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市場調査レポート
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ヘルスケアにおけるUCaaS:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

UCaaS in Healthcare - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
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2~3営業日
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ヘルスケアにおけるUCaaS:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ヘルスケアにおけるUCaaS市場は予測期間中にCAGR 18.3%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • コスト効率の高いクラウドベースのソリューションの登場により、IT予算が最低限とされるヘルスケアプロバイダーからの導入が増加しています。サブスクリプションベースのユナイテッド・コミュニケーション・サービスを導入することで、ヘルスケアのコンタクトセンターはPBXシステムを構築し、複数拠点からの複数の顧客要求にシームレスに対応しています。
  • クラウドベースのテレフォニー、メッセージング、ビデオ会議などのUCaaSソリューションにより、介護士は必要なデータにリアルタイムでアクセスできます。韓国のような地域全体の政府も、遠隔患者ケアを手頃な価格で提供するために遠隔医療をテストしているため、UCaaS企業の活躍の場が広がっています。
  • UCaaSは、組織のモビリティと相まって、介護者の位置を即座に特定し接続するリアルタイム通信、効果的な通話ルーティング、(機能豊富なスマートフォンで可能な)場所に関係ない高速接続など、数多くの利点を提供し、ヘルスケア組織はルールを確立し、ER室から手術室までの中断や注意散漫を減らすこともできます。
  • そのシンプルさから、旧来のUCシステムはほとんどの企業に好まれています。大企業は、標準的なホスト型UCCプラットフォームとマネージド型UCCプラットフォームの区別が難しいため、UCCサービスの採用をためらっています。従来のPBXコミュニケーションからUCCへの移行は、機能を徹底的に活用するために、従業員全体による機能の迅速な採用を必要とします。その結果、企業のIT部門にプレッシャーがかかり、時間枠が混乱する可能性があります。
  • UCaaSプラットフォームは、ヘルスケアビジネスがパンデミック中も社内外のコミュニケーションを維持することを可能にします。電話による従業員の接続を維持し、ビデオ会議やオンライン医師コンサルティングを通じた仮想チームミーティングを設定し、コンタクトセンターが院内業務が完了していても顧客サービスを維持できるようにクラウドベースのプラットフォームを設定します。パンデミック後、ヘルスケア分野のデジタル変革に伴い、市場は急成長しています。

ヘルスケアにおけるUCaaSの市場動向

ヘルスケアにおけるUCaaSの登場が市場成長を牽引

  • ヘルスケアにおけるUCaaSは、様々なコミュニケーションやコラボレーションサービス、アプリケーションをサードパーティプロバイダにアウトソーシングし、ヘルスケアセクター全体のネットワーク上で提供するデリバリーモデルです。UCaaS技術には、プレゼンス技術、ビデオ会議、企業向けメッセージング、テレフォニーなどが含まれます。
  • さらに、費用対効果の高いクラウドベースのソリューションが登場したことで、IT予算が最低限とされるヘルスケアプロバイダーからの導入が増加しています。定額制のユナイテッド・コミュニケーション・サービスを導入することで、ヘルスケアのコンタクトセンターはPBXシステムを確立し、複数の拠点から寄せられる複数の顧客からの要望にシームレスに対応できるようになっています。
  • 特にパンデミック(世界的大流行)を考慮すると、高品質なヘルスケア・サービスの必要性は最重要となっています。さらに、この分野では、特に予後診断サービスにおいて、いくつかの技術的進歩が見られますが、まだ改善の余地があります。
  • 人工知能の導入が進んでいることは、組織がデジタルトランスフォーメーションの目標に対応する上で大いに役立っています。AIを搭載したツールのおかげで、組織は通話を直感的に録音し、書き起こしを容易にし、話者をインテリジェントに追跡してユーザーのニーズを理解し、適切なサービスを提供できるようになりました。
  • ヘルスケア組織は、BYODによってワークフローの改善、コスト削減、米国医療費負担適正化法(Affordable Care Act)などの医療法規定への準拠が容易になるため、BYODを楽観視しています。ヘルスケア関係者は、ヘルスケア部門全体でBYODの採用に自信を示しています。フィリップス2022年の世論調査によると、デジタルヘルス技術および予測分析の早期導入者に分類されるヘルスケア専門家の57%が、健康格差に対処するための対策を持っていると報告しており、これに対して世界平均は21%でした。

北米が最大市場を記録する見込み

  • クラウドのユニファイドコミュニケーション・アズ・ア・サービス(UCaaS)は、業務強化のためのデジタルトランスフォーメーションです。ヘルスケアにおけるUCaaSは、多くのパートナーシップ、コミュニケーション・アプリケーション、管理機能を外部のサプライヤーに移し、ヘルスケア業界のネットワークを介して伝達する伝達手法です。
  • 従来はクライアント・サーバー・アーキテクチャ上で動作していたEHRシステムやその他のエンタープライズ・アプリケーションの移行を含む、この分野でのクラウド導入は、この地域全体でサブスクリプション・ベースでクラウド上にサービスを提供するUC企業にも余地を提供しています。
  • 5Gとエッジネットワーキングの台頭の結果、ベンダーは北米地域のリアルタイム通信市場にエキサイティングな変化を期待できると思われます。UCaaSは、セキュリティの向上、プロビジョニングの簡素化、マネージド・サービス・ツールのセットにより、サプライヤーが近い将来に収益を最大化するのに役立つ可能性のある、無限の創造的なサービスとマネージド・サービス・ツールのコレクションのための場所を提供します。
  • さらに、UCaaSは組織のモビリティと相まって、介護者の位置を即座に特定し接続するリアルタイム通信、より高速な接続、場所に関係なく効果的なコールルーティングなど、いくつかの利点を提供し、ヘルスケア組織はER室から手術室までのルールを確立し、注意散漫を減らすことができます。

ヘルスケアにおけるUCaaSの概要

ユニファイドコミュニケーション・アズ・ア・サービス(UCaaS)市場は非常に細分化されており、Ring Central Inc.、8X8 Inc.、Verizon Communications Inc.、Comcast Corporation Vonage Holdings Inc.(エリクソン)などの大手企業が参入しています。しかし、ヘルスケア分野でのUCaaS技術の進歩に伴い、新たなプレーヤーが市場での存在感を高め、新興国での事業展開を拡大しています。市場のプレーヤーは、ソリューション提供を強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携、合併、技術革新、買収などの戦略を採用しています。

  • 2022年11月:オーストラリアの大手医療法人であるHealius Ltd(Healius)は、UCaaSとCCaaS(Contact Center as a Service)の統合ソリューションを提供するためにRingCentral Inc.を選択しました。この技術投資は、Healiusの病理学と画像診断の診療所における医師と患者の体験を向上させることを目的としており、まずは音声という基本的な領域でのコミュニケーションを強化し、長期的にはその他のコミュニケーションチャネルを追加していく予定です。RingCentralプラットフォームが提供する情報と洞察は、労働力と業務効率の向上も意図しています。
  • 2022年 7月:エリクソンはヴォンテージ・ホールディングス(ヴォンテージ)の買収を完了し、技術的リーダーシップを活用してモバイルネットワーク事業を構築し、企業向けに事業を拡大するというエリクソンの目標に貢献しました。エリクソンは現在、CPaaS(Communications Platform as a Service)、UCaaS、CCaaSなどの包括的な通信ソリューションの提供を可能にする強力なビルディングブロックを利用できます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査想定と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響
  • 技術スナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ヘルスケアにおけるUCaaSの台頭
  • 市場の課題
    • 最新のユニファイドコミュニケーションへの移行準備の遅れ

第6章 市場セグメンテーション

  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ring Central Inc.
    • 8X8 Inc.
    • Verizon Communications Inc.
    • Comcast Corporation
    • Vonage Holdings Inc.(Ericsson)
    • West Corporation
    • Star2Star Communications LLC
    • IBM Corporation
    • ALE International ALE USA Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50766

The UCaaS Market in Healthcare Industry is expected to register a CAGR of 18.3% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The advent of cost-effective cloud-based solutions has seen increased adoption from healthcare providers, often categorized as having minimum IT budgets. With the subscription-based United Communication services in place, the healthcare contact centers are establishing their PBX systems and seamlessly addressing multiple customer requests from multiple sites.
  • With UCaaS solutions, like cloud-based telephony, messaging, and video-conferencing, caregivers can access essential data in real time. Governments across regions, such as South Korea, are also testing telemedicine to provide affordable remote patient care, thus, giving scope for UCaaS companies.
  • UCaaS, coupled with organizational mobility, provides numerous advantages, like real-time communications to locate and connect the caregivers instantly, effective call routing, and faster connections regardless of location (possible through feature-rich smartphones), and also enables the healthcare organization to establish rules and reduce interruptions and distractions from ER rooms to surgeries.
  • Due to its simplicity, the old UC system is preferred by most enterprises. Large organizations are hesitant to employ UCC services since it is difficult for them to distinguish between standard hosted and managed UCC platforms. The move from traditional PBX communication to UCC will necessitate a faster adoption of the capabilities by the entire workforce to utilize the features thoroughly. As a result, pressure is placed on a company's IT department, which may disrupt the timeframe.
  • UCaaS platforms enable healthcare businesses to keep internal and external communications running during the COVID-19 pandemic by keeping workers connected by phone, setting up virtual team meetings through video conferencing and online doctor consultancy, and setting up cloud-based platforms that enable contact centers to keep up with customer service even when in-hospital work is being completed. Post-pandemic, the market is growing rapidly with the digital transformation of the healthcare sector.

UCaaS in Healthcare Market Trends

Emergence of UCaaS in Healthcare Sector Drives the Market Growth

  • UCaaS in healthcare is a delivery model wherein various communication and collaboration services and applications are outsourced to a third-party provider and delivered over a network across the healthcare sector. UCaaS technologies include presence technology, video conferencing, enterprise messaging, and telephony.
  • Furthermore, the advent of cost-effective cloud-based solutions has seen increased adoption from healthcare providers, often categorized as having minimum IT budgets. With the subscription-based United Communication services in place, healthcare contact centers are establishing their PBX systems and seamlessly addressing multiple customer requests from multiple sites.
  • The need for high-quality healthcare services has become paramount, especially considering the pandemic. Moreover, there have been several technological advancements in this sector, especially in prognostic and diagnostic services; however, there is still room for improvement.
  • The increasing deployment of artificial intelligence has greatly aided organizations in catering to the digital transformation goal. AI-powered tools have allowed organizations to intuitively record calls, facilitate effortless transcriptions, and intelligently track speakers to understand users' needs and offer relevant services.
  • Healthcare organizations are optimistic about BYOD since it facilitates improved workflow, cost savings, and compliance with healthcare legislation provisions, such as the US Affordable Care Act. Healthcare players are showing confidence in adopting BYOD across the healthcare sector. According to Philips 2022 poll, 57% of healthcare professionals classified as early adopters of digital health technologies and predictive analytics reported having measures to address health disparities, compared to 21% of the global average.

North America is Expected to Register the Largest Market

  • Unified Communication as a Service (UCaaS) in the cloud is a digital transformation for reinforcing commercial tasks. UCaaS in healthcare is a conveyance methodology in which many partnerships, communication applications, and administrations are moved to an outsider supplier and conveyed across a network in the healthcare industry.
  • The cloud adoption in the sector, which includes moving EHR systems and other enterprise applications, which traditionally ran on client-server architectures, also provides scope for UC companies offering their services over the cloud on a subscription basis across the region.
  • As a result of the rise of 5G and edge networking, vendors could expect exciting changes in the real-time communication market in the North American region. UCaaS provides a place for endless creative services and a collection of managed services tools that may help suppliers maximize revenue generation in the near years due to improved security, simpler provisioning, and a set of managed services tools.
  • In addition, UCaaS, coupled with organizational mobility, provides several advantages, like real-time communications to instantly locate and connect caregivers, faster connections, and effective call routing, regardless of location, enabling healthcare organizations to establish rules and reduce distractions from ER rooms to surgeries.

UCaaS in Healthcare Industry Overview

The unified communications-as-a-service market is highly fragmented, with significant players like Ring Central Inc., 8X8 Inc., Verizon Communications Inc., and Comcast Corporation Vonage Holdings Inc.(Ericsson). However, with the advancement in UCaaS technologies across the healthcare sector, new players are increasing their market presence and expanding their business footprint across emerging economies. Players in the market are adopting strategies such as partnerships, mergers, innovations, and acquisitions to enhance their solutions offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • November 2022: Healius Ltd (Healius), one of Australia's leading healthcare corporations, selected RingCentral Inc. to deliver an integrated UCaaS and contact center as a service (CCaaS) solution. This technological investment is intended to improve the doctor and patient experience in Healius' pathology and diagnostic imaging practices by enhancing communications, first in the fundamental domain of speech and then adding other communication channels in the long run. The information and insights given by the RingCentral platform are also intended to increase workforce and operational efficiency.
  • July 2022: Ericsson completed its acquisition of Vonage Holdings Inc. (Vonage), contributing to Ericsson's goal of using technological leadership to build its mobile network business and expand into the enterprise. Ericsson now has access to strong building blocks allowing it to offer a comprehensive range of communications solutions, including Communications Platform as a Service (CPaaS), UCaaS, and CCaaS.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumption and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.4 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Emergence of UCaaS in the Healthcare Sector
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Low Readiness to Move to Modern Unified Communications

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Geography
    • 6.1.1 North America
      • 6.1.1.1 United States
      • 6.1.1.2 Canada
    • 6.1.2 Europe
      • 6.1.2.1 Germany
      • 6.1.2.2 United Kingdom
      • 6.1.2.3 France
      • 6.1.2.4 Rest of Europe
    • 6.1.3 Asia-Pacific
      • 6.1.3.1 China
      • 6.1.3.2 Japan
      • 6.1.3.3 South Korea
      • 6.1.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 6.1.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ring Central Inc.
    • 7.1.2 8X8 Inc.
    • 7.1.3 Verizon Communications Inc.
    • 7.1.4 Comcast Corporation
    • 7.1.5 Vonage Holdings Inc. (Ericsson)
    • 7.1.6 West Corporation
    • 7.1.7 Star2Star Communications LLC
    • 7.1.8 IBM Corporation
    • 7.1.9 ALE International ALE USA Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS