デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1630329

コンバーテッドフレキシブル包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Converted Flexible Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
コンバーテッドフレキシブル包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

コンバーテッドフレキシブル包装市場は予測期間中にCAGR 5.79%を記録する見込み

Converted Flexible Packaging-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 食品のような利便性を重視した加工製品に対する需要の高まりが、フレキシブル包装の転換ニーズを後押ししています。また、環境に優しい包装形態への動向も高まっています。冷凍食品やその他の食品を包装の中で蒸すことができる自動通気フィルムなどの革新的な製品は、技術改良と開発における突破口となる可能性があります。
  • 各国におけるeコマース市場の拡大は、特に輸送・物流会社から段ボール・段ボール製品に対する特別な需要を生み出しています。加えて、包装資材の環境への優しさが包装資材の人気を高め、市場を牽引しています。
  • さらに、アルミ箔はコンバーテッドフレキシブル包装用の包装材料として人気の高いものひとつです。飲食品から化粧品に至るまで多くの製品が、賞味期限を通して製品の完全性を維持するためにアルミで包装されています。欧州アルミ箔協会によると、2021年1~3月期の欧州の箔圧延業者の納入量は24万5,000トンに達し、2020年(23万9,500トン)比で2.3%増加しました。
  • 変化するフレキシブル包装産業は、材料コストの上昇と低脂肪スナック食品などの製品需要の増加という課題に直面しています。これらの製品は、包装業者の鮮度ニーズを満たすために、革新的な技術と材料の組み合わせを必要としています。技術の先進には、管理されたガス置換包装(CAP/MAP)があり、これにより青果物、食肉、その他の製品の賞味期限が大幅に延長されています。
  • COVID-19の最近の発生により、コンバーテッドフレキシブル包装・メーカーは、短期間で終わることが予想される懸念の大洪水に見舞われています。パンデミックによる封鎖の影響には、サプライチェーンの混乱、製造に使用される原料の入手不能、労働力不足、最終製品の生産を肥大化させ予算を超過しかねない価格変動、出荷問題などが含まれます。

コンバーテッドフレキシブル包装市場の動向

飲食品がコンバーテッドフレキシブル包装市場の成長を牽引する

  • コンバーテッドフレキシブル包装市場は、食肉製品の消費増加などの要因により、予測期間中に飛躍的に成長すると予想されます。世界の人口増加、所得増加、都市化などの要因は、肉製品の消費と強く正の相関関係があります。世界保健機関(WHO)は、食肉消費量は2030年までに3億7,600万トンに増加する可能性があると評価しています。
  • 水産物は引き続き、コンバーテッドフレキシブル包装セグメントの成長を牽引する主要な食品市場のひとつです。水産物は今後数年間、肉や鶏肉に対抗して市場をリードし続けると考えられます。個包装されたポーションや、ケースレディで味付け済みの蛋白質に対する消費者の継続的な需要がそれを支えると考えられます。
  • 企業は、飲食品産業向けのサステイナブル製品のイノベーションに注力しています。例えば、2022年3月、繊維ベースの消費者包装ソリューション・メーカーであるグラフィック包装・インターナショナルは、飲料産業向けにサステイナブルマルチパック包装の製品レンジを拡大しました。より循環型経済を支援するための継続的な製品革新へのコミットメントに沿って、同社はEnviroClipを発売しました。これは、飲料缶用の標準的なプラスチック製リングとシュリンクフィルムに代わるフレキシブル材料の板紙です。このようなイノベーションが、コンバーテッドフレキシブル包装市場を牽引しています。
  • 同様に、2022年4月、Amazonは再生紙を使用した新しい包装を発表しました。顧客がAmazon FreshやWhole Foods Marketで冷蔵や冷凍の食料品を注文しても、顧客が自宅でリサイクルしやすく便利な包装に分別されて配送されます。完全にリサイクル可能な断熱包装に移行することで、年間約73万5,000ポンドのプラスチックフィルム、315万ポンドの天然綿繊維、1,500万ポンドのリサイクル不可能な混合プラスチックに代わり、材料の無駄を削減することができます。
  • さらに、焼き菓子の消費量の増加は、賞味期限を延ばすためのフレキシブルプラスチック包装ソリューションの採用を促進し続けています。ベーカリー製品の約80%がフレキシブル包装に変更されて販売されており、ベーカリーでは現在、より多種多様なパンやより多くのアイテムを生産しているため、市場参入企業は市場の需要を満たすために先進的なソリューションを開発しています。

アジア太平洋が市場で優位な地位を占める

  • アジア太平洋は、重要かつ急成長している地域市場のひとつです。中国やインドなど新興国市場の大きな可能性を考慮し、変形コンバーテッドフレキシブル包装産業では最近、いくつかの戦略的提携、資産交換、生産能力拡大、合併、買収が行われています。
  • 例えば、ePac Flexible Packagingは2022年8月、今後1年半で成長を加速させ、世界企業に移行すると発表しました。アジア太平洋、欧州、その他の中東・アフリカに11の販売・製造拠点が新設され、イーパックの世界拠点は36に拡大します。
  • 水産物は、軟包装市場の成長を促進する要因のひとつです。FAO(国連食糧農業機関)によると、需要の増加に対応するため、2030年までにさらに4,000万トンの水産物が必要となり、これは30%近い増加です。中国の加工、流通、コールドチェーンシステムが改善されるにつれて、冷凍・加工水産物の消費は着実に伸びると予想されます。さらに、高級スーパーマーケットの人気の高まりと、水産物も含めたよりバラエティーに富んだ栄養価の高い食事を求める消費者の欲求が、冷凍・加工水産物販売の増加につながっているとみられます。
  • 近年、インドでは、包装食品の消費の増加、意識の向上、高品質製品に対する需要の高まりにより、包装の持続的な成長が見られています。包装食品、特に包装食品の宅配に対する消費者の意識は高まっています。2021年、インド食品安全基準局(FSSAI)は2011年の規制に代わる新たな包装規制を発表しました。新規則には、60mg/kgまたは10mg/dm2の移行制限と、プラスチック包装材料における特定の汚染物質の移行制限が含まれます。
  • 加えて、この地域の成長は、印刷包装や、ますます特殊化する食肉製品用フィルム包装の機会によって支えられると予想されます。ポリエチレンは、その費用対効果、汎用性、ダウングレード能力、優れたバリア特性により、アジア太平洋で最も広く使用されているフィルムであり続けると予想されます。

コンバーテッドフレキシブル包装産業概要

コンバーテッドフレキシブル包装市場は適度な競争と集中状態にあり、有力な参入企業で構成されています。市場シェアに関しては、現在これらの主要参入企業の一部が市場を独占しています。市場は、市場内外からの建設的な力によって成長率の上昇を見せています。市場の特定のセグメントは、戦略の改善により、市場で絶対的な優位性を獲得すると予想されます。市場吸収コストは容易に処理できるため、市場拡大の余地が生まれます。

  • 2022年5月-ProAmpacは、ファストフードやホスピタリティ産業向けに紙、フィルム、ホイルの特殊包装製品を製造する家族経営のメーカー、スペシャルティ包装社の買収を発表。スペシャリティ包装社の補完的な製品ポートフォリオと製造能力が加わることで、プロアンパックは外食産業の顧客へのリーチを拡大し、米国南西部での拠点を拡大します。
  • 2021年8月-Amcorは、2つの最新鋭イノベーションセンターの建設計画を発表しました。ベルギーと中国に新施設を建設。2022年半ばから顧客を迎え入れ、今後2年間で完全に拡大します。投資総額は約3,500万米ドルとなる見込みです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因の採用
  • 市場促進要因
    • 便利な包装への需要の高まり
    • 長期保存のニーズとライフスタイルの変化
  • 市場抑制要因
    • 環境とリサイクルに対する懸念
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチックフィルム
    • アルミ箔
    • その他
  • 用途別
    • 小売
    • 飲食品
    • 医薬品
    • 非食品
    • その他
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ProAmpac
    • Amcor Plc
    • Sealed Air Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Constantia Flexibles Group GmbH
    • Graphics Packaging Holding Company
    • Bischof+Klein SE & Co. KG
    • Honeywell International Incorporated
    • Oracle Packaging Inc.(Tekni-Plex Inc.)
    • Transcontinental Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68736

The Converted Flexible Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.79% during the forecast period.

Converted Flexible Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • The increasing demand for convenience-oriented processed products such as food is driving the need to transform flexible packaging, as they typically use high-barrier, high-grade packaging materials for longer shelf life. The industry is also noticing an increasing trend towards environmentally friendly formats. Innovative products such as auto-venting films that allow frozen and other foods to be steamed inside the package could represent a breakthrough in technology improvement and development.
  • The growing e-commerce market in various countries creates special demand for cardboard and corrugated products, especially from transportation and logistics companies. In addition, the environmental friendliness of packaging materials has made them more popular and is driving the market.
  • Further, aluminum foil is one of the popular packaging materials for converted flexible packaging. Many products, from food and beverages to cosmetics, are packaged in aluminum to maintain product integrity throughout their shelf life. According to European Aluminum Foil Association, the first three months of 2021 saw deliveries from European foil rollers reach 245,000 tonnes, up by 2.3% compared to 2020 (239,500 tonnes), led by striving performance in overseas markets, where the growth of over 10% was achieved.
  • The transformed flexible packaging industry is being challenged by rising material costs and increased demand for products such as low-fat snack foods. These products require innovative technology and material combinations to meet packers' freshness needs. Technological advances include controlled and modified atmosphere (CAP/MAP) packages, resulting in much longer shelf life for produce, meat, and other products.
  • The recent outbreak of COVID-19 has left converted flexible packaging manufacturers in a deluge of concerns expected to be short-lived. The pandemic lockdown impacts include supply chain disruptions, unavailability of raw materials used in manufacturing, labor shortages, price volatility that can bloat end product production and exceed budgets, and shipping issues. etc. is included.

Converted Flexible Packaging Market Trends

Food & Beverage to Drive Growth in the Converted Flexible Packaging Market

  • The converted flexible packaging market is anticipated to rise exponentially during the forecast period owing to factors such as increased consumption of meat products. Factors such as global population growth, income growth, and urbanization are strongly and positively associated with meat product consumption. The World Health Organization (WHO) evaluates that meat consumption could rise to 376 million tonnes by 2030.
  • Seafood will continue to be one of the leading food markets driving growth in the converted flexible packaging sector. Seafood will continue to lead the market against meat and poultry over the coming years. It will be supported by ongoing consumer demand for individually wrapped portions and case-ready and pre-seasoned proteins.
  • Companies are focused on innovating, sustainable products for the food and beverage industry. For instance, in March 2022, Graphic Packaging International, a textile-based consumer packaging solutions manufacturer, expanded its range of sustainable multi-pack packaging for the beverage industry. In line with its commitment to continuous product innovation to support a more circular economy, the company has launched its EnviroClip. It is a soft material paperboard alternative to the standard plastic ring and shrinks film for beverage cans. Such innovations drive the market for converted flexible packaging.
  • Similarly, in April 2022, Amazon unveiled new packaging that uses recycled paper. Whether customers order refrigerated or frozen groceries from Amazon Fresh and Whole Foods Market, they are delivered segregated in packages that are easy and convenient for customers to recycle at home. Transitioning to fully recyclable insulation packaging reduces material waste, replacing approximately 735,000 pounds of plastic film, 3.15 million pounds of natural cotton fiber, and 15 million pounds of non-recyclable mixed plastics yearly.
  • Moreover, the rising consumption of baked goods continues to drive the adoption of flexible plastic packaging solutions to extend shelf life. With around 80% of bakery products sold in converted flexible packaging and bakeries now producing a wider variety of bread and more items, market participants are developing advanced solutions to meet market demand.

Asia-Pacific Holds a Dominant Position in the Market

  • The Asia Pacific is one of the important and fastest growing regional markets. Given the great potential in developing markets such as China and India, the transformed converted flexible packaging industry has recently seen several strategic partnerships, asset exchanges, capacity expansions, mergers, and acquisitions.
  • For instance, in August 2022, ePac Flexible Packaging announced that it would accelerate its growth over the next 18 months and transition into a global company. Eleven new sales and manufacturing locations will be established in Asia Pacific, Europe, and other regions, expanding ePac's global footprint to 36 locations.
  • Seafood is one of the main drivers of growth in the converted flexible packaging market. According to the Food and Agriculture Organization (FAO), an additional 40 million tonnes of seafood will be needed by 2030 to meet rising demand or a nearly 30% increase. As China's processing, distribution, and cold chain systems improve, frozen and processed seafood consumption is expected to grow steadily. Additionally, the growing popularity of high-end supermarkets and consumer desire for a more varied and nutritious diet, including seafood, is seen as an increase in frozen and processed fish sales.
  • In recent years, India has seen sustained growth in packaging owing to rising consumption of packaged food, awareness, and demand for quality products. Consumer awareness of packaged food, especially packaged food delivery, is increasing. In 2021, the Food Safety and Standards Authority of India (FSSAI) announced new packaging regulations to replace the 2011 regulations. The new rules include migration limits of 60 mg/kg or 10 mg/dm2 and migration limits for certain contaminants in plastic packaging materials.
  • In addition, growth in the region is expected to be supported by opportunities for printed packaging and increasingly specialized film packaging for meat products. Polyethylene is expected to continue to be the most widely used film in Asia-Pacific due to its cost-effectiveness, versatility, downgrade capability, and excellent barrier properties.

Converted Flexible Packaging Industry Overview

The Converted Flexible Packaging Market is moderately competitive and concentrated and consists of some influential players. Regarding market share, some of these major players currently dominate the market. The market is showing an increase in growth rate due to constructive forces from internal and external market forces. Certain areas of the market are expected to gain absolute dominance in the market due to improved strategies. Market-absorbed costs are easily handled, creating room for market expansion.

  • May 2022 - ProAmpac announced the acquisition of Specialty Packaging, Inc., a family-owned manufacturer of specialty packaging products in paper, film, and foil for the fast food and hospitality industries. The addition of Specialty Packaging's complementary product portfolio and manufacturing capabilities will extend ProAmpac's reach to food service customers and expand its footprint in the Southwest United States.
  • August 2021 - Amcor has announced plans to construct two new state-of-the-art innovation centers. The new facilities in Belgium, and China. The company will welcome customers from mid-2022 and fully extend over the next two years. The total investment is expected to be approximately USD 35 million.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Augmented Demand for Convenient Packaging
    • 4.3.2 Need for Longer Shelf Life and Changing Lifestyles
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Concerns about the Environment and Recycling
  • 4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Impact of Covid-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Plastic Film
    • 5.1.2 Paper
    • 5.1.3 Aluminum Foil
    • 5.1.4 Other Materials
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Retail
    • 5.2.2 Food & Beverage
    • 5.2.3 Pharmaceutical
    • 5.2.4 Non-Food
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 ProAmpac
    • 6.1.2 Amcor Plc
    • 6.1.3 Sealed Air Corporation
    • 6.1.4 Sonoco Products Company
    • 6.1.5 Constantia Flexibles Group GmbH
    • 6.1.6 Graphics Packaging Holding Company
    • 6.1.7 Bischof + Klein SE & Co. KG
    • 6.1.8 Honeywell International Incorporated
    • 6.1.9 Oracle Packaging Inc. (Tekni-Plex Inc.)
    • 6.1.10 Transcontinental Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS