デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1630432

イベントストリーム処理-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Event Stream Processing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.08円
イベントストリーム処理-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

イベントストリーム処理市場は予測期間中に15.7%のCAGRで推移する見込み

Event Stream Processing-Market-IMG1

主要ハイライト

  • MachEyeによると、人々は毎日2億5,000万バイトのデータを生成しており、これは年々急速に増加すると予想されています。ビジネスインテリジェンスのユーザーは、この爆発的に増加する複雑なデータを実用的な洞察に変換するのに苦労しています。その結果、より高度で使いやすいデータ変換ツールに対する大きな需要が生まれると考えられます。
  • 対象を絞ったオファーと予測分析により、小売業者はすべての顧客に対して非常にきめ細かくパーソナライズされたオファーを開発することができます。例えば小売業者は、頻繁に購入するインセンティブを与え、より多くの購入を促進するオファーを提供することで、店舗での体験をパーソナライズし、すべてのチャネルでより高い売上を達成することができます。予測分析は、顧客のアップセルやクロスセルに利用できます。さらに、予測分析は企業が顧客の生涯価値(CLV)を予測するのに役立ちます。CLVは、過去の行動を分析し、長期的に最も収益性の高い顧客を特定することで、長期的な顧客の割引価値を予測するのに役立ちます。
  • さらに、膨大な量のRFIDデータをリアルタイムで処理する必要性から、RFID(Radio-Frequency Identification)イベント処理アプリケーションにおけるイベントストリーム処理の利用が急速に増加しています。RFIDタグは物品または人に接続され、RFIDリーダーが読み取ることができる信号を生成します。これにより、企業は物や人がどこにいるかをリアルタイムで把握することができ、サプライチェーンの管理や人々の安全確保など、さまざまな面で重要な役割を果たします。
  • Sisenseの調査によると、50%の企業が予測分析を、COVID-19の大流行前よりも、あるいはそれ以上に活用しており、その中には68%以上の中小企業も含まれています。例えば、COVID-19パンデミックの重要な課題は、顧客が実店舗を訪れる際に安全を確保することでした。ビジネスインテリジェンス・ツール、ソーシャル・ネットワーキングプラットフォーム、顧客関係管理(CRM)システムの助けを借りて、企業は顧客から直接フィードバックを得ることができ、全員の健康と安全を確保するために適切な措置を講じることができました。
  • データ分析とデータ可視化ツールへの要求が大幅に高まっています。例えば、IBM Quant Crunchによると、最大272万件の仕事がデータサイエンスのスキルを必要としており、産業全体で最も需要の高い役割の一つとなっています。MISやCS学科を卒業した大学生は、データベースのモデリングや実際のデータベース環境についてほとんど知らないです。ビジネスインテリジェンスや分析のコースはおろか、データベースのクラスがある特定のIT科学専攻もないです。職場で使われているツールや技術に触れる機会が不足しているのです。

イベントストリーム処理の市場動向

モノのインターネット(IoT)とスマートデバイスの採用増加

  • 最近のOracleの調査によると、企業のIoT採用者は、より簡単な方法を取る用意があります。調査対象となった800人のIoT意思決定者のうち3分の2近く(64%)が、カスタムメイドのIoTソリューションではなく「既製品」のIoTソリューションを選ぶと回答しており、企業のIoT製品購入方法が変化していることを示しています。さらに、回答者の75%は、ソリューション・プロバイダーに接続機能を組み込んでほしい、またはソリューション・プロバイダーが包装化することを望んでおり、70%は、プロバイダーが完全なソリューションの一部としてデータと分析機能を提供することを望んでいます。この結果は、IoT機能を追加し、そこから価値を得るまでの時間を短縮するシンプルな方法に対するニーズが高まっていることを示しています。
  • さらに、今年までに、ネットワークに接続されたデバイスと接続数は、2018年の184億から300億近くになると、シスコのAnnual Internet Reportは予測しています。今年末までに、IoTデバイスはネットワーク接続デバイス全体の50%(147億)を占めるようになり、2018年の33%(61億)から増加します。
  • MicrosoftのIoT Signalsレポートによると、米国が利用段階にあるプロジェクトの27%で首位に立ち、スペイン(22%)、オーストラリア(18%)が続きます。IoT導入の加速という点では、米国はその他を大きくリードしており、米国企業の78%は今後2年間でIoT利用を拡大する意向を示しています。しかし、今年、ドイツ企業の51%、日本企業の51%が利用拡大を計画しています。これは、ドイツと日本の市場での技術導入がより保守的であるためと考えられます。
  • Gallupが毎年行っている健康と医療に関する調査によると、アメリカの消費者の90%が現在ウェアラブル・フィットネストラッカーを使用していると回答しており、同じ割合が現在モバイルヘルスアプリケーションを使用していると回答しています。現在の使用状況と、過去にそのようなデバイスを使用したことがあると答えたアメリカ人の割合を合わせると、アメリカ人の3人に1人は、ある時点でリストバンドやスマートウォッチなどのフィットネストラッカーを使用したり(34%)、携帯電話やタブレットのアプリケーションで自分の健康統計を追跡したりしていたことが明らかになる(32%)。
  • AIと組み合わされたデジタルアシスタンスにより、ユーザーはハンズフリーでより効率的にスマートデバイスを導入することができ、購買者の嗜好に劇的な影響を与えます。Alexa、Google Assistant、Siri、Bixbyなどのデジタルアシスタントの台頭により、スマートデバイスは音声コマンドで制御・管理できるようになりました。Bluetoothスピーカー・コントロールやハンズフリーのチャネル・サーフィンなど、これらのデジタルアシスタントの開発機能がスマートホーム・ガジェット市場を牽引しています。バイヤーはまた、簡単さとユーザー体験の向上のために、カスタマイズ型デバイスを選択します。

北米が市場で大きなシェアを占める見込み

  • 北米は予測期間中、最大の市場規模を維持し、ESP市場を独占するとみられます。この地域に多くのESPベンダーが存在するのは、新技術の早期導入と高い導入率に加え、イベントベースの提供を改善するための研究開発に投資しているためです。
  • イベントストリーム処理に対する需要の高まりは、同地域の企業が市場シェアを獲得するために新たなソリューションを提供することを後押ししています。例えば、IBM Event Streamsは、統合機能を提供するIBM Cloud Pakです。イベントストリームを通じて企業データへのアクセスを提供し、イベントベースのデータから洞察を得たり、リアルタイムかつ大規模に検知して対策を講じたりすることを可能にします。IBMの差別化要因として挙げられているのは、API管理と並んで、イベントエンドポイントを制御する能力です。
  • 米国を拠点とするデータ分析会社Express Analyticsは昨年2月、世界拡大戦略の一環としてインド市場に参入し、技術、通信、銀行、広告、小売産業の企業や公共部門に人工知能(AI)と機械学習(ML)をベースとした予測分析サービスを提供すると発表しました。さらに同社は、急速に変化するデジタルインド市場でのポートフォリオを拡大するため、デリーに拠点を置くMavcomm Advisoryと戦略的契約を結びました。
  • 米国のクラウドセグメントでは、いくつかのパートナーシップ活動が見られます。例えば、技術志向の世界企業であるHCL Technologiesは、Google Cloudとのパートナーシップを延長し、HCLのActianポートフォリオであるActian AvalancheをGoogle Cloudに提供することを発表しました。このハイブリッドクラウドデータウェアハウスは、企業の業務分析ワークロードを改善するために提案されています。Avalancheはまた、Google Cloudでビジネスインテリジェンスと分析のプラットフォームを提供し、一般的なSaaSやエンタープライズ・アプリケーションが、導入と利用が容易な包括的ソリューションを提供できるよう支援します。
  • デジタルチャネルに切り替える顧客が増加し、物理的な支店網のコストが高くなる中、デジタル専用の銀行事業体が急増しています。預金を集めるためにデジタル専用銀行を立ち上げる金融機関は少ないが、融資、投資、専門サービスを提供するためにデジタルプラットフォームを利用する金融機関もあります。いずれの場合も、新しいアイデアを生み出し、顧客体験をより良いものにし、顧客により多くの価値を提供することに重点が置かれています。これは、顧客データとイベントストリーム処理によってのみ可能となります。

イベントストリーム処理産業概要

世界のイベントストリーム処理市場は、複数の参入企業が存在するため、適度な競争状態にあります。市場の参入企業は、製品ポートフォリオを拡大し、地理的範囲を拡大し、主に市場での競合を維持するために、製品革新、合併、買収などの戦略を採用しています。

2022年10月、データストリーム処理のプラットフォームを開発するRisingWave Labsは、Yunqi Partners、未確認の企業パートナー、エンジェル投資家を筆頭とする3,600万米ドルのシリーズA資金調達ラウンドを発表しました。RisingWaveの投資総額は4,000万米ドル以上となり、この資金は、数年後の新しいクラウドサービスであるRisingWaveクラウドの立ち上げに向けたスタートアップの事業拡大に充てられます。

2022年3月、thatDotが作成したQuineは、大量のイベント処理用に設計されたオープンソースのストリーミンググラフソリューションとなります。thatDotによると、Quineはグラフデータとストリーミング技術をミックスし、リアルタイムで複雑なイベント処理プロセスを大規模に構築できるようにします。ストリーム処理用のイベント駆動型マイクロサービスの開発は、データベースや分散システム領域からの複雑な困難を組み合わせた困難な取り組みです。コンセンサス、並行性、トランザクション・ロジック、クラスタリング動作、フォールト・トレランス、スケーラビリティ、読み取りと書き込みのパフォーマンス・トレードオフのバランス、その他の機能がすべて含まれています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • モノのインターネット(IoT)とスマートデバイスの採用の増加
    • 多様なソースからの大量のデータを分析するニーズの増加
  • 市場抑制要因
    • データのセキュリティとプライバシーに関する懸念
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 導入タイプ
    • クラウド
    • オンプレミス
  • コンポーネント
    • ソリューション(ソフトウェア&プラットフォーム)
    • サービス
  • アプリケーション
    • 不正検知
    • アルゴリズム取引
    • プロセスモニタリング
    • 予知保全
    • セールス&マーケティング
  • エンドユーザー産業別
    • IT・通信
    • BFSI
    • 製造業
    • 小売・eコマース
    • エネルギー&公益事業
    • その他のエンドユーザー産業別
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Google Inc.
    • Oracle Corporation
    • Amazon Web Services Inc.
    • Salesforce
    • Redhat
    • SAP SE
    • TIBCO
    • Hazelcast IMDG
    • SAS
    • Confluent, Inc.
    • Hitachi Vantara
    • Informatica

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71445

The Event Stream Processing Market is expected to register a CAGR of 15.7% during the forecast period.

Event Stream Processing - Market - IMG1

Key Highlights

  • According to MachEye, people produce 2.5 quintillion bytes of data daily, which is expected to grow faster each year. Business intelligence users are already struggling to translate this explosion of complex data into actionable insights. As a result, there would be a significant demand for more advanced, easy-to-use data translation tools.
  • Targeted offers and predictive analytics enable merchants to develop highly personalized offers for all their customers at a very granular level. For instance, retailers can personalize the in-store experience by providing offers to incentivize frequent buying and drive more purchases, thereby achieving higher sales across all their channels. Predictive analytics can be used to upsell or cross-sell a customer. Further, predictive analytics helps businesses predict a customer's lifetime value (CLV). CLV helps forecast a customer's discounted value over time by analyzing past behavior to determine the most profitable customers over time.
  • Further, due to the necessity for real-time processing of vast volumes of RFID data, the use of event stream processing in radio-frequency identification (RFID) event processing applications is quickly rising. RFID tags are connected to items or people and generate a signal that an RFID reader can read. This lets businesses keep track of where goods and people are in real time, which is important for many things like managing the supply chain and keeping people safe.
  • According to a survey from Sisense, 50% of companies are utilizing predictive analytics more or much more than before the COVID-19 pandemic, including over 68% of small businesses. For instance, a significant challenge of the COVID-19 pandemic was ensuring that clients felt safe when visiting brick-and-mortar stores. With the help of business intelligence tools, social networking platforms, and customer relationship management (CRM) systems, companies could get direct feedback from customers and take the right steps to ensure everyone's health and safety.
  • There is a significant increase in the requirement for data analytics and data visualization tools. For example, according to the IBM Quant Crunch, up to 2.72 million jobs require data science skills, making it one of the most in-demand roles across industries. College graduates from the MIS and CS departments know little about database modeling or real-world database environments. There are specific IT sciences majors with database classes, let alone business intelligence and analytics courses. There is a lack of exposure to tools and technologies found in the workplace.

Event Stream Processing Market Trends

Increasing Adoption of the Internet of Things (IoT) and Smart Devices

  • According to a recent Oracle survey, enterprise IoT adopters are prepared to take an easier route. Nearly two-thirds (64%) of the 800 IoT decision-makers surveyed said they would choose an "off-the-shelf" IoT solution over a custom-built one, showing a shift in how businesses purchase IoT products. Additionally, 75% of respondents want the connection baked into or packaged by the solution provider, and 70% want providers to provide data and analytics capabilities as part of a complete solution. The results show that there is a growing need for a simple way to add IoT capabilities that speeds up the time it takes to get value from them.
  • Moreover, by this year, there will be close to 30 billion network-connected devices and connections, up from 18.4 billion in 2018, predicts Cisco's Annual Internet Report. By the end of the current year, IoT devices will make up 50% (14.7 billion) of all networked devices, up from 33% (6.1 billion) in 2018.
  • According to the Microsoft IoT Signals report, the United States leads the pack with 27% of projects in the usage phase, followed by Spain (22%), and Australia (18%). In terms of accelerating IoT adoption, the US is far ahead of the rest of the world: 78% of US firms intend to increase their IoT usage over the next two years. However, only 53% of By this year, 51% of German businesses and 51% of Japanese businesses planned to increase utilization. This can be due to the more conservative technological adoption in the German and Japanese markets.
  • According to Gallup's annual Health and Healthcare survey, 90% of American consumers said they are currently using a wearable fitness tracker, and the same percentage stated that they currently use a mobile health application. By combining the present use with the percentages of Americans that claim, in the past, they have used such devices, it becomes clear that, at some point, one in three Americans used a fitness tracker such as a wristband or smartwatch (34%), or tracked their health statistics on a phone or tablet application (32%).
  • Digital assistance combined with AI allows users to deploy smart devices hands-free and more efficiently, dramatically influencing buyer preferences. With the rise of digital assistants such as Alexa, Google Assistant, Siri, and Bixby, smart devices can now be controlled and managed via voice commands. The developing features of these digital assistants, such as Bluetooth speaker control and hands-free channel surfing, are driving the market for smart home gadgets. Buyers also choose customized devices for their ease and improved user experience.

North America is Expected to Hold a Large Share of the Market

  • North America is expected to hold the largest market size and dominate the ESP market during the forecast period. The fact that there are a lot of ESP vendors in the area is due to their early adoption of new technologies and high adoption rates, as well as their investments in research and development to improve their event-based offerings.
  • The rise in demand for event stream processing is pushing firms in the region to provide new solutions to capture market share. For example, IBM Event Streams is an IBM Cloud Pak for integration capabilities. It gives enterprises access to corporate data via event streams, allowing them to gain insights from event-based data and detect and take action in real time and at scale. The IBM differentiators mentioned were the ability to control event endpoints alongside API administration.
  • In February last year, Express Analytics, a US-based data analytics firm, announced that it would enter the Indian market as part of its global expansion strategy, offering artificial intelligence (AI) and machine learning (ML)-based predictive analytics services to companies in the technology, telecom, banking, advertising, and retail industries, as well as the public sector. In addition, the company has made a strategic deal with Delhi-based Mavcomm Advisory to expand its portfolio in the fast-changing digital Indian market.
  • The cloud segment in the United States is witnessing several partnership activities. For instance, HCL Technologies, a global technology-oriented company, announced the extension of its partnership with Google Cloud to bring HCL's Actian portfolio offering, Actian Avalanche, to Google Cloud. This hybrid cloud data warehouse is proposed to improve an enterprise's operational analytics workload. Avalanche also offers a business intelligence and analytics platform with Google Cloud and helps popular SaaS and enterprise applications deliver a comprehensive solution that is easy to deploy and consume.
  • With increasing numbers of customers switching to digital channels and the high cost of a physical branch network, digital-only banking entities are proliferating. While few financial institutions are launching digital-only banks to collect deposits, others use digital platforms to provide lending, investing, and specialty services. In both cases, the focus is on coming up with new ideas, making the customer experience better, and giving the customer more value. This is only possible with customer data and event stream processing.

Event Stream Processing Industry Overview

The global event stream processing market is moderately competitive owing to the presence of multiple players. The players in the market are adopting strategies like product innovation, mergers, and acquisitions in order to expand their product portfolios, expand their geographic reach, and primarily to stay competitive in the market.

In October 2022, RisingWave Labs, a business developing a platform for data stream processing, announced a Series A fundraising round of USD 36 million headed by Yunqi Partners, unidentified corporate partners, and angel investors. The money, which brings RisingWave's total investment to more than USD 40 million, will be used to expand the startup's business operations in preparation for the launch of RisingWave Cloud, a new cloud service, in the next few years.

In March 2022, Quine, created by thatDot, will be an open-source streaming graph solution designed for high-volume event processing. Quine, according to thatDot, mixes graph data and streaming technologies to enable the building of real-time, complicated event processing processes at scale. Developing an event-driven microservice for stream processing is a difficult endeavor that combines complex difficulties from the database and distributed systems domains. Consensus, concurrency, transactional logic, clustering behavior, fault tolerance, scalability, balancing read and write performance trade-offs, and other features are all included.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Adoption of the Internet of Things (IoT) and Smart Devices
    • 4.2.2 Increasing Need to Analyze Large Volumes of Data From Diverse Sources
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Concerns Associated with Data Security and Privacy
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Deployment Type
    • 5.1.1 Cloud
    • 5.1.2 On-premise
  • 5.2 Component
    • 5.2.1 Solutions (Software & Platforms)
    • 5.2.2 Services
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Fraud Detection
    • 5.3.2 Algorithmic Trading
    • 5.3.3 Process Monitoring
    • 5.3.4 Predictive Maintenance
    • 5.3.5 Sales and Marketing
  • 5.4 End-user Vertical
    • 5.4.1 IT & Telecommunications
    • 5.4.2 BFSI
    • 5.4.3 Manufacturing
    • 5.4.4 Retail & E-commerce
    • 5.4.5 Energy & Utilities
    • 5.4.6 Other End-user Verticals
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
    • 5.5.4 Latin America
    • 5.5.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 IBM Corporation
    • 6.1.2 Microsoft Corporation
    • 6.1.3 Google Inc.
    • 6.1.4 Oracle Corporation
    • 6.1.5 Amazon Web Services Inc.
    • 6.1.6 Salesforce
    • 6.1.7 Redhat
    • 6.1.8 SAP SE
    • 6.1.9 TIBCO
    • 6.1.10 Hazelcast IMDG
    • 6.1.11 SAS
    • 6.1.12 Confluent, Inc.
    • 6.1.13 Hitachi Vantara
    • 6.1.14 Informatica

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS