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市場調査レポート
商品コード
1630289

ヒューマンセントリック照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Human Centric Lighting - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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ヒューマンセントリック照明:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ヒューマンセントリック照明市場は予測期間中にCAGR 23.48%を記録すると予測されています。

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ヒューマンセントリック照明市場は、規制や一般的な産業標準の欠如の影響を受けているが、ヒューマンセントリックソリューションに対する需要の高まりとIoTの採用拡大により、このようなソリューションや製品の市場は速いペースで成長しています。世界の照明市場では、LEDが大幅に増加しており、これが人間中心の照明市場に影響を与え、需要を牽引しています。人間中心照明ソリューションの採用に伴う初期コストの高さが市場成長の課題となっています。

主要ハイライト

  • 商業、産業、住宅セグメントでのLED照明の採用拡大がヒューマンセントリック照明市場の需要を牽引しており、世界の需要拡大が期待されています。Lumiledsによると、包装型世界LED市場の予測規模は2020年までに189億米ドルに達する見込みです。
  • ヒューマンセントリック照明市場成長のもう一つの原動力は、人間の生物学と心理学の正確なニーズに適応するヒューマンセントリックな製品を作ろうとする様々な組織のアプローチです。Accentureによると、スマートホームソリューションを設計するために、ブランドは製品中心のアプローチから人間中心のアプローチに移行する必要があります。
  • 住宅や商業空間におけるIoT機器の需要の高まりも、人間中心の製品やソリューションを構築するための支援要因です。IoT機器の需要は、人間中心の照明市場をも牽引すると期待されています。Finch Capitalによると、IoT市場の世界規模は2025年までに1兆6,120億米ドルに達すると予想されています。
  • しかし、ヒューマンセントリック照明ソリューションの導入に伴う初期コストの高さが市場成長の課題となっており、同市場の主要ベンダーによる革新的な取り組みがこの課題を克服すると見られています。米国エネルギー省によると、米国における暖白色LEDランプの1キロルーメン当たりの価格は、2014年の1.7米ドルから2025年には0.3米ドルまで下がると予想されています。

ヒューマンセントリック照明市場動向

LEDとIoTデバイスの需要増加が市場を拡大する見込み

  • さまざまな産業でLED照明システムの採用が拡大しており、照明システムは人間中心の照明に向けて次のレベルの革新に向かっています。ELCOMAによると、インドのLED市場は2020年までに2,160億インドルピーに達し、CAGRは41%になると予想されています。
  • LEDの環境面での利点と消費電力の少なさが、世界中で需要を牽引しています。Theclimategroupによると、照明は世界のCO2排出量の6%近くを占めており、世界全体でエネルギー効率の高いLEDに切り替えることで、14億トンのCO2を削減し、1,250の発電所の建設を回避できると予想されています。
  • LEDの次の進化は、照明システムを接続することであり、これにより顧客は機器搭載型アプリケーションで消費電力を制御、変更、モニタリングできるようになりました。IoTの世界の需要増加の動向は、このような照明システムの需要を促進しています。最近Signifyは、PhillipsとのBluetoothとZigbeeベースのスマート照明に加えて、米国市場でWiZコネクテッドエコシステムと連動するWi-Fi対応照明を提供すると発表しました。
  • 世界中の電子機器が日に日にIoTファミリーの一員になりつつあり、電気ソリューションを含むコネクテッドデバイスの成長が需要を牽引すると予想されます。

欧州が市場で大きなシェアを占める見込み

  • 欧州は現在、LED照明市場で大きなシェアを占めており、そのおかげで人間中心の照明市場でも大きなシェアを占めています。欧州はスマート照明システムでも大きなシェアを占めており、人間中心照明(HCL)システムの主要ベンダーが数多く存在します。例えば、HCLの主要ベンダーの1つであるOSRAM Lightingはドイツにあり、2018年度の同社の収益は41億1,500万ユーロ(44億6,000万米ドル)でした。
  • 欧州は、種類を問わず照明産業にとって重要な市場です。この地域は、電気システムの早期導入と速いペースでの近代化により、飛躍的な成長を遂げています。LightingEuropeによると、この地域の産業の年間売上高は200億ユーロ(216億8,000万米ドル)に達しています。
  • 欧州連合のHorizon 2020プロジェクト「Premium Light Pro」は、2016年以降、EU9カ国の公的機関や非公開会社におけるLED照明システムの導入支援に取り組んでいます。このような政府の取り組みは、需要を押し上げ、市民の意識を高めると期待されています。
  • 欧州が市場の主要シェアを占めているアジア太平洋が最も速い成長を示しており、予測期間中に人間中心照明の主要市場になると予想されています。

人間中心照明産業概要

ヒューマンセントリック照明市場はセグメント化されており、徐々に統合市場へと移行しつつあります。同市場の主要ベンダーは、ソリューションの革新に力を入れ、ハードウェアとソフトウェアの両方を改善し、市場を拡大しています。主要企業には、Signify Lighting NV、OSRAM GmbH、Trilux Lighting Ltd.、Wipro Lighting、Glamox SAなどがあります。市場の最近の動向は-。

  • 2019年7月-Signifyは中国のLEDランプメーカーKlite Lightingの株式51%を取得したと発表しました。Signify以前は、Zhejiang Klite Lighting Holdings Co.が株式を保有していました。この成長により、アジアにおけるシグニファイの地位が強化され、生産コストの削減が期待されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 主要調査の成果
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因の採用
  • 市場促進要因
    • ヒューマンセントリックソリューションの需要拡大
    • IoTの成長
    • LEDの採用増加
  • 市場抑制要因
    • 認識不足と初期コストの上昇
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 技術スナップショット

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
  • エンドユーザー用途別
    • 商業用
    • 産業用
    • 住宅用
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • インド
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Signify Lighting NV
    • OSRAM GmbH
    • Trilux Lighting Ltd.
    • Wipro Lighting
    • Glamox SA
    • Semiconductor Co., Ltd.
    • Legrand SA
    • Hubbell Inc.
    • Zumtobel Group AG
    • Waldmann Lighting
    • Helvar

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66980

The Human Centric Lighting Market is expected to register a CAGR of 23.48% during the forecast period.

Human Centric Lighting - Market - IMG1

The human centric lighting market is influenced by the lack of regulations and common industry standards, the market for such solutions and products is growing at a fast pace owing to the growing demand for human centric solutions and growth in adoption of IoT. In the global lighting market, LEDs are observing a significant increase; this is influencing the human centric lighting market and driving the demand. Higher initial costs involved in the adoption of human centric lighting solutions is challenging the market growth.

Key Highlights

  • The growing adoption of LED lighting in commercial, industrial, and residential sectors is driving the demand for human centric lighting market and expected to boost the demand globally. According to Lumileds, the projected size of the packaged global LED market is expected to reach USD 18.9 billion by 2020.
  • Another driving factor for the human centric lighting market's growth is various organization's approach to make most of their products human centric, which adapts to the exact needs of human biology and psychology. According to Accenture, to design the smart home solutions brands need to shift from a product-focused approach to a human centric approach; this approach can be used for all other sectors as well.
  • The growing demand for IoT devices in residential and commercial spaces is another supporting factor for building human centric products and solutions. The demand for IoT devices is expected to drive the market for human centric lighting as well. According to Finch Capital, the global size of the IoT market is expected to reach USD 1,612 billion by 2025.
  • However, higher initial costs involved in the adoption of human centric lighting solutions is challenging the market growth; the innovation efforts by major vendors in the market is expected to overcome the challenge. According to the US Department of Energy, the price of warm white LED lamps per kilolumen in the US is expected to come down to USD 0.3 by 2025 from USD 1.7 in 2014.

Human Centric Lighting Market Trends

Rising Demand for LEDs and IoT Devices is Expected to Augment the Market

  • The growing adoption of LED lighting systems across various industries is taking the lighting systems to the next level of innovation toward human-centric lighting. According to ELCOMA, the Indian LED market is expected to reach INR 216 billion by 2020 with a CAGR of 41%.
  • The environmental benefits and less power consumption of LEDs are driving the demand across the globe. According to Theclimategroup, lighting accounts for nearly 6% of global CO2 emissions, and a global switch to energy-efficient LEDs is expected to save 1,400 million tons of CO2 and avoid the construction of 1,250 power stations.
  • The next step of evolution for LED was to connect lighting systems, which enables customers to control, change, and monitor power consumption over device-mounted applications. The trend of increasing global demand for IoT is driving the demand for such lighting systems. Recently Signify announced that, in addition to Bluetooth and Zigbee-based smart lighting with Phillips, it is offering Wi-Fi-enabled lighting, which works with WiZ connected ecosystem in the US market.
  • Electronic devices across the globe are becoming part of the IoT family day by day; the growth of connected devices, including electrical solutions, is expected to drive the demand.

Europe is Expected to Hold a Significant Share of the Market

  • Europe currently holds the major share of the LED lighting market, owing to which it currently holds a significant share of the human-centric lighting market. Europe holds a major share in smart lighting systems as well and is home to a number of major vendors of human-centric lighting (HCL) systems. For instance, OSRAM Lighting, one of the major vendors of HCL, is situated in Germany; during fiscal 2018, the company's revenue stood at EUR 4.115 billion (USD 4.46 billion).
  • Europe is a significant market for the lighting industry, irrespective of type. The region has grown exponentially due to the early adoption and fast-paced modernization of electrical systems. According to LightingEurope, the region's annual industry turnover stood at EUR 20 billion (USD 21.68 billion).
  • European Union's Horizon 2020 project Premium Light Pro has been working in support of the uptake of LED lighting systems among public authorities and private companies across nine EU countries since 2016. Such government initiatives are expected to boost demand and increase awareness amongst citizens.
  • Even though Europe holds the major share of the market, the Asia-Pacific region shows the fastest growth and is expected to overtake and become the major market for human centric lighting over the forecasted period.

Human Centric Lighting Industry Overview

The human centric lighting market is fragmented and is slowly moving towards a consolidated market form. The major vendors in the market are emphasizing their efforts on innovating the solutions and improving both hardware as well as software offerings, in turn augmenting the market. The more prominent organizations are also looking toward strategic M&As to increase their market share .Key players include Signify Lighting NV, OSRAM GmbH, Trilux Lighting Ltd., Wipro Lighting, Glamox SA, etc. Recent developments in the market are -

  • July 2019 - Signify announced that it has acquired a 51% stake in Chinese LED lamp maker Klite Lighting. Before Signify, the stake was owned by Zhejiang Klite Lighting Holdings Co. This growth is expected to strengthen the Signify's position in Asia and reduceproduction costs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Key Study Deliverables
  • 1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growing Demand of Human Centric Solutions
    • 4.3.2 Growth of IoT
    • 4.3.3 Increasing Adoption of LEDs
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Lack of Awareness and Higher Initial Cost
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Technology Snapshot

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Hardware
    • 5.1.2 Software
  • 5.2 By End-User Application
    • 5.2.1 Commercial
    • 5.2.2 Industrial
    • 5.2.3 Residential
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 South Korea
      • 5.3.3.4 India
      • 5.3.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Signify Lighting NV
    • 6.1.2 OSRAM GmbH
    • 6.1.3 Trilux Lighting Ltd.
    • 6.1.4 Wipro Lighting
    • 6.1.5 Glamox SA
    • 6.1.6 Semiconductor Co., Ltd.
    • 6.1.7 Legrand SA
    • 6.1.8 Hubbell Inc.
    • 6.1.9 Zumtobel Group AG
    • 6.1.10 Waldmann Lighting
    • 6.1.11 Helvar

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS