デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1630265

ダークアナリティクス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Dark Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.29円
ダークアナリティクス-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ダークアナリティクス市場は予測期間中にCAGR 24.9%を記録する見込み

Dark Analytics-Market-IMG1

主要ハイライト

  • インターネット、ソーシャルメディア、その他のIoTシステムなど、さまざまなソースから膨大な量のデータが収集されています。このデータは指数関数的に拡大しているが、整理されたり、潜在的な影響について調査されたりすることはなく、単に過去の目的のために管理されているに過ぎないです。IBMによると、収集されたデータの60%はすぐに有用性を失うといわれています。
  • ダークアナリティクス市場の成長を促進している主要要因は、販売、生産、流通動向などの主要なビジネスプロセスからリアルタイムデータを分析することで、意思決定のため洞察を得ることです。
  • このダークデータを適切に利用すれば、多くの収益を生み出すことができます。例えば、マーケティング部門は、データアナリティクスの助けを借りて、どの製品が特定の対象グループに最も求められているかを理解し、その結果、業績を伸ばすための販売促進やオファーを探すことができます。
  • 2022年、Ocientは500人のIT管理者を対象に、データアナリティクスについてどう考えているかを調査しました。このうち64%は、すでにハイパースケールデータセットを使用して洞察を引き出し、意思決定に活用しています。このグループの78%は、より迅速なデータアナリティクスがより高い収益を生むと認識しています。競争に勝ち残り、変化する市場ニーズに適応するためには、データを迅速に分析する必要があります。
  • COVID-19では、ダークウェブインテリジェンスの応用が恩恵を受けました。パンデミック(世界的大流行)は、組織にさまざまな商業的拡大オプションを検討するよう促しました。企業は、この十分に活用されていないデータから有用な情報を抽出し、収益開発に役立てることができると考えました。例えば、構造化されていない顧客のジオロケーションやセンチメントデータは、トラフィックパターンを分析した後、ビジネスやマーケティング戦略を支援するために利用されました。
  • このようなダークデータは、管理されなければ、データ保護手続きに重大な危険をもたらし、予期せぬ支出を発生させる可能性があります。最近の研究によると、企業のデータのほぼ50%は構造化されていないか、構造化されたことがなく、年間ストレージコストは2,600万米ドルに上るといいます。

ダークアナリティクスの市場動向

小売業とeコマースが大きな成長を維持

  • 小売産業では、複数の顧客接点を通じてデータが生成されます。また、デジタル化によってeコマースの売上が拡大するにつれ、大量のダークデータが生成されています。小売企業にとって、このダークデータには重要な情報が含まれている可能性があります。小売企業は、このダークデータを分析することで、競合環境における自社の存在感を高め、発展させることができます。
  • ほぼすべての小売企業が、デジタルシフトによって消費者のショッピングや行動がどのように変化したかを認識しています。小売企業は、デジタル体験を創造するためのさまざまな戦略を検討し始めています。小売業、マーケティング、顧客サービス、さらには商品開拓戦略において、どのように対象を絞り込み、顧客体験をパーソナライズするかについて洞察を得るために、これまで未開拓だった顧客のデジタルライフ・データを調査している企業さえあります。
  • 全米35州に2,700以上の店舗を展開する米国最大の食料品小売業者であるKrogerは、顧客の嗜好や購入頻度を把握するため、先進的アナリティクスを活用しています。コンピュータ化されたスキャナーとチェックアウトソフトウェアを、他のどのスーパーマーケットチェーンよりも早く取り入れた小売業者は、Krogerだけです。Krogerは、そのデータアナリティクス能力のおかげで、インフレ率の上昇により、ほとんどの消費者がナショナルブランドよりもプライベートブランドを選ぶようになったと判断することができました。その結果、2022年第1四半期に239の新しいプライベートブランド商品を導入しました。

北米が最大のシェアを占める

  • 北米は今後数年間、ダークアナリティクス市場で最大のシェアを占めると推定されます。同地域の国々はダークアナリティクス技術を早期に導入しています。アナリティクスプロバイダーはこの地域で大きな存在感を示しており、市場の拡大に貢献しています。IBM Corporation、Microsoft Corporation、SAS Institute, Inc.などがその一例です。
  • 北米では、さまざまなダークアナリティクスの新興企業が複数の産業にサービスを提供しています。また、大手アナリティクスクラウドサービスプロバイダーもこの地域に拠点を置いています。機械学習とAI技術の出現、IoTの普及、ビジネスアプリケーションの急成長は、世界のダークアナリティクス市場を促進する他の重要な要因です。
  • 2022年7月、DataikuはDeloitte US Data and AI Alliance Ecosystemと提携し、規模に応じて価値を提供する再利用可能なAIプロジェクトを構築する企業を支援するために参加しました。両社は共同で、企業が何千人ものユーザーにAIソリューションを展開し、MLパイプラインを効率化し、リスクとガバナンスを処理し、データの質を向上させるのを支援します。

ダークアナリティクス産業概要

ダークアナリティクス市場は、近年牽引力を増しています。同市場の各社は戦略的な技術革新と提携を進め、存在するダークデータへ洞察を提供しています。同市場のベンダーは、M&Aやバリューチェーンにおけるそうした企業との提携を通じて、AIや機械学習の機能を追加してきました。このような戦略的アプローチは、より良いソリューションを開発するための緊密な連携に向けて市場を促進すると予想され、市場構造に影響を与える可能性があります。

2023年1月、AWSはインドでData Lab Programを開始しました。このプログラムは、社内のデータアナリティクススキルを構築し、OJTやさまざまなトレーニングコースを通じて現在のスタッフをスキルアップし、組織と提携することで企業に利益をもたらします。PayU Financeは、AWS Data Labを利用してレガシーインフラから脱却し、ビジネス要件に適したスケーラブルなデータプラットフォームを構築しています。

2022年11月、データアナリティクス企業のKNIMEはKNIMEハブを立ち上げました。これはスキル開発を早め、データ主導の意思決定をあらゆる企業で簡単に採用できるようにするものです。ユーザーはKNIMEデータハブアプリケーションを通じてソリューションを閲覧、ダウンロード、共有できます。また、ワークフローをデータアプリやサービスとして展開し、より多くの企業に提供することもできます。

Amazon Web Servicesは2022年11月にHealthLakeの立ち上げを発表しました。HealthLakeは、新技術を利用した医療画像と分析のためのサービスです。同社によると、HealthLake Imagingは医療システムの医療用画像保存にかかる総コストを最大40%削減できるといいます。例えば、ボストンを拠点とするRadical Imagingは、HealthLake Imaging API上に構築されたOHIFプロジェクトを使用して、ゼロフットプリントのクラウド対応医療画像アプリケーションを顧客に提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 機械学習と人工知能の導入率の増加
    • IoT導入による生成データ量と種類の急増
  • 市場抑制要因
    • セキュリティへの懸念
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • アナリティクスタイプ別
    • 予測型
    • 記述的
    • 記述的
  • 産業別
    • BFSI
    • 医療
    • 政府機関
    • 通信
    • 小売・eコマース
    • その他産業別
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • その他
      • ラテンアメリカ
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • Amazon Web Services Inc.
    • Micro Focus International PLC
    • Microsoft Corporation
    • SAS Institute
    • Teradata Corporation
    • Hewlett-Packard Enterprise Company
    • Oracle Corporation

第7章 投資アナリティクス

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66624

The Dark Analytics Market is expected to register a CAGR of 24.9% during the forecast period.

Dark Analytics - Market - IMG1

Key Highlights

  • Vast amounts of data are collected from various sources, including the internet, social media, and other IoT systems. This data is expanding exponentially, but it is not organized or examined for potential consequences; instead, it is merely maintained for historical purposes. According to IBM, 60% of this gathered data loses its usefulness immediately.
  • The main thing that is driving the growth of the dark analytics market is getting insights for making decisions by analyzing real-time data from key business processes like sales, production, and distribution trends.
  • This dark data, if used appropriately, can generate a lot of revenue. For example, with the help of data analytics, the marketing division can understand which products are most demanded by particular target groups and thus look for promotions and offers to sell them to increase their performance.
  • In 2022, Ocient polled 500 IT managers to find out what they thought about data analytics.62% agreed that data analysis is essential for business planning and company strategy. 64% of these already use hyperscale datasets to draw insights and use them in decision-making. 78% of this group realized faster data analytics generates higher revenue. The data should be analyzed quickly to stay ahead of the competition and adapt to changing market needs.
  • The application of dark web intelligence benefited from COVID-19. The pandemic encouraged organizations to look into various commercial expansion options. Businesses believed they could extract useful information from this underutilized data to help with revenue development. For instance, unstructured customer geolocation and sentiment data were used to assist business and marketing strategy after it was analyzed for traffic patterns.
  • This dark data can pose significant dangers to data protection procedures and accrue unanticipated expenditures if not managed. Recent studies show that almost 50% of a company's data is unstructured or never structured, which adds to an annual storage cost of $26 million.

Dark Analytics Market Trends

Retail and E-commerce to Hold Significant Growth

  • During the time frame of the forecast, the retail and e-commerce vertical is expected to grow quickly.In retail industries, data is generated through multiple customer touchpoints. Also, as e-commerce sales have grown due to digitalization, a significant amount of dark data has been produced. For retailers, this dark data may hold crucial information. Retailers may develop and improve their presence in the competitive environment by analyzing this dark data, which also offers growth potential.
  • Nearly all retailers acknowledge how the digital shift has changed consumer shopping and behavior. Retailers have started investigating various strategies for creating digital experiences. Some companies are even examining hitherto unexplored customer digital life data to gain insights into how to target better and personalize customer experiences in retailing, marketing, customer service, and even product development strategies.
  • To keep track of their customers' preferences and purchases based on their regularity, Kroger Co., the largest grocery operator in the US with over 2700 shops throughout 35 states, uses advanced analytics. The only retailer to embrace computerized scanners and checkout software more quickly than any other supermarket chain was Kroger. Kroger was able to determine that rising inflation has caused most consumers to choose private labels over national brands thanks to its data analytics capabilities. It consequently introduced 239 new private-label goods in Q1 2022.

North America to Hold Largest Share

  • North America is estimated to account for the largest share of the dark analytics market in the forthcoming years. Countries in the region are early adopters of dark analytics technology. Analytics providers have a significant presence in the area, which contributes to the market's expansion. IBM Corporation, Microsoft Corporation, and SAS Institute, Inc. are a few examples.
  • In North America, various dark analytics startups provide services to multiple industries. In addition, leading analytics and cloud service providers are based in this region. The emergence of machine learning and AI technology, widespread adoption of IoT, and rapid growth in business applications are other vital factors fueling the global dark analytics market.
  • In July 2022, Dataiku tied up with and joined the Deloitte US Data and AI Alliance Ecosystem to help enterprises build reusable AI projects that deliver value at scale. Together, the companies will help businesses deploy AI solutions to thousands of users, make ML pipelines more efficient, handle risk and governance, and improve the quality of data.

Dark Analytics Industry Overview

The dark analytics market has been gaining traction in recent years. The companies in the market have been strategically innovating and partnering to provide insights into the dark data present. The vendors in the market have added AI and machine learning capabilities through mergers and acquisitions or by partnering with such companies in the value chain. Such strategic approaches are expected to drive the market towards closer collaboration to develop a better solution and may impact the market structure.

In January 2023, AWS launched the Data Lab Program in India. The program will benefit enterprises by building internal data analytics skills, upskilling current staff through on-the-job training and different training courses, and partnering with organizations. PayU Finance uses AWS Data Lab to move away from legacy infrastructure and build a scalable data platform suited to its business requirements.

In November 2022, the data analytics company KNIME launched the KNIME hub. This will hasten skill development and make data-driven decisions simple to adopt throughout any firm. Users can view, download, and share their solutions via the KNIME data hub application. They can also deploy their workflows as data apps and services that can be made available to more significant businesses.

Amazon Web Services announced the launch of HealthLake in November 2022. HealthLake is a service for medical imaging and analytics that uses new technologies. The company says that HealthLake Imaging can help health systems save up to 40% on the total cost of storing medical images. For instance, Radical Imaging, a Boston-based company, is providing customers with zero-footprint, cloud-capable medical imaging applications using an OHIF project that is built on HealthLake Imaging APIs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Adoption Rates of Machine Learning and Artificial Intelligence
    • 4.2.2 Rapid Growth in Generated Data Volume and Variety Owing to Adoption of IoT
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Security Concerns
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type of Analytics
    • 5.1.1 Predictive
    • 5.1.2 Prescriptive
    • 5.1.3 Descriptive
  • 5.2 By End-user Vertical
    • 5.2.1 BFSI
    • 5.2.2 Healthcare
    • 5.2.3 Government
    • 5.2.4 Telecommunications
    • 5.2.5 Retail & E-commerce
    • 5.2.6 Other End-user Verticals
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 Australia
      • 5.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Latin America
      • 5.3.4.2 Middl-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 IBM Corporation
    • 6.1.2 SAP SE
    • 6.1.3 Amazon Web Services Inc.
    • 6.1.4 Micro Focus International PLC
    • 6.1.5 Microsoft Corporation
    • 6.1.6 SAS Institute
    • 6.1.7 Teradata Corporation
    • 6.1.8 Hewlett-Packard Enterprise Company
    • 6.1.9 Oracle Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS