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市場調査レポート
商品コード
1630253

スペインの包装産業:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Packaging Industry in Spain - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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スペインの包装産業:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スペインの包装産業市場は予測期間中にCAGR 10.78%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 優れたプレゼンテーション、強力な視覚的印象、コンパクトで便利なパッケージへの需要の高まりは、同国におけるパッケージング分野の拡大を支えるいくつかの要素です。
  • その一例として、魚介類の生産業者Globalimar社は、シールドエアーの真空包装であるCryovac VSTトレースキンで成功しています。このパッケージは、トレーの支持体を歪ませない穏やかな吸引力を利用し、コストと品質のバランスを取り、製品の賞味期限を保証し、トップフィルムの強力な酸素バリア機能により小売店のシュリンクを減少させる。
  • さらに、疾病の頻度増加や栄養意識の高まりにより、スペインの国民はより健康に気を配るようになり、より新鮮な食品を食べることを奨励しています。
  • スペインの生鮮食品包装のトップ企業には、モンディ、DSスミス、ソノコ・プロダクツ・カンパニー、スマーフィット・カッパ、インターナショナル・ペーパーなどがあります。世界的リーダーであるモンディ・グループは、生鮮食品用の段ボール包装を提供しており、輸送効果を高め、賞味期限を延ばし、販売促進を図りながら、農場から店頭まで製品の鮮度を保っています。歴史的に食肉の消費量が多いことから、鶏肉・食肉製品業界は大きな市場を持つと予想されます。
  • 2021年までの5年間を通じて産業需要を牽引した最大の要因は、COVID-19パンデミックの開始が市場にプラスの影響を与えたことです。

スペイン包装市場の動向

紙ベースの包装が大きなシェアを占める見込み

  • 紙ベースの材料を使えば、さまざまな商品を効率的かつ手頃な価格で輸送、保存、包装することができます。多くのエンドユーザー分野では、輸送用袋、板紙、紙袋、段ボール原紙など、さまざまな種類の紙製包装が採用されています。
  • 欧州漫画メーカー協会によると、欧州の政府や商店はCOVID-19の大流行時に包装の価値を実感したと伝えられています。特に折りたたみカートンは、ブランドオーナーが重要な時期に家族や地域社会に重要な商品を配布する上で極めて重要でした。例えば、AR Packagingは2021年1月に子会社のFirstanLimitedを含むFirstanHoldings Ltdを買収し、現地でのフォールディングカートン生産を追加することで、英国の食品とヘルスケアの顧客への提案を増やしました。この戦略的選択により、当グループはこうなった。
  • 特にプラスチックに関しては、包装資材のリサイクルが容易でないことが証明されています。このため、紙のようなリサイクルしやすい素材の使用が奨励され、その結果、紙製包装を使用する地域住民が増える可能性があります。
  • ブランド耐久消費財や動きの速い消費財(FMCG)に対する世界の需要により、包装用段ボールの使用が増加しています。飲食品分野では、段ボールはパン、スナック菓子、調理済み食品(RTE)、肉製品、果物、耐久性食品、飲食品などの加工品の包装に最も広く使用されています。
  • 各社は顧客のさまざまなニーズに応えるため、新たなパッケージング・ソリューションの革新に取り組んでいます。2021年2月、モンディはBCoolBoxと呼ばれる革新的な段ボール包装ソリューションを発売しました。BCoolBoxは、冷却トラックなしで最大24時間、食品を摂氏7度以下に保冷する断熱機能を備えています。このボックスはすべてリサイクル材料で作られており、100%リサイクル可能です。これにより、オンライン小売業者は、配送の地理的範囲を拡大することができます。

包装産業の成長に大きく貢献する飲食品業界

  • スペインでは加工食品の品質、トレーサビリティ、安全性が特に重視されており、国内市場中心の近代的な食品加工産業が存在します。予測を通じて、この地域の市場は強化されると予想されます。
  • ロックダウン規制が緩和された後、アルコール消費量の着実な増加が予想されることから、市場では、店内での消費に比べ、店外での消費により注目が集まるとみられます。アルコールのオフプレミス消費は、軟包装紙市場の成長にとって好都合です。1回分ずつ消費するためにパウチに包装された飲料は、調査した市場で人気が高まっているいくつかの顕著な例です。
  • 経済環境の改善と人々の可処分所得の増加は、予測期間中に包装産業の拡大を推進する2つの大きな要因です。例えば、スペインの小売食品売上高は2021年に274億米ドルに達しました。
  • 同地域では、包装分野の大手企業が存在感を高めており、包装用品の需要が軒並み増加すると予測されています。
  • 例えば、2022年5月、クラフトハインツはパルペックスと共同で、持続可能な方法で調達した木材パルプのみでできた紙ベースの再生可能でリサイクル可能なボトルを開発しました。CPG大手のハインツによると、パルペックスの持続可能な紙製ボトル包装の可能性を同社のソース用に評価した最初のソースブランドはハインツだといいます。パッケージングは、ほぼ全ての飲食品CPGが環境への影響を軽減するために使用しています。

スペイン包装産業の概要

スペインの包装産業は適度に断片化されており、以下のようなプレーヤーがいます。 Nekicesa Packaging SL, Tecnocap SpA., and Mondi Group, Tetra Pak International SA., Amcor PLC. operating in the market. The packaging market comprises several global and regional players vying for attention in a contested market.

  • 2022年4月-Amcor社は、アイルランドのスライゴにあるヘルスケアパッケージング施設において、医療用パッケージングのための新しい熱成形能力を拡大するための投資を発表しました。この拡張により、成長する無菌包装産業におけるアムコーのリーダーシップが強化され、欧州と北米の顧客に包括的なヘルスケアソリューションを提供する新たな拠点を提供します。
  • 2022年5月-94%リサイクル材料で製造された世界初の段ボールボトルのテキーラ「ブエンバト」が、2022年7月にスウェーデン市場を中心に欧州でデビューします。テキーラ・ブエン・バトーは、持続可能な製造、輸送、CSRの取り組みに投資することで、飲料ビジネスに革命を起こすことを使命としています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因のイントロダクション
  • 市場促進要因
    • 市場を牽引する革新的でプレミアムなパッケージング
    • 小型で便利な包装への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 包装材料に関する厳しい規則と規制
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 包装材料別
    • プラスチック
    • ガラス
    • 金属
  • 包装層別
    • 一層
    • 二層
    • 三層
  • エンドユーザー産業別
    • 飲食品
    • ヘルスケアと医薬品
    • 美容・パーソナルケア
    • 工業
    • その他のエンドユーザー産業

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Nekicesa Packaging SL
    • Tecnocap S.p.A
    • Mondi PLC
    • Tetra Pak International S.A
    • Amcor PLC
    • Sealed Air Corporation
    • COVINIL S.A.
    • Wipak Group
    • Plastipak Holdings Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 66436

The Packaging Industry in Spain Market is expected to register a CAGR of 10.78% during the forecast period.

Packaging Industry in Spain - Market - IMG1

Key Highlights

  • Excellent presentation, a powerful visual impression, and the growing demand for compact and convenient packages are some elements that will support the expansion of the packaging sector in the country.
  • As an illustration, the fish and shellfish producer Globalimar has succeeded with Sealed Air's vacuum packing, the Cryovac VST tray skin. The package utilizes a gentle suction that doesn't distort the tray support, striking a balance between cost and quality, ensuring the product's shelf life and a reduction in retail shrinkage due to the strong oxygen barrier capabilities of the top film.
  • Additionally, due to the increased frequency of diseases and growing nutrition awareness, the Spanish population is becoming more health concerned, encouraging them to eat more fresh foods.
  • Among Spain's top companies that offer fresh food packaging are Mondi, DS Smith, Sonoco Products Company, Smurfit Kappa, and International Paper. As a global leader, Mondi Group offers corrugated packaging for fresh produce that keeps the product fresh from the farm to the shop while enhancing transport effectiveness, extending the shelf life, and promoting sales. Due to the nation's historically high consumption of fresh meat, the poultry and meat products industry is expected to have a sizeable market.
  • The biggest driver of industrial demand throughout the five years leading up to 2021 had been the start of the COVID-19 pandemic has positively impacted the market.

Spain Packaging Market Trends

Paper Based Packaging is Expected Hold a Significant Share

  • A range of goods can be efficiently and affordably transported, preserved, and packaged using paper-based materials. Many end-user sectors employ different types of paper packaging, including shipping sacks, paperboard, paper bags, and containerboard.
  • According to the European Cartoon Makers Association, European governments and shops reportedly realized the value of packaging during the COVID-19 pandemic. Particularly folding cartons have been crucial in helping brand owners distribute important goods to families and communities at essential times. For instance, AR Packaging increased its offering to UK food and healthcare customers by adding local folding carton production in January 2021 with the acquisition of FirstanHoldings Ltd, including its subsidiary FirstanLimited. This strategic choice has resulted in the Group being.
  • It hasn't proven easy to recycle packaging materials, particularly when it comes to plastic. This may encourage the use of readily recyclable materials like paper, which could result in more people in the area using paper packaging.
  • Worldwide demand for branded consumer durables and fast-moving consumer goods (FMCG) is driving an increase in the use of corrugated boards for packaging. In the food and beverage sector, boards are most widely used to package processed goods, such as bread, snacks, ready-to-eat (RTE) meals, meat products, fruits, durable foods, and beverages.
  • The companies are innovating new packaging solutions to meet the different needs of customers. In February 2021, Mondi launched an innovative Corrugated packaging solution called BCoolBox, featuring thermo-insulation that keeps food chilled below 7° Celsius for up to 24 hours without a cooling truck. This box is entirely made from recycled material and 100% recyclable. It allows online retailers to expand their geographical reach for deliveries.

Food and Beverage Industry to Contribute Significantly for the Growth of Packaging Industry

  • The quality, traceability, and safety of processed food products are particularly prioritized in Spain, where a modern food processing industry with a domestic market-centric focus exists. Throughout the forecast, this is anticipated to strengthen the market in the area.
  • With an expected steady increase in alcohol consumption after the lockdown restrictions are eased out, the market is expected to see more focus on off-premise consumption compared to on-premise consumption. The off-premise consumption of alcohol is favorable for the growth of the flexible paper packaging market. Beverages packaged in pouches for single-serve consumption are a few notable examples that have become increasingly popular in the market studied.
  • The improving economic environment and the increase in people's disposable income are two major factors propelling the packaging industry's expansion during the projection period. For instance, retail food sales in Spain reached USD 27.4 billion in 2021.
  • The region is seeing some major firms in the packaging sector grow their presence, which is predicted to increase demand for packaging supplies across the board.
  • For instance, in May 2022, KraftHeinz collaborated with Pulpex to develop a paper-based, renewable, and recyclable bottle made entirely of sustainably sourced wood pulp. According to the CPG giant, Heinz is the first sauce brand to evaluate the possibilities of Pulpex'ssustainable paper bottle packaging for its sauces. Packaging has been used by nearly every food and beverage CPG to lessen its environmental impact.

Spain Packaging Industry Overview

The packaging Industry in Spain is moderately fragmented, with players such as Nekicesa Packaging SL, Tecnocap SpA., and Mondi Group, Tetra Pak International SA., Amcor PLC. operating in the market. The packaging market comprises several global and regional players vying for attention in a contested market.

  • April 2022 -Amcor announced an investment to expand its new thermoforming capabilities for medical packaging in its Sligo, Ireland, healthcare packaging facility. The expansion will strengthen Amcor's leadership in the growing industry for sterile packaging, providing customers in Europe and North America with another site with inclusive healthcare solutions.
  • May 2022 - Buen Vato, the world's first tequila in a cardboard bottle manufactured from 94% recycled material, will debut in Europe in July 2022, focusing on the Swedish market. Tequila Buen Vatois on a mission to revolutionize the beverage business by investing in sustainable manufacturing, transportation, and CSR initiatives.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Market Definition
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Innovative and Premium Packaging to Drive the Market
    • 4.3.2 Rising Demand for Small and Convenient Packaging
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Stringent Rules and Regulations Regarding Packaging Materials
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Packaging Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Paper
    • 5.1.3 Glass
    • 5.1.4 Metal
  • 5.2 By Layers of Packaging
    • 5.2.1 Primary Layer
    • 5.2.2 Secondary Layer
    • 5.2.3 Tertiary Layer
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 Food and Beverage
    • 5.3.2 Healthcare and Pharmaceutical
    • 5.3.3 Beauty and Personal Care
    • 5.3.4 Industrial
    • 5.3.5 Other End-user Industry

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Nekicesa Packaging SL
    • 6.1.2 Tecnocap S.p.A
    • 6.1.3 Mondi PLC
    • 6.1.4 Tetra Pak International S.A
    • 6.1.5 Amcor PLC
    • 6.1.6 Sealed Air Corporation
    • 6.1.7 COVINIL S.A.
    • 6.1.8 Wipak Group
    • 6.1.9 Plastipak Holdings Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS