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市場調査レポート
商品コード
1628837

北米の界面活性剤:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

North America Surfactants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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北米の界面活性剤:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の界面活性剤市場は予測期間中に3%以上のCAGRで推移する見込み

North America Surfactants-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 予測期間中、家庭用界面活性剤とバイオ界面活性剤の需要が増加するため、市場は成長するとみられます。
  • 一方、合成界面活性剤に関する環境問題の高まりが市場成長の妨げになると予想されます。
  • 将来的には、新生児呼吸困難(NRD)症候群の赤ちゃんに肺サーファクタントとして使用する機会がある可能性があります。
  • パーソナルケア、食品加工などの産業が成長しているため、この地域では米国が市場を独占しています。

北米の界面活性剤市場動向

家庭用石鹸と洗剤の需要増加

  • 洗剤は通常、主に洗浄目的で使用される界面活性剤の混合物で、さまざまな希釈度で入手できます。アルキルベンゼンスルホン酸塩が洗剤を構成しています。アルキルベンゼンスルホン酸塩は化学的には石鹸に似ているが、硬水にはよく溶ける。
  • 洗剤は、陰イオン性、陽イオン性、非イオン性というイオン性の観点から分類されます。セグメンテーションで言及されている石鹸は、主に洗濯とランドリー用途を扱っています。
  • 洗剤や石鹸に含まれる界面活性剤は水と混ざり、衣服やその他の洗浄表面の汚れに付着します。これにより、表面張力を低下させ、汚れを落とすことができます。
  • 洗剤の主要用途は、家庭用洗浄剤と燃料添加剤です。
  • 2021年、米国では液体ボディソープが石鹸製品の中で最大の販売個数を記録しました。2021年、液体ボディソープ部門は米国で約6億2,400万個の複数アウトレット販売数を記録しました。
  • また、液体ハンドソープとハンドサニタイザーがこれに続き、2021年にはそれぞれ約4億200万個と2億5,400万個を販売しました。これは、予測対象期間中に市場が大きく成長するのに役立つと予想されます。
  • つまり、上記の要因から、家庭用石鹸・洗剤の需要拡大が今後数年間の市場成長を牽引すると予想されます。

市場を独占する米国

  • 米国は、この地域における界面活性剤の最大の消費国です。パーソナルケア産業の拡大により、界面活性剤の使用量はここ数年で増加しており、予測期間中もさらに増加すると予想されます。
  • 同国では食品加工産業が拡大しており、界面活性剤の使用量が増加すると予想されます。米国は北米の食品製造・加工工場の拠点です。
  • 界面活性剤は潤滑油や燃料添加剤に使用されています。この要因が、自動車産業における界面活性剤の使用量増加を後押ししています。自動車の販売台数の増加に伴い、潤滑油の需要が増加し、それが予測期間中の界面活性剤市場の成長を支えています。
  • 経済分析局(BEA)によると、米国の自動車部門は2021年に1,490万台以上の軽自動車を販売しました。合計1,490万台のうち、約330万台の自動車と1,160万台の軽トラックが小売販売されました。その結果、予測期間中の市場成長は支持されると考えられます。
  • さらに、米国では石鹸と洗剤への消費支出が大きく伸びています。米国労働統計局によると、2021年の石鹸・洗剤の年間平均支出額は消費者1人当たり80.5米ドルであり、2020年と比較して約6.5%増加しています。
  • 以上の理由から、予測期間中は米国が市場をリードすると予想されます。

北米の界面活性剤産業概要

北米の界面活性剤市場はもともとセグメント化されています。同市場の主要企業には、Stepan Company、Nouryon、BASF SE、Croda International Plc、Huntsman International LLCなどがあります(順不同)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • バイオ界面活性剤の需要増加
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 合成界面活性剤に関する環境への懸念
    • その他の抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(売上高))

  • タイプ
    • 陰イオン界面活性剤
    • 陽イオン界面活性剤
    • 非イオン界面活性剤
    • 両性界面活性剤
    • シリコーン系界面活性剤
    • その他
  • 由来
    • 合成界面活性剤
    • バイオ系界面活性剤
  • 用途
    • 家庭用石鹸・洗剤
    • パーソナルケア
    • 潤滑油と燃料添加剤
    • 産業・施設向け洗浄
    • 食品加工
    • 油田用化学品
    • 農業用化学品
    • 繊維加工
    • エマルジョン重合
    • その他
  • 地域
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
    • その他の北米地域

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • 3M
    • Ashland
    • BASF SE
    • CLARIANT
    • Croda International Plc
    • Dow
    • Evonik Industries AG
    • GALAXY
    • Godrej Industries Limited
    • Henkel Corporation
    • Huntsman International LLC
    • Innospec
    • Kao Corporation
    • MITSUI CHEMICALS AMERICA, INC.
    • Nouryon
    • Procter & Gamble
    • Sasol
    • Solvay
    • Stepan Company

第7章 市場機会と今後の動向

  • 新生児呼吸困難(NRD)症候群における肺サーファクタントとしての利用
目次
Product Code: 55453

The North America Surfactants Market is expected to register a CAGR of greater than 3% during the forecast period.

North America Surfactants - Market - IMG1

Key Highlights

  • During the forecast period, the market is likely to grow because there will be more demand for household surfaces and bio-surfactants.
  • On the other hand, rising environmental concerns related to synthetic surfactants are expected to hamper market growth.
  • In the future, there may be a chance to use it as a lung surfactant for babies with Neonatal Respiratory Distress (NRD) syndrome.
  • Due to the growth of industries like personal care, food processing, and so on, the United States dominated the market in the area.

North America Surfactants Market Trends

Increasing Demand for Household Soaps and Detergents

  • Detergent is usually a mixture of surfactants used mainly for the purpose of cleaning and is available in varying dilutions. Alkylbenzene sulfonates make up detergents. They are chemically similar to soap, but they dissolve better in hard water.
  • Detergents are classified in terms of their ionic properties, namely anionic, cationic, and non-ionic. The soap mentioned in the segmentation deals mainly with washing and laundry applications.
  • The surfactants incorporated in detergents and soaps mix with water and attach themselves to the dirt on clothes and other cleaning surfaces. This helps reduce surface tension and remove dirt from the concerned surface.
  • The major applications of detergents are reflected in household cleaning and fuel additives.
  • In 2021, liquid body wash had the greatest unit sales among soap products in the United States. In 2021, the liquid body wash category generated around 624 million units in multi-outlet sales in the United States.
  • Also, it was followed by liquid hand soap and hand sanitizer, which sold about 402 million units and 254 million units, respectively, in 2021. This is expected to help the market grow a lot during the time period covered by the forecast.
  • So, because of the above factors, the growing demand for soaps and detergents for the home is expected to drive market growth over the next few years.

United States to Dominate the Market

  • The United States is the largest consumer of surfactants in the region. Due to the expansion of the personal care industry, the usage of surfactants has increased over the past few years and is expected to increase further over the forecast period.
  • The food processing industry in the country is expanding, which is expected to augment the use of surfactants. The United States is the hub of North America's food manufacturing and processing plants.
  • Surfactants are used in lubricants and fuel additives. This factor has been driving the increased usage of surfactants in the automotive industry. With the increasing sales of motor vehicles, the demand for lubricants increases, which in turn supports the growth of the surfactants market during the forecast period.
  • According to the Bureau of Economic Analysis (BEA), the United States auto sector sold over 14.9 million light vehicle units in 2021. Out of a total of 14.9 million, approximately 3.3 million vehicles and 11.6 million light truck units were sold at retail.As a result, market growth will be supported during the forecast period.
  • Moreover, consumer spending on soaps and detergents has climbed significantly in the United States. According to the United States Bureau of Labor Statistics, the average yearly expenditures for soaps and detergents in 2021 were USD 80.5 per consumer unit, representing an increase of around 6.5 percent compared to 2020. thus benefiting the market's growth significantly.
  • Due to the above reasons, it is expected that the United States will lead the market during the forecast period.

North America Surfactants Industry Overview

The North American surfactant market is fragmented by nature. Some of the major players in the market include Stepan Company, Nouryon, BASF SE, Croda International Plc, and Huntsman International LLC, among others (in no particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for Bio-surfactants
    • 4.1.2 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Environmental Concerns Related to Synthetic Surfactants
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Revenue)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Anionic Surfactant
    • 5.1.2 Cationic Surfactant
    • 5.1.3 Non-ionic Surfactant
    • 5.1.4 Amphoteric Surfactant
    • 5.1.5 Silicone Surfactant
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 Origin
    • 5.2.1 Synthetic Surfactant
    • 5.2.2 Bio-based Surfactant
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Household Soap and Detergent
    • 5.3.2 Personal Care
    • 5.3.3 Lubricants and Fuel Additives
    • 5.3.4 Industry & Institutional Cleaning
    • 5.3.5 Food Processing
    • 5.3.6 Oilfield Chemicals
    • 5.3.7 Agricultural Chemicals
    • 5.3.8 Textile Processing
    • 5.3.9 Emulsion Polymerization
    • 5.3.10 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 United States
    • 5.4.2 Canada
    • 5.4.3 Mexico
    • 5.4.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%) **/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Ashland
    • 6.4.3 BASF SE
    • 6.4.4 CLARIANT
    • 6.4.5 Croda International Plc
    • 6.4.6 Dow
    • 6.4.7 Evonik Industries AG
    • 6.4.8 GALAXY
    • 6.4.9 Godrej Industries Limited
    • 6.4.10 Henkel Corporation
    • 6.4.11 Huntsman International LLC
    • 6.4.12 Innospec
    • 6.4.13 Kao Corporation
    • 6.4.14 MITSUI CHEMICALS AMERICA, INC.
    • 6.4.15 Nouryon
    • 6.4.16 Procter & Gamble
    • 6.4.17 Sasol
    • 6.4.18 Solvay
    • 6.4.19 Stepan Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Usage as Lung Surfactant in Neonatal Respiratory Distress (NRD) Syndrome