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市場調査レポート
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1639536

ろう付け合金-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Braze Alloys - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ろう付け合金-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ろう付け合金市場は予測期間中に4%を超えるCAGRで推移すると予想されます。

Braze Alloys-Market-IMG1

COVID-19パンデミックは市場にマイナスの影響を与えました。しかし、現在ではパンデミック前の水準に達したと推定されており、今後も安定した成長が見込まれます。

主要ハイライト

  • 溶接やはんだ付けのようなプロセスよりもろう付けプロセスの採用率が高まっていること、自動車産業からのアルミニウムろう付け合金の需要が増加していることが市場を牽引すると予想されます。
  • 一方、ベースメタルの価格変動は市場の成長を鈍化させる可能性が高いです。
  • 今後数年間は、真空ろう付け技術の成長が市場に成長の機会を与えると考えられます。
  • アジア太平洋は、今後5年間で最大のシェアを占め、CAGRも最も高くなると予想されます。

ろう付け合金市場動向

自動車セグメントが市場を独占する見込み

  • ろう付け合金は、自動車セグメントでさまざまな接合目的に利用されています。異なる金属部品は、接合部品や母材の融点よりも低い融点を持つ金属フィラー、すなわちろう付け合金を用いて接合されます。
  • ダイオードレーザーろう付け、炉/真空ろう付け、金属不活性ガス(MIG)ろう付けは、自動車接合用途に一般的に使用されています。
  • 自動車製造におけるろう付合金の主要用途には、ABCピラーとルーフの接合、Cピラーのレーザービームまたはプラズマろう付、トランクカバーのレーザービームろう付、燃料タンクチューブのMIGろう付、車体構造部のアルミメッキまたは非メッキ鋼板などがあります。
  • 国際自動車製造者機構(OICA)によると、OICA加盟国の2022年の自動車新車販売台数または登録台数は6,900万台に迫っています。
  • また、欧州自動車工業会(ACEA)によると、2022年に世界で生産される乗用車の台数は6,800万台を超え、前年比7.9%増となりました。さらに、北米地域の自動車生産台数は2022年に10.3%増の1,040万台となったが、これは主に米国での需要が高いためです。
  • さらに、自動車製造業者・貿易業者協会(Society of Motor Manufacturers and Traders)は、2022年には英国で77万5,000台以上の自動車が製造されると推定しています。それとは別に、2023年1月には約6万8,600台が英国で製造されました。
  • Volkswagenは米国で最も人気のある自動車ブランドです。2021年には、Volkswagenの市場シェアが9%近くと最も高く、Audi(7.16%)、BMW(7.08%)がこれに続きました。
  • 前述の要因から、予測期間中は自動車セグメントが市場を独占すると予想されます。

アジア太平洋が市場を独占する

  • 中国、インド、日本などのアジア太平洋諸国は、市場で最も多くのろう付け合金を生産しています。これは、中国、インド、日本の自動車産業、電気・電子産業、建設産業、航空宇宙産業がいずれも成長していたためです。
  • 中国は、あらゆるタイプの自動車の生産と販売において、最大かつ最も支配的な国となっています。中国自動車工業協会によると、2022年の中国の自動車生産台数は前年比3.4%増。2021年の約2,608万台から、2022年には約2,700万台が生産される見込みです。
  • また、インド自動車工業会は、2022年度にインドで製造される自動車の総数は2,300万台近くになるだろうと述べました。総生産台数の約74%を占める二輪車がシェアの大半を占めています。
  • 日本自動車販売協会連合会(JADA)によると、2022年度の国内販売台数はToyotaが約125万台でトップ。Toyotaの販売台数は次点の2倍以上でした。2位のSuzukiは2022年に60万台強を販売しました。
  • 当該市場は、商業建設部門、特にオフィス・スペースの建設が徐々に伸びていることから恩恵を受ける可能性が高いです。また、アジア太平洋では、住宅販売や中古住宅のリフォームが増加しているため、住宅需要が伸びています。
  • 中国国家統計局によると、2022年第4四半期の中国の建設生産額は約2,760億人民元(400億米ドル)でした。これは前四半期(276億米ドル)から50%の増加です。
  • また、日本の国土交通省によると、2022年の建設部門全体の投資額は前年比約0.6%増の66兆9,900億円(5,081億6,000万米ドル)程度になると予測されています。
  • また、インド商工会議所連合会(FICCI)によると、2022年にインドの大都市圏でPMAY計画のもと、約550万戸と1,140万戸の住宅が建設・認可されるといいます。
  • ひいては、これらのことが今後数年間、この地域のろう付け合金市場を牽引するはずです。

ろう付け合金産業概要

ろう付け合金市場は、その性質上、部分的に統合されています。同市場で事業を展開する大手企業(順不同)には、Aimtek Inc.、The Harris Products Group、Lucas-Milhaupt Inc.、Oerlikon Metco、Sulzer Ltd.などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 溶接やはんだ付けのようなプロセスよりもろう付けプロセスの採用率の増加
    • 自動車産業からのアルミニウムろう材需要の増加
  • 抑制要因
    • ベースメタル価格の変動
    • その他の抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(金額・数量))

  • ベースメタル
    • アルミニウム
    • その他の卑金属
  • エンドユーザー産業
    • 自動車
    • 航空宇宙・防衛
    • 電気・電子
    • 建設
    • その他
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)分析**/市場ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Aimtek Inc.
    • Prince Izant Company(Bellman-Melcor)
    • Cupro Alloys Corporation
    • Indian Solder and Brazing Alloys
    • Johnson Matthey
    • Lucas-Milhaupt Inc.
    • Morgan Advanced Materials
    • OC Oerlikon Management AG(Oerlikon Metco)
    • Saru Silver Alloy Private Limited
    • Sulzer Ltd.
    • The Harris Products Group
    • VBC Group

第7章 市場機会と今後の動向

  • 真空ブレージング技術の開発
目次
Product Code: 51096

The Braze Alloys Market is expected to register a CAGR of greater than 4% during the forecast period.

Braze Alloys - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic had a negative impact on the market. However, it has now been estimated to have reached pre-pandemic levels and is expected to grow steadily in the future.

Key Highlights

  • The increasing adoption rate of the brazing process over processes like welding and soldering and the increasing demand for aluminum brazing alloys from the automotive industry are expected to drive the market.
  • On the other hand, the changing prices of base metals are likely to slow the market's growth.
  • In the years to come, the growth of vacuum brazing technology is likely to give the market a chance to grow.
  • The Asia-Pacific region is expected to have the biggest share of the market and the highest CAGR over the next five years.

Braze Alloys Market Trends

The Automotive Segment is Expected to Dominate the Market

  • Braze alloys are utilized in the automobile sector for a variety of joining purposes. Different metallic pieces are connected using a metallic filler, i.e., braze alloys, having a lower melting temperature than the linked parts' or base metal's melting point.
  • Also, the filler metal might be used as a wire, a thin plate, or a paste, depending on how it will be used by the end user.Diode laser brazing, furnace/vacuum brazing, and metal inert gas (MIG) brazing are commonly used for automotive joining applications.
  • Some of the key applications of braze alloys in automotive manufacturing include joining the ABC pillars to the roof, laser beam or plasma brazing on the C-pillar, laser beam brazing on the trunk cover, MIG brazing of the fuel tank tube, aluminum-plated or non-coated steel sheets in the structure area of the automotive body, and others.
  • According to the Organization Internationale des Constructeurs d'Automobiles (OICA), the total number of new automobile sales or registrations in the OICA member countries was close to 69 million units in 2022.
  • Also, the European Automobile Manufacturers' Association (ACEA) said that more than 68 million passenger cars were made worldwide in 2022, which was 7.9% more than the year before.Furthermore, car manufacturing in the North American region increased by 10.3% in 2022 to 10.4 million units, mostly due to high demand in the United States.
  • Additionally, the Society of Motor Manufacturers and Traders estimated that over 775,000 cars would be made in the United Kingdom in 2022. Aside from that, around 68,600 cars were manufactured in the United Kingdom in January 2023.
  • The report by the SMMT also stated that Volkswagen was the most popular car brand among people in the United Kingdom. In 2021, Volkswagen had the highest market share of close to 9%, followed by Audi (7.16%) and BMW (7.08%).
  • Due to the aforementioned factors, the automotive segment is expected to dominate the market during the forecast period.

Asia-Pacific to Dominate the Market

  • Asia-Pacific countries, such as China, India, and Japan, had the most braze alloys on the market. This was because China, India, and Japan's automotive, electrical and electronics, construction, and aerospace industries were all growing.
  • China has been the largest and most dominant nation in terms of vehicle production and sales of all types. The Chinese Association of Automobile Manufacturers says that China made 3.4% more cars in 2022 than it did the year before. About 27 million cars were expected to be made in 2022, up from about 26.08 million in 2021.
  • Also, the Society of Indian Automobile Manufacturers said that the total number of cars made in India in FY 2022 would be close to 23 million. Two-wheelers, which made up about 74% of the total production, held the majority of the market share.
  • According to the Japan Automobile Dealers Association (JADA), Toyota was the leading car manufacturer in Japan, selling around 1.25 million vehicles domestically in 2022. Toyota reported more than twice as many unit sales as the runner-up. Suzuki, which came in second, sold slightly over 600,000 vehicles in 2022.
  • The market in question is likely to benefit from the gradual growth of the commercial construction sector, especially when it comes to building office space. Also, the demand for residential buildings in the Asia-Pacific region is growing because of the rise in home sales and the renovation of existing homes.
  • According to the National Bureau of Statistics of China, the value of China's construction output in the fourth quarter of 2022 was around CNY 276 billion (USD 40 billion). This was a 50% increase from the previous quarter (USD 27.6 billion).
  • Also, the overall investment in the construction sector was predicted to be around JPY 66,990 billion (USD 508,16 billion) in 2022, up roughly 0.6% from the previous year, according to the Ministry of Land, Infrastructure, Transport, and Tourism (MLIT) of Japan.
  • Also, the Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry (FICCI) said that around 5.5 million and 11.4 million homes were built and approved under the PMAY plan in India's metropolitan areas in 2022.
  • In turn, all of these things should drive the market for braze alloys in the region over the next few years.

Braze Alloys Industry Overview

The brazing alloys market is partially consolidated in nature. Some of the major players operating in the market (in no particular order) include Aimtek Inc., The Harris Products Group, Lucas-Milhaupt Inc., Oerlikon Metco, and Sulzer Ltd., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Adoption Rate of Brazing Process Over Processes like Welding and Soldering
    • 4.1.2 Increasing Demand for Aluminum Brazing Alloys from the Automotive Industry
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Fluctuating Prices of Base Metals
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value and Volume)

  • 5.1 Base Metal
    • 5.1.1 Copper
    • 5.1.2 Gold
    • 5.1.3 Silver
    • 5.1.4 Aluminum
    • 5.1.5 Other Base Metals
  • 5.2 End-user Industry
    • 5.2.1 Automotive
    • 5.2.2 Aerospace and Defense
    • 5.2.3 Electrical and Electronics
    • 5.2.4 Construction
    • 5.2.5 Other End-user Industries
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Spain
      • 5.3.3.6 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%) Analysis **/ Market Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Aimtek Inc.
    • 6.4.2 Prince Izant Company (Bellman-Melcor)
    • 6.4.3 Cupro Alloys Corporation
    • 6.4.4 Indian Solder and Brazing Alloys
    • 6.4.5 Johnson Matthey
    • 6.4.6 Lucas-Milhaupt Inc.
    • 6.4.7 Morgan Advanced Materials
    • 6.4.8 OC Oerlikon Management AG (Oerlikon Metco)
    • 6.4.9 Saru Silver Alloy Private Limited
    • 6.4.10 Sulzer Ltd.
    • 6.4.11 The Harris Products Group
    • 6.4.12 VBC Group

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Development of Vacuum Brazing Technology