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市場調査レポート
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1637800

米国のブリスター包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

United States Blister Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
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米国のブリスター包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のブリスター包装の市場規模は2025年に81億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは7.63%で、2030年には118億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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ブリスターパックは、様々な消費財、食品、医薬品用の成形済みプラスチック包装です。これらの包装ソリューションは、湿気や汚染などの外的要因から製品を保護し、長期間の保護を保証します。

ブリスター包装では、あらかじめ形成されたブリスターや空洞に製品を入れ、カードやパッドで固定します。この包装方法は様々な消費財、特に製薬業界や工業業界で広く使用されています。ブリスター包装市場を独占しているのは製薬業界で、かなりのシェアを占めています。製薬会社がブリスターパッケージを好む理由は、製品の保護強化、流通の合理化、単位投与量の利便性、明確な製品識別が可能だからです。

米国商務省によると、米国の85歳以上人口は2050年までに3倍になると予測されています。臨床医と公衆衛生サービス提供者は、この人口とそのサブグループに対する思いやりの文化を培っています。変形性関節症や糖尿病、それに関連する運動障害の有病率は、高齢化や過体重の増加に伴って上昇し続けると思われます。こうした要因のすべてが経口薬の需要を押し上げると予想され、医薬品用ブリスター包装の需要を促進しています。

米国疾病予防管理センター(CDC)によると、米国の50歳以上の人口は増加し、2020年から2050年の間に6,100万人近くに達すると予想されています。つまり、1つ以上の慢性疾患を持つ人の数は、2020年の7,150万人から2050年には1億4,200万人を超え、9,900万人近く増加すると予想されます。

ライフスタイルが進化するにつれて、消費者は食品のオン・ザ・ゴー・パッケージを好み、利便性と使いやすさを優先しています。菓子類・ベーカリーメーカーはこの需要に応えるため、ブリスターパッケージの利用を増やしています。同地域ではベーカリー製品の小売売上が増加しており、ブリスター包装は食品業界で大きな成長が見込まれます。

ブリスター包装は環境面で大きな懸念を抱かせる。正しく廃棄されなければ、環境にリスクをもたらします。さらに、プラスチックとホイルを組み合わせた特殊なパックは、リサイクル・プロセスを複雑にしています。医薬品のブリスター包装は固形廃棄物の最大の原因のひとつです。複数の層を持つ複雑なパッケージのため、リサイクルは困難です。

米国のブリスター包装市場の動向

医薬品セグメントが大きな成長を遂げる見込み

  • ブリスターパックはセキュリティ意識の高い消費者や規制当局のニーズを満たす包装形態として人気が高まっています。ブリスターパッケージは追跡やシリアル化のプロトコルを可能にし、偽造防止に役立ちます。ブリスターパックは、製品がOTC鎮痛剤であろうと、新規の臨床試験薬であろうと、患者のコンプライアンスを高める効果的な包装形態であることに変わりはありません。
  • 単位用量包装は、治療中のミスを減らし、投与漏れを防ぐのに役立ちます。また、多忙な人でも、服薬レジメンを正確かつ便利に管理しやすくなります。単位用量包装では、錠剤やカプセルを単位用量ブリスターパックに小分けし、ミシン目を入れることができます。
  • 患者のニーズに応じて、包装を1日または1日ごとの投与量にカスタマイズすることができます。また、患者がどの錠剤をいつ飲むかを覚えやすいように、包装に印刷することもできます。単位用量包装はまた、投与されるまですべての錠剤を保護することで、製品の有効性を守るのにも役立ちます。薬の過剰摂取から命を救い、ブリスター包装の需要を押し上げると期待されています。
  • 欧州製薬団体連合会(EFPIA)のデータによると、2017年から2022年までの米国における新薬の販売分配率は64.4%で、2018年から2023年までは67.1%に増加しました。同国におけるこのような新薬販売の増加は、予測期間中にブリスターパックの需要をさらに押し上げると思われます。
  • 市場で事業を展開するさまざまな企業が、事業拡大の一環として新製品を発売しています。例えば、2023年10月、特殊材料の世界市場リーダーの一社であるソルベイは、医薬品用ブリスターフィルムのカーボンフットプリントの減少を可能にする超高水蒸気バリア性を備えた新しいポリ塩化ビニリデン(PVDC)コーティングソリューションであるDiofanUltra736を発表しました。DiofanUltra736は、水性分散液として、医薬品との直接接触に関する規制上のニーズを満たし、より薄いコーティング設計で持続可能なフィルムの設計に役立ちます。同社は、ヘルスケア業界で要求される製品識別をさらに向上させるため、この課題的なプロジェクトに投資しました。

高齢人口の増加と疾病の蔓延

  • 国内人口の増加と疾病率の上昇に伴い、製薬会社はこれを利用して固形製剤の製造施設を拡張しています。米国国勢調査局によると、米国の65歳以上の人口は過去10年間で3分の1以上増加しました。
  • 米国の人口は2060年までに灰色化し、米国人の約4分の1が65歳以上になると予測されています。このうち69%の高齢者は、いずれ長期介護が必要になります。このような要因が市場の成長を促進すると予想されます。
  • 活動的なライフスタイルを送る消費者が増えるにつれ、オンデマンドの利便性に対する需要は高まる。体力や敏捷性が低下した高齢者にとって、ブリスターパックの底にある小さなタブを剥がすのは困難な場合があります。ブリスターパックのホイル(またはパンチアウト)から製品を押し出すと、ブリスターパックの底部から製品が押し出されるため、高齢の患者でも外出先から簡単に薬にアクセスできるようになります。
  • 高齢者人口は増加傾向にあり、この動向は予測期間を通じて続くと予測されるため、医薬品に対する需要が高まり、市場成長の原動力となっています。さらに、がんや感染症を含む慢性疾患の急増と、先進的で使い勝手のよいパッケージングを必要とする高齢化層が相まって、ブリスター包装市場を強化することになるでしょう。その利便性で知られるブリスター包装は、特に固形内服薬に有益です。
  • 人口の高齢化に伴い、ヘルスケアシステムは多くの慢性疾患と処方箋費用の増加に直面しています。一般的に、高齢患者は若年患者と比較して薬に対する反応が異なります。米国国勢調査局によると、米国では2016年から2060年にかけて100歳以上の人口が増加すると予想されています。2016年、米国の100歳以上の人口は82,000人でした。2060年には、百寿者の数は589,000人に達すると予想されています。このようなすべての要因が米国におけるブリスター包装の成長をサポートすると予想されます。

米国のブリスター包装産業の概要

米国のブリスター包装市場は断片的です。同市場のベンダーは、エンドユーザーのニーズを満たす製品を生産するため、重要なパートナーシップ、合併、買収を主要戦略としています。包装材料は、内容物を汚染したり健康に影響を与えたりしないよう、厳格な品質検査を受けています。原材料の安定供給を維持することは、パートナーシップを推進する重要な課題です。米国のブリスター包装市場の主なプレーヤーには、Amcor Ltd、Westrock Company、Sonoco Products Company、Constantia Flexibles Group、Honeywell International Inc.などがいます。

2023年9月パッケージングの世界的リーダーであるソノコは、グラフィック・パッケージング・コーポレーションの軟包装部門の買収を決定。Graphic Packagingは、コロラド州ゴールデンに本社を置くACX Technologies Inc.全額現金での取引で、ソノコは約1億500万米ドルを投資しました。フレキシブル・パッケージングにおけるSonocoの足場は、パッケージング業界の急拡大分野として認識されています。

2023年7月コンスタンチア・フレキシブルズは医薬品包装の最新イノベーションであるREGULA CIRCを発表。この最先端のコールドフォーム箔技術は、ブリスター包装における持続可能性の基準を再定義し、消費者と環境の両方に利益をもたらします。REGULA CIRCは、循環型社会へのコミットメントに基づき、今後の規制に適合するよう設計されており、持続可能なパッケージングのベンチマーク基準を満たすことを保証します。REGULA CIRCは、従来のPVCに代えてポリエチレン(PE)シーリング層を採用することで、デザインに大きな変化をもたらし、循環型経済の原則を採用しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 高齢者人口の増加と疾病の蔓延
    • 比較的低コストの小型化などの製品革新
  • 市場抑制要因
    • 厳しい政府規制

第6章 市場セグメンテーション

  • プロセス別
    • 冷間成形
    • 熱成形
  • 材料別
    • プラスチック
    • 紙・板紙
    • アルミニウム
  • エンドユーザー産業別
    • 消費財
    • 医薬品
    • 工業
    • その他のエンドユーザー産業

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Westrock Company
    • Constantia Flexibles GmbH
    • Sonoco Products Company
    • Klockner Pentaplast Group
    • Tekni-Plex Inc.
    • Blisterpak Inc.
    • Honeywell International Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 47249

The United States Blister Packaging Market size is estimated at USD 8.19 billion in 2025, and is expected to reach USD 11.83 billion by 2030, at a CAGR of 7.63% during the forecast period (2025-2030).

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Blister packs are pre-formed plastic packaging for various consumer goods, foods, and pharmaceuticals. These packaging solutions safeguard products from external factors like humidity and contamination, ensuring prolonged protection.

Blister packaging involves placing products in pre-formed blisters or cavities secured with cards or pads. This packaging method is widely used for various consumer goods, especially in the pharmaceutical and industrial industries. The pharmaceutical industry dominates the blister packaging market, holding a substantial share. Pharmaceutical companies prefer blister packaging because it offers enhanced product protection, streamlined distribution, unit dosage convenience, and clear product identification.

According to the United States Department of Commerce, the US population aged 85 and over is projected to triple by 2050. Clinicians and public health service providers cultivate a culture of compassion for this population and its subgroups. The prevalence of osteoarthritis and diabetes, as well as related mobility impairments, will continue to rise as people age and become more overweight. All such factors are anticipated to boost the demand for oral medication, thus propelling the demand for blister packaging in pharmaceuticals.

According to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), the number of people over 50 in the United States is expected to increase, reaching almost 61 million between 2020 and 2050. That means the number of people with one or more chronic diseases is expected to go up by nearly 99 million, from 71.5 million in 2020 to over 142 million in 2050.

As lifestyles evolve, consumers favor on-the-go packaging for food products, prioritizing convenience and ease of use. Confectionery and bakery manufacturers are increasingly using blister packaging to meet this demand. With the region experiencing a rise in retail sales of bakery goods, blister packaging is expected to see significant growth in the food industry.

Blister packaging raises significant environmental concerns. If not disposed of correctly, it poses risks to the environment. Additionally, specific packs that combine plastic and foil complicate the recycling process. Pharmaceutical blister packaging is one of the largest sources of solid waste. Recycling is difficult due to the complexity of these packages with multiple layers.

United States Blister Packaging Market Trends

The Pharmaceutical Segment is Expected to Witness Significant Growth

  • The blister pack is becoming increasingly popular as a packaging format that meets the needs of security-conscious consumers and regulatory bodies. Blister packaging enables track-and-trace and serialization protocols and helps prevent counterfeiting. The blister pack remains an effective packaging format for enhancing patient compliance, regardless of whether the product is an OTC pain reliever or a novel clinical-trial medication.
  • Unit dose packaging helps to reduce errors and prevent missed doses during therapy. It also makes it easier for busy individuals to manage their medication regimens correctly and conveniently. Unit dose packaging allows pills and capsules to be parcelled and perforated in unit dose blister packs.
  • Depending on the patient's needs, the packaging can be customized to daily or time-of-day dosage. The packaging can also be printed to help patients remember which pills to take and when. The unit dose packaging also helps protect the product's efficacy by protecting every tablet until it is administered. It is expected to save lives from drug overdoses and boost the demand for blister packaging.
  • According to data from the European Federation of Pharmaceutical Industries and Associations (EFPIA), the sales distribution of new drugs in the United States from 2017 to 2022 was 64.4%, and it increased to 67.1% from 2018 to 2023. Such a rise in the sales of new drugs in the country would further drive the demand for blister packs during the forecast period.
  • Various companies operating in the market are launching new products as part of their business expansion. For instance, in October 2023, Solvay, one of the global market leaders in specialty materials, introduced DiofanUltra736, a new polyvinylidene chloride (PVDC) coating solution with an ultra-high water vapor barrier that allows carbon footprint decline for pharmaceutical blister films. As an aqueous dispersion, DiofanUltra736 fulfills regulatory needs for direct pharmaceutical contact and helps design sustainable films with thinner coating designs. The company invested in this challenging project to further improve product identification, a requirement in the healthcare industry.

Growing Geriatric Population and Prevalence of Diseases

  • As the country's population grows and disease rates rise, pharmaceutical companies are taking advantage of this to expand their manufacturing facilities for solid doses. According to the United States Census Bureau, the number of people aged 65+ in the United States has increased by more than one-third over the past decade.
  • The United States population is projected to gray out by 2060, with nearly one-quarter of Americans aged 65+. Of these, 69% of senior adults will need long-term care at some point. Such factors are anticipated to fuel market growth.
  • As more and more consumers are engaged in active lifestyles, the demand for on-demand convenience increases. For seniors with reduced physical strength or agility, the small tabs on the bottoms of blister packs can be challenging to peel. Pushing the product through the foil (or punch-out) of a blister pack, which pushes the product out of the base of the blister, makes it easier for elderly patients to access their medications while on the go.
  • The senior population is rising, a trend projected to persist throughout the forecast period, fueling a heightened demand for pharmaceuticals and driving market growth. Additionally, the surging prevalence of chronic ailments, including cancer and infectious diseases, coupled with an aging demographic that requires advanced, user-friendly packaging, is set to bolster the blister packaging market. Blister packaging, known for its convenience, is particularly beneficial for solid oral medications.
  • As the population ages, the healthcare system faces many chronic diseases and increasing prescription costs. In general, elderly patients respond differently to medications compared to younger patients. According to the United States Census Bureau, the number of people over 100 in the United States is expected to increase between 2016 and 2060. In 2016, the United States had 82,000 people over 100. In 2060, the number of centenarians is expected to reach 589,000. All such factors are expected to support the growth of blister packaging in the United States.

United States Blister Packaging Industry Overview

The blister packaging market in the United States is fragmented. Vendors in the market have been using significant partnerships, mergers, and acquisitions as major strategies to produce products that meet the needs of end users. Packaging materials undergo rigorous quality testing to ensure that they do not contaminate the contents or affect health. Maintaining a steady supply of raw materials is a significant challenge that drives partnerships. Major players in the US blister packaging market include Amcor Ltd, Westrock Company, Sonoco Products Company, Constantia Flexibles Group, and Honeywell International Inc.

September 2023: Sonoco, a global leader in packaging, finalized its acquisition of Graphic Packaging Corporation's flexible packaging division. Graphic Packaging is a wholly owned subsidiary of ACX Technologies Inc., based in Golden, Colorado. In an all-cash deal, Sonoco invested around USD 105 million. Sonoco's foothold in flexible packaging is recognized as the packaging industry's rapidly expanding segment.

July 2023: Constantia Flexibles introduced REGULA CIRC, its latest innovation in pharmaceutical packaging. This state-of-the-art coldform foil technology redefines sustainability standards in blister packaging, benefiting both consumers and the environment. With a commitment to circularity, REGULA CIRC is engineered to align with upcoming regulations, ensuring it meets the standard of sustainable packaging benchmarks. REGULA CIRC introduces significant design changes by replacing traditional PVC with a polyethylene (PE) sealing layer, embracing circular economy principles.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Geriatric Population and Prevalence of Diseases
    • 5.1.2 Product Innovations Such as Downsizing Coupled with Relatively Low Costs
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Government Regulations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Process
    • 6.1.1 Coldforming
    • 6.1.2 Thermoforming
  • 6.2 By Material
    • 6.2.1 Plastic
    • 6.2.2 Paper and Paperboard
    • 6.2.3 Aluminum
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Consumer Goods
    • 6.3.2 Pharmaceutical
    • 6.3.3 Industrial
    • 6.3.4 Other End-user Industries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Westrock Company
    • 7.1.3 Constantia Flexibles GmbH
    • 7.1.4 Sonoco Products Company
    • 7.1.5 Klockner Pentaplast Group
    • 7.1.6 Tekni-Plex Inc.
    • 7.1.7 Blisterpak Inc.
    • 7.1.8 Honeywell International Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET