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市場調査レポート
商品コード
1631613

欧州のキッチン家具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Kitchen Furniture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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欧州のキッチン家具:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

欧州のキッチン家具市場は予測期間中に3%を超えるCAGRで推移すると予想されています。

Europe Kitchen Furniture-Market-IMG1

キッチン家具市場は、新技術やイノベーションを文化遺産、伝統、スタイルと組み合わせるようになり、熟練労働者に仕事を提供しています。消費の増加は、欧州のキッチン家具市場の成長を促す重要な要因の一つです。今後の欧州のキッチン家具市場の成長は、環境に優しい家具、モダンで本格的なキッチン家具、ホテル&レストランの増加、サプライヤーからの原材料の容易な入手、メーカーへの高コストの輸送の削減に対する需要の高まりに到着します。ドイツ、イタリア、ポーランドは主な家具輸出国であり、欧州には厨房家具製造の長い歴史があります。

また、欧州では在宅ワーク文化が浸透しつつあり、自宅にキッチンを設置したり、居住空間を改装したりする人が増えてキッチンの数が増え、その結果、キッチン家具産業が活性化しています。その結果、個人所有の小規模な住宅建設も急増し、キッチン家具市場の成長に拍車をかけており、この傾向は予測期間中も続くとみられます。

COVID-19は欧州のキッチン家具市場にマイナスの影響を与えました。COVID-19期間中に家具産業が損失を補填したため、8ヶ月後の製品販売額は前年より約5%減少しました。輸出の崩壊は、欧州市場における木質系パネル価格の下落傾向とともに、約10%の損失を伴った。COVID-19以降、欧州のキッチン家具市場は輸出取引の増加とともに成長が予測されます。

欧州のキッチン家具市場動向

eコマースの成長が市場を牽引

2022年、欧州では16歳から74歳の91%がインターネットを利用し、そのうち75%が個人的な用途で商品やサービスを購入・注文しています。電子商取引利用者の割合は、2012年の55%から2022年には75%へと20ポイント増加します。このようなデジタル化が、長年にわたるオンライン販売の成長をもたらしています。

欧州のキッチン家具市場でもオンライン販売の成長率が高まっています。その結果、消費者は幅広い選択肢を便利に利用でき、価格やその他の機能を簡単に比較できるようになり、市場を牽引しています。

欧州のキッチン家具市場を独占するドイツ

ドイツは欧州最大の家具市場であり、世界第3位の家具市場でもあります。過去5年間、家具の消費量は家具の輸入量をわずかに下回っています。受注高は、ドイツのキッチン家具メーカーが国際的にも国内的にも売上を伸ばし続けていることを示しています。売上高だけでなく、技術や新しい革新的な製品デザインの発表の面でも。厨房家具市場におけるシェアはドイツが最も高く、次いでイタリア、フランス、オランダとなっています。

欧州のキッチン家具産業の概要

欧州のキッチン家具市場は競争が激しく断片化されており、多数のプレーヤーが市場を独占しています。国内および海外の有力プレーヤーが各価格帯と欧州各国に進出しています。アメリカン・ウッドマークやメイデン・ウッズといった国際的なチェーンとそのブランドは広く知られており、市場をリードしています。Lark and Larks、Euro-Rite、Cash and Carry Furniture、Moore's Furnitureといった欧州のグループは、モダンでコンテンポラリーなデザインの革新に注力し、長い間欧州のキッチン家具市場をリードしてきました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 総括

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 技術の進歩が市場を牽引
    • 都市化が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • サプライチェーンの混乱が市場を抑制
  • 市場機会
    • 新たなイノベーションと衛生的ソリューションが新規参入の機会を生み出す
  • 業界バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 欧州のキッチン家具市場における消費者の購買行動に関する洞察
  • 欧州のキッチン家具市場の技術的破壊に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • キッチンキャビネット
    • キッチンチェア
    • キッチンテーブル
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー別
    • 住宅
    • 商業
  • 流通チャネル別
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • イタリア
    • ドイツ
    • フランス
    • ポーランド
    • 英国
    • その他欧州

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Astar
    • Cash and Carry kitchen
    • Euro-Rite Cabinet
    • Lark and Larks
    • Rutland Woodcrafts
    • Moores Furniture Group
    • Fiamberti
    • Bradburys Kitchen
    • IKEA
    • Composit*

第7章 市場の将来

第8章 免責事項および出版社について

目次
Product Code: 72341

The Europe Kitchen Furniture Market is expected to register a CAGR of greater than 3% during the forecast period.

Europe Kitchen Furniture - Market - IMG1

The Kitchen Furniture Market has started combining new technologies and innovations with cultural heritage, tradition, and style, providing jobs for skilled workers. An increase in consumption is one of the key factors impelling the growth of the European kitchen Furniture Market. The European Furniture Kitchen Market growth in the future will arrive at the growing demand for eco-friendly furniture, modern and authentic kitchen furniture, rise in hotels & restaurants, easy availability of raw materials from suppliers, and reduction of high-cost transportation to manufacturers. Germany, Italy, and Poland are the main furniture exporting countries, making Europe have a long history of kitchen furniture manufacturing.

In addition, the growing Work-from-home culture is gaining traction in Europe, with more people installing kitchens in their homes and refurbishing their living spaces, increasing the number of kitchens and, as a result, a boost in the kitchen furniture industry. This has also resulted in a surge in privately owned and small home constructions, which has fueled the growth of the Kitchen Furniture market, which is likely to continue over the forecast period.

COVID-19 negatively impacted the kitchen furniture market in Europe because of lockdown imposition and the manufacturing halts. The furniture industry made up for some of the losses during COVID-19, so the value of products sold after 8 months stood about 5% lower than the previous year. The collapse of exports was accompanied by a loss of about 10%, along with the downward trend of wood-based panel prices on the European market. Post-COVID-19, the growth is projected along with the rise in export trades in the kitchen furniture market of Europe.

Europe Kitchen Furniture Market Trends

Growth in E- Commerce is Driving the Market

In 2022, 91% of people aged 16 to 74 in Europe used the Internet, 75% of whom bought or ordered goods or services for private use. The proportion of e-shoppers grew from 55% in 2012 to 75% in 2022, an increase of 20 percentage points. This digitalization is accounting for growth in online sales over the years.

The European kitchen furniture market has also experienced a growth rate in online sales. This, in return, is driving the market by providing consumers with convenient access to a wide range of options and the ability to compare prices and other features easily.

Germany is Dominating the Kitchen Furniture Market in Europe

Germany is Europe's largest furniture market and the world's third-largest furniture market. In the last five years, furniture consumption has increased slightly less than furniture imports. The order intake demonstrates that German kitchen furniture manufacturers are continuing to boost their sales both internationally and domestically. Not only in terms of revenue but also in terms of technology and new innovative product design launches. Germany had the greatest market share in the kitchen furniture market, followed by Italy, France, and the Netherlands.

Europe Kitchen Furniture Industry Overview

The European Kitchen Furniture Market is highly competitive and fragmented, with a large number of players dominating the market. Leading local and foreign players are present in each price range and in each European country. International chains and their brands, such as American Woodmarks and Maiden Woods, are widely famous and leading the market. Europe groups such as Lark and Larks, Euro-Rite, Cash and Carry Furniture, and Moore's Furniture have been focusing on innovating modern and contemporary designs and leading the European kitchen Furniture Market for a long time.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXCEUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Technological Advancements are Driving the Market
    • 4.2.2 Urbanisation is Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Supply Chain Disruptions are Restraining the Market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 New Innovations and Hygienic Solutions will Create Opportunities to New Entrants
  • 4.5 Industry Value Chain/ Supply Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Buyers/ Consumers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.3 Threat of new Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on Consumer Buying Behaviour in Europe Kitchen Furniture Market
  • 4.8 Insights on Technological Disruption in Europe Kitchen Furniture Market
  • 4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Kitchen Cabinets
    • 5.1.2 Kitchen Chairs
    • 5.1.3 Kitchen Tables
    • 5.1.4 Other Product Types
  • 5.2 By End User
    • 5.2.1 Residential
    • 5.2.2 Commercial
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Hypermarkets/ Supermarkets
    • 5.3.2 Specialty Stores
    • 5.3.3 Online
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 Italy
    • 5.4.2 Germany
    • 5.4.3 France
    • 5.4.4 Poland
    • 5.4.5 United Kingdom
    • 5.4.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Astar
    • 6.2.2 Cash and Carry kitchen
    • 6.2.3 Euro-Rite Cabinet
    • 6.2.4 Lark and Larks
    • 6.2.5 Rutland Woodcrafts
    • 6.2.6 Moores Furniture Group
    • 6.2.7 Fiamberti
    • 6.2.8 Bradburys Kitchen
    • 6.2.9 IKEA
    • 6.2.10 Composit*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US