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市場調査レポート
商品コード
1630226

マイクロクリスタリンワックス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Microcrystalline Wax - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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マイクロクリスタリンワックス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

マイクロクリスタリンワックス市場は予測期間中に3%を超えるCAGRで推移すると予想されます。

Microcrystalline Wax-Market-IMG1

2020年、COVID-19は生産量の少なさとサプライチェーンの制約から市場に影響を与えました。ポリマー添加剤、接着剤、塗料、コーティング剤は潤滑のためにマイクロクリスタリンワックスを使用します。封鎖により建設が中止され、接着剤やその他の建設製品におけるマイクロクリスタリンワックスの消費が減少しました。食品会社やeコマース会社は、紙包装用のマイクロクリスタリンワックスをより多く要求しています。石鹸やその他のパーソナルケア製品は消泡剤としてマイクロクリスタリンワックスを使用しています。石鹸やその他のパーソナルケア製品は衛生意識の高まりにより需要が高まっており、今後数年間でマイクロクリスタリンワックスの需要を押し上げると思われます。2021年には、建設、食品、eコマース分野の需要増加により市場は回復します。

主なハイライト

  • 短期的には、アジア太平洋地域におけるパーソナルケア産業の成長が市場の成長を牽引すると予想されます。
  • その一方で、COVID-19の業界への影響が依然として市場の足かせとなっています。
  • 北米地域ではアイスホッケーやスノーボードの人気が高まっており、今後数年間は市場にチャンスが生まれる可能性が高いです。
  • 予測期間中、化粧品・パーソナルケア分野が市場の最大部分を占めると予想されます。
  • アジア太平洋地域は、今後5年間で市場シェアが最も大きく、CAGRも最も高くなると予想されます。

マイクロクリスタリンワックスの市場動向

化粧品とパーソナルケア産業からの需要増加

  • 化粧品とパーソナルケアは、マイクロクリスタリンワックスの主な用途の2つです。マイクロクリスタリンワックスは化粧品やパーソナルケア製品に粘度剤、バインダー、エモリエント剤として使用され、処方を増粘させる。
  • 新しい美容製品の増加や見た目の美しさへの関心が、美容製品や化粧品市場の大幅な上昇につながっています。ロレアルによると、2021年には世界の化粧品市場は2,400億米ドルを超えるといいます。COVIDの流行は業界に深刻な影響を与え、2020年の世界化粧品市場は2019年と比較して8%以上減少しました。しかし、2021年には8.2%まで上昇し、市場は回復に転じた。
  • アジア太平洋地域はマイクロクリスタリンワックスの最大の消費者であり生産者となっています。生産量は高水準に達しており、同地域は米国などの先進国に化粧品やパーソナルケア製品を輸出する重要な拠点となっています。
  • 化粧品市場の成長は、韓国とインドネシアにおけるパーソナルケア製品の需要増につながると思われます。
  • 欧州市場は、化粧品需要が堅調に伸びています。特に欧州では、高品質で自然な化粧品への要望が強く、世界最大級の化粧品マーケットプレースとなっています。コスメティックス・欧州によると、2021年の化粧品・パーソナルケア製品の欧州市場規模は850億米ドルを超え、ドイツが市場の17%近くを占めています。
  • イタリアの化粧品ビジネスが盛んなのには理由があります。イタリアの化粧品は、その高品質な成分とエレガントなプレゼンテーションにより、世界中で愛用されています。Cosmetics Europeによると、イタリアの化粧品・パーソナルケア製品の市場規模は2021年に100億米ドルを超え、欧州市場の13%以上を占めています。
  • このため、今後数年間は上記の要因が市場に大きな影響を与える可能性が高いです。

市場を独占するアジア太平洋地域

  • アジア太平洋地域は45%以上のシェアで世界のマイクロクリスタリンワックス市場を独占しています。中国、インド、日本、韓国などの国々でパッケージングや個人向け産業が成長しており、この地域でマイクロクリスタリンワックスの消費が増加しています。
  • 中国、インド、東南アジア諸国では、一人当たり所得の増加に続いて支出も増加しており、業界に新たな道を開くと期待されています。美容・化粧品は身だしなみを整えるために高い需要があります。アジア太平洋の化粧品市場は、2021年までに世界の化粧品市場の35%以上を占めると思われます。
  • 国家統計局によると、中国は2021年に世界第2位の化粧品小売市場になり、世界市場の17%以上を占めるようになります。
  • 中国は世界第2位の包装産業国です。同国は、電子レンジ食品、スナック菓子、冷凍食品など、食品分野におけるカスタマイズ包装の台頭と包装消費財の需要増加により、予測期間中に安定した成長が見込まれます。
  • インドでは化粧品やその他の身だしなみ関連商品の市場が急速に拡大しており、この成長は今後数年で加速すると予測されます。インドにおける化粧品やその他のパーソナルケアアイテムの需要は、一人当たり所得の上昇と身だしなみや外見に対する意識の変化によって促進されています。2021年時点で、インドの美容・パーソナルケア産業の売上高は世界第4位になると予測されています。

したがって、前述の要因は今後数年間、市場に大きな影響を与えると予想されます。

マイクロクリスタリンワックス産業の概要

マイクロクリスタリンワックス市場は、もともと部分的に統合されています。市場の主要企業には、Blended Waxes Inc.、Indian Oil Corporation Ltd.、Paramelt BV、Sasol、Sonneborn LLCなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • アジア太平洋地域におけるパーソナルケア産業の成長
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • COVID-19パンデミックの影響
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度
  • 価格分析
  • 貿易分析

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • フレキシブル
    • ハード
  • 用途別
    • 化粧品およびパーソナルケア
    • キャンドル
    • 接着剤
    • 包装
    • ゴム
    • その他の用途
  • 地域別
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • ASEAN諸国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア分析**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Alfa Chemicals
    • Alpha Wax
    • Blended Waxes Inc.
    • British Wax Ltd.
    • Clarus Specialty Products LLC
    • Frank B. Ross Co. Inc.
    • Indian Oil Corporation Ltd.
    • Industrial Raw Materials LLC
    • Koster Keunen
    • NIPPON SEIRO CO. LTD.
    • Paramelt BV
    • Sasol
    • Sonneborn LLC
    • Strahl & Pitsch Inc.
    • The International Group Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

  • 北米地域におけるアイスホッケーとスノーボードの人気の高まり
目次
Product Code: 63963

The Microcrystalline Wax Market is expected to register a CAGR of greater than 3% during the forecast period.

Microcrystalline Wax - Market - IMG1

In 2020, COVID-19 affected the market due to low production and supply chain constraints. Polymer additives, adhesives, paints, and coatings use microcrystalline wax for lubrication. The lockdown halted construction, reducing microcrystalline wax consumption in adhesives and other construction products. Food and e-commerce companies are demanding more microcrystalline wax for paper packaging. Soaps and other personal care products use microcrystalline wax as an antifoam. Soaps and other personal care products are in higher demand due to increased hygiene awareness, which will boost microcrystalline wax demand over the coming years. The market recovered in 2021 by virtue of increased demand from the construction, food, and e-commerce segments.

Key Highlights

  • Over the short term, the growing personal care industry in the Asia-Pacific region is expected to drive the market's growth.
  • On the other hand, COVID-19's effect on the industry was still the most important thing holding the market back.
  • The growing popularity of ice hockey and snowboarding in the North American region is likely to create opportunities for the market in the coming years.
  • During the forecast period, the cosmetics and personal care segment is expected to be the largest part of the market.
  • The Asia-Pacific region is expected to have the biggest share of the market and the highest CAGR over the next five years.

Microcrystalline Wax Market Trends

Increasing Demand from the Cosmetics and Personal Care Industry

  • Cosmetics and personal care are two of the major applications of microcrystalline wax. Microcrystalline wax is used in cosmetics and personal care products as a viscosity agent, binder, and emollient to thicken the formulations.
  • The increasing number of new beauty products and the concern for good appearance have led to a significant rise in the market for beauty products and cosmetics. According to L'Oreal, in 2021, the global cosmetics market will be worth over USD 240 billion. The COVID pandemic has severely impacted the industry, and the global cosmetics market declined by more than 8% in 2020 as compared to 2019. However, the market began to pick up speed in 2021, rising to 8.2%.
  • The Asia-Pacific region has become the largest consumer and producer of microcrystalline wax. The production has reached high levels, and the region has become a significant hub for exporting cosmetics and personal care products to developed nations such as the United States.
  • The growth of the cosmetics market is likely to lead to a rise in demand for personal care products in South Korea and Indonesia.
  • The European market has a robust and rising demand for cosmetics. The desire for high-quality, all-natural cosmetics is especially strong in Europe, making it one of the world's largest cosmetics marketplaces. According to Cosmetics Europe, the value of the European market for cosmetics and personal care products was above USD 85 billion in 2021, and Germany accounted for nearly 17% of the market.
  • The Italian cosmetics business is flourishing, and for good reason: Italian beauty products are often regarded as some of the best in the world. Italian cosmetics are well-liked all around the world because of their high-quality ingredients and elegant presentation. According to Cosmetics Europe, the value of the Italian market for cosmetics and personal care products was above USD 10 billion in 2021 and accounted for more than 13% of the European market.
  • Because of this, the above factors are likely to have a big effect on the market in the next few years.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Asia-Pacific dominated the global microcrystalline wax market with a share of more than 45%. With growing packaging and personal industries in countries like China, India, Japan, and South Korea, the consumption of microcrystalline wax is increasing in the region.
  • Growing per capita income followed by rising expenditure in China, India, and Southeast Asian countries is expected to open new avenues for the industry. Beauty and cosmetic products are in high demand for personal grooming. The Asia-Pacific cosmetics market will account for more than 35% of the global cosmetics market by 2021.
  • According to the National Bureau of Statistics, China will be the world's second-largest retail market for cosmetics in 2021 and will account for more than 17% of the global market.
  • China has the second-largest packaging industry in the world. The country is expected to witness consistent growth during the forecast period, owing to the rise of customized packaging and increased demand for packaged consumer goods in the food segment, like microwave food, snack foods, frozen foods, etc.
  • The market for cosmetics and other items related to personal grooming is expanding rapidly in India, and this growth is forecast to accelerate in the years to come. The demand for cosmetics and other personal care items in India has been propelled by rising per capita income and shifting attitudes toward personal grooming and appearance. As of 2021, India's beauty and personal care industry is projected to have the fourth highest revenue worldwide.

Therefore, the aforementioned factors are expected to have a significant impact on the market in the coming years.

Microcrystalline Wax Industry Overview

The microcrystalline wax market is partially consolidated by nature. Some of the major players in the market include Blended Waxes Inc., Indian Oil Corporation Ltd., Paramelt BV, Sasol, and Sonneborn LLC, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Personal Care Industry in the Asia-Pacific Region
    • 4.1.2 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Impact of the COVID-19 Pandemic
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition
  • 4.5 Price Analysis
  • 4.6 Trade Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Flexible
    • 5.1.2 Hard
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Cosmetics and Personal Care
    • 5.2.2 Candles
    • 5.2.3 Adhesives
    • 5.2.4 Packaging
    • 5.2.5 Rubber
    • 5.2.6 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 ASEAN Countries
      • 5.3.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share Analysis**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Alfa Chemicals
    • 6.4.2 Alpha Wax
    • 6.4.3 Blended Waxes Inc.
    • 6.4.4 British Wax Ltd.
    • 6.4.5 Clarus Specialty Products LLC
    • 6.4.6 Frank B. Ross Co. Inc.
    • 6.4.7 Indian Oil Corporation Ltd.
    • 6.4.8 Industrial Raw Materials LLC
    • 6.4.9 Koster Keunen
    • 6.4.10 NIPPON SEIRO CO. LTD.
    • 6.4.11 Paramelt BV
    • 6.4.12 Sasol
    • 6.4.13 Sonneborn LLC
    • 6.4.14 Strahl & Pitsch Inc.
    • 6.4.15 The International Group Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Popularity of Ice Hockey and Snowboarding in the North American Region