Containers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 102 Pages
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2~3営業日
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ラテンアメリカのプラスチックボトル/容器:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのプラスチックボトル/容器市場は予測期間中にCAGR 5.31%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • プラスチックパッケージは軽量で扱いやすいため、他の製品よりも消費者の関心が高まっています。革新的で費用対効果が高く、持続可能なパッケージング・ソリューションが多種多様に市場に登場しており、プラスチックは製品としてこの地域で依然として広く受け入れられています。そのため、Amcorのような大手企業がこの分野で新たな開発を導入しています。ブラジルでは、著名な乳製品ブランドであるLettiがAmcor PLCと提携し、牛乳製品に透明な1リットルペットボトルを導入しました。ニューエイジ社との提携により、アムコーは最近ブラジルでザルツブルグクラフトビール用のPETを発売しました。
  • ラテンアメリカのPET市場は、清涼飲料水やその他の飲料用ボトルを製造するためのPET樹脂の大量需要により、飲食品業界が支配的でした。ブラジルのビール市場は世界第3位で、年間140億リットルが生産されています。ハイネケンによるキリンの買収は、ラテンアメリカのPET市場をさらに牽引すると思われます。
  • ラテンアメリカのプラスチックリサイクルの動向は、100%ポストコンシューマー樹脂を使用し、ラベルのないボトルに傾斜しています。同地域のリサイクルシステムでは、ボトルは完全にリサイクル可能であり、循環型経済をさらに促進しています。PETのおかげで容器が繰り返しリサイクルされるという事実は、関係者全員にとって大きな成果であり、ラテンアメリカの業界にとって重要な転換点です。
  • ラテンアメリカの多くの消費者は、プラスチックやプラスチック製品が環境に悪影響を及ぼす可能性があるとして、環境に優しいアイテムを利用し始めています。これらの国の多くの政府がこのビジネスに厳しい法律や規制を課したためです。その結果、他の素材を使用する他の産業よりも成長が著しく遅れました。ほとんどの地域の国々におけるリサイクル率の低さは、プラスチックボトル/容器ビジネスに大きな影響を与えると予測されています。ブラジルのプラスチック団体Fundacao Instituto de Administracaoの委託調査によると、ブラジルではプラスチックの25.8%しかリサイクルされていないです。
  • 新興国を中心とした急速な都市化、可処分所得の増加、消費者の多忙な生活により、消費者は外出先で飲料を選ぶようになった。それが、この地域におけるPETボトル事業の拡大を後押ししています。しかし、袋、ボトル、カップ、ストローのような使い捨てプラスチック製品の製造や使用を禁止または制限する法律が国や地方レベルで制定されており、これらは海洋ゴミとして頻繁に発見されています。こうした規制は市場の拡大を制限する可能性があります。
  • COVID-19がプラスチックボトル/容器市場に与える影響は、飲料、食品、医薬品などのエンドユーザー産業を支えており、これらは必要不可欠なサービスに含まれ、封鎖規制の中でも中止されることはないため、最小限にとどまる。しかし、2020年の最初の4ヶ月間に引き起こされたサプライチェーンの混乱は、サプライチェーン全体で注文の遅れとリードタイムをもたらしました。

ラテンアメリカのプラスチックボトル市場動向

軽量包装方法の採用増加

  • PETの採用はガラスに比べて最大90%の軽量化につながり、より経済的な輸送プロセスを可能にします。現在、PET製のプラスチックボトルは、ミネラルウォーターやその他の飲料に再利用可能な包装を提供するため、重くて壊れやすいガラスボトルに代わって広く普及しています。さらに、PEやPPボトルよりも機械的性質が優れているため、重量が軽減されます。
  • PETを使用することで、あらゆる種類のプラスチックの中で最も軽いボトルや容器を製造することができます。PETRAによると、PETは透明で耐久性があり、軽量なプラスチックで、便利なサイズのソフトドリンク、ジュース、水の包装に広く使用されています。同地域で販売されている1人用および2リットル入りの炭酸飲料と水は、事実上すべてPET製です。
  • Amcor PLCの調査によると、ラテンアメリカの消費者は、新鮮さと高級感を伝える透明な乳製品パッケージにますます魅力を感じています。そこでAmcor社は、製品の鮮度を最適化するための保護機能を備えた1リットル半透明PETボトルをLetti社向けに設計しました。このボトルには、変形を避けるための厚い壁、38mmの仕上げ、各ボトルの内容物を保護する紫外線遮断剤が含まれています。
  • この地域でPETの使用が増加しているが、短期的な主な理由のひとつはPET樹脂の価格下落です。米国と中国の貿易戦争により、PET樹脂の価格は下がり続けています。メキシコ、アルゼンチン、ブラジルを除くラテンアメリカのほぼすべての主要経済国が純輸入国であるため、ボトル用PET樹脂の価格が下がり、生産コストが大幅に削減されると予想されます。
  • さらにITCによると、昨年のラテンアメリカおよびカリブ海諸国におけるエチレン系ポリマーの輸入額は約95億1,000万米ドルで、前年の2020年(約53億5,000万米ドル)から77.75%増加しました。輸入額の伸びは、PETがボトルや容器に大きく貢献しているエチレンポリマーのような軽量素材の需要を表しています。

メキシコが大きな市場シェアを占める見込み

  • メキシコシティ周辺の大都市圏の人口は2,200万人を超え、水の安全確保に苦慮しています。その供給は主に近隣の流域からの輸入に依存しており、地下水の過剰汲み上げが地盤沈下などの問題を引き起こし、持続可能性に疑問を投げかけています。メキシコシティにおけるこのような水ストレスの影響は、大都市圏全体で驚くほど不均一であり、特に低所得の都市周辺部では深刻です。
  • 低所得者層は、清潔な水へのアクセスが不安定なために、いくつかの影響を被っています。水を媒介とする感染症のリスクの増加や健康への悪影響は、水質の悪化に直接関係しています。家の外から水を運ぶのは、多くの家庭にとって時間とエネルギーを要します。メキシコシティの低所得世帯の生活用水需要の大部分は、給水車やボトル入り飲料水で賄われていることが多いです。
  • 一方、給水車による配送コストは、公共配水システムによる通常の給水コストよりも高いです。需給に応じて価格が決まるボトル入り飲料水や民間の給水車サービスに比べ、公共配水システムの水道料金には多額の補助金が支払われています。全体として、給水車のコストが高いため、ボトル入りの水のニーズが劇的に高まっています。
  • 首都圏自治大学イスタパラパ・ユニットのレポートによると、メキシコ人の80%は、公共水道をあまり信用していないため、頻繁に水道を利用しています。メキシコ人の10人中8人、メキシコシティに住む10人中9人がボトル入りの水を頻繁に利用しており、メキシコは国民一人当たりの水消費量が世界最大の国となっています。
  • メキシコシティでは、一人当たり年間平均390リットルを飲んでおり、ボトル入りの水を飲む習慣のあるフランスよりも多いです。自治都市大学イスタパラパ・ユニットによれば、メキシコ・シティで最も貧しい地区のひとつであるこの地区の市民は、ペットボトルの水に最もお金をかけており、水の消費量の90%を占めています。
  • ITCによると、昨年のエチレンポリマーの輸入額は約32億5,000万米ドルで、前年の2020年(約16億6,000万米ドル)から95.78%増加しました。輸入急増は、同国におけるプラスチックボトル/容器の需要増加を示しています。

ラテンアメリカのプラスチックボトル産業概要

中南米のプラスチックボトル/容器市場は適度に断片化されています。主なプレーヤーはAmcor PLC、Graham Packaging Company、Plastipak Holdings Inc.、ALPLA Groupなどです。飲食品需要の増加などの要因は、プラスチックボトル/容器市場に大きな成長機会をもたらすと思われます。そのため、多くの企業がこの市場を新興市場と見ています。

2022年6月:AmcorとMinderoo Foundationが提携し、プラスチックのリサイクル施設を建設。選別・リサイクル施設の建設は、シー・ザ・フューチャーとして知られる協力関係から資金が提供されます。最初の3つのハブはインドネシア、オランダ、ブラジルとなります。Minderoo(STF)は、2年以内に最初の選別・リサイクル施設の建設を開始する意向です。最初の3つのリサイクル・センターは、世界中のプラスチック・リサイクル施設に約3億米ドルの新規投資を呼び込み、年間約15万トンのリサイクル・プラスチックを創出し、20万トンのプラスチック・ゴミの埋め立てを阻止したいと考えています。

2022年1月:メキシコのタバスコ州クンドゥアカン市に、ALPLAとメキシコの飲料会社Coca-Cola FEMSAによってリサイクル施設が建設されました。Planta Nueva Ecologa de Tabasco(PLANETA)として知られるこのリサイクル施設は、6,000万米ドルを投じて開発されています。新技術を導入し、年間5万トンのポリエチレンテレフタレート製PETボトルを処理する予定です。PLANETAリサイクル施設では、年間3万5,000トンのすぐに使えるリサイクルPET材料が生産されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 持続可能で革新的な食品包装製品に対する需要の高まり
    • 軽量包装方法の採用増加
  • 市場の課題
    • プラスチックの使用に関する環境への懸念
    • 代替包装形態に対する意識の高まり
  • COVID-19の市場への影響評価

第6章 市場セグメンテーション

  • 原材料別
    • PET
    • PP
    • LDPE
    • HDPE
    • その他の原材料
  • 業界別
    • 飲料
    • 食品
    • 化粧品
    • 医薬品
    • 家庭用品
    • その他業界別
  • 国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • メキシコ
    • その他ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ALPLA Group
    • Amcor PLC
    • Plastipak Holdings Inc.
    • Graham Packaging Company
    • Berry Global Group Inc.
    • Altium Packaging LLC
    • Alpha Packaging
    • Gerresheimer AG
    • Container Corporation of Canada Ltd
    • Greiner Packaging GmbH
    • Comar LLC

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 53243

The LA Plastic Bottles/Containers Market is expected to register a CAGR of 5.31% during the forecast period.

LA Plastic Bottles/Containers - Market - IMG1

Key Highlights

  • Plastic packaging has been witnessing an increasing inclination from consumers over other products, as plastic packages are lightweight and easier to handle. A wide variety of innovative, cost-effective, and sustainable packaging solutions is emerging in the market, and plastic, as a product, is still widely accepted in the region. It has led to significant players, like Amcor, introducing new developments in the area. In Brazil, a prominent dairy brand, Letti, collaborated with Amcor PLC to introduce transparent one-liter PET bottles for its milk products. In partnership with New Age, Amcor recently launched PET for its Salzburg Craft Beer in Brazil.
  • The food and beverage industry dominated the Latin American PET market due to massive demand for PET resins to manufacture bottles for soft drinks and other beverages. The Brazilian beer market is the third largest globally and produces 14 billion liters annually. The acquisition of Kirin by Heineken will further drive the Latin American PET market.
  • The trends of plastic recycling in Latin America are inclined towards using 100% post-consumer resin and a label-free bottle. The bottle is completely recyclable in the region's recycling system, which promotes the circular economy even more. The fact that the containers are recycled repeatedly because of PET is a massive achievement for everyone concerned and a significant turning point for the Latin American industry.
  • Many consumers in Latin America are beginning to utilize eco-friendly items as plastic and plastic products can potentially have adverse environmental effects. Due to the stringent laws and regulations many governments in these nations imposed on the business. As a result, it grew significantly more slowly than other industries using other materials. The poor recycling rates of most areas countries have been predicted to substantially impact the plastic bottle and container business. Only 25.8% of plastics in Brazil were recycled, according to research commissioned by Fundacao Instituto de Administracao, a plastic organization in Brazil.
  • Consumers have been influenced to pick on-the-go beverages by fast urbanization, particularly in emerging nations, rising disposable incomes, and consumers' busy lives. It is driving the expansion of the PET bottle business in the area. However, legislation is enacted at the national and sub-national levels to prohibit or limit the manufacture and use of single-use plastic goods like bags, bottles, cups, and straws, frequently found in marine debris. Such regulations may restrict market expansion.
  • The impact of COVID-19 on the plastic bottles/containers market is minimal as it supports the end-user industries, such as beverages, food, pharmaceutical, etc., which come under essential services and are not discontinued even amidst the lockdown restrictions. However, the supply chain disruptions caused in the first four months of 2020 resulted in order delays and lead time across the supply chain.

Latin America Plastic Bottle Market Trends

Increasing Adoption of Lightweight Packaging Methods

  • Adoption of PET can lead to up to 90% weight reduction compared to glass, allowing a more economical transportation process. Currently, plastic bottles made from PET are widely replacing heavy and fragile glass bottles, as they offer reusable packaging for mineral water and other beverages. Additionally, better mechanical qualities reduce weight compared to PE and PP bottles.
  • Using PET will help manufacture the lightest bottle and containers among all types of plastic. According to PETRA, PET is a clear, durable, lightweight plastic widely used to package convenience-sized soft drinks, juices, and water. Virtually all single-serving and 2-liter carbonated soft drinks and water sold in the region are made from PET.
  • In research, Amcor PLC found that Latin American consumers are increasingly attracted to transparent dairy packaging, which conveys freshness and premium quality. So, Amcor designed a one-liter translucent PET bottle for Letti that has some protective features to optimize the freshness of products. It includes a thicker wall to avoid deformation, a 38-mm finish, and an ultraviolet blocker to protect the contents of each bottle.
  • There has been a rise in the use of PET in the region, one of the primary reasons in the short run is the falling prices of PET resins. Due to the US-China trade war, the prices of PET resins have been continually falling. With almost all major economies of Latin America, apart from Mexico, Argentina, and Brazil, being net importing countries, this is expected to bring down the prices of bottle-grade PET resins, thereby significantly reducing production costs.
  • Moreover, according to ITC, last year, the imports of polymers of ethylene in Latin America and the Caribbean were valued at around USD 9.51 billion, a 77.75% rise in imports from the previous year, 2020, which was valued at about USD 5.35 billion. The growth in import value represents the demand for lightweight materials such as ethylene polymers, where PET is one of the significant contributors to bottles and containers.

Mexico is Expected to Hold a Significant Market Share

  • The metropolitan region around Mexico City has a population of over 22 million and has been struggling to ensure water security. Its supply primarily depends on imports from nearby basins and an overdraft of groundwater, which causes issues like subsidence and raises questions about sustainability. The effects of this water stress in Mexico City are incredibly uneven across the metropolitan region and are particularly bad in low-income peri-urban areas.
  • Low-income populations suffer several effects due to unreliable access to clean water. An increased risk of waterborne infections and adverse health effects are directly related to poor water quality. Carrying water from outside the house takes time and energy for many households. The majority of the domestic water demand for low-income homes in Mexico City is often met by water trucks and bottled water.
  • On the other hand, the cost of water truck delivery is higher than the cost of ordinary water supply provided by the public distribution system. Compared to bottled water and private water truck service, which are priced according to supply and demand, the public water system's water price is heavily subsidized. Overall, the need for bottled water has dramatically grown due to the higher cost of the water truck.
  • Autonomous Metropolitan University Iztapalapa Unit reports that 80% of Mexicans are frequent customers since they have little faith in the public water system. Eight out of ten Mexicans and nine out of ten people living in Mexico City frequently use bottled water, making Mexico the world's largest per-capita product consumer nation.
  • In Mexico City, every person drinks an average of 390 liters a year, more than in France, where there is a tradition of drinking bottled water. Citizens of the Borough, one of the poorest in Mexico City, spend the most on bottled water, accounting for 90% of water consumption, according to the Autonomous Metropolitan University Iztapalapa Unit.
  • According to the ITC, imported ethylene polymers, last year were valued at around USD 3.25 billion, a 95.78% rise in imports from the previous year, 2020, valued at about USD 1.66 billion. The import surge indicates the increased demand for plastic bottles and containers in the country.

Latin America Plastic Bottle Industry Overview

The Latin American plastic bottle and container market are moderately fragmented in nature. Some major players are Amcor PLC, Graham Packaging Company, Plastipak Holdings Inc., and ALPLA Group. Factors, such as the increasing demand for food and beverages will provide considerable growth opportunities in the plastic bottles and containers market. Therefore, many companies are seeing this market as an emerging one.

June 2022: Amcor and the Minderoo Foundation partner to create plastic recycling facilities. The construction of sorting and recycling facilities will be funded by the collaboration known as Sea The Future. The first three hubs will be Indonesia, the Netherlands, and Brazil. Minderoo (STF) intends to start building the first sorting and recycling facilities within two years. The first three recycling centers want to attract roughly USD 300 million in new investments in plastic recycling facilities worldwide, create about 150,000 metric tons of recycled plastic annually, and stop 200,000 metric tons of plastic trash from being landfilled.

January 2022: A recycling facility was built in the Cunduacan municipality of Mexico's Tabasco state by ALPLA and the Mexican beverage company Coca-Cola FEMSA. The recycling facility, known as Planta Nueva Ecologa de Tabasco (PLANETA), is being developed with an expenditure of USD 60 million. It will have new technology and an annual processing capacity of 50,000 tonnes of PET bottles made of polyethylene terephthalate. The PLANETA recycling facility will produce 35,000 tonnes of ready-to-use recycled PET material annually.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Demand for Sustainable and Innovative Food Packaging Products
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Lightweight Packaging Methods
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Environmental Concerns Regarding Use of Plastics
    • 5.2.2 Increasing Awareness about Alternative Forms of Packaging
  • 5.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Raw Materials
    • 6.1.1 PET
    • 6.1.2 PP
    • 6.1.3 LDPE
    • 6.1.4 HDPE
    • 6.1.5 Other Raw Materials
  • 6.2 By End-User Vertical
    • 6.2.1 Beverages
    • 6.2.2 Food
    • 6.2.3 Cosmetics
    • 6.2.4 Pharmaceuticals
    • 6.2.5 Household Care
    • 6.2.6 Other End-User Verticals
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Brazil
    • 6.3.2 Argentina
    • 6.3.3 Mexico
    • 6.3.4 Rest of Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 ALPLA Group
    • 7.1.2 Amcor PLC
    • 7.1.3 Plastipak Holdings Inc.
    • 7.1.4 Graham Packaging Company
    • 7.1.5 Berry Global Group Inc.
    • 7.1.6 Altium Packaging LLC
    • 7.1.7 Alpha Packaging
    • 7.1.8 Gerresheimer AG
    • 7.1.9 Container Corporation of Canada Ltd
    • 7.1.10 Greiner Packaging GmbH
    • 7.1.11 Comar LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET