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市場調査レポート
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1631663

世界のオーディオ機器とコンポーネント:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Global Audio Devices and Components - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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世界のオーディオ機器とコンポーネント:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

オーディオ機器とコンポーネントの世界市場は予測期間中に11.8%以上のCAGRで推移する見込み

Global Audio Devices and Components-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 例えば、2021年9月、BoseはDolby Atmos搭載のSmart Soundbar 900を発表したが、これはGoogle AssistantとAlexa音声コントロールに対応しています。このサウンダーは、WiFiとBluetooth、タッチコントロール用のシンプルなアプリも備えており、Spotify ConnectとAirPlay 2に対応しています。
  • また、ワイヤレスシステムに対する需要の高まりが、研究市場の成長を後押ししています。ほとんどのスピーカーシステムは、BluetoothやWiFi(またはその両方)などのワイヤレスオプションを提供し、ケーブルを削減するように開発されています。これによりWiFi接続性も向上し、ユーザーは音声コントロール、Airplay、Chromecastなどのサービスを同期したり、他のホームスピーカーと同期したりすることができます。ワイヤレススマートスピーカーは、ユーザーがスピーカーをスマートホーム全体に同期させることもできます。スマートスピーカーシステムは、Amazon Alexaや家中の他の音声アシスタントと簡単にリンクします。Zebronicsのような企業は、ワイヤレスサブウーファーを備えたJuke Bar 9800 DWS Pro Dolby Atmos Soundbarの発売に投資しています。一方、カリフォルニアを拠点とするロクは、サウンドバーやレシーバーをテレビに簡単に接続できるようにする取り組み、Roku TV Readyを開始しました。同社はRoku TVワイヤレススピーカーにWiFiベースのワイヤレスオーディオ技術を採用しています。
  • さらに、オフラインからオンラインへのメディアコンテンツ消費の増加は、NetflixやAmazon Primeのようなサブスクリプションベースのプラットフォームの消費を促進し、それによってサウンドバーやサブウーファーのようなスピーカーの採用を補完しています。ほとんどのオンデマンド・ビデオ・コンテンツはスマートTV、PC、モバイル機器で視聴されるため、サウンドバーはそうしたコンテンツの視聴体験を向上させる。
  • しかし、スマートスピーカーを含む多くのワイヤレスオーディオ機器は、インターネットに常時接続されています。これらの接続機器は、サイバー攻撃やデータ漏洩の危険にさらされており、プライバシー問題を引き起こし、多額の金銭的損失につながる可能性があります。例えば、攻撃者は最新のオーディオ機器をハッキングし、大音量で音を鳴らすことができ、攻撃的なサイバー兵器に変えることができることが新たな研究で明らかになりました。このようなサイバーセキュリティやプライバシーの侵害は、オーディオ機器の成長に大きく影響し、市場抑制要因となっています。
  • さらに、シリコンチップはワイヤレススピーカーを含む多くのオーディオ機器の主要部品です。COVID-19パンデミックによるサプライチェーンの混乱と、それに伴う多くのプロセッサ工場の操業停止により、産業はシリコンチップ不足に悩まされており、これが市場の成長をさらに抑制しています。

オーディオ機器とコンポーネント市場動向

ホームオーディオセグメントが市場成長を牽引する見込み

  • ワイヤレススピーカーは、特定の接続技術を通じて音楽やその他のオーディオファイルを再生するために使用され、近年人気が高まっています。スマートホームセグメントへの投資の増加、ポータブルスピーカーへの嗜好の高まり、ワイヤレススピーカーセグメントにおける製品イノベーションの増加は、これらの機器の採用を促進する主要要因の一部です。
  • 例えば、2022年1月、Sonyはインドで2つの新しいワイヤレスネックバンドスピーカー、Sony SRS-NB10とSony SRS-NS7を発売しました。これらのワイヤレススピーカーは、ユーザーが自由に歩きながら電話会議をしたり、音楽を聴いたりすることを可能にします。
  • ワイヤレススピーカーの多くはBluetoothまたはWiFiに対応しています。WiFiスピーカーはホームネットワークに接続し、AC電源で動作します。Bluetoothスピーカーは、携帯電話やノートパソコンなどの機器と直接ペアリングします。コンパクトでバッテリー駆動のものが多く、携帯性に優れています。Bluetoothスピーカーは多くの地域で大きな市場シェアを占めているが、動向は主にWiFiスピーカーに移行しつつあります。
  • Amazon、Apple、Googleなど多くの既存市場参入企業が、これらのスピーカーに関連する無線技術に多額の投資を行っています。スマートホームの新興国市場の開拓は、今後数年間、このセグメントに新たな市場機会をもたらす可能性が高いです。
  • サウンドバーもまた、オーディオコンテンツをワイヤレスでストリーミングする能力により、ホームオーディオセグメントで人気が高まっています。サウンドバーは、スリムな長方形の形をした装置で、複数のスピーカーが並んで配置されています。コンピューターモニター、テレビ、ホームシアター、その他同様の機器に取り付けることができます。

北米が大きな市場シェアを占める見込み

  • 北米市場は巨大なスピーカー市場であり、今後も成長が見込まれます。Consumer Technology Associationによると、2020年の米国におけるホームシアターシステムの市場規模は8,700万米ドル、ワイヤレススピーカーの市場規模は59億7,500万米ドルと推定されています。コンパクト・スピーカーやスピーカー・コンポーネントなど、その他のスピーカーも大きな成長が見込まれています。スマートスピーカーとステレオ・スピーカーシステムの収益も数倍に増加するとみられ、2024年には数百万米ドル規模のビジネスに達すると予想されます。
  • さらに、スマートスピーカーは近年、スマートホーム技術のセグメントで最も急成長している製品として浮上しています。複数の企業がスマートスピーカーのワイヤレス技術に投資したり、ワイヤレスマルチルームオーディオストリーミングシステムを開発しています。Voicebot.aiによると、米国で市場に出回っているスマートスピーカーの数は、2018年の4,730万台から2021年には9,100万台以上に増加しています。スマートスピーカーのインストールベースは、2022年までに約9,500万台まで増加すると予想されています。
  • スマートフォン、ラップトップ、PC、サウンドバーなどのインフォテインメント機器に対する需要の増加と、携帯性、リモートアクセス性、ほとんどのインフォテインメント機器との相互運用性など、ワイヤレスオーディオ機器に関連する利点が北米の需要を促進しています。さらに、コンシューマー、ビジネス、自動車など様々な用途でワイヤレスオーディオ製品の技術的普及が進んでいることも、ワイヤレスオーディオ機器の利用を促進する要因となっています。
  • 米国を拠点とするBoseは2022年4月、音楽や映画に比類ない没入感をもたらすドルビーアトモススピーカー、Smart Soundbar 900を発表しました。Soundbar 900は、Bose独自の空間技術により、楽器、ダイアログ、エフェクトを分離し、上方、右方、左方の個による空間領域に配置することで、ドルビーアトモス材料を豊かにします。また、聴いているものや見ているものに関係なく同じ体験を提供することで、ドルビーアトモス以外のコンテンツも豊かにします。Soundbar 900は、HDMI eARCを使用して1本のワイヤでテレビに接続し、すべての技術を美しい1つの容器に収納しています。Wi-FiとBluetoothを搭載し、Google AssistantとAmazon Alexaによる音声コントロールも可能です。
  • さらに、ホームエンターテインメントシステムと統合するスマートスピーカーの開発により、より新しいホームスピーカーモデルの導入ニーズが高まると予想されます。ホームエンタテインメント体験を向上させるユーザーの可能性が高まる中、技術のさらなる開拓が予測期間中の市場を牽引するものと考えられます。

オーディオ機器とコンポーネント産業概要

世界のオーディオ機器とコンポーネント市場は、Bose Corporation、Sony Corporation、Apple Inc.、Bowers &Wilkins.などの主要企業によってセグメント化されています。急速な技術進歩、激しい競合、消費者の嗜好の頻繁な変化が、予測期間中の各社の市場成長を脅かすと予想されます。

  • 2021年8月-インドのオーディオブランドBLUEIは、リモコンで完全にコントロールできるLEDディスプレイを備えたホームシアターBLUEI Monsterの発売を発表しました。Bluetooth 5.0技術を搭載したこのホームシアターは、40Wのサラウンドサウンドと3Dステレオ体験を記載しています。
  • 2021年5月-補聴器や人工内耳などの医療用オーディオ製品を提供するスイスのSonovaが、ドイツのゼンハイザーの民生用電子機器部門を買収する意向を発表。これは、SonovaがSennheiserのコンシューマー向けヘッドフォン、ワイヤレスイヤフォン、サウンドバーのポートフォリオを引き継ぎ、拡大する個人向けオーディオ機器市場に参入することを意味します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 技術動向
  • 利害関係者分析
  • 流通チャネル分析
  • COVID-19のオーディオ市場への影響
  • オーディオ産業のサプライチェーン分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場課題

第6章 市場セグメンテーション-製品タイプ別

  • ホームオーディオ
    • A/Vレシーバー
    • ハイファイシステム
    • サウンドバー
    • ワイヤレススピーカー
      • Bluetooth/Wi-Fi対応
      • スマートスピーカー(バーチャルアシスタント付き)
    • 専用ドック
  • 業務用オーディオ
    • プロフェッショナル・オーディオ
    • パワーアンプ
    • ミキシング・コンソール
    • マイクロフォン
    • ヘッドフォン
  • オーディオ機器部品
    • MEMSマイクロフォン
    • マイクロスピーカー
    • 民生用オーディオIC(オーディオ・コーデック)
    • APU、SoC、DSP
    • オーディオ・アンプ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon
    • Sony Corporation
    • Sonos Inc
    • KEF
    • Google
    • Apple
    • Bowers & Wilkins
    • Bang & Olufsen
    • Samsung(including Harman and JBL)
    • Bose Corporation
    • Klipsch Audio Technologies
    • Dynaudio
    • Boston Acoustics

第8章 プロフェッショナルオーディオベンダーのプロファイル

第9章 オーディオ機器コンポーネントベンダーのプロファイル

第10章 オーディオ市場の将来

目次
Product Code: 90810

The Global Audio Devices and Components Market is expected to register a CAGR of greater than 11.8% during the forecast period.

Global Audio Devices and Components - Market - IMG1

Key Highlights

  • For instance, in September 2021, Bose introduced the Smart Soundbar 900 with Dolby Atmos, which comes with support for Google Assistant and Alexa voice control. The sounder also features WiFi and Bluetooth, a simple app for touch control, and is compatible with Spotify Connect and AirPlay 2.
  • Also, the upsurge in demand for wireless systems is propelling the growth of the studied market. Most speaker systems have been developed to offer wireless options like Bluetooth and WiFi (or both) to cut down on the cables. This also increases WiFi connectivity, allowing users to sync services like voice control, Airplay, and Chromecast, and synchronize with other home speakers. Wireless smart speakers also allow the user to sync the speaker to the entire smart home. Smart speaker systems effortlessly link up with Amazon Alexa and other voice assistants in the house. Companies like Zebronics have invested in launching Juke Bar 9800 DWS Pro Dolby Atmos Soundbar with a wireless subwoofer. While, California-based Roku launched Roku TV Ready, an initiative that made connecting soundbars and receivers to its TVs easier. The company uses WiFi-based wireless audio technology with the Roku TV wireless speakers.
  • Moreover, the increase in the consumption of media content from offline to online is propelling the consumption of subscription-based platforms, such as Netflix and Amazon Prime, thereby complementing the adoption of loudspeakers, such as soundbars and subwoofers. As most on-demand video content is watched over smart TVs, PCs, and mobile devices, sound bars enhance the experience of viewing such content.
  • However, many wireless audio devices, including smart speakers, are constantly connected to the internet. These connected devices are in danger of cyber-attacks and data breaches that can create privacy issues and potentially lead to significant financial losses. For instance, a new study has revealed that attackers can hack modern audio gadgets to make loud sounds at high intensity, turning them into offensive cyber weapons. Such cybersecurity and privacy breach significantly affect the growth of the audio device equipment, thereby acting as a restraint for the market.
  • Further, silicon chips are a primary component in many audio devices, including wireless speakers. Due to the supply chain disruptions caused by the covid-19 pandemic, along with the subsequent shutdown of many processor plants, the industry is suffering from a silicon chip shortage, which further restrains the growth of the market.

Audio Devices & Components Market Trends

The Home Audio Segment is Expected to Drive the Market Growth

  • Wireless speakers, used for playing music or other forms of audio files through certain connectivity technologies, are gaining increasing popularity in recent years. The growing investment in the smart home segment, increasing preference for portable speakers, and increasing product innovations in the wireless speaker segment are some of the major factors driving the adoption of these devices.
  • For instance, in January 2022, Sony launched two new wireless neckband speakers in India; Sony SRS-NB10 and Sony SRS-NS7. These wireless speakers allow users to take conference calls and listen to music while walking freely.
  • Wireless speakers are mostly Bluetooth or WiFi-enabled. WiFi speakers connect to the home network and run on AC power. Bluetooth speakers pair directly with a device such as a phone or a laptop. They tend to be compact and battery-powered, which makes them more portable. Although Bluetooth speakers account for a significant market share in many regions, the trend is mainly shifting towards WiFi speakers.
  • Many established market players, including Amazon, Apple, and Google, are investing significantly in the wireless technology associated with these speakers. The growing development of smart homes is likely to create new market opportunities for this segment in the coming years.
  • Soundbars are also gaining increasing popularity in the home audio segment due to their ability to stream audio content wirelessly. A soundbar is a slim, oblong-shaped device with several individual speakers placed side by side. It can be mounted on a computer monitor, TV, home theatre, and other similar devices.

North America is Expected to Hold a Major Market Share

  • The North American market is a massive loudspeaker and is expected to grow. According to the Consumer Technology Association, the market size of the Home Theater system in the USA in 2020 was USD 87 million, while that of wireless speakers was estimated to be USD 5,975 million. Other speakers such as compact speakers and speaker components are expected to grow significantly. The revenue from smart speaker and stereo speaker systems is also likely to increase multifold and is expected to reach a multi-million-dollar business by 2024.
  • Further, Smart speakers have emerged as the fastest-growing product in the smart home technology arena in recent years. Several companies are investing in smart speaker wireless technology or developing wireless multi-room audio streaming systems. According to Voicebot.ai, The number of smart speakers on the market in the United States has increased from 47.3 million in 2018 to over 91 million in 2021. The installed base of smart speakers is expected to increase to around 95 million units by 2022.
  • Increased demand for infotainment devices such as smartphones, laptops, PCs, and soundbars and benefits associated with wireless audio devices such as portability, remote accessibility, and interoperability with most infotainment devices are driving demand in North America. Furthermore, the rising technological dissemination of wireless audio products for various applications such as consumer, business, and automotive are a few factors driving the usage of wireless audio devices.
  • In April 2022, Bose, a united states-based company, unveiled the Smart Soundbar 900, a Dolby Atmos speaker that delivers unrivaled immersion for music and movies. The Soundbar 900 enriches Dolby Atmos material by isolating instruments, dialogue, and effects and placing them in discrete space regions-far above, far right, and left - using unique Bose spatial technologies. It also enriches non-Dolby Atmos content by giving the same experience regardless of what you're listening to or watching. The Soundbar 900 uses HDMI eARC to connect to a TV with just one wire and houses all of its technology in a beautiful single container. It has Wi-Fi and Bluetooth for the best of both worlds and voice control from Google Assistant and Amazon Alexa.
  • Moreover, developing smart speakers that integrate with home entertainment systems is expected to drive the need to install newer home speaker models. Further development in the technology with the increasing user potential to enhance their home entertainment experience shall drive the market during the forecast period.

Audio Devices & Components Industry Overview

The Global Audio Devices and Components Market is fragmented with significant players like Bose Corporation, Sony Corporation, Apple Inc., Bowers & Wilkins., etc. The rapid technological advancements, intense competition, and frequent changes in consumer preferences are expected to threaten the market's growth of the companies during the forecast period.

  • August 2021 - Indian audio brand BLUEI announced the launch of the BLUEI Monster home theater with an LED display fully controlled by a remote. Equipped with Bluetooth 5.0 technology, the home theater provides 40W surround sound and a 3D stereo experience.
  • May 2021 - Sonova, a Swiss company offering medical audio products like hearing aids and cochlear implants, announced its intentions to buy the consumer electronics division of German firm Sennheiser. It implies that Sonova is taking over Sennheiser's portfolio of consumer headphones, wireless earbuds, and soundbars, moving into an expanding market for personal audio equipment.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Technology Trends
  • 4.4 Industry Stakeholder Analysis
  • 4.5 Distribution Channel Analysis
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Audio Market
  • 4.7 Audio Industry Supply Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
  • 5.2 Market Challenges

6 MARKET SEGMENTATION - BY PRODUCT TYPE

  • 6.1 Home Audio
    • 6.1.1 A/V Receivers
    • 6.1.2 Hi-Fi Systems
    • 6.1.3 Soundbars
    • 6.1.4 Wireless Speakers
      • 6.1.4.1 Bluetooth and/or Wi-Fi Enabled
      • 6.1.4.2 Smart Speakers (with Virtual Assistant)
    • 6.1.5 Dedicated Docks
  • 6.2 Professional Audio
    • 6.2.1 Professional Audio
    • 6.2.2 Power Amplifiers
    • 6.2.3 Mixing Consoles
    • 6.2.4 Microphones
    • 6.2.5 Headphones
  • 6.3 Audio Device Components
    • 6.3.1 MEMS Microphones
    • 6.3.2 Microspeakers
    • 6.3.3 Consumer Audio IC (Audio Codec)
    • 6.3.4 APU, SoC and DSP
    • 6.3.5 Audio Amplifiers

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amazon
    • 7.1.2 Sony Corporation
    • 7.1.3 Sonos Inc
    • 7.1.4 KEF
    • 7.1.5 Google
    • 7.1.6 Apple
    • 7.1.7 Bowers & Wilkins
    • 7.1.8 Bang & Olufsen
    • 7.1.9 Samsung (including Harman and JBL)
    • 7.1.10 Bose Corporation
    • 7.1.11 Klipsch Audio Technologies
    • 7.1.12 Dynaudio
    • 7.1.13 Boston Acoustics

8 PROFESSIONAL AUDIO VENDOR PROFILES

9 AUDIO DEVICE COMPONENTS VENDOR PROFILES

10 FUTURE OF THE AUDIO MARKET