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市場調査レポート
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1636596

音声アシスタントアプリケーション-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Voice Assistant Application - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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音声アシスタントアプリケーション-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

音声アシスタントアプリケーション市場は予測期間中にCAGR 27.30%を記録する見込み

Voice Assistant Application-Market-IMG1

主要ハイライト

  • Cisco Annual Internet Report」によると、インターネット・ネットワークに接続されるデバイスの数は、今年までに世界人口の3倍以上になるといいます。同レポートによると、人口1人当たりのネットワーク接続デバイス数は、2018年の2.4台から今年には約3.6台に増加します。また、ネットワーク接続されたデバイスは、2018年の184億台から今年までに293億台になると予測しています。市場では毎年、機能やインテリジェンスが向上したさまざまなフォームファクターの新しいデバイスが開発され、採用されています。接続機器数が増えるにつれて、音声アシスタントアプリケーションソリューションが採用されるようになると考えられます。
  • あらゆるセグメントで認知されている音声アシスタントアプリケーションには、AppleのSiri、MicrosoftのCortana、GoogleのAssistantなどがあります。さらに、中小企業もインテリジェント音声アシスタント技術の推進に関与しており、音声アシスタントアプリケーション市場の重要な参入企業として浮上しています。
  • ユーザーがクエリを話すことができる音声ベースのシステムは、企業の間でますます一般的になってきています。しかし、音声ベースの技術は帯域幅を占有することで知られ、特にクラウドベースのインフラを使用する場合、ネットワーク性能に効率的に過大な負担をかける可能性があります。そのため、このような問題に悩む企業にとっては、音声ベースの技術採用に悪影響が出ることが予想されます。エッジ・コンピューティングは、音声アシストデバイスをサポートできる有望な技術のひとつです。エッジ・コンピューティング技術は、高性能なストレージやネットワーク・リソースをエンドユーザーやデバイスのできるだけ近くに配置します。
  • 顧客が正確なデータを与えられた音声アシスタントから支援を受けられるのは、あらかじめプログラムされた問い合わせをしたときだけです。その結果、もし顧客が音声アシスタントが分からない質問をした場合、音声アシスタントはその意味を理解できず、質問に答えることができないです。インドネシアやインドなど、複数の地域言語が存在する国では、日常的なコミュニケーションにおいて英語よりも地域言語が好まれます。インドでは、音声認識の向上により、インドの地域言語の理解が進んでいます。
  • COVID-19パンデミック当時、一般的な音声アシスタントアプリケーションは、世界保健機関(WHO)、疾病対策予防センター(CDC)、国立衛生ラボ(NIH)からの安全に関する指示や、増加する症例動向に関するかなりわかりやすい洞察を提供していました。

音声アシスタントアプリケーション市場動向

医療セグメントは予測期間中に大きく成長する見込み

  • 医療プロバイダーは、効率性の向上と患者体験の改善のために音声アシスタントアプリケーションの利点を分析しています。このため、複数の医療ブランドが音声アシスタント技術を賢く活用しており、その能力を信じる具体的な理由となっています。
  • 医療における音声アシスタントアプリケーションは、患者の慢性疾患管理に役立ちます。例えば、2型糖尿病管理ソリューションのシュガーポッド(Sugarpod)は、糖尿病患者の好みに応じたカスタムタスクを記載しています。音声アシスタントと統合されたシュガーポッドは、患者が治療手順を管理し、効果的に経過をモニターすることを可能にします。
  • 例えば、Amazonのエコーデバイスでは、AmazonのAlexaと遠隔医療サービスTeladoc Healthにいつでもアクセスできます。Alexaを通じて医師との会話をリクエストした顧客は、Teladocの医師から折り返し電話を受ける。医師は特定の状況下で薬を配合できる可能性があります。
  • 技術プロバイダー各社も、医療産業向けの音声アシスタントアプリケーションの開発に力を入れています。例えば、ソフトウェア会社のNuance Communicationsは、Dragon Medical Virtual Assistantと呼ばれる医療セグメントに特化した音声アシスタントを開発しました。このソリューションは、洗練された会話ダイアログと医療スキルを提供し、カルテ検索からCPOEまで、価値の高い臨床業務を自動化します。
  • 顧客が正確なデータを入力した音声アシスタントから支援を受けられるのは、あらかじめプログラムされた問い合わせをした場合のみです。その結果、顧客が音声アシスタントの知らない質問をした場合、その意味を理解できず、質問に答えることができないです。インドネシアやインドなど、複数の地域言語が存在する国では、日常的なコミュニケーションにおいて英語よりも地域言語が好まれます。インドでは、音声認識の向上により、インドの地域言語をより理解できるようになりました。
  • ロシアのメディア企業Group4Mediaが昨年行った調査によると、ロシア人の10人中9人がYandexの音声アシスタント「Alisa」を知っていました。2番目に認知度が高かったのはVKの製品であるMarusyaで、回答者の約半数が言及しています。ロシア人の12%が、昨年の最初の3ヶ月間に家庭用音声アシスタントを使用したと報告し、4分の1が使用する用意があると回答しました。

北米が予測期間中最大のシェアを占める見込み

  • 技術プロバイダーの存在感が大きく、医療や小売などの最終用途産業による音声アシスタントアプリケーションの利用が増加していることが、北米の地理的セグメントの成長を牽引しています。この地域のベンダーは、パートナーシップの締結、合併買収、革新的なソリューションの提供に注力し、地域と世界の競合情勢に食い込んでいます。
  • HP Development Companyによると、米国の家庭の3軒に1軒はスマートスピーカーを持っており、そのうち81%はスマートフォンにGoogle音声アシスタントのような音声アシスタントを搭載しています。米国でコネクテッドデバイスの導入が進んでいることが、市場の北米地域セグメントの成長をさらに後押ししています。
  • 継続的な技術革新と新技術の採用の結果、米国市場は北米全体で最大の貢献者となっています。音声アシスタントアプリケーションは、BFSI、メディア&エンターテインメント、医療、小売部門で多用されています。音声アシスタントアプリケーションソリューションとサービスは、北米全域のバーチャルアシスタントソリューション・プロバイダーによって統合され、ビジネスで利用できるようになると予想されます。
  • 昨年の音声アシスタント利用者のうち、最大95%がモバイルデバイスで利用しています。全米消費者調査(National Consumer Survey Reveals)によると、45%以上のユーザーが、モバイルアプリケーションで会話できることを望んでいます。モバイル機器には画面があるため、音声ファーストの体験には理想的なプラットフォームです。Apple SiriとGoogle Nowは、モバイルファーストの才能の2つの例です。ボイス・ファーストのエンゲージメントは音声から始まり、グラフィックへと進む可能性があるため、よく設計されたボイス・ファーストソフトウェアは、ビジュアル、スピーチ、タッチ・インターフェースを統合しています。
  • Apple、Google、Microsoft、IBM、Amazonのような音声アシスタントアプリケーション市場で最も大きな市場シェアを持つ産業リーダーは、米国に本社を置いています。有利な技術環境、研究開発、新興国市場への投資が、この地域の市場を牽引すると考えられます。

音声アシスタントアプリケーション産業概要

音声アシスタントアプリケーション市場は適度な競争があり、かなりの数の世界的・地域的参入企業で構成されています。これらの参入企業は市場のかなりのシェアを占めており、世界の顧客基盤の拡大に注力しています。これらの参入企業はまた、予測期間を通じて競合を獲得するために、革新的なソリューションを導入するための研究開発活動、戦略的提携、その他の有機的・無機的成長戦略に注力しています。

2023年1月、Amazonとディズニーは世界初の音声アシスタント "Hey Disney "をリリースします。Amazonのブログ投稿によると、この"世界初"の音声アシスタントにより、消費者は自宅のエコーデバイスや一部のディズニー・リゾート・ホテルでの無料サービスを通じて、「ディズニーの幅広い楽しみ」にアクセスできるようになります。ディズニーは、人工音声知能(AI)フレームワークであるAlexa Unique Assistantを使用してこの体験を作り出し、アレクサと共存する独自の音声アシスタントを迅速に作成することを可能にしました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターファイブフォース
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 最先端技術によるコネクテッドデバイスの利用増加
  • 市場課題
    • 音声アシスタントの精度問題

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネントタイプ
    • ソリューション
    • サービス
  • 技術タイプ
    • 自然言語処理
    • 音声認識
    • その他の技術(テキスト音声変換、エッジコンピューティング)
  • 展開
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 企業規模
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー産業別
    • IT・通信
    • BFSI
    • 医療
    • 小売
    • 自動車
    • その他産業別(メディア・エンターテインメント、教育機関)
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • IBM Corporation
    • Nuance Communications Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Amazon Web Services, Inc.
    • Apple Inc.
    • Salesforce.com, inc.
    • Samsung Group
    • Oracle Corporation
    • Let's Nurture Infotech Pvt Ltd.

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 70705

The Voice Assistant Application Market is expected to register a CAGR of 27.30% during the forecast period.

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Key Highlights

  • According to the "Cisco Annual Internet Report," the number of devices connected to internet networks will be more than three times the worldwide population by this year. As per the report, there will be approximately 3.6 networked devices per capita by this year, up from 2.4 devices per capita in 2018. Also, it further projects that there will be 29.3 billion networked devices by this year, up from 18.4 billion in 2018. Various new devices in different form factors with improved capabilities and intelligence are developed and adopted in the market every year. As the connected devices count increases, voice assistant application solutions will be adopted.
  • Some voice assistant applications which have gained recognition across all sectors are Apple's Siri, Microsoft's Cortana, and Google's Assistant. Moreover, small and medium enterprises are also involved in driving intelligent voice assistant technology, thereby emerging as crucial participants in the voice assistant application market.
  • Voice-based systems, which allow users to speak a query, have become increasingly common among businesses. However, voice-based technologies are known as bandwidth hogs and can efficiently overburden network performance, specifically if they use a cloud-based infrastructure. This is expected to harm voice-based technology adoption for businesses struggling with such issues. Edge computing is one of the promising technologies that can support voice-assisted devices. Edge computing technology places high-performance storage and network resources as close as possible to the end users and devices.
  • Customers can only receive assistance from voice assistants fed with precise data when they ask inquiries that are preprogrammed to be answered. As a result, if a client asks a question about which the voice assistant is in the dark, it won't be able to understand what they mean and won't be able to respond to their question. People favor their regional languages above English for daily communications in nations with several regional languages, such as Indonesia and India. In India, improvements in speech recognition have made it possible to comprehend Indian regional languages better.
  • At the time of the COVID-19 pandemic, popular voice assistant applications offered fairly straightforward insights on rising case trends, safety instructions from the World Health Organization (WHO), Centers for Disease Control and Prevention (CDC), and National Institutes of Health (NIH).

Voice Assistant Application Market Trends

Healthcare Vertical is Expected to Grow Significantly Over the Forecast Period

  • Healthcare providers are analyzing the benefits of voice assistant applications for increasing efficiency and improving patient experience. For this reason, several healthcare brands are smartly utilizing voice-assisted technology, giving some concrete reasons to believe in its competency.
  • Voice assistant applications in healthcare can help in the chronic disease management of patients. For example, Sugarpod, a type 2 diabetes management solution with custom tasks for diabetes patients, is based on their preferences. Sugarpod, integrated with voice assistants, allows patients to manage their treatment procedures and monitor progress effectively.
  • For instance, on Amazon's Echo devices, Alexa from Amazon and the telemedicine service Teladoc Health will always be accessible. Customers who have requested to speak with a doctor through Alexa will receive a call back from a Teladoc doctor. Doctors may be able to prescribe drugs in particular circumstances.
  • Technology providers are also focusing on developing voice assistant applications for the healthcare industry. For example, Nuance Communications, which is a software company, developed a voice assistant specifically for the healthcare space called the Dragon Medical Virtual Assistant. The solution delivers sophisticated conversational dialogues and healthcare skills that automate highvalue clinical tasks from chart search to CPOE.
  • Customers can only receive assistance from voice assistants fed with precise data when they ask inquiries that are preprogrammed to be answered. As a result, if a client asks a question about which the voice assistant is in the dark, it won't be able to understand what they mean and won't be able to respond to their question. People favor their regional languages above English for daily communications in nations with several regional languages, such as Indonesia and India. In India, improvements in speech recognition have made it possible to comprehend Indian regional languages better.
  • According to a survey from last year by Group4Media, a Russian media company, nine out of ten Russians were familiar with Alisa, a voice assistant by Yandex. The second-highest level of awareness was found for Marusya, a product of VK, which was mentioned by around half of the respondents. Twelve percent of Russians reported using home voice assistants in the first three months of the last year, while one-fourth were prepared to do so.

North America is Expected to Hold Largest Share over the Forecast Period

  • The significant presence of technology providers and increasing usage of voice assistant applications by end-use industries like healthcare and retail drive the growth of the North American geographic segment. The vendors in this region are focusing on entering into partnerships, merger acquisitions, and providing innovative solutions to stay in the regional and globally competitive landscape.
  • According to HP Development Company, one in three United States homes has a smart speaker, and 81% of them have voice assistants like the Google voice assistant in their smartphones. The rising adoption of connected devices in the United States further drives the growth of the North American region segment of the market.
  • As a result of ongoing innovation and the adoption of new technology, the US market has been the largest contributor to North America as a whole. The voice assistant application is heavily used in the BFSI, media & entertainment, healthcare, and retail sectors. It is anticipated that voice assistant application solutions and services will be integrated and made available to businesses by virtual assistant solution providers across North America.
  • Up to 95% of voice assistant users in the last year will do it on mobile devices. More than 45% of users, according to the National Consumer Survey Reveals, would like to be able to speak with mobile applications. Since mobile devices include a screen, they are the ideal platform for voice-first experiences. Apple Siri and Google Now are two instances of mobile-first talents. A well-designed voice-first software integrates visual, speech, and touch interfaces because voice-first engagements begin with voice and may progress to graphics.
  • The industry leaders with the most significant market shares in the voice assistant application market, like Apple, Google, Microsoft, IBM, and Amazon, have their headquarters in the United States; the favorable tech environment, Research and Development, and Investments in the studied market will drive the market in the region.

Voice Assistant Application Industry Overview

The voice assistant application market is moderately competitive and comprises a significant number of global and regional players. These players account for a considerable share of the market and focus on expanding their customer base globally. These players are also focusing on research and development activities to introduce innovative solutions, strategic alliances, and other organic & inorganic growth strategies to earn a competitive edge throughout the forecast period.

In January 2023, Amazon and Disney will release the first-of-its-kind voice assistant, "Hey Disney." According to an Amazon blog post, the "first-of-its-kind" voice assistant would give consumers access to "a wide spectrum of Disney enjoyment" through Echo devices at home and as a free service at some Disney Resort hotels. Disney created this experience using the Alexa Unique Assistant, an artificial speech intelligence (AI) framework that allowed the company to create its unique voice assistant that coexists with Alexa swiftly.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Usage of Cutting-edge Technology-based Connected Devices
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Accuracy Problems Related to Voice Assistants

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Component Type
    • 6.1.1 Solutions
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 Type of Technology
    • 6.2.1 Natural Language Processing
    • 6.2.2 Speech Recognition
    • 6.2.3 Other Technologies (Text to Speech Conversion, Edge Computing)
  • 6.3 Deployment
    • 6.3.1 On-Premise
    • 6.3.2 Cloud
  • 6.4 Enterprise Size
    • 6.4.1 Small & Medium Enterprises
    • 6.4.2 Large Enterprises
  • 6.5 End-user Verticals
    • 6.5.1 IT & Telecommunication
    • 6.5.2 BFSI
    • 6.5.3 Healthcare
    • 6.5.4 Retail
    • 6.5.5 Automotive
    • 6.5.6 Other End-use Verticals (Media and Entertainment, Educational Institutions)
  • 6.6 By Geography
    • 6.6.1 North America
    • 6.6.2 Europe
    • 6.6.3 Asia
    • 6.6.4 Australia and New Zealand
    • 6.6.5 Latin America
    • 6.6.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 Nuance Communications Inc.
    • 7.1.4 Microsoft Corporation
    • 7.1.5 Amazon Web Services, Inc.
    • 7.1.6 Apple Inc.
    • 7.1.7 Salesforce.com, inc.
    • 7.1.8 Samsung Group
    • 7.1.9 Oracle Corporation
    • 7.1.10 Let's Nurture Infotech Pvt Ltd.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET