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市場調査レポート
商品コード
1636260
ラテンアメリカの内陸水路輸送:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Latin America Inland Waterway Transport - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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ラテンアメリカの内陸水路輸送:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 2~3営業日
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ラテンアメリカの内陸水路輸送市場規模は2025年に27億5,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは3.01%で、2030年には31億9,000万米ドルに達すると予測されます。
2023年、ラテンアメリカ港湾はその処理量において様々な実績を記録しました。このような変化は、主に港湾それぞれの国の経済・貿易活動に関連しています。しかし、運営上の特殊性、サプライチェーン管理、輸送会社の戦略、投資も、これらの結果を形成する上で極めて重要な役割を果たしました。2023年に傑出した実績を残したのは、9.8%増のペルーのカヤオ、7.9%増のブラジルのパラナグア、6.1%増のパナマのバルボア、コロンビアのカルタヘナです。
カラオのスループットは2023年に9.8%急増し、270万TEUを突破しました。特筆すべきは、南港と北港をそれぞれ管理するDPワールドとAPMターミナルが、設備とターミナルシステムに大規模な投資を行ったことです。これらの投資は、港湾の取扱能力を向上させただけでなく、運営効率も大幅に改善しました。
カラオ港の積み替え事業は2023年に好調な伸びを見せ、同港の箱物輸送量全体の25~30%を占めると推定されます。パラナグア・コンテナ・ターミナル(PCT)は、125万TEU以上を処理し、新記録を樹立しました。同ターミナルでは、生鮮品、特に冷凍チキンの輸出が顕著に急増し、この動向は今後も続くと予想されます。
China Merchants Port Holdings Companyが所有するTCPは、2023年に3億7,000万BRL(7,205万米ドル)を投資して、11台のRTGと10台のターミナル・トラクターを含む新しい設備を導入し、施設を強化しました。同港は、2024年に少なくともあと7台のターミナル・トラクターを導入する予定です。
太平洋岸では、パナマのバルボア港が、リストアップされた3港の中で唯一2023年にトラフィックが増加しました。これは、パナマで進行中の干ばつ危機とパナマ運河庁による喫水制限に迅速に対応したことが主要原因です。
バルボアは、特に2023年の最後の5ヶ月間、パナマ運河の制限の影響をほとんど受けずに、処理量が大幅に増加しました。アジア/米国東海岸航路の船舶からのコンテナは、大西洋側で受け取るために、パナマ運河鉄道やトラックに迅速に荷揚げされました。
ブラジルは8,500キロの海岸線を誇り、面積では世界第5位の国です。特筆すべきは、エクアドルとチリを除くすべての南米諸国と国境を接していることです。このユニークな地域性が、貿易量の90%以上を扱うブラジルの港湾の重要な役割を際立たせています。
ブラジルの港は、47の公営港と129の私営港を擁し、小規模な港やターミナルも多数あります。その筆頭がサンパウロにあるサントス港で、ブラジル最大の港として君臨し、ラテンアメリカ活気ある港湾シーンにおける重要な役割を担っています。
パラナグア港、リオデジャネイロ港、イタジャイ港は、ブラジルでサントス港に匹敵する重要な港湾です。これらの港湾は、連邦政府、州政府、市町村当局が関与する統治構造のもとで運営されており、連邦政府が率先して港湾運営を監督し、調和を図っています。
ブラジルは、急増する国際貿易需要に対応するため、港湾インフラへの投資を強化しています。その代表的な例がサントス港拡大プロジェクトで、これは港の収容能力を高め、施設を近代化し、より大型の船舶に対応できるようにするための戦略的な動きです。この拡大工事は、サントス港の国際競合を高める上で極めて重要なステップであり、処理能力の向上が期待されています。
もうひとつの重要な試みは、伊太祈曽港開発プログラムです。これは、オペレーションを合理化し、より大型の船舶のニーズに対応するためのインフラ整備に重点を置いています。バースを深くし、アクセスチャネルを強化することで、このプロジェクトは港の効率を高め、より多くの船舶輸送を呼び込み、ブラジルの重要な海事ハブとしての地位を確固たるものにしようとしています。
リオデジャネイロ港近代化計画やスアペ港複合施設拡大のような重要なイニシアチブは、港湾インフラを強化し、国際貿易のダイナミックな需要に対応させるというブラジルの献身を強調するものです。
ラテンアメリカの内陸水運市場は競争が激しいです。同市場の有力企業には、Agnamar SA、Hermasa Navegacao Da Amazonia Ltda、National Shipping SA、Chibatao Navega Cao E Comercio Ltda、UABL Paraguay SAなどがあります。
市場の大手企業は、広範なネットワーク、確立された顧客関係、効率的なオペレーションなど、強力な競争優位性を有しています。
The Latin America Inland Waterway Transport Market size is estimated at USD 2.75 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.19 billion by 2030, at a CAGR of 3.01% during the forecast period (2025-2030).
In 2023, Latin American ports recorded varied performance in their throughputs. These shifts were primarily tied to the economic and trade activities of the ports' respective countries. However, operational specifics, supply chain management, carrier strategies, and investments also played pivotal roles in shaping these outcomes. Standout performers in 2023 included Callao in Peru, with a 9.8% growth, Paranagua in Brazil, with a 7.9% increase, Balboa in Panama, with a 6.1% increase, and Cartagena in Colombia.
Callao's throughput surged by 9.8% in 2023, surpassing 2.7 million TEUs. Notably, both DP World and APM Terminal, managing South and North Ports, respectively, made significant investments in equipment and terminal systems. These investments not only boosted the port's handling capacity but also significantly improved its operational efficiency.
The transshipment business at Callao saw a robust uptick in 2023, accounting for an estimated 25-30% of the port's total box traffic. Paranagua Container Terminal (PCT) set a new record, processing over 1.25 million TEUs. The terminal witnessed a notable surge in the export of perishable goods, especially frozen chicken; this trend is expected to continue.
TCP, owned by China Merchants Port Holdings Company, invested BRL 370 million (USD 72.05 million) in 2023 in acquiring new equipment, including 11 RTGs and 10 terminal tractors, and enhancing its facility. The port is expected to introduce at least seven more terminal tractors in 2024.
On the Pacific coast, Balboa in Panama was the sole port among the three listed to witness a traffic increase in 2023. This was largely attributed to its swift adaptation to the country's ongoing drought crisis and the draught restrictions imposed by the Panama Canal Authority.
Balboa saw a significant rise in its throughput, especially in the last five months of 2023, largely unaffected by the Panama Canal restrictions. Containers from vessels on Asia/US East Coast routes were swiftly unloaded onto the Panama Canal Railway and trucks for pickup on the Atlantic side.
Brazil boasts an 8,500-kilometer coastline, making it the world's fifth-largest country by area. Notably, it shares borders with all South American nations except Ecuador and Chile. This unique geography underscores the pivotal role of Brazilian ports, which handle over 90% of the nation's trade volume.
Brazil boasts 47 public ports and 129 private ports, alongside a multitude of smaller ports and terminals. Leading the pack is the Port of Santos, situated in Sao Paulo, reigning as Brazil's largest and a key player in Latin America's bustling port scene.
The Port of Paranagua, the Port of Rio de Janeiro, and the Port of Itajai stand as significant counterparts to Santos in Brazil. These ports operate under a governance structure that involves federal, state, and municipal authorities, with the federal government taking the lead in overseeing and harmonizing their operations.
Brazil is ramping up its investments in port infrastructure to keep pace with the surging demands of international trade. A prime example is the Port of Santos Expansion Project, a strategic move to boost the port's capacity and modernize its facilities, making it capable of handling larger vessels. This expansion is a pivotal step in elevating the port's global competitiveness, and it is expected to increase the throughput.
Another significant endeavor is the Itajai Port Development Program, which focuses on revamping infrastructure to streamline operations and cater to the needs of larger vessels. By deepening berths and enhancing access channels, the project is set to boost the port's efficiency and draw in more shipping traffic, cementing its status as a vital maritime hub in Brazil.
Key initiatives like the Rio de Janeiro Port Modernization Program and the Suape Port Complex Expansion underscore Brazil's dedication to enhancing its port infrastructure, aligning it with the dynamic demands of international trade.
Latin America's inland waterway transport market is highly competitive. Some of the prominent players in the market include Agnamar SA, Hermasa Navegacao Da Amazonia Ltda, National Shipping SA, Chibatao Navega Cao E Comercio Ltda, and UABL Paraguay SA.
The major players in the market have strong competitive advantages, such as extensive networks, established customer relationships, and efficient operations.