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市場調査レポート
商品コード
1630187

ラミネート接着剤:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Laminating Adhesives - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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ラミネート接着剤:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラミネート接着剤市場は予測期間中にCAGR6%超を記録する見込み

Laminating Adhesives-Market-IMG1

コビッド・パンデミックは現在の研究市場にマイナスの影響を与えました。しかし、コビッド・パンデミック後は、包装と輸送による接着ラミネートの需要増加が接着ラミネート市場の復活に貢献しました。短期的には、飲食品産業からの包装食品需要の増加が市場の成長を牽引すると予想されます。

主要ハイライト

  • その反面、プラスチック廃棄に関する懸念の高まりと水性接着剤の性能限界が市場成長の妨げになると予測されます。
  • 飲食品産業における軟質包装需要の増加により、包装産業が市場を独占しており、予測期間中も成長が見込まれます。
  • アジア太平洋が世界市場を席巻し、中国やインドなどの国々からの消費が最大となっています。

ラミネート接着剤市場の動向

包装産業が市場を独占する見込み

  • 包装は、製造業に従事する企業が考慮する重要な要素の一つです。世界の包装産業は、製造装置や食品加工工場の増加、工業生産の増加に伴って力強い成長を遂げています。
  • ここ数年、包装産業は、製造業や産業部門が軟包装に適応した移行を経験しています。世界の包装産業において、硬質包装産業は軟質包装産業のシェアを失いつつあります。軽量で取り扱いが簡単、場所を取らない、保存期間が長い、輸送が容易、破損しにくい、印刷適性が高いなどの利点があるため、軟包装が普及しています。
  • ラミネート接着剤は軟質包装に広く使用されています。軟質包装におけるラミネート加工は、2つ以上の包装ウェブを接着剤で接合するプロセスです。これらのウェブは、フィルム、紙、またはアルミ箔の形態にすることができます。ラミネート接着剤は、ウェブの吸収性の低い基材に塗布され、その後、第2のウェブに押し付けられます。
  • 便利な包装や包装製品に対する消費者の嗜好の変化は、飲食品セクターの包装の成長に貢献しました。食品加工部門は軟包装の最大のユーザーであり、総需要の50%以上を占めています。
  • 人口の増加、包装食品に対する需要の高まり、さまざまな地域における数多くの市場成長機会に伴い、多くの食品製造多国籍企業(MNC)が製造施設を設立しており、これが包装需要を増加させ、ラミネート接着剤の需要を押し上げています。
  • 米国は北米最大の包装商品消費国で、カナダ、メキシコがこれに続きます。パンデミックの影響で消費パターンも変化し、特に未包装品に関連するリスクを考えると、軟質包装はより重要な意味を持つようになりました。今後、ラミネート接着剤の需要を押し上げると予想されます。
  • Statistaによると、米国のオーガニック包装食品市場は、2017年の160億9,000万米ドルに対し、2022年には213億9,000万米ドルに増加します。このように、包装食品の需要の増加は、ラミネート接着剤の需要を押し上げると予想されます。
  • したがって、包装需要の増加に伴い、ラミネート接着剤市場も予測期間中に顕著な需要の伸びを記録すると予想されます。

市場を独占するアジア太平洋

  • アジア太平洋が世界市場シェアを独占しています。中国、インド、日本などの国々で製造活動が活発化し、軟質包装のニーズが高まっていることから、同地域ではラミネート接着剤の使用量が増加しています。
  • アジア太平洋は、中国、インド、日本などの主要国における食品需要のため、包装産業の最大消費国となっています。他の国に比べ、中国は包装産業の後発組であり、数十年かけて大規模な産業に成長しました。
  • 中国における包装産業の成長は、主に中間層人口の増加、サプライチェーンシステムの改善、eコマース活動の台頭によるものです。さらに、全国的なパンデミック後の時代における食品の安全性と品質への関心の高まりは、食品加工産業を牽引し、今後数年間の包装需要にさらに貢献すると考えられます。
  • インドは包装食品と飲食品の主要消費国のひとつです。インド包装産業協会(PIAI)によると、包装産業は予測期間中に22%の成長が見込まれています。
  • インドにおける冷凍食品の需要は、今後数年間で約17%の成長が見込まれています。さらに、インド政府が食品加工部門に注力していることから、加工農産食品の供給は今後5年間で増加すると予想され、これが同国の包装産業の需要を刺激し、結果としてラミネート接着剤市場の成長に寄与する可能性があります。
  • 上記の要因は、政府の支援と相まって、予測期間中の同地域におけるラミネート接着剤消費の需要増加に寄与する可能性があります。

ラミネート接着剤産業概要

ラミネート接着剤市場は、その性質上、統合されています。この市場の主要参入企業(順不同)には、Henkel AG &Co.KGaA、Arkema Group、Dowdupont Inc、Ashland、3Mなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 軟包装産業の急成長
    • 飲食品産業からの包装食品需要の増加
  • 抑制要因
    • 水性接着剤の性能限界
    • プラスチック廃棄に関する懸念の高まり
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション(収益単位:100万米ドル)

  • タイプ
    • 溶剤系
    • 水性
    • 無溶剤
    • その他のタイプ(UVとEB)
  • 用途
    • 包装
      • 食品包装
      • 医療用包装
      • その他
    • 産業用
    • 輸送
    • その他
  • 地域
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • その他の欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • 3M
    • Arkema
    • Ashland
    • Coim Group
    • DIC India Limited
    • Dowdupont Inc.
    • Evonik Industries AG
    • Flint Group
    • H.B. Fuller Company
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • hubergroup
    • LD Davis.
    • Sika AG
    • TOYOCHEM CO., LTD.
    • Toyo-Morton, Ltd.

第7章 市場機会と今後の動向

  • 無溶剤ラミネーション接着剤の使用加速
目次
Product Code: 61125

The Laminating Adhesives Market is expected to register a CAGR of greater than 6% during the forecast period.

Laminating Adhesives - Market - IMG1

The Covid pandemic negatively affected the current studies market. However, post covid pandemic, the rising demand for adhesive laminates from packaging and transportation helped revive the market for adhesive laminates. Over the short term, the increasing demand for packed food from the food and beverage industry is expected to drive the market's growth.

Key Highlights

  • On the flip side, growing concerns regarding plastic disposal and performance limitations of water-based adhesives are expected to hinder the growth of the market studied.
  • The packaging industry dominated the market and is expected to grow during the forecast period, owing to the increasing demand for flexible packaging in the food and beverage industry.
  • Asia-Pacific dominated the market across the world, with the largest consumption from the countries such as China and India.

Laminating Adhesives Market Trends

The Packaging Industry is Expected to Dominate the Market

  • Packaging is one of the key factors considered by firms engaged in the manufacturing industry. The global packaging industry is witnessing robust growth with the growing number of manufacturing units, food processing plants, and increasing industrial production.
  • In the last few years, the packaging industry is experiencing a transition where the manufacturing and industrial sectors adapted to flexible packaging. The rigid packaging industry is losing its share of the flexible packaging industry in the global packaging industry. The benefits of lightweight, easy handling, less space-consuming, longer shelf life, easy transit, damage resistance, and better printability have made flexible packaging popular.
  • Laminating adhesives are extensively used in flexible packaging. Laminating in flexible packaging is a process where two or more packaging webs are joined together using a bonding agent. These webs can be in the form of films, papers, or aluminum foils. Laminating adhesive is applied to the less absorbent substrate of the web, which is then pressed against the second web.
  • This shift in consumer preference for convenient packaging and packaged products contributed to packaging growth in the food and beverage sector. The food-processing sector is the largest user of flexible packaging, accounting for more than 50% of the total demand.
  • With the increasing population, rising demand for packaged foods, and numerous market growth opportunities in different regions, many food manufacturing multinational companies (MNCs) are setting up their manufacturing facilities, which, in turn, is increasing the demand for packaging and boosting the demand for laminating adhesives.
  • The United States is North America's largest consumer of packaged goods, followed by Canada and Mexico. Due to the pandemic, consumption patterns have also changed, and flexible packaging became much more significant, particularly given the risks associated with unpackaged goods. It is expected to boost the demand for laminating adhesives in the future.
  • According to Statista, the market for organic packaged food in the United States is increased to USD 21.39 billion in 2022 compared to USD 16.09 billion in 2017. Thus, the rising demand for packaged food is expected to boost the demand for laminating adhesives.
  • Hence, with the increasing demand for packaging, the market for laminating adhesives is also expected to register a noticeable growth in demand during the forecast period.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • The Asia-Pacific region dominated the global market share. With growing manufacturing activities and the increasing need for flexible packaging in countries such as China, India, and Japan, the usage of laminating adhesives is increasing in the region.
  • Asia-Pacific is the largest consumer of the packaging industry, owing to the demand for food in major economies such as China, India, and Japan. Compared to other countries, China is a late starter in the packaging industry, which grew into a large-scale industry over the decades.
  • The packaging industry growth in China is mainly attributed to the rising middle-class population, improvement of the supply-chain system, and emerging e-commerce activities over the years. Furthermore, the growing attention to food safety and quality in post-pandemic times across the nation is likely to drive the food processing industry, which will further contribute to the packaging demand in the coming years.
  • India is one of the major consumers of packaged foods and beverages. According to the Packaging Industry Association of India (PIAI), the packaging industry is expected to grow at 22% during the forecast period.
  • The demand for frozen foods in India is expected to grow by approximately 17% in the next few years. Moreover, with the Indian government focusing on the food processing sector, the supply of processed agri-foods is expected to rise over the next five years, which, in turn, may stimulate the demand for the packaging industry in the country and consequently help to laminate adhesives market to grow.
  • The factors above, coupled with government support, may contribute to the increasing demand for laminating adhesives consumption in the region during the forecast period.

Laminating Adhesives Industry Overview

The Laminating Adhesives Market is consolidated in nature. The major players in this market (not in a particular order) include Henkel AG & Co. KGaA, Arkema Group, Dowdupont Inc, Ashland, and 3M.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Rapid Growth in the Flexible Packaging Industry
    • 4.1.2 Increasing Demand for Packed Food from the Food and Beverage Industry
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Performance Limitations of Water Based Adhesives
    • 4.2.2 Growing Concerns Regarding Plastic Disposal
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Revenue in USD Million)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Solvent-borne
    • 5.1.2 Water-borne
    • 5.1.3 Solvent-less
    • 5.1.4 Other Types (UV and EB)
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Packaging
      • 5.2.1.1 Food Packaging
      • 5.2.1.2 Medical Packaging
      • 5.2.1.3 Other Packaging
    • 5.2.2 Industrial
    • 5.2.3 Transportation
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Arkema
    • 6.4.3 Ashland
    • 6.4.4 Coim Group
    • 6.4.5 DIC India Limited
    • 6.4.6 Dowdupont Inc.
    • 6.4.7 Evonik Industries AG
    • 6.4.8 Flint Group
    • 6.4.9 H.B. Fuller Company
    • 6.4.10 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.11 hubergroup
    • 6.4.12 LD Davis.
    • 6.4.13 Sika AG
    • 6.4.14 TOYOCHEM CO., LTD.
    • 6.4.15 Toyo-Morton, Ltd.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Accelerating Usage of Solvent-less Lamination Adhesives