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市場調査レポート
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1632112

アジア太平洋の戦略コンサルティングサービス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia Pacific Strategic Consulting Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋の戦略コンサルティングサービス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋の戦略コンサルティングサービス市場は、予測期間中にCAGR 6.3%を記録する見込みです。

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アジア太平洋の戦略コンサルティングサービス市場は、地域的なビジネスの多様性の増加により成長が見込まれます。熟練者主導のコンサルティングや業務に対する需要が、アジア太平洋の戦略コンサルティングサービス市場を牽引すると予測されます。アジア太平洋の戦略コンサルティング市場は、複数の産業が存在するため細分化されており、市場の継続的な競合力学は今後数年間で変化すると予測されます。また、アジア太平洋の戦略コンサルティング市場を加速させるために、政府機関が数々のイニシアティブを実施しています。

主要ハイライト

  • 複数のエンドユーザーにおけるBIと先進的データ管理戦略の採用が市場成長を後押しします。新製品の発売、新市場への参入、各地域での事業拡大など、市場競争の激化は市場成長を後押しする要因のひとつです。さらに、アジア太平洋における新規事業の増加、サイバーセキュリティの課題を克服するための需要、企業におけるデジタル変革の拡大、業種を超えたビジネスモデル変革の増加が、市場の需要を押し上げています。
  • 新興技術は、明日の最も成功するビジネスを形成しています。ブロックチェーン、AI、量子コンピューティングなどの技術は、今日の企業の働き方を変革する態勢を整えています。破壊的な新技術が次々と登場するため、企業経営者はいつどこに投資すべきかを判断するのが難しくなっています。このような要因がアジア太平洋における戦略コンサルティングの成長を支えていると予想されます。多くのビジネスでAIが統合され、動向やパターンを分析して適切な投資やビジネスモデルの変更などを行い、将来の成長を後押しすることが、市場の成長を支えると考えられます。例えば、MIT技術によると、ビジネスでAI技術を使用している回答者の割合は、IT管理で2019年の62%から2022年には72%に大きく増加し、顧客サービスは2019年の61%から2022年には18%増加すると予想されています。
  • しかし、社内コンサルティング部門の増加や独立系またはフリーランスのコンサルタントの増加といった要因が、戦略コンサルティング市場の成長を妨げる主要抑制要因になると予測されます。
  • COVID-19パンデミックは多くの産業に悪影響を与えたが、一部の企業は将来の戦略やビジネスシナリオを描くためにコンサルティング会社の指導や専門知識を求める可能性があり、コンサルティング会社に機会を与えました。また、現在の環境に対応し、回復し、繁栄するために事業を再構築するための戦略的知識を必要とする企業もあり、それによって事業の継続性と回復力を確保することができます。

アジア太平洋の戦略コンサルティングサービス市場動向

経済成長が市場需要を牽引

  • アジア太平洋の経済成長は、今後数年間の市場需要を牽引すると予想されます。例えば、IMFによると、アジアのGDPは2021年に5.67%増加します。GDPは2027年までに3.52%に達すると予想されています。
  • この地域のいくつかの新興諸国は経済成長を経験しているが、これはおそらくeコマース企業の出現によるものであると考えられます。顧客支出の増加は、戦略コンサルティング市場の需要を促進する可能性があります。Alibaba、Amazon、Flipkart、Myntra、Nykaaなど数多くのeコマース企業間の競合の激化は、消費者の購買パターンの急速な変化とともに、専門家に対する需要を生み出すと考えられます。
  • 柔軟性の高い多次元モデルに対する需要の高まりは、戦略的投資、ビジネスモデルの変革、企業戦略、M&A、経済施策、組織戦略、機能戦略、戦略&オペレーション、デジタル戦略、将来の成長による意思決定を行うための信頼できるデータを企業に記載しています。このことは、この地域における戦略コンサルティングの需要を促進すると考えられます。
  • 数多くの企業が他地域での事業拡大に投資しています。消費者のニーズや要求を理解することはビジネスにとって非常に重要であるため、地元市場以外の国際市場に参入しようとしています。企業内部の専門家チームは、その企業が将来のビジネスのために開拓しようとしている地域の人口統計に精通していない可能性があります。こうしたことが、同地域における戦略コンサルティング市場の需要を促進すると予想されます。

著しい成長が期待される中国

  • 予測期間中、中国はアジア太平洋の戦略コンサルティング市場をリードすると予想されます。ITマネジメント、金融、ライフサイエンス・医療、小売、政府、エネルギーなどのセグメントで戦略コンサルティングへのニーズが高まっていることも、成長を促進すると予想されます。
  • 中国では政府の資金援助により、戦略コンサルティングの市場が拡大しています。また、政府は施策の緩和と相まって新興企業を支援しており、新興企業の育成と生き残りに有利な環境を整え、戦略コンサルティング市場を強化しています。中国市場は非常に不安定であり、他国で売れている製品が必ずしも中国で売れるとは限らないです。このため、時間ベースのビジネスモデルではなく、成果ベースの課金ビジネスモデルから時間ベースのビジネスモデルへと、企業にとって設計コンサルティングの重要性が高まっている
  • さらに、技術の浸透は、戦略的コンサルティング・モデルの中核的な能力として、その地位を確立しつつあります。数多くのエンドユーザー産業におけるAI需要の高まりは、成長を促進すると予想されます。AI主導のデータは、企業が実用的な意思決定を下し、急速に変化する市場で競合の一歩先を行くのに役立ちます。中国では、戦略コンサルティングのニーズの高まりを支えるAI企業が増加しており、成長を支えるものと期待されます。
  • 市場参入企業はビジネスの変革を支援し、ポテンシャルを最大限に引き出す手助けをします。小売企業がビジネスモデルの刷新、デジタルトランスフォーメーション、Go-to-Market戦略の再定義のいずれを求めている場合でも、戦略コンサルティングは小売企業と連携し、適切な企業戦略と成長戦略の選択を支援することができます。また、クロスボーダーM&Aアドバイザリーや資本調達は、企業、戦略的投資家、最先端技術が融合するグレーターチャイナのインバウンドとアウトバウンドの関係や取引の交差点に焦点を当てており、中国の小売セクターにおける戦略コンサルティングの需要を促進すると考えられます。例えば、中国国家統計局によると、2021年の中国における消費財小売総売上高は44兆1,000億人民元でした。中国都市部の小売総売上高は38兆2,000億人民元であるのに対し、中国農村部の売上高は5兆9,000億人民元です。

アジア太平洋の戦略コンサルティングサービス産業概要

アジア太平洋のコンサルティングサービス市場は競争が激しいです。多くの地域参入企業で構成され、かなりの市場シェアを占め、顧客基盤の拡大に注力しています。各社は、研究開発活動、戦略的提携、その他の有機的・無機的成長戦略に注力し、長年にわたって市場にとどまることを目指しています。

  • 2021年5月ボストンに本社を置くテレコム、メディア、技術(TMT)セグメントのコンサルティング会社Altman Solonは、シドニーに拠点を置くTMTのスペシャリストVenture Consultingを買収し、オーストラリアに進出しました。この世界のコンサルティング会社は先週、シンガポール事務所の開設も発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 地域的なビジネスの多様性の高まり熟練者主導のコンサルティングとオペレーションへの需要
    • 複数のエンドユーザーにおけるBIと先進的データ管理戦略の採用
    • プロジェクトのマルチソーシングの領域拡大
  • 市場課題/抑制要因
    • 独立・フリーランスコンサルタントの増加

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 金融サービス
    • ライフサイエンスと医療
    • 小売
    • 政府機関
    • エネルギー
    • その他
  • 国別
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • A.T. Kearney, Inc.
    • Bain & Company
    • Deloitte Touche Tohmatsu Limited
    • Ernst & Young Ltd.
    • KPMG
    • McKinsey & Company
    • Accenture PLC
    • Mercer LLC
    • The Boston Consulting Group
    • PwC

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 91367

The Asia Pacific Strategic Consulting Services Market is expected to register a CAGR of 6.3% during the forecast period.

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Asia Pacific Strategic Consulting Services Market is expected to grow due to increasing regional business diversities. Demand for skilled-driven consultations and operations is expected to drive the strategic consulting services market in the Asia Pacific. The Asia Pacific Strategy consulting market is fragmented owing to the presence of several industries, and the ongoing competitive dynamics in the market are anticipated to change during the upcoming years. In addition, governmental bodies undertake numerous initiatives to accelerate the Asia Pacific Strategy consulting market.

Key Highlights

  • Adopting BI and advanced data management strategies across multiple end-users will boost market growth. The increasing competition among players to launch a new product, enter a new market, and expand in different regions are some factors aiding the market growth. Additionally, a growing number of new businesses in the Asia Pacific, demand to overcome cyber security challenges, growing digital transformation among the enterprises, and increasing business model transformation across industry verticals has boosted the demand for the market.
  • Emerging technologies are shaping the most successful businesses of tomorrow. Technologies such as blockchain, AI, and quantum computing are poised to transform the way companies work today. The constant emergence of new and disruptive technology has made it difficult for business owners to decide where and when to invest. These factors are expected to support growth for strategic consulting in the Asia Pacific. The Integration of AI in numerous businesses to analyze the trend and patterns to make suitable investments and change business models, among other things, to bolster future growth will support market growth. For instance, According to MIT Technology, the share of respondents using AI technology in their businesses is expected to increase majorly in IT management from 62% in 2019 to 72% in 2022, and customer service grew by 18% in 2022 from 61% in 2019.
  • However, factors such as the increasing in-house consulting divisions and the increasing number of independent or freelancing consultants are anticipated to be some of the major restraining factors hindering the strategy consulting market growth.
  • The COVID-19 pandemic has negatively impacted numerous industries; it gave some consulting firms opportunities as some companies may seek the guidance and expertise of such firms to map their future strategies and business scenarios. While some firms will also need the strategic knowledge to restructure their operations to respond, recover, and thrive in the current environment., thereby ensuring business continuity and resiliency.

Asia Pacific Strategic Consulting Services Market Trends

Economic Growth to Drive Market Demand

  • The region's economic growth is expected to drive market demand in the coming years. For instance, as per IMF, the GDP of Asia will increase by 5.67 % in 2021. The increase came after the year of decline caused due to COVID-19 pandemic.GDP is expected to reach 3.52% by 2027.
  • Several developing countries in the region are experiencing economic growth, likely due to the advent of eCommerce companies. Increased customer spending can drive the demand for the strategy consulting market. The growing competition among numerous e-commerce companies such as Alibaba, Amazon, Flipkart, Myntra, and Nykaa, along with the rapid changes in consumer buying patterns, will create demand for experts.
  • The rising demand for a highly flexible and multidimensional model provides companies with trusted data to make decisions based on strategic investment, business model transformation, corporate strategy, mergers & acquisitions, economic policy, organizational strategy, functional strategy, strategy & operations, and digital strategy, and future growth. This will propel the demand for strategic consulting in the region.
  • Numerous companies are investing in expanding in other regions. They are trying to enter international markets other than their local market to understand the needs and requirements of the consumer, as it is highly crucial for a business. The internal team of experts of the company might not be well acquainted with the region's demographics that the company aims to tap for future business. All this is expected to propel the demand for the strategic consulting market in the region.

China is Expected to Witness Significant Growth

  • China is expected to lead the strategy consulting market in the Asia Pacific region in the forecast period. The increasing requirement for strategy consulting for IT management, finance, life science and healthcare, retail, government, and energy is also expected to propel growth.
  • With the government's support in funding in China, the market for strategy consulting is progressing. Also, the government is supporting the start-ups coupled with the relaxation in policies, making it favorable for start-ups to breed and survive, strengthening the strategy consulting market. The China market is very volatile; the product that sells in other countries might not necessarily sell in China; this makes design consulting more important for companies to use a performance-based billing business model to a time-based business model instead of a time-based business model.
  • Additionally, technology penetration is making its mark as a core capability within strategic consulting models. The rising demand for AI in numerous end-user industries is expected to propel growth. The AI-driven data helps the company take actionable decisions and stay ahead of its competition in the rapidly changing market. The increasing number of AI enterprises in China to support the growing need for strategy consulting is expected to support growth.
  • The market players aid the business transformation and help unlock the full potential. Whether the retailer is seeking business model reinvention, digital transformation, or a re-defined go-to-market strategy, strategy consultancy can work with the retailer to help make the right corporate and growth strategy choices. Also, the Cross-border M&A advisory and capital raising focus on the intersection of Greater China inbound and outbound relationships and transactions wherein businesses, strategic investors, and leading-edge technologies converge will propel the demand for strategy consulting in the Retail sector in China. For instance, according to the national bureau of statistics of China, the total consumer goods retail sales in China amounted to CNY 44.1 trillion in 2021 from CNY. The total retail sales in urban China amounted to CNY38.2 trillion, whereas sales in rural China Totalled CNY 5.9 trillion.

Asia Pacific Strategic Consulting Services Industry Overview

The Asia Pacific consulting service market is highly competitive. It consists of many regional players, accounting for a considerable market share and focusing on expanding its client base. They aim to focus on research and development activities, strategic alliances, and other organic and inorganic growth strategies to stay in the market for years.

  • May 2021: Altman Solon, a Boston-headquartered telecom, media, and technology (TMT) sector consulting firm, has entered Australia by acquiring Sydney-based TMT specialist Venture Consulting. The global consultancy also last week announced the launch of a Singapore office.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Regional Business Diversities Demand for Skilled Driven Consultations and Operations
    • 5.1.2 Adoption of BI and Advanced Data Management Strategies across Multiple End-user
    • 5.1.3 Domain Adoption of Multi-sourcing of Projects
  • 5.2 Market Challenges / Restrain
    • 5.2.1 Increasing Number of Independent or Freelancing Consultants

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 End-User Industry
    • 6.1.1 Financial Services
    • 6.1.2 Life Sciences and Healthcare
    • 6.1.3 Retail
    • 6.1.4 Government
    • 6.1.5 Energy
    • 6.1.6 Others
  • 6.2 By Country
    • 6.2.1 China
    • 6.2.2 Japan
    • 6.2.3 India
    • 6.2.4 Australia
    • 6.2.5 South Korea
    • 6.2.6 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 A.T. Kearney, Inc.
    • 7.1.2 Bain & Company
    • 7.1.3 Deloitte Touche Tohmatsu Limited
    • 7.1.4 Ernst & Young Ltd.
    • 7.1.5 KPMG
    • 7.1.6 McKinsey & Company
    • 7.1.7 Accenture PLC
    • 7.1.8 Mercer LLC
    • 7.1.9 The Boston Consulting Group
    • 7.1.10 PwC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET