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市場調査レポート
商品コード
1640416

特殊界面活性剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Specialty Surfactants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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特殊界面活性剤:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

特殊界面活性剤市場は予測期間中に5%を超えるCAGRで推移する見込みです。

Specialty Surfactants-Market-IMG1

COVID-19は、特殊界面活性剤市場にかなり複雑な影響を与えました。家庭用洗浄剤やパーソナルケア製品の需要増加の結果、市場は活況を呈しました。その一方で、戸締まりや渡航制限の結果、工業用・業務用クリーナー、農産物、潤滑油、燃料添加剤の需要が減少しました。しかし、規制が緩和されたことで、市場は2021年以降ペースを取り戻し始めており、予測期間中も同様の軌跡をたどる可能性が高いです。

主なハイライト

  • 市場を牽引する主な要因は、アジア太平洋地域におけるパーソナルケア産業の成長とオレオケミカル市場の成長です。
  • しかし、環境規制への注目の高まりが市場の成長を妨げています。
  • 近い将来、食品加工業界における特殊界面活性剤へのニーズの高まりが、調査対象市場の成長の可能性を高めると思われます。
  • アジア太平洋地域が最大のシェアを占めており、今後数年間はその傾向が続くと思われます。

特殊界面活性剤市場の動向

家庭用石鹸・洗剤用途が市場を独占する

  • 洗剤や石鹸に配合される特殊界面活性剤は水と混ざり、衣類やその他の洗浄表面の汚れに付着します。これにより、表面張力を低下させ、汚れを落とすことができます。
  • 自動食器洗い機用洗剤の界面活性剤レベルは、食器洗い機内での泡立ちを最小限にするため、手洗い用洗剤よりも低くなっています。主な界面活性剤はLASとアルコールエトキシ硫酸塩(AES)です。
  • 国際石鹸・洗剤・メンテナンス製品協会(International Association for Soaps, Detergents, and Maintenance Products)によると、2021年には欧州の家庭用ケア製品の総市場価値は400億米ドルを超えるといいます。市場の80%以上が家庭用ケア製品で構成されます。

米国では近年、洗剤の需要が増加しています。感染症の流行の高まりに加え、健康と衛生に関する関心の高まりが、洗剤の売上をさらに伸ばすと思われます。米国の主要洗剤ブランドには、Tide、Gain、Arm &Hammer、All、Purex、Xtra、Persil、Dreft、Seventh Generationなどがあります。Tideは2022年に米国の洗剤業界を席巻し、約24億米ドルの売上を記録しました。

アジア太平洋が市場を独占する

  • アジア太平洋地域は、2022年に特殊界面活性剤市場を独占し、予測期間中もその支配を維持すると予想されます。インド、中国、日本におけるパーソナルケア産業と工業用洗浄産業の成長が今後の市場を後押しします。
  • 人口の継続的な増加が、同国の化粧品需要を煽る要因となっています。中国は、米国などの新興経済諸国からの化粧品輸出の主要市場のひとつです。中国国家統計局によると、2021年に中国の化粧品小売売上高は580億米ドルを超え、世界の化粧品市場の17%以上を占めました。
  • 都市化の進展と支出の増加により、ここ数年、より質の高い製品に対する需要が高まっています。主要な家庭用クリーニング企業による革新的な製品の提供は、今後数年間で市場の集中度を高めると予想されます。例えば、2022年7月、Godrej Consumer Products社は、インド初の混ぜるだけボディソープGodrej Magic Bodywashをわずか0.57米ドルで発表しました。さらに2021年9月には、RP-Sanjiv Goenka Groupがスキンケア製品とヘアケア製品を発売し、パーソナルケア分野に参入しました。

特殊界面活性剤産業の概要

世界の特殊界面活性剤市場は、市場シェアの大半が多くのプレーヤーに分割されているため、適度に断片化されています。市場の主要企業には、BASF SE、Dow、3M、Stepan Company、Koa Corporationなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • アジア太平洋地域におけるパーソナルケア産業の成長
    • 油脂化学品市場の成長
  • 抑制要因
    • 環境規制への関心の高まり
  • 業界のバリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模)

  • 由来別
    • 合成界面活性剤
    • バイオベース界面活性剤
  • タイプ別
    • 陰イオン界面活性剤
    • カチオン界面活性剤
    • 非イオン界面活性剤
    • 両性界面活性剤
    • シリコーン系界面活性剤
    • その他のタイプ
  • 用途別
    • 家庭用石鹸・洗剤
    • パーソナルケア
    • 潤滑油と燃料添加剤
    • 産業・施設向け洗浄剤
    • 食品加工
    • 油田用化学品
    • 農業用化学品
    • 繊維加工
    • その他の用途
  • 地域別
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • ASEAN諸国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • 3M
    • Akzo Nobel N.V.
    • Arkema
    • Ashland
    • BASF SE
    • Clariant
    • Croda International Plc
    • Dow
    • ELEMENTIS PLC
    • Emery Oleochemicals
    • Evonik Industries AG
    • GALAXY
    • GEO
    • Godrej Industries Limited
    • Huntsman International LLC
    • Innospec
    • KAO CORPORATION
    • KLK OLEO
    • Lonza
    • Mitsui & Co., Ltd.
    • Nouryon
    • Reliance Industries Limited
    • Sanyo Chemical Industries, Ltd.
    • Sasol
    • Solvay
    • Stepan Company
    • Sumitomo Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

  • 食品加工業界における特殊界面活性剤の需要増加
目次
Product Code: 52731

The Specialty Surfactants Market is expected to register a CAGR of greater than 5% during the forecast period.

Specialty Surfactants - Market - IMG1

COVID-19 had a rather mixed impact on the market for specialty surfactants. The market experienced a boom as a result of the rise in demand for household cleaning and personal care products. On the other hand, the market also saw a decrease in demand for industrial and institutional cleaners, agricultural products, lubricants, and fuel additives as a result of lockdowns and travel restrictions. However, with the ease in regulations, the market has started to gather pace since 2021, and the market is likely to follow a similar trajectory during the forecast period as well.

Key Highlights

  • The major factors driving the market are the growing personal care industry in Asia-Pacific and the growth of the oleochemicals market.
  • However, increasing focus on environmental regulations is hindering the growth of the market studied.
  • In the near future, the growing need for specialty surfactants in the food processing industry is likely to give the market under study a number of chances to grow.
  • Asia-Pacific had the biggest share of the market, and it's likely that it will continue to do so for the next few years.

Specialty Surfactants Market Trends

Household Soap and Detergent Application to Dominate the Market

  • Applications in laundry detergents and soaps for use in the home accounted for the majority of the specialty surfactant market.The specialty surfactants incorporated in detergents and soaps mix with water and attach themselves to the dirt on clothes and other cleaning surfaces. This helps reduce the surface tension and remove the dirt from the concerned surface.
  • The surfactant level in automatic dishwasher detergents is lower than in hand dishwashing detergents to minimize foaming in the dishwasher. The major surfactants used are LAS and alcohol ethoxy sulfates (AES).
  • The International Association for Soaps, Detergents, and Maintenance Products says that the total market value of household care products in Europe will be more than USD 40 billion in 2021. More than 80% of the market will be made up of household care products.

Demand for detergent has increased in the United States in recent years. The rising prevalence of infectious diseases, coupled with growing concerns related to health and hygiene, will further increase the sales of detergent. Leading detergent brands in the United States include Tide, Gain, Arm & Hammer, All, Purex, Xtra, Persil, Dreft, and Seventh Generation. Tide dominated the U.S. detergent industry in 2022 and generated sales of nearly $2.40 billion.

Asia-Pacific to Dominate the Market

  • Asia-Pacific dominated the specialty surfactants market in 2022 and is expected to continue its dominance over the forecast period. Growing personal care and industrial cleaning industries in India, China, and Japan will propel the market in the future.
  • Continuous population growth is a factor fueling the demand for cosmetics in the country. China is one of the leading markets for cosmetics exports from developed economies, such as the United States. According to the National Bureau of Statistics of China, in 2021, the retail sales of cosmetics in China surpassed USD 58 billion and accounted for more than 17% of the global cosmetics market.
  • Increasing urbanization followed by rising expenditure has increased the demand for better-quality products over the past few years. Innovative product offerings by leading household cleaning companies are expected to increase market concentration over the coming years. For instance, in July 2022, Godrej Consumer Products unveiled Godrej Magic Bodywash, India's first ready-to-mix body wash, at just USD 0.57. Furthermore, in September 2021, the RP-Sanjiv Goenka Group entered the personal-care segment by launching skin and hair care products.

Specialty Surfactants Industry Overview

The global specialty surfactants market is moderately fragmented, as the majority of the market share is divided among many players. Some of the key players in the market include BASF SE, Dow, 3M, Stepan Company, and Koa Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Personal Care Industry In Asia-pacific
    • 4.1.2 Growth Of The Oleo Chemicals Market
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Increasing Focus On Environmental Regulations
  • 4.3 Industry Value-chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market size in Value)

  • 5.1 Origin
    • 5.1.1 Synthetic Surfactants
    • 5.1.2 Bio-based Surfactants
  • 5.2 Type
    • 5.2.1 Anionic Surfactants
    • 5.2.2 Cationic Surfactants
    • 5.2.3 Non-ionic Surfactants
    • 5.2.4 Amphoteric Surfactants
    • 5.2.5 Silicone Surfactants
    • 5.2.6 Other Types
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Household Soap and Detergent
    • 5.3.2 Personal Care
    • 5.3.3 Lubricants and Fuel Additives
    • 5.3.4 Industry and Institutional Cleaning
    • 5.3.5 Food Processing
    • 5.3.6 Oilfield Chemicals
    • 5.3.7 Agricultural Chemicals
    • 5.3.8 Textile Processing
    • 5.3.9 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 ASEAN Countries
      • 5.4.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Italy
      • 5.4.3.4 France
      • 5.4.3.5 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Akzo Nobel N.V.
    • 6.4.3 Arkema
    • 6.4.4 Ashland
    • 6.4.5 BASF SE
    • 6.4.6 Clariant
    • 6.4.7 Croda International Plc
    • 6.4.8 Dow
    • 6.4.9 ELEMENTIS PLC
    • 6.4.10 Emery Oleochemicals
    • 6.4.11 Evonik Industries AG
    • 6.4.12 GALAXY
    • 6.4.13 GEO
    • 6.4.14 Godrej Industries Limited
    • 6.4.15 Huntsman International LLC
    • 6.4.16 Innospec
    • 6.4.17 KAO CORPORATION
    • 6.4.18 KLK OLEO
    • 6.4.19 Lonza
    • 6.4.20 Mitsui & Co., Ltd.
    • 6.4.21 Nouryon
    • 6.4.22 Reliance Industries Limited
    • 6.4.23 Sanyo Chemical Industries, Ltd.
    • 6.4.24 Sasol
    • 6.4.25 Solvay
    • 6.4.26 Stepan Company
    • 6.4.27 Sumitomo Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Rise in Demand for Specialty Surfactants in Food Processing Industry