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市場調査レポート
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1630427

欧州の栄養補助食品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Europe Dietary Supplement Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 103 Pages
納期
2~3営業日
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欧州の栄養補助食品包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 103 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の栄養補助食品包装市場は予測期間中にCAGR 6.7%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 包装産業が軽量包装を採用し、需要が伸びている主な要因は、消費者のライフスタイルの変化、旅行に適した包装への嗜好、コスト削減対策です。
  • 糖尿病、心血管疾患、その他の慢性疾患などの有病率の高さから、人々は栄養豊富な食品を含むより健康的なライフスタイルを採用し、栄養補助食品を使用し、免疫力を高めるよう促されています。COVID-19はこの栄養補助食品包装の需要を急増させました。以前と比較して、売上高は指数関数的に高いレベルに達し、これは主要な市場促進要因でした。
  • また、ブランドのアイデンティティを確立し、大きな市場シェアを獲得するために革新的なパッケージングソリューションへの支出を増やすために、栄養補助食品を販売する企業はますます新しいパッケージング技術を採用しています。例えば、2022年2月、Britvic社はXampla社と提携しました。エンドウタンパク質のパッケージングを開発したザンプラ社は、透明なプラスチックボトルに入った強化飲料中のビタミンを保護するために微小カプセルを使用することを目的としたイノベーションを行った。
  • しかし、主な欠点は有効成分の保存可能期間が短いことと、製造コストが高いことで、カプセル製剤セグメントの成長を抑制すると予測されています。
  • 最近のCOVID-19の発生により、世界中の多くの施設で製造が減少し、包装業界のサプライチェーンに混乱が生じています。また、医療・ヘルスケア用品の需要増加により、包装市場の拡大が期待できます。

欧州の栄養補助食品包装市場の動向

ガラス包装が市場成長を牽引

  • GDP成長、高い可処分所得、入手のしやすさ、生活水準の向上、多様性、市場における国内外のプレーヤーといった要因が、同地域のガラス包装に拍車をかけています。
  • プラスチック包装の悪者扱いや持続可能性への要求の高まりは、リサイクルのためのインフラ整備とともに、この地域全体でガラス瓶への再プッシュを生み出しています。さらに、ガラスメーカーはドイツのリユース・リサイクルシステムにおいて重要な役割を担ってきました。例えばゲレスハイマーは、ドイツのテタウ工場で再生ガラスの比率を高めたガラスの生産を開始しました。ゲレスハイマーのように、多くの大手企業が日々、循環型社会と省資源を推進しています。
  • ドイツガラス産業連邦協会によると、ドイツの大手ガラスメーカー10社は、ガラス産業全体の約20%の収益を上げています。現在、市場を独占している国際的な大手ガラスメーカーはほとんどなく、特定の1種類のボトルだけを生産することに関心を寄せています。また、この地域では特注品の傾向が強まっており、オーダーメイドのガラス瓶の需要が増加しています。
  • さらに、欧州諸国によるビタミンサプリメントの輸入増加も成長を促進すると予想されます。例えば、UN Comtradeによると、ドイツ、オランダ、ベルギー、フランス、スペインなどの欧州諸国は2021年に過半数のシェアを占めています。

イタリアが最も高い市場シェアを占める

  • イタリアのパッケージ産業は、市場に蔓延する様々な動向によって牽引されています。生活水準と個人の可処分所得が上昇し、幅広い製品の消費に拍車がかかり、それに伴って栄養補助食品の需要が伸びています。栄養補助食品は健康文化の高まりから恩恵を受け、長期的な健康のために治療よりも予防に重点を置いているため、成長を促進しています。
  • さらに、イタリア全国健康食品製造業者協会(Feder Salus)の報告書によると、イタリアの成人の65%が毎年2.5種類の栄養補助食品を消費しており、その種類はエネルギーや心血管サプリメントから骨など多岐にわたる。
  • パッケージング・プロセスにおける技術革新の高まりと、リサイクルしやすい素材への注目が、この地域全体の成長を後押ししています。イタリアでは、包装業界全体で廃棄物のほとんどをリサイクルしたいという消費者の願望が高まっており、それによって包装分野全体のさらなる発展に産業が役立っています。欧州ガラス容器連盟によると、ガラス瓶やビンの78%が回収され、イタリアの食品用素材にリサイクルされ、市場の成長をさらに高めています。
  • さらに、New Line Ricerche di mercatoによると、食事に栄養素を加えたり、健康問題のリスクを低下させる物質の使用が増加しており、成長を促進すると予想されています。これらのサプリメントは、精神的な健康、睡眠補助、腸の健康製品、女性の健康のために使用されます。

欧州の栄養補助食品包装業界の概要

欧州の栄養補助食品包装市場は適度に断片化されています。プレーヤーは、世界レベルでのプレゼンスを拡大するために、戦略的提携、合併、買収とともに、地域全体の研究開発活動に投資しています。

  • 2022年8月-Amcorは、チェコ共和国にある世界クラスの軟包装工場を買収したと発表しました。この工場の戦略的立地により、Amcorは欧州のフレキシブル・パッケージング・ネットワークにおける旺盛な需要と顧客の成長を満たす能力を強化します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 糖尿病、心血管疾患、その他の慢性疾患などの有病率の高さ
    • 軽量包装方法の採用増加
  • 市場抑制要因
    • 有効成分の賞味期限の低下と製造コストの上昇
  • 業界サプライチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
      • ポリプロピレン(PP)
      • ポリエチレンテレフタレート(PET)
      • ポリエチレン(PE)
      • その他の材料
    • ガラス
    • 金属
    • 紙・板紙
  • 製品タイプ別
    • プラスチックボトル
    • ガラス瓶
    • パウチ
    • ブリスター
    • 紙箱
    • その他の製品タイプ
  • 剤形別
    • 錠剤
    • カプセル剤
    • 粉末
    • 液体
    • その他
  • 国別
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Alpha Packaging
    • Gerresheimer AG
    • Law Print & Packaging Management Ltd.
    • Moulded Packaging Solutions Limited
    • OPM(labels and packaging)Group Ltd
    • Novio Packaging B.V.
    • Graham Packaging Company

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71384

The Europe Dietary Supplement Packaging Market is expected to register a CAGR of 6.7% during the forecast period.

Europe Dietary Supplement Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • The main drivers of the packaging industry's adoption of lightweight packaging and the growth of demand are the changing consumer lifestyle, preference for travel-friendly packaging, and cost-saving measures.
  • People are being urged to adopt a healthier lifestyle, including nutrient-rich foods, use nutritional supplements, and boost their immunity due to the high prevalence of diseases like diabetes, cardiovascular disease, and other chronic diseases. COVID-19 has caused a sudden increase in this dietary supplement packaging demand. Compared to previous years, the sales reached exponentially high levels, which was a major market driver.
  • Also, to establish their brand identity and increase spending on innovative packaging solutions for a significant market share, companies that sell dietary supplements are increasingly adopting newer packaging technologies. For instance, in February 2022, Britvic collaborated with Xampla. The company that developed pea protein packaging, on an innovation aimed at using microscopic capsules to protect vitamins in fortified drinks in clear plastic bottles.
  • However, the major drawbacks are the lower shelf life of active ingredients and the higher manufacturing cost is projected to restrain the growth of the capsule formulation segment.
  • The recent COVID-19 outbreak has resulted in decreased manufacturing at many sites worldwide and disruptions to the supply chain for the packaging industry. In addition, the packaging market can anticipate expansion due to the rising demand for medical and healthcare supplies.

Europe Dietary Supplement Packaging Market Trends

Glass Material to Drive the Market Growth

  • Factors such as GDP growth, high disposable income, ease of availability, improvement in living standards, wide variety, and domestic and international players in the market are fueling the glass packaging in the region.
  • The demonization of plastic packaging and the increasing push for sustainability, along with the long-established infrastructure for recycling, have created a renewed push for glass bottles across the region. Moreover, glass manufacturers have been key players in the reuse and recycling system of Germany. Gerresheimer, for instance, began producing glass with a higher proportion of recycled glass at the Tettau site in Germany. Many leading players, like Gerresheimer, are driving circularity and resource savings every day.
  • According to The Federal Association of the German Glass Industry, ten big glass producers in Germany generate around 20% of the total glass industry revenue. Few big international glassmakers are presently dominating the market and are more interested in producing only one specific type of bottle. Also, the trend of customization is growing in the region, with demand for bespoke glass bottles increasing.
  • Additionally, the increasing import of Vitamin supplements by the countries in the Europe region is anticipated to promote growth. For instance, according to UN Comtrade, the European countries, such as Germany, Netherlands, Belgium, France, and Spain, combined held a majority share in 2021.

Italy to Hold Highest Market Share

  • The Packaging industry in Italy is driven by various trends prevailing in the market. There is an increase in the living standard and personal disposable income, fueling consumption across a broad range of products and subsequent growth in demand for dietary supplements. Dietary supplements benefit from the growing health culture and focus on prevention, rather than cure, for long-term health, hence driving growth.
  • Additionally, a report from Feder Salus, the Italian National Association of Health Products Manufacturers, reveals that 65% of Italian adults consume 2.5 kinds of dietary supplements every year, ranging from energy and cardiovascular supplements to bone and many others, which is fuelling the growth of the market.
  • Increasing innovation in the packaging process and focus on easily recyclable materials across the region have propelled growth. The consumer's growing desire to recycle most of the waste materials across the packaging industry in Italy is thereby helping the industries in further development across the packaging sector. According to the European Glass Container Federation, 78% of the glass bottles and jars are collected and recycled into Italy's food-grade material, further increasing the market's growth.
  • Moreover, according to New Line Ricerche di mercato, increasing the use of substances that add nutrients to the diet or lower the risk of health problems is anticipated to propel growth. These supplements are used for mental well-being, sleep aid, bowel wellness products, and women's wellness.

Europe Dietary Supplement Packaging Industry Overview

The European dietary supplement packaging market is moderately fragmented. Players invest in R&D activities across the region, along with strategic collaborations, mergers, and acquisitions to expand their presence on the global level. Some of the developments in the market are :

  • August 2022- Amcor announced that it had acquired a world-class flexible packaging plant in the Czech Republic. The site's strategic location will enhance Amcor's ability to satisfy strong demand and customer growth across its flexible packaging network in Europe.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 High Prevalence of Diseases like Diabetes, Cardiovascular disease, and other Chronic diseases
    • 4.2.2 Increasing Adoption of Lightweight Packaging Methods
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lower Shelf Life of Active Ingredients and the Higher Manufacturing Cost
  • 4.4 Industry Supply Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Plastic
      • 5.1.1.1 Polypropylene (PP)
      • 5.1.1.2 Polyethylene Terephthalate (PET)
      • 5.1.1.3 Polyethylene (PE)
      • 5.1.1.4 Other Types of Materials
    • 5.1.2 Glass
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Paper & Paperboard
  • 5.2 By Product Type
    • 5.2.1 Plastic Bottles
    • 5.2.2 Glass Bottles
    • 5.2.3 Pouches
    • 5.2.4 Blisters
    • 5.2.5 Paperboard Boxes
    • 5.2.6 Other Product Types
  • 5.3 By Formulation
    • 5.3.1 Tablets
    • 5.3.2 Capsules
    • 5.3.3 Powder
    • 5.3.4 Liquids
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 United Kingdom
    • 5.4.2 Germany
    • 5.4.3 France
    • 5.4.4 Italy
    • 5.4.5 Spain
    • 5.4.6 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Alpha Packaging
    • 6.1.2 Gerresheimer AG
    • 6.1.3 Law Print & Packaging Management Ltd.
    • 6.1.4 Moulded Packaging Solutions Limited
    • 6.1.5 OPM (labels and packaging) Group Ltd
    • 6.1.6 Novio Packaging B.V.
    • 6.1.7 Graham Packaging Company

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS