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市場調査レポート
商品コード
1630360
日本の家庭用家具市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Japan Home Furniture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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日本の家庭用家具市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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日本の家庭用家具市場は、予測期間中に2%を超えるCAGRで推移すると予想されます。
ポストCOVIDパンデミックは家庭用家具市場に大きな影響を与え、家庭用家具の販売にも深刻な影響を与えました。それはサプライチェーンの混乱を引き起こしました。、消費者は好みの小売店で好みの商品を見つけられなくなると、買い物行動を変えました。多くの消費者は危機の間、によるブランドを試したり、による小売店で買い物をしたりしました。消費者がによるブランドを試す主要原動力となったのは、価値、入手可能性、品質でした。
全国各地で建設が進み、住宅用不動産が増え、家族数が大幅に増加しました。その結果、リビングルームや寝室用家具などの需要が増加しています。また、オフィススペースの利用拡大に伴い、オフィス家具の需要も伸びており、市場の需要を押し上げています。家族を持つようになると、日本では精巧で長持ちする高級無垢材家具の需要が高まり、市場の成長を後押ししています。
日本における輸入家具の市場シェアは近年飛躍的に伸びています。輸入家具の大半を木製家具が占め、次いで家具付属品、金属製家具、プラスチック製家具などが続きます。中国は米国を抜いて日本の家具輸入のトップとなり、日本の木製家具輸入の約4割を占めています。その他、タイ、ベトナム、マレーシア、フィリピン、インドネシア、ドイツ、イタリアなどが日本の家具輸入国となっています。
人々の暮らし方は、日本の家具製造業の将来に大きな影響を与えます。日本では、一人暮らしの家庭が増加傾向にあります。これは、日本の家具需要を押し上げている文化やライフスタイルの主要変化のひとつです。
単身世帯は日本で最も急速に増加している世帯形態であり、近い将来、単身世帯を抜いて日本最大の世帯となる可能性があります。単身者は使用する部屋数が少ないため、家賃や家の建築費を節約できます。限られた面積のため、家具には美観と機能性の両方が求められます。収納棚はタイニーハウスの単身者に人気があり、その他の様々な可動式家具の需要も拡大する可能性があります。特に、引き出し、キャビネット、折りたたみ式ダイニングテーブル、ダイニングチェアなど、狭いスペースの単身者向けの低価格商品については、日本の家具市場開拓の可能性があり、国内の家具需要を押し上げると予測されます。
日本では現在、リビング・ダイニング用家具、寝室用家具、キッチン用家具の需要が高いです。全国各地で新築住宅が建設され、消費者の1人当たりの可処分所得が増加しているため、家庭用家具の需要が高まっています。
世帯数の増加や人口移動もこの需要拡大を後押ししています。同国ではダイニングルーム用家具への支出もかなり安定しているが、ベッドルーム用家具への支出ほどではないです。中国、ベトナム、その他の東南アジア諸国は、日本の寝室用家具のほぼすべてを供給しています。
本レポートでは、日本の家庭用家具市場で事業を展開している主要な国際的企業を取り上げています。市場シェアの面では、現在いくつかの大手企業が市場を独占しています。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。主要参入企業には、Karimoku、Cassina IXC Ltd.、IKEA Kobe、Kashiwa、Nitori Furnitureなどがあります。
The Japan Home Furniture Market is expected to register a CAGR of greater than 2% during the forecast period.
The Post-COVID pandemic had a major impact on home furniture markets and also seriously affected the sales of home furniture. It caused supply-chain disruptions. And when consumers couldn't find their preferred product at their preferred retailer, they changed their shopping behavior: many consumers tried a different brand or shopped with a different retailer during the crisis. Value, availability, and quality were the main drivers for consumers to try a different brand.
All over the country, there is more construction going on, which has led to more residential real estate and a big rise in the number of families. As a result, demand for furniture such as living room and bedroom furniture is increasing. The country is also seeing a growth in demand for office furniture goods as a result of expanding office space utilization, which is boosting market demand. When it comes to starting a family, Japan is seeing an increase in demand for exquisite and long-lasting high-end solid wood furniture, which is fueling the market's growth.
Imported furniture's market share in Japan has increased dramatically in recent years. Wooden furniture accounts for the majority of imported furniture, followed by furniture accessories, metal furniture, plastic furniture, and so on. China has surpassed the United States as Japan's top furniture importer, accounting for approximately 40% of all Japanese wooden furniture imports. Thailand, Vietnam, Malaysia, the Philippines, Indonesia, Germany, and Italy are some of the other furniture importers in Japan.
The way people live has a big impact on the future of the furniture manufacturing industry in Japan. A growing trend in the country is an increase in the number of one-person homes. This is one of the main changes in culture and lifestyle that are driving up the demand for furniture in the country.
Single-person homes are the fastest-growing household type in Japan, and they may soon surpass them as the country's largest. Because singles use less room, they can save money on rent and home construction. Furniture must be both aesthetically beautiful and functional due to the restricted area. Storage cabinets are popular among singles in tiny houses, and demand for a variety of other movable furniture may expand. Japanese furniture market sectors have the potential to develop, particularly for low-cost goods meant for singles in small spaces, such as drawers, cabinets, fold-away dining tables, and dining chairs, which are predicted to boost demand for furniture in the nation.
Furniture for the living room and dining room, as well as bedroom and kitchen furniture, is in great demand in Japan at the moment. With new housing units being created around the country and a rise in per capita disposable income for consumers, the demand for home furnishings is increasing.
An increase in the number of household units and population migration are additional factors driving this expansion. Spending on dining room furniture is also pretty consistent in the country, but it's not as much as spending on bedroom furniture. China, Vietnam, and other Southeast Asian countries supply virtually all of Japan's bedroom furniture.
The report covers major international players operating in the Japanese home furniture market. In terms of market share, some of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, midsize to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Some major players are Karimoku, Cassina IXC Ltd., IKEA Kobe, Kashiwa, and Nitori Furniture.