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市場調査レポート
商品コード
1630295

タイの折りたたみカートン・段ボールパッケージ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Thailand Folding Cartons and Corrugated Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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タイの折りたたみカートン・段ボールパッケージ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

タイの折りたたみカートン・段ボールパッケージ市場は予測期間中にCAGR 8.42%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 市場の成長は主に包装食品と飲食品の継続的な需要によるものです。同様に、ThaiBev社は再生紙の割合を増やし、段ボール箱の製造に破損したカートンを使用することを目指しています。
  • 折りたたみカートンが主に使用される業界には、飲食品業界、パーソナルケア業界、ヘルスケア業界、家庭用品業界などがあります。日本では、プラスチックから紙ベースのパッケージングへの大幅な移行が進んでおり、カートンパッケージング市場のメーカーに新たなビジネスチャンスをもたらすと期待されています。消費者はプラスチックが環境に与える悪影響をますます認識するようになっているため、メーカーはこの機会を利用して環境に優しいソリューションを革新しています。
  • eコマースの需要が高まるにつれ、パッケージングの課題も増えています。持続可能なパッケージングは、ブランドと消費者の双方にとってかつてない優先事項となっています。ブランド運営にエコパッケージを導入することは、もはや選択肢ではなく、必要不可欠なことなのです。
  • タイの経済開発は、カートンや段ボール製品の生産と消費の増加をもたらしました。タイのカートンパッケージ業界は成長を目の当たりにし、国の経済に価値ある貢献をしています。これは、いくつかのエンドユーザーの垂直方向にわたって何でも梱包するために使用することができる適切な包装材料に対する需要が増加しているためです。
  • タイではオンラインショッピングが徐々に主流になりつつあり、その利便性からオンラインショッピングを好む消費者が増えています。この変化は、COVID-19の大流行中、厳格な監禁と社会的距離を置く規則が施行されたことで、さらに広まった。国内でのeコマースの台頭により、パンデミック後も市場は拡大しています。

タイの折りたたみカートン・段ボールパッケージ市場の動向

eコマースの増加による包装能力の増加が市場成長を牽引

  • COVID-19パンデミックの結果、オンライン販売用の梱包用ボード、ティッシュペーパー、特殊紙の需要が増加し、同国の板紙パッケージ産業の成長を促進しました。
  • パンデミックが始まって以来、eコマースの売上は2年以上伸びています。その一方で、段ボール事業が成長し続けるには支援が必要です。製紙工場は全生産能力で操業しており、一部の生産者は注文を制限し、小規模企業に委託しています。消費者は実店舗よりもeコマースを選ぶようになっています。そのため、需要は今後も増え続けると予想されます。
  • eコマース業界は近年重要なプレーヤーとして台頭しており、アマゾンは主要な梱包に段ボール箱を使用し、個々の商品にはプラスチック包装に頼っています。包装廃棄物に関するタイ国民の懸念が高まっていることから、政府は、包装の実行可能な選択肢として、折りたたみカートンや段ボール箱のような環境に優しい選択肢を採用するよう国民に促す規制を鳴らす必要に迫られている可能性が高いです。
  • スマートフォンの普及はeコマースの価値に直結しています。Tech Asiaによると、タイのeコマース市場規模は今後2年間で240億米ドルに達すると推定されています。
  • タイ国家統計局が昨年実施した調査によると、15歳から24歳の回答者の約99.9%がスマートフォンを利用していると回答しています。このような数字はeコマースショッピングの需要を促進し、間接的に国内のカートンパッケージの成長に影響を与えています。

飲食品セグメントが主要市場シェアを占めると予想される

  • 国内の中間層人口の増加による所得の増加と食品への支出の増加が、飲食品業界の成長を牽引しています。バンコクの広大な郊外に住む人口の割合が高まるにつれて、便利なパッケージ食品の需要が高まっています。
  • さらに、急速な都市化により、同国では加工食品や調理済み食品の需要が高まっています。調理済み食品は二次包装としてカートンを採用するトップ企業のひとつであり、市場の成長を後押ししています。Global Organic Trade Guideによると、タイにおけるオーガニック包装食品・飲食品の消費額は、今年度で約3,020万米ドルと推定されています。
  • さらに、乳製品パッケージング部門からのカートンパッケージへの需要が増加しています。液体カートンは乳製品に使用される最も一般的な板紙パッケージのタイプです。消費者が清涼飲料水から健康的な代替乳製品に積極的に切り替えるため、国内の牛乳消費量は増加すると思われます。
  • 近年、食品加工・包装ソリューション企業であるテトラパックとmMilk社は、タイで初めてテトラトップのカートンボトルを発売しました。A2+やグリーンミルクなどのmMilk製品は、タイでテトラトップ・カートン・ボトルで販売されることになった。
  • 食品加工・包装サービス会社であるテトラパック・タイランドは、森林管理協議会(FSC)およびWWFタイランドと協力し、タイの消費者に飲料用カートンにテトラパックのロゴを探すよう呼びかけています。同社は、消費者は環境に配慮した素材、つまり責任を持って管理された森林から調達された紙で作られたカートン製品を手に入れることができ、地元の農業を支援することにもなると述べています。

タイの折りたたみカートン・段ボールパッケージ業界の概要

タイの折りたたみカートン・段ボールパッケージ市場は非常に断片化されており、Siam Toppan Packaging、Thai Containers Group(SCG Packaging)、Thung Hua Sinn Group、Continental Packaging(Thailand)、Oji Holdings Corporationなどの大手企業が参入しています。市場のプレーヤーは、製品提供を強化し、持続可能な競争上の優位性を得るために、提携や買収などの戦略を採用しています。

  • 2022年5月、Thai Containers Groupは、景気回復に伴う需要の増加に対応するため、タイでファイバーパッケージングの生産能力を年間7万5,000トン拡大し、2023年半ばに商業生産を開始すると発表しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 産業バリューチェーン分析

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • eコマースの増加による包装能力の増加
    • 米国と中国の貿易戦争に伴う主要生産のタイへのシフト
    • 持続可能な包装環境の促進に関する政府の取り組み
    • 軽量素材の採用拡大とエンドユーザー分野での印刷技術革新の余地
  • 市場の課題
    • 各用途における段ボール製品の材料入手性と耐久性に関する懸念
  • 市場機会
    • 持続可能性に向けたエンドユーザーセグメントの参加
    • 政府の取り組み
  • COVID-19が業界に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー別
    • 飲食品
    • ヘルスケアと医薬品
    • 家庭用およびパーソナルケア
    • その他のエンドユーザー産業(製造、自動車など)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Siam Toppan Packaging Co. Ltd
    • Thai Containers Group(SCG Packaging)
    • Thung Hua Sinn Group
    • Continental Packaging(Thailand)Co. Ltd
    • Oji Holdings Corporation
    • ASA Group Company Limited
    • Sarnti Packaging Co. Ltd
    • Balance Packing Co. Ltd
    • BG Packaging Company Limited
    • Tri-Wall Ltd
    • C&H Paperbox(Thailand)Co. Ltd
    • Hong Thai Packaging Company Limited

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 67043

The Thailand Folding Cartons and Corrugated Packaging Market is expected to register a CAGR of 8.42% during the forecast period.

Thailand Folding Cartons and Corrugated Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Growth in the market studied is mainly due to the continued demand for packaged food and beverages. Likewise, ThaiBev aimed to increase the recycled paper proportion and use damaged cartons to produce corrugated cartons.
  • The industries where folding cartons are mainly used include the food and beverage industry, personal care industry, healthcare industry, household care industry, and others. The country is experiencing a significant shift from plastic to paper-based packaging adoption, expected to generate incremental opportunities for manufacturers in the folding carton packaging market. Since consumers are becoming increasingly aware of plastic adverse effects on the environment, manufacturers are capitalizing on this opportunity to innovate in eco-friendly solutions.
  • As the e-commerce demand grows, so does the packaging challenge. Sustainable packaging is an unprecedented priority for both brands and consumers. Implementing eco-packages in brand operations is no longer an option but a necessity.
  • The economic development in Thailand resulted in the increased production and consumption of folding cartons and corrugated packaging products. The Thai folding carton packaging industry is witnessing growth and contributing noteworthily to the country'scountry's economy. It is because of the increasing demand for suitable packaging materials that can be used to pack anything across several end-user verticals.
  • Online shopping is gradually becoming a significant mainstream in Thailand, with more consumers preferring it due to its convenience. This shift became even more prevalent during the COVID-19 pandemic, with the strict lockdown and social distancing rules being in place. With the Rising E-commerce in the country, the market is increasing after the pandemic.

Thailand Folding Cartons & Corrugated Packaging Market Trends

Increasing Packaging Capacity Due to Rising E-commerce Drives the Market Growth

  • Increased demand for packing boards for online sales, tissue papers, and specialty papers, as a result of the COVID-19 pandemic, promoted the paperboard packaging industry growth in the country.
  • Since the pandemic began, e-commerce sales have grown by more than two years. Meanwhile, the corrugated business needs help to keep up. Paper mills operate at total capacity; some producers limit orders and outsource to smaller firms. Consumers are increasingly choosing e-commerce over brick-and-mortar establishments. Thus, the demand is expected to continue to rise.
  • The e-commerce industry emerged as a significant player in recent years, with Amazon using corrugated board boxes for the principal packaging and relying on plastic packaging for individual items. The increasing concerns of Thai people associated with packaging waste are likely to compel the government to ring regulations that prompt the citizens to adopt environment-friendly options, such as folding cartons or corrugated boxes, as a viable choice for packaging.
  • The growing smartphone adoption in the country directly correlates with the e-commerce value since most citizens prefer online shopping through mobile phones rather than laptops or PCs. According to Tech Asia, the e-commerce market's estimated size in Thailand would amount to USD 24 billion in the next two years.
  • According to a survey conducted by the National Statistical Office (Thailand) in the previous year, around 99.9% of respondents aged between 15 to 24 stated that they are using smartphones. Such figures drive the demand for e-commerce shopping, indirectly influencing the folding carton packaging growth in the country.

Food and Beverage Segment is Expected to Hold Major Market Share

  • The increase in incomes and increased spending on food by the growing middle-class population in the country is driving the food and beverage industry growth. As a more significant share of the population lives in Bangkok's sprawling suburbs, the demand for convenient packaged food options is growing.
  • Moreover, rapid urbanization increased the demand for processed foods and ready-to-eat meals in the country. Ready-to-eat meal products are among the top adopters of cartons as the secondary form of packaging, fueling the market's growth. According to Global Organic Trade Guide, the consumption value of organic packaged food and beverages in Thailand is estimated to be approximately USD 30.2 million in the current year.
  • Additionally, there is an increasing demand for folding carton packaging from the dairy packaging sector. Liquid cartons are the most common type of paperboard packaging used for dairy products. Milk consumption in the country is likely to increase as consumers actively switch from soft drinks to healthy dairy alternatives.
  • In recent years, Tetra Pak, a food processing and packaging solutions company, and mMilk, launched a tetra top carton bottle for the first time in Thailand. mMilk is well known in the country for its lactose-free milk. The mMilk products, such as A2+ and Green Milk, were to be sold in Thailand in tetra-top carton bottles.
  • TETRA PAK Thailand, a food processing and packaging services company, in collaboration with the Forest Stewardship Council (FSC) and WWF Thailand, is encouraging Thai consumers to look for the Tetra Pak logo on beverage cartons. The company stated that the consumers would get carton products made from environmentally sound materials - paper sourced from responsibly managed forests that would also support local farming.

Thailand Folding Cartons & Corrugated Packaging Industry Overview

The Thailand Folding Cartons and Corrugated Packaging Market is highly fragmented, with significant players like Siam Toppan Packaging Co. Ltd, Thai Containers Group (SCG Packaging), Thung Hua Sinn Group, Continental Packaging (Thailand) Co. Ltd, and Oji Holdings Corporation among others. Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • In May 2022, the Thai Containers Group announced that it would be expanding its fiber packaging capacity by 75,000 metric tons per year in Thailand to fulfill the growing demand as the economy recovered with a commercial start-up in mid-2023.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Packaging Capacity due to Rising E-commerce
    • 5.1.2 Shift of Major Production to Thailand in lieu of US-China Trade War
    • 5.1.3 Government Initiatives on Promoting Sustainable Packaging environment
    • 5.1.4 Growing adoption of light weighing materials and scope for printing innovations across end user segments
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Concerns over Material Availability and Durability of Corrugated Board-based Products Across Applications
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 End User Segment Participation toward Sustainability
    • 5.3.2 Governmental Initiatives
  • 5.4 Impact of COVID-19 on the Industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By End User
    • 6.1.1 Food and Beverage
    • 6.1.2 Healthcare and Pharmaceutical
    • 6.1.3 Household and Personal Care
    • 6.1.4 Other End-user Industries (Manufacturing, Automotive, etc.)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 COMPANY PROFILES
    • 7.1.1 Siam Toppan Packaging Co. Ltd
    • 7.1.2 Thai Containers Group (SCG Packaging)
    • 7.1.3 Thung Hua Sinn Group
    • 7.1.4 Continental Packaging (Thailand) Co. Ltd
    • 7.1.5 Oji Holdings Corporation
    • 7.1.6 ASA Group Company Limited
    • 7.1.7 Sarnti Packaging Co. Ltd
    • 7.1.8 Balance Packing Co. Ltd
    • 7.1.9 BG Packaging Company Limited
    • 7.1.10 Tri-Wall Ltd
    • 7.1.11 C&H Paperbox (Thailand) Co. Ltd
    • 7.1.12 Hong Thai Packaging Company Limited

8 FUTURE OF THE MARKET