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市場調査レポート
商品コード
1628809

マネージドコミュニケーションサービス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Managed Communication Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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マネージドコミュニケーションサービス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

マネージドコミュニケーションサービス市場は予測期間中に13.51%のCAGRで推移する見込み

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主要ハイライト

  • ユニファイドコミュニケーション(UC)は、医療、BFSI、小売など、あらゆる産業の企業にとって費用対効果の高いソリューションとして浮上しています。ユニファイドコミュニケーション(UC)市場はこれまで、個々の製品を中心に展開されてきました。かつては、企業は特定のニーズを満たすために個々の製品を選択していました。例えば、企業はメッセージングのために電子メールサーバーを、チームワークのためにチームルームを、組織の情報共有のためにポータルを、電話サービスのためにPBXとボイスメールを購入しました。現在、顧客はユニファイドコミュニケーションとコラボレーション環境を展開するために、コラボレーションスタックの機能と統合に基づいた戦略的な技術的決定を下しています。
  • ベンダーは様々なパートナーシップを結んでおり、市場の成長を後押ししています。例えば、シノプテックは2021年7月、Juxtoのダイレクトリアルタイムコミュニケーション(RTC)ビジネスクライアントの買収と、シノプテックとJuxtoの機能を統合したリアルタイムコミュニケーションプラクティスの設立を発表しました。ITインテグレーターとしてのSynoptekの世界の経験と、Teams Voice配信用に構築されたJuxtoの北米キャリアグレードのネットワークを組み合わせることで、最も厳しい顧客要件を満たし、それを上回る音声通信ソリューションを記載しています。
  • CenturyLinkの新しいEngageポートフォリオは、中規模組織にクラウドベースの電話とコミュニケーションサービスを記載しています。CenturyLinkのEngageソリューションにより、企業は自社またはCenturyLinkの接続性、あるいはその両方を活用することで、クラウドベースのコミュニケーションサービスの利点を活用できるようになります。全米50州の法人顧客は今すぐサービスを利用できます。
  • COVID-19によるリモートワークの義務化は、サービスプロバイダーがソフトウェアベースの通信を事業継続の重要な実現要素として推進し、(場所に関係なく)容量調整やサービス提供の面でコミュニケーションサービスの柔軟性を実証するかつてない機会を生み出しています。この動向は市場の成長を支えるものと期待されます。ボクスボーンは最近、ウイルスのネットワークへの影響を強調したレポートを発表しました。この調査によると、COVID-19は、企業がグループでの集まりや通勤時間などの脅威を軽減する方法を模索する中で、クラウド通信の需要を大幅に押し上げたといいます。

マネージドコミュニケーションサービス市場の動向

VoIPが大きなシェアを占める

  • BYOD(Bring Your Own Device)やその他のモビリティソリューションの採用が急速に進んでいることから、VoIPなどの通信ソリューションの採用がさらに進むと予想されます。BYODは、さまざまな組織で世界中で働く従業員が柔軟にネットワークにアクセスできる新時代の重要な動向として浮上しており、ITやその他の産業がインフラ強化に投資する中、職場の生産性を高めています。Cisco社によると、BYOD施策を導入している企業は、従業員1人当たり年間平均350米ドルを節約しています。
  • HubSpot, Inc.によると、AIは2021年のVoIP動向として引き続き力を増していくといわれています。VoIPサービスプロバイダーは、エージェントの熟練度、緊急度、スキル・セットに応じて、着信した通信を識別し、割り当てる能力が向上すると考えられます。一部のAIは、人の声の真偽を識別し、生体認証指標を使用して詐欺を防止することさえできます。Nuanceによると、同社はフォーチュン500社の85%の組織に、既知の偽の声を集めた大規模な詐欺検知システムの一部として、詐欺防止用の音声対策を提供しています。
  • しかし近年、VoIPを利用したセキュリティ侵害が一面を飾るニュースになっています。例えば、あるサイバー攻撃は著名人のWhatsAppアカウントを標的にしました。彼らは電話に出る必要すらなく、通話記録には頻繁に記録されます。
  • VoIPサービスがより大規模な販売とサポートスタックとますます統合されていくことは、2021年の最も顕著なVoIP動向の1つです。御社にとって最も優れたVoIPサービスを決定する際には、そのプラットフォームが御社の他の製品とどのように統合されるかを考慮してください。

欧州が大きな成長を遂げる見込み

  • 欧州における市場成長の主要原動力は、小売産業におけるUC&Cの使用事例の増加です。英国の小売業者は、顧客が何度も足を運んでくれるよう、店頭でのやり取りを重視しています。そのためには、便利で摩擦のない店舗体験を提供する必要があります。さらに、商品について説明できる知識豊富な販売スタッフという利点もあり、店舗での買い物客の第一の嗜好は、雰囲気よりもコミュニケーションサービスの採用を後押ししています。
  • 英国は、100万人以上のユーザーを抱えるUCaaSプロバイダー最大手の1社である米国の8x8が、英国に本社を置く企業を2度買収した後、欧州市場で大きく成長したように、小売産業の潜在的成長を目の当たりにしています。
  • 同国の通信事業者によるインテグレーションサービスデジタルネットワークサービスの廃止への取り組みは、通信事業者と顧客のインターネット・プロトコル接続サービスへの移行を促進しています。この大きなシフトは、ホステッド・プライベート・ブランチ・エクスチェンジ(PBX)やUCaaSソリューションなど、次世代ビジネスコミュニケーションソリューションの採用を促進しています。
  • また、市場ではパートナーシップの締結も進んでおり、ソリューションの認知度向上に貢献しています。2020年7月、Atosはベルギー、ルクセンブルク、スウェーデン、フィンランドにおけるユニファイドコミュニケーションとコラボレーション事業の一部を、ICTマネージドサービスとソリューションの大手プロバイダーであるDamovoに譲渡しました。この提携は、企業部門における革新的なUCソリューションへの需要の高まりへの迅速な対応を可能にし、間接的なチャネルパートナーを通じてUCCポートフォリオの市場シェアを拡大するというAtosの世界の野心の一環でもあります。

マネージドコミュニケーションサービス産業概要

マネージドコミュニケーションサービス市場は競争が激しいです。製品調査、研究開発費の高騰、提携・買収などが、激しい競争を勝ち抜くために各社が採用している主要な成長戦略です。最近の動向は以下の通りです。

  • 2021年10月、VerizonはFortinet Secure SD-WANを搭載したVerizon Software-Defined Secure Brancを世界規模のSD-WANサービス(マネージドサービス)に導入することを選択しました。このシステムは、企業やビジネス市場のクライアントを含むハイブリッドでリモートなワークフォースを保護し接続するための、統合されたネットワーキングとセキュリティのソリューションを企業に提供することを意図しています。
  • 2021年2月、Masergy(マネージドSD-WANサービスプロバイダー)はCiscoの有名なWebexビデオ会議ソリューションをユニファイドコミュニケーションサービスに追加しました。Masergyの既存のユニファイドコミュニケーションプラットフォームとWebexは、フォーティネットが提供する同社のSD-WANとSASEサービスとインターフェースする単一のアプリケーションに統合されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の産業への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 中小企業の需要増加が採用を促進する見込み
    • クラウドベースのマネージドサービスの増加
  • 市場抑制要因
    • MSPへの機密情報開示に対する懸念

第6章 市場セグメンテーション

  • 導入モデル別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • タイプ別
    • ユニファイドコミュニケーション
    • 電子メール
    • VoIP
    • その他
  • エンドユーザー別
    • 小売
    • BFSI
    • 医療
    • 公共部門
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco Systems Inc.
    • Polycom Inc.(Plantronics)
    • Avaya Inc.
    • NEC Corporation
    • Ringcentral Inc.
    • 8x8 Inc.
    • Vidyo Inc.(Enghouse Systems Limited)
    • Arkadin Cloud Communications(NTT)
    • Alcatel Lucent Enterprise International
    • Dialpad Inc.
    • Mitel Network Communications
    • Verizon Communications Inc.
    • AT&T Inc.
    • West Corporation
    • BT Group
    • Comcast Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 54882

The Managed Communication Services Market is expected to register a CAGR of 13.51% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Unified communications have emerged as a cost-effective solution for businesses across industries, such as healthcare, BFSI, and retail. The unified communications market has historically revolved around individual products. In the past, companies chose individual products to meet particular needs. For example, organizations bought email servers for messaging, team rooms for teamwork, portals for organizational information sharing, and PBX and voicemail for telephony services. Now, customers are making strategic technology decisions to deploy unified communications and collaboration environments based on the capability and integration of the collaboration stack.
  • Vendors are undergoing various partnerships, proving to augment the market growth. For instance, In July 2021, Synoptek has announced the purchase of Juxto's direct real-time communications (RTC) business clients and the establishment of a Real-Time Communications Practice combining Synoptek and Juxto capabilities. Synoptek's global experience as an IT integrator, combined with Juxto's North American Carrier-Grade network purpose-built for Teams Voice delivery, provides a voice communication solution that meets and surpasses the most stringent client requirements.
  • CenturyLink's new Engage portfolio will provide medium-sized organizations with cloud-based phone and communications services. CenturyLink's Engage solution enables organizations to take advantage of the benefits of cloud-based communications services by leveraging either their own or CenturyLink's connectivity or both. Business clients in all 50 states can use the service right now.
  • Remote work mandates caused by COVID-19 are creating an unprecedented opportunity for service providers to promote software-based communications as a key enabler of business continuity and demonstrate the flexibility of communication services in terms of capacity adjustments and services delivery (irrespective of location). This trend is expected to support market growth. Voxbone recently published a report highlighting the virus's impact on its network. According to the study, COVID-19 has pushed a massive increase in demand for cloud communications as businesses look for ways to reduce the threats of things, such as group gatherings and the work commute.

Managed Communications Services Market Trends

VoIP occupies Significant Share

  • The rapidly increasing adoption of the Bring Your Own Device (BYOD) trend and other mobility solutions is expected to drive the adoption of communication solutions, such as VoIP, even further. BYOD has emerged as a significant trend in this new era of flexibility, and network accessibility for employees working around the world for various organizations, making the workplace more productive as IT and other industries are investing in strengthening the infrastructure. According to Cisco, enterprises with a BYOD policy in place save on average USD 350 per year per employee.
  • According to HubSpot, Inc., AI will continue to grow in strength as a VoIP trend for 2021. VoIP service providers will be better at identifying and assigning incoming communications depending on agent proficiency, urgency, and skill set. Some AI can even identify inauthenticity in a person's voice and prevent fraud using biometric indicators. According to Nuance, it delivers anti-fraud speech measures to 85 percent of Fortune 500 organizations as part of a larger fraud detection system, which uses a collection of known fake voices.
  • However, In recent years, security breaches using VoIP have made front-page news. For example, a cyberattack targeted several high-profile WhatsApp accounts, which might install malware onto their phones - and take data - just by contacting them. They didn't even have to pick up the phone, and the calls frequently went unnoticed in the phone's record.
  • VoIP services being increasingly integrated with larger sales and support stacks is one of the most prominent VoIP trends for 2021. When deciding on the finest VoIP service for your company, consider how the platform will integrate with your other products.

Europe is Expected to Witness Significant Growth

  • The major driving factor for the market growth in Europe is the increasing use cases of UC&C in the retail industry. The UK retailers are looking to attract customers to interact with them in-store so that they keep coming back. To do this, they need to provide a convenient and frictionless in-store experience, with the added advantage of knowledgeable sales staff that can explain product offerings and the number-one preference of in-store shoppers, ahead of ambiance, which is propelling the adoption of communication services.
  • The United Kingdom has witnessed a potential growth in the retail industry with major players, like 8x8, a US-based company, which is one of the largest UCaaS providers comprising more than 1 million users, expanded significantly in the European market after it made two acquisitions of the UK-headquartered enterprises.
  • The country's carriers' efforts to discontinue the integrated services digital network services are driving the carrier and customer migration to Internet protocol connectivity services. This huge shift is driving the adoption of next-generation business communication solutions, such as hosted private branch exchange (PBX) and UCaaS solutions.
  • The market is also witnessing partnerships, which is helping to increase the awareness of the solutions. In July 2020, Atos transferred a portion of its unified communications and collaboration activities in Belgium, Luxembourg, Sweden, and Finland to Damovo, a leading provider of ICT-managed services and solutions. The partnership enables a faster response to the increasing demand for innovative UC solutions in the enterprise sector and is part of Atos' global ambition to grow its market share for its UCC portfolio through indirect channel partners.

Managed Communications Services Industry Overview

The managed communication services market is highly competitive in nature. Product launches, high expense on research and development, partnerships and acquisitions, etc., are the prime growth strategies adopted by the companies to sustain the intense competition. Some of the recent developments are -

  • October 2021, Verizon has opted to introduce Verizon Software-Defined Secure Branch with Fortinet Secure SD-WAN to its worldwide SD-WAN offering (managed services). The system is meant to give enterprises a converged networking and security solution "in-a-box" to protect and connect hybrid and remote workforces, including enterprise and business market clients.
  • In February 2021, Masergy (a managed SD-WAN service provider) has added Cisco's renowned Webex video conferencing solution to its unified communications-as-a-service offerings. Masergy's existing unified communications platform and Webex are combined into a single application that interfaces with the company's SD-WAN and SASE services, which are powered by Fortinet.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing demand from SME's expected to drive adoption
    • 5.1.2 Increasing Cloud-based Managed Services
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Concerns about disclosing confidential information to MSPs

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Model
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Type
    • 6.2.1 Unified Communication
    • 6.2.2 E-mail
    • 6.2.3 VoIP
    • 6.2.4 Other Types
  • 6.3 By End-User
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 BFSI
    • 6.3.3 Healthcare
    • 6.3.4 Public Sector
    • 6.3.5 Other End-Users
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.2 Polycom Inc. (Plantronics)
    • 7.1.3 Avaya Inc.
    • 7.1.4 NEC Corporation
    • 7.1.5 Ringcentral Inc.
    • 7.1.6 8x8 Inc.
    • 7.1.7 Vidyo Inc. (Enghouse Systems Limited)
    • 7.1.8 Arkadin Cloud Communications (NTT)
    • 7.1.9 Alcatel Lucent Enterprise International
    • 7.1.10 Dialpad Inc.
    • 7.1.11 Mitel Network Communications
    • 7.1.12 Verizon Communications Inc.
    • 7.1.13 AT&T Inc.
    • 7.1.14 West Corporation
    • 7.1.15 BT Group
    • 7.1.16 Comcast Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET