デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1630272

家庭用掃除機:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Residential Vacuum Cleaners - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
家庭用掃除機:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

家庭用掃除機市場は予測期間中に3%を超えるCAGRで推移する見込みです。

Residential Vacuum Cleaners-Market-IMG1

新興国市場における都市人口の拡大、インフラ設備の改善、清潔と衛生に対する世界の意識の高まりが市場を牽引する要因となっています。費用対効果、安全性、効率性、狭いエリアへの高いアクセス性、住宅清掃の自動化が、掃除機需要の増加をもたらしています。生活水準の向上、可処分所得の増加、労働人口の増加に加え、高い購買力、掃除機の操作のしやすさが、家庭用掃除機の需要をさらに世界的に押し上げると予想されます。

しかし、従来型の掃除機に対する認識不足、高いエネルギー消費、ロボット掃除機の高価格が市場の成長を制限しています。オフライン販売はオンライン販売の増加に影響され、成長ペースは鈍化すると予想されます。高効率微粒子空気ろ過技術を使用した掃除機の需要は、新興国市場において速いペースで増加しています。

家庭用掃除機市場では、COVID-19の間に掃除機需要の急激な増加が観察されたが、これは主にコロナウイルスの患者が急増する中、家庭内の衛生状態を維持するための需要が増加したためです。COVID-19以降、業界ではウイルスのトランスミッションを防止するための幅広い技術的進歩が見られます。

家庭用掃除機の市場動向

キャニスター型家庭用掃除機が市場を席巻

キャニスター型家庭用掃除機セグメントは、その高い吸引力と簡単なアクセス性により、これらは家庭用掃除のために最も一般的に使用される掃除機であるため、近年では家庭用掃除機市場で主要なシェアを占めています。同機器は使い勝手がよく、取り扱いも簡単なため、同分野は大幅な拡大が見込まれます。同セグメントは予測期間中に大幅な成長が見込まれています。

アジア太平洋地域の成長が市場を後押し

アジア太平洋地域は、大都市における自動クリーニングソリューションの採用の増加、健康と衛生に対する意識の高まり、ロボット工学とドラム式家庭用掃除機の人気の上昇、可処分所得の増加により、過去数年間で収益の大半のシェアを占めています。

インド、中国、オーストラリア、日本、マレーシア、韓国、その他の南アジア諸国などの国々における政府の取り組みと急速な都市化は、この地域における掃除機の需要をさらに押し上げると予想されます。この地域全体、特にインドや中国などの新興諸国における都市化の進展は、市場に計り知れない拡大の可能性を生み出しています。家事支援サービスのコスト上昇により、ここ数年、家電製品へのシフトが見られます。COVID-19関連の立てこもり事件では、人々は家の掃除を自分たちに頼らざるを得なかったため、インドなど一部の国では掃除機の需要が急増しました。地域的には、アジア太平洋地域が首位の座を維持し、次いで欧州が続くと予想されます。北米地域は、良好な経済状況と意識の高まりにより、成長の勢いが続くと思われます。

家庭用掃除機産業の概要

本レポートでは、家庭用掃除機市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアの面では、現在いくつかの主要企業が市場を独占しています。しかし、需要は消費者の所得によって左右されます。大手企業は、大量仕入れ、製品の幅広さ、効果的なマーチャンダイジングとマーケティングで競争しています。小規模企業は、市場セグメントに焦点を当て、製品の深さと優れた顧客サービスによって競争します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 衛生・清潔意識が市場を牽引
    • 都市化が市場を牽引
  • 市場抑制要因
    • 景気後退が市場を抑制
  • 市場機会
    • 技術の進歩が新規参入の機会を生み出す
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術的進歩に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • アップライト
    • キャニスター型
    • セントラル
    • ドラム
    • ウェット/ドライ
    • ロボット
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 専門店
    • オンライン
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 南米
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Oreck Corporation
    • Bissell Incorporation
    • Haier Group
    • Electrolux Group
    • Dyson Limited
    • Eureka Forbes Limited
    • TTI Floor Care
    • LG Corporation
    • Panasonic Corporation
    • iRobot Corporation*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 66698

The Residential Vacuum Cleaners Market is expected to register a CAGR of greater than 3% during the forecast period.

Residential Vacuum Cleaners - Market - IMG1

Growth in the urban population in developing countries, improved infrastructural facilities, and a rise in awareness towards cleanliness and hygiene globally are factors that drive the market. Cost-effectiveness, safety, efficiency, high accessibility to small areas, and automation in residential cleaning have resulted in increased demand for vacuum cleaners. The improvement in living standards, rise in disposable income, and increase in the working population, coupled with high purchasing power, and ease of operations in vacuum cleaners are anticipated to further drive the demand for household vacuum cleaners globally.

However, unawareness, high energy consumption in the conventional type of vacuum cleaners, and high prices of robotic cleaners limit market growth. Offline sales are expected to grow at a slower pace as they are affected by increasing online sales. The demand for vacuum cleaners using high-efficiency particulate air filtration technology is increasing at a fast pace, in the developed markets.

An exponential rise in demand for vacuum cleaners was observed in the residential Vacuum cleaner market during COVID-19, primarily owing to the increased demand to maintain hygiene conditions in homes amid a surge in coronavirus cases. Post COVID-19 there are wider technological advancements in the industry to prevent virus transmission.

Residential Vacuum Cleaners Market Trends

Canister Residential Vacuum Cleaner is Dominating the Market

Canister residential vacuum cleaners segment accounted for major share in the residential vacuum cleaners market in recent years, as these are the most commonly used vacuum cleaners for household cleaning, due to their high suction power and easy accessibility. The segment is predicted to witness substantial expansion as the equipment is user-friendly and can easily be handled. The segment is expected to grow at a significant rate in the forecast period.

Growth in Asia-Pacific Region is Fueling the Market

The Asia Pacific accounted for the majority share in revenue in past few years, owing to the increased adoption of automated cleaning solutions in metro cities, increased awareness about health and hygiene, rise in popularity of robotics and drum household vacuum cleaners, and growth in disposable incomes.

Government initiatives and rapid urbanization in countries such as India, China, Australia, Japan, Malaysia, South Korea, and other South Asian countries are expected to further boost the demand for vacuum cleaners in this region. The growing urbanization across the region, especially in developing countries such as India and China, is creating immense expansion potential in the market. Due to the increasing cost of domestic help services, a shift toward consumer appliances has been witnessed in the last few years. During the COVID-19-related lockdowns, people had to rely on themselves to clean their homes, which skyrocketed the demand for vacuum cleaners in some countries, including India. Geographically, the Asia-Pacific region is expected to maintain its leading position, followed by Europe. North America region growth momentum would continue as a result of favorable economic conditions and growing awareness.

Residential Vacuum Cleaners Industry Overview

The report covers major international players operating in the Residential Vacuum Cleaners Market. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, the demand is driven by consumer income. Large companies compete through volume purchasing, breadth of products, and effective merchandising and marketing. Small companies focus on a market segment and compete through depth of products and superior customer service. Some of the major players in the market include Oreck Corporation, Bissell Inc., Haier Group Corporation, Electrolux Group, and Dyson Limited.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Hygiene and Cleanliness Awareness is Driving the Market
    • 4.2.2 Urbanization is Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Economic Downturns are Restraining the Market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Technological Advancements will Create Opportunities to New Entrants
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on Technological Advancements in the Market
  • 4.8 Impact of COVID 19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Upright
    • 5.1.2 Canister
    • 5.1.3 Central
    • 5.1.4 Drum
    • 5.1.5 Wet/Dry
    • 5.1.6 Robotic
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Online
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Oreck Corporation
    • 6.2.2 Bissell Incorporation
    • 6.2.3 Haier Group
    • 6.2.4 Electrolux Group
    • 6.2.5 Dyson Limited
    • 6.2.6 Eureka Forbes Limited
    • 6.2.7 TTI Floor Care
    • 6.2.8 LG Corporation
    • 6.2.9 Panasonic Corporation
    • 6.2.10 iRobot Corporation*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US