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市場調査レポート
商品コード
1630222

リテールレディパッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Retail Ready Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 102 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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リテールレディパッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

リテールレディパッケージング市場は予測期間中にCAGR 4.35%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • RRPは包装廃棄物を減らすだけでなく、労働力を削減することで運営コストを下げることができます。また、RRPは消費者のショッピング体験をより効率的にし、衝動買いを頻繁に誘発するため、小売業者にも好まれています。
  • 急成長する量販店やクラブ・ストアは、研究市場の需要を牽引すると予想されます。さらに、インド小売業協会(RAI)によると、小売業界は消費者需要の高まりにより、2021年9月にCOVID-19以前の売上高の96%を達成しました。購買力の向上が需要の増加につながった。
  • FMCG商品は、その創造的で効果的な機能的デザインにより、小売業者による効果的な仕入れを促進するための製品識別を支援し、店舗効率を改善し、中身の開梱や再仕入れのための回転時間を必要とせずに製品を小売棚に直接置くことで労働力を削減し、最終的に店舗の売上と利益を増加させるため、小売対応パッケージへの需要を増加させました。
  • また、IBEFによると、インドのオンライン小売市場は、2021年の推定550億米ドルから、2030年には3,500億米ドルに達すると予想されています。
  • しかし、包装プロセスの標準化が進んでいないことが、市場の成長を妨げています。さらに、製品によって輸送レベルや消耗の度合いが異なるため、さまざまな包装品質が必要となります。すべての製品に同じ包装プロセスを使用することは、製品の寿命と品質を低下させ、リテールレディパッケージング市場の成長をさらに制限します。
  • 高速移動消費財(FMCG)市場では、伝統的なメディアチャネル(テレビ、ラジオ、映画館など)の断片化とPOS提案の影響に対する意識の高まりが、複数の小売業者やブランドオーナーの希望小売価格要件と相まって、小売店がより強力なマーケティング環境となりつつあります。その結果、段ボールケースに対する世界の需要は、段ボール全体の2倍の速度で成長すると予想されています。
  • PMMIの調査によると、消費者の28%近くが、パッケージの利便性を高めるためにより多くの金額を支払うことを望んでいます。将来的には、このことがリテールレディパッケージング市場にさらなる機会を生み出すと予想されます。

リテールレディパッケージング市場の動向

ダイカットディスプレイコンテナが大きなシェアを占める

  • 世界のダイカットディスプレイコンテナ市場の成長に寄与する重要な要素の1つは、小売セクターの急速な進化です。ダイカットディスプレイコンテナは近代的な小売包装ソリューションと考えられており、ハイパーマーケットやスーパーマーケットの発展とともに発展することが期待されています。
  • 量販店やクラブストアの急速な拡大や小型店舗の立ち上げは、こうした店舗が従来の店舗よりも限られた品揃えを扱うため、調査された市場の需要を促進すると予想されます。このような店舗では、ダイカットディスプレイコンテナの在庫棚のスピードアップと棚スペースの効率化というメリットが享受できます。
  • 製造業者や小売業者は、再利用可能な機能により製品に安全性を提供するという点でコスト削減に役立つことから、ダイカットディスプレイコンテナに対する大きな支持を集めており、これが本質的に世界のダイカットディスプレイコンテナ市場の成長を牽引しています。
  • ダイカット包装は、標準的な段ボール箱よりも複雑な包装ニーズに対して優れた選択肢です。例えばGWP Packaging社は、2022年2月にウィルトシャーの生産施設で新しいダイカッターに600,000ユーロ(63万2,100米ドル)を投資しました。この投資により、GWPはパッケージング製品の需要が旺盛な地域で生産能力を拡大することができます。
  • また、中間所得層における可処分所得の増加、ペースの速いライフスタイル、包装食品の消費の増加は、小売用レディパッケージング市場の成長を促進すると予想され、ダイカットディスプレイコンテナ市場の成長に向けた比較的高い寄与要因となっています。

北米が大きな市場シェアを占める

  • 北米は財政状態が良好なため、最先端の解決策や技術に投資することができます。これらの利点により、この地域の組織は小売用包装市場で競争上の優位性を獲得しています。
  • さらに、この地域にはInternational Paper Company(米国)、Georgia-Pacific LLC(米国)、WestRock Company(米国)など、複数の大手段ボール包装ベンダーが存在します。そのため、この地域の小売用段ボール包装市場では、事業者間で激しい競争が繰り広げられています。
  • この市場は米国でも採用が進んでおり、DS SmithとRockTennの2ピース小売包装に関するライセンス契約が最近発表されたことでも証明されています。
  • 例えば、2022年2月、アメリカ最大の食料品ベンダーであるクローガー社と、テラサイクルの循環型再利用プラットフォームであるループは、顧客が買い物をする新しい方法を導入し、使い捨てプラスチックよりも再利用可能な包装で様々な商品を提供しました。ポートランド都市圏にあるクローガー傘下のフレッド・マイヤー25店舗では、米国初のパートナーシップにより、再利用可能な容器に包装された大手消費者ブランドの20種類以上の商品を購入することができます。
  • さらに、ウォルマートやクローガーなど、この地域の小売業者は、小売対応パッケージング・ソリューションの採用を増やしています。これらの店舗は、最新のパッケージデザインを採用する際に、棚の標準化と移行を支援するガイドラインを策定しています。例えば、Walmartは、小売店向けのディスプレイと棚用パッケージの基準を設定するための「Retail Ready Guide」を発行しています。これらのガイドラインは、生産者がRRPの要件を理解し、店舗でどのように活用しなければならないかを理解するのに役立ちます。

リテールレディパッケージング業界の概要

リテールレディパッケージング市場は、国や国際的な境界線の中でビジネスを展開する多くのプレーヤーが存在するため、競合が激しいです。市場の集中度は緩やかで、モンディ・グループ、スマーフィット・カッパ、DSスミスPLC、インターナショナル・ペーパー・カンパニー、STIグループなどが主要企業です。

2022年6月、Stora Enso社がバージン繊維のみで作った全く新しいクラフトライナー、AvantForte WhiteTopが市販されました。このホワイトトップ・クラフトライナーは、生鮮食品、eコマース、シェルフレディ・パッケージングなど、ハイエンドで競合市場のニーズを満たすように設計されています。

2022年5月、紙ベースのパッケージング製品の総合工場であるSmurfit Kappa UK Limitedは、北デヴォンのBarnstapleを拠点とするAtlas Packagingの買収を発表しました。アトラス・パッケージングは自律的な段ボール包装業者です。アトラス・パッケージング社は、英国での市場プレゼンスが高く、幅広い顧客層のニーズに応え、価値を提供することができます。シェルフレディパッケージング、ギフトボックス、eコマース分野で影響力のある同社は、革新的な製品を幅広く提供しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターファイブフォース
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 便利で環境に優しいショッピング・ソリューションに対する消費者の関心の高まり
    • サプライチェーンプロセスの合理化ニーズの高まり
  • 市場の課題
    • 標準化の欠如と追加的なサプライチェーンコスト

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • 紙と板紙
    • プラスチック
    • その他の材料タイプ
  • パッケージングタイプ別
    • ダイカットディスプレイ容器
    • 段ボール箱
    • シュリンク包装トレイ
    • 変形ケース
    • プラスチック容器
    • その他のパッケージング
  • エンドユーザー用途別
    • 食品
    • 飲料
    • 家庭用品
    • その他のエンドユーザー用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Mondi Group
    • Smurfit Kappa Group
    • DS Smith PLC
    • International Paper Company
    • STI Group
    • Cardboard Box Company
    • Weedon Group
    • Caps Cases Limited
    • Vanguard Packaging Incorporated
    • WestRock Company

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 63825

The Retail Ready Packaging Market is expected to register a CAGR of 4.35% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Not only can RRP reduce packaging waste, but it can also lower operating costs by reducing labor. Retailers also prefer RRP because it creates a more efficient consumer shopping experience and frequently triggers impulse purchases.
  • Rapidly growing mass retail and club stores are expected to drive demand for the studied market. Furthermore, according to the Retailers Association of India (RAI), the retail industry achieved 96% of pre-COVID-19 sales in September 2021, owing to rising consumer demand. Increasing purchasing power has resulted in increased demand.
  • FMCG goods increased demand for retail-ready packaging because of its creative and effective functional design, which aids retailers in product identification to facilitate effective stocking, improve store efficiency, and reduce labor efforts by placing products directly on retail shelves without unpacking inner contents and turnover time for re-stocking, which ultimately increases a store's sales and profit.
  • In addition, according to IBEF, the online retail market in India is expected to reach USD 350 billion by 2030, up from an estimated USD 55 billion in 2021, as the country's online shoppers grow.
  • However, the lack of standardization in the packaging process stifles market growth. Furthermore, different products require various packaging qualities, as they are subjected to varying transport levels and wear and tear. Using the same packaging process for all products reduces product life and quality, further limiting the growth of the retail-ready packaging market.
  • In Fast Moving Consumer Goods (FMCG) markets, the fragmentation of traditional media channels (such as TV, radio, and cinema) and increased awareness of the impact of Point-of-Sale propositions, combined with multiple retailers' and brand owners' RRP requirements, are resulting in the retail store becoming a much more powerful marketing environment. As a result, global demand for decorative corrugate cases is expected to grow at twice the rate of corrugated overall.
  • According to a PMMI study, nearly 28% of consumers are willing to pay more for additional conveniences in terms of packaging. In the future, this is expected to create even more opportunities for the retail-ready packaging market.

Retail Ready Packaging Market Trends

Die-cut Display Container to Hold Significant Share

  • One of the important elements contributing to the growth of the global die-cut display container market is the rampant evolution in the retail sector. Die-cut display container is considered a modern retail packaging solution and is expected to develop along with the progression of hypermarkets and supermarkets.
  • Rapidly expanding mass retail and club stores and the launch of smaller-format locations are expected to drive the demand for the studied market, as these stores carry a limited product selection than their traditional counterparts. These stores can benefit from the Die-cut Display Container's ability to speed stock shelves and increase shelf-space efficiency.
  • Manufacturers and retailers are gaining massive traction towards die-cut display containers as it helps to reduce cost in terms of providing safety to the product due to reusable features, which essentially drives the growth of the global die-cut display container market.
  • Die-cut packaging is an excellent choice for more complex packaging needs than a standard cardboard box. GWP Packaging, for example, invested EUR 600,000 (USD 632,100) in a new die cutter at their Wiltshire production facility in February 2022. The investment will allow GWP to expand capacity in an area with robust demand for packaging products.
  • In addition, the increasing disposable income among the middle-class income group, fast-paced lifestyle, and increasing consumption of packaged food is expected to drive the growth of the retail ready packaging market, which is a relatively high contributing factor towards the growth of the die-cut display container market.

North America to Hold Significant Market Share

  • North America's strong financial condition allows it to invest in cutting-edge resolutions and technologies. These advantages have given regional organizations a competitive advantage in the retail-ready packaging market.
  • Moreover, the region has the existence of several major corrugated board packaging vendors, such as International Paper Company (United States), Georgia-Pacific LLC (United States), and WestRock Company (United States). Hence, there is intense competition among players operating in the retail-ready packaging market in the region.
  • The market is also becoming increasingly adopted in the United States, evidenced by the recent announcement of a licensing agreement involving two-piece retail-ready packaging between DS Smith and RockTenn.
  • For instance, in February 2022, The Kroger Co., America's largest grocery vendor, and Loop, TerraCycle's circular reuse platform, introduced a new way for customers to shop, offering various products in reusable packaging than single-use plastic. Customers can walk into one of 25 Kroger-owned Fred Meyer stores in the Portland metro area and purchase more than 20 products from leading consumer brands packaged in reusable containers, owing to a first-of-its-kind partnership in the United States.
  • Furthermore, retailers in this region, such as Walmart, Kroger, and others, are increasingly adopting retail-ready packaging solutions. These stores are establishing guidelines to assist in standardizing and transitioning their shelves as they adopt the latest package designs. Walmart, for instance, has published a Retail Ready Guide to set standards for retail display and shelf packaging for their stores going forward. These guidelines help producers understand the requirement of RRPs and how they must be leveraged in stores.

Retail Ready Packaging Industry Overview

The Retail Ready Packaging Market is competitive because of the presence of many players running their businesses within national and international boundaries. The market is mildly concentrated, with major players like Mondi Group, Smurfit Kappa, DS Smith PLC, International Paper Company, and STI Group, among others.

In June 2022, AvantForte WhiteTop, a brand-new kraftliner created from only virgin fiber by Stora Enso, was made commercially available. The white top kraftliner is designed to meet the needs of high-end, competitive markets, including fresh food, e-commerce, and shelf-ready packaging.

In May 2022, Smurfit Kappa UK Limited, an integrated plant of paper-based packaging products, announced the acquisition of Atlas Packaging based in Barnstaple, North Devon. Atlas Packaging is an autonomous corrugated packaging provider. The company is well invested with a strong market presence in the UK, allowing it to meet the needs of and deliver value to its broad customer base. With an influential company in shelf-ready packaging, gift boxing, and the e-commerce sector, they offer an exciting and wide range of innovative products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Consumer Interest Towards Convenient and Eco-friendly Shopping Solutions
    • 5.1.2 Growing Need for Streamlining the Supply Chain Process
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lack of Standardization and Additional Supply Chain Cost

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Paper and Paperboard
    • 6.1.2 Plastics
    • 6.1.3 Other Material Types
  • 6.2 By Type of Package
    • 6.2.1 Die-cut Display Containers
    • 6.2.2 Corrugated Cardboard Boxes
    • 6.2.3 Shrink Wrapped Trays
    • 6.2.4 Modified Cases
    • 6.2.5 Plastic Containers
    • 6.2.6 Other Type of Packages
  • 6.3 By End-User Application
    • 6.3.1 Food
    • 6.3.2 Beverage
    • 6.3.3 Household Products
    • 6.3.4 Other End-User Applications
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
      • 6.4.1.1 United States
      • 6.4.1.2 Canada
    • 6.4.2 Europe
      • 6.4.2.1 Germany
      • 6.4.2.2 United Kingdoms
      • 6.4.2.3 France
      • 6.4.2.4 Rest of the Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
      • 6.4.3.1 China
      • 6.4.3.2 India
      • 6.4.3.3 Japan
      • 6.4.3.4 Rest of the Asia Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Mondi Group
    • 7.1.2 Smurfit Kappa Group
    • 7.1.3 DS Smith PLC
    • 7.1.4 International Paper Company
    • 7.1.5 STI Group
    • 7.1.6 Cardboard Box Company
    • 7.1.7 Weedon Group
    • 7.1.8 Caps Cases Limited
    • 7.1.9 Vanguard Packaging Incorporated
    • 7.1.10 WestRock Company

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET