デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1627115

ファッションとエンターテインメントのスマートファブリック:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)

Smart Fabrics in Fashion and Entertainment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ファッションとエンターテインメントのスマートファブリック:市場シェア分析、産業動向、統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ファッションとエンターテインメントのスマートファブリック市場は予測期間中にCAGR 31.29%を記録する見込み

Smart Fabrics in Fashion and Entertainment-Market-IMG1

主なハイライト

  • 日常生活における電子機器の使用が増え続けていることが、スマートファブリック市場を牽引しています。スマートファブリックの使いやすさと、テキスタイル内の電子デバイスの統合により、単純なファブリックとして使用できる統合デバイスとなっており、これがさらに市場の成長に寄与しています。
  • 例えば、ワシントン大学で開発された特定の種類のスマート生地は、目に見えないパスコードを保存し、アパートやオフィスのドアを開けることができるジャケットに使用されています。ナノテクノロジー、ポリマー開発、低消費電力の無線センサーなどの急速な発展が、市場の様相を一変させています。
  • モノのインターネット、3Dプリンティング、ナノテクノロジーの融合は、ファッションとエンターテインメント業界に巨大なチャンスを生み出しています。データを生成して反応し、さまざまな機能を実行するセンサーを統合した製品の増加に伴い、市場はさらに成長すると予想されます。
  • 導入コストが高いことが市場の成長を抑制しています。ビジネスには莫大な初期投資が発生するため、多くの企業が市場に参入するのを阻んでいます。
  • スマートファブリックの製造には高度な自動化と繊維加工技術(電子制御システム、コンピュータ支援設計、自動検査、自動マテリアルハンドリング装置、数値制御工作機械、統計的工程管理、生産計画/在庫管理ソフトウェア、ピック/プレース・ロボットなど)の進歩が必要なためです。

ファッションとエンターテインメントのスマートファブリック市場動向

ウェアラブルデバイスの採用が市場成長を牽引

  • 消費者のスマートウェアラブル技術アイテムへの依存度の高まりが、事業拡大を後押ししています。これらのガジェットは、センサーを使って酸素レベル、コレステロールレベル、消費カロリーを追跡することで、健康モニタリングに役立ちます。Fitbit、Samsung、Noise、Fossil Group Inc.など、多くの企業が健康追跡オプションを備えたウェアラブル・テクノロジー腕時計やその他のアクセサリーを発表しています。このような機能は、顧客が自分の健康状態を把握するのに役立つため、市場の新たな拡大機会を開くことになり、顧客を魅了する可能性が高いです。
  • コネクテッドウェアラブルデバイスは、データ分析と通信をスマートフォンから直接身体に移すという動向の高まりとともに、世界中で急速に進化しています。技術者たちは、センサー、機械学習、ビッグデータ分析を組み合わせて、消費者にこれまで以上に身体や生活に関するデータを提供するようになってきています。この新たな分野の電子製品は、人間とコンピュータの相互作用に劇的な影響を与えると思われます。
  • 例えば、2022年3月、シャオミはシャオミウォッチS1シリーズを発表しました。血中酸素飽和度、健康モニタリング、睡眠モニタリングを追跡し、117のフィットネスモードを提供します。アマゾンのアレクサに加え、磁気充電機能も搭載されています。生活パターンや嗜好の変化など、消費者層が急速に変化しているため、製品需要が増加し、事業の成長が促進されると予想されます。また、パーソナルケア用品への消費者支出の増加も、ウェアラブル技術市場を促進すると予想されます。
  • ウェアラブルテクノロジーは、常にコンピュータの学界と産業界に関係しています。グーグルやアップルといった国際的な技術大手は、ウェアラブル技術への投資を大幅に増やし、ファッションデザイン分野にも進出しています。
  • 例えば、ナイキとグーグルは共同で、グーグルアースからユーザーの足跡をリアルタイムで追跡できる新しいジムシューズを発表しました。このシューズは、いつでも移動経路を確認でき、膨大な変動データを収集し、分析に利用できます。

北米が最大の市場シェアを占める

  • 同地域ではエレクトロニクス市場が成長し続けているため、北米はファッションとエンターテインメントのスマートファブリック市場をリードしています。この地域は、環境が変化する中で制御された方法で応答性を示すため、スマートファブリック市場をリードしています。自動化されたハイエンドの機械やガジェットに対する現代顧客の嗜好の高まりが、この地域における圧電デバイスの需要を促進しています。
  • この地域には高度な知識を持ち、熱心な消費者が存在するため、主要メーカーはさまざまな革新的で実験的な製品を市場に投入しています。米国には、デュポン、Textronics Inc.、Sensoria Inc.などの大手市場企業が存在することも、市場に大きく貢献しています。
  • 北米市場に影響を及ぼしている要因としては、大手市場企業、携帯可能で快適な使用法、ヘルスケア意識の拡大、製造コストの高騰、技術進歩などが挙げられます。これらの重要な要素は、この地域におけるスポーツ用スマートファブリックの採用を提唱しています。
  • この地域は高度な研究を取り入れており、技術的に高度なプロトタイプを製造することができます。例えば、昨年7月、マサチューセッツ工科大学(MIT)の研究者たちは、画期的な製造プロセスを用いて、着用者の位置や動作を感知し、身体にぴったりとフィットするスマート素材を開発しました。研究者たちは、特定の種類のプラスチック糸を一体化し、熱で部分的に溶かすことで、3DKnITSと呼ぶ多層ニット生地に織り込まれた圧力センサーの精度を大幅に高めることに成功しました。
  • 昨年4月、カナダ自然科学・工学研究評議会(NSERC)は、センテニアル・カレッジとそのパートナーに、世界のeテキスタイル市場向けの製品を開発し、運輸、食品製造、エネルギー、先端製造分野の中小企業(SME)を支援するため、400万米ドルの複数年資金を授与しました。E-テキスタイルは、生体認証センサー、ミニコンピューター、電子機器などのデジタル部品を布地に組み込み、新たなデータ収集、エネルギー伝達、通信機能を提供します。E-テキスタイルは、健康データをモニター通信して治療に役立てることができ、病院外でのバーチャルケアが可能になります。

ファッションとエンターテインメントのスマートファブリック

ファッションとエンターテインメントのスマートファブリック市場は競争が激しく、多くの企業が存在します。市場の集中度は緩やかで、主要企業が採用する主要戦略は製品のイノベーションです。市場の主要企業は、AIQ Smart Clothing Inc.、E L Du Pont De Nemours and Company、Outlast Technologies LLC、Schoeller Technologies AGです。

  • 2022年6月- スマートファブリック技術事業のNextilesが、シード資金調達ラウンドで500万米ドルを調達。マディソン・スクエア・ガーデン・スポーツ・コーポレーション、アルムナイ・ベンチャーズ、スマートスポーツ、フェニックス・キャピタル・ベンチャーズ、ニュー・ラボなどが、ドラフトキングスのベンチャーキャピタル部門であるドライブ・バイ・ドラフトキングスが主導したラウンドに投資しました。また、アイスホッケーのオリンピックで3度のメダルを獲得したヒラリー・ナイトも投資家であり、NBAも今年初めのLaunchpadインキュベーション・プロジェクトにネクスタイルズを含めています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • COVID-19の業界への影響評価
  • 市場促進要因
    • 市場成長に影響を与える電子部品の小型化
    • ウェアラブル・エレクトロニクスの利用の増加
    • 低コストのスマート無線センサーネットワークの急成長
  • 市場抑制要因
    • 非常に高い実装コスト
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • パッシブ・スマート・テキスタイル
    • アクティブ・スマート・テキスタイル
    • ウルトラ・スマート・テキスタイル
  • 材料別
    • カラーチェンジ
    • 発光
    • 温度変化
    • その他の材料
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AIQ Smart Clothing Inc.
    • E L Du Pont De Nemours and Company
    • Clothing Plus Ltd
    • Gentherm Incorporated
    • Interactive Wear AG
    • Outlast Technologies LLC
    • Schoeller Technologies AG
    • Sensoria Inc.
    • Textronics Inc.
    • Intelligent Textiles Limited
    • Bebop Sensors Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 49346

The Smart Fabrics in Fashion and Entertainment Market is expected to register a CAGR of 31.29% during the forecast period.

Smart Fabrics in Fashion and Entertainment - Market - IMG1

Key Highlights

  • The ever-increasing use of electronic devices in our day-to-day life is driving the smart fabrics market. The ease of use of smart fabrics and the integration of electronic devices within textiles make it an integrated device to be used as a simple fabric, which is further contributing to the growth of the market.
  • For instance, a particular variety of smart fabric developed at the University of Washington is being used for jackets that can store invisible passcodes and open the doors to apartments or offices. Rapid developments in nanotechnology, polymer development, and low-power-consuming wireless sensors have transformed the market landscape.
  • The convergence of the internet of things, 3D printing, and nanotechnologies is creating enormous opportunities for the fashion and entertainment industry. With the increasing number of products integrating sensors to generate and respond to data and perform a range of various functions, the market is expected to grow further.
  • The high cost of implementation is restraining the market's growth as the business incurs huge initial investments, restraining many companies from tapping into the market.
  • Due to the COVID-19 outbreak, the market suffered and could not experience substantial growth, as the manufacturing of smart fabrics requires a high degree of automation and advancements in textile processing techniques (such as electronic controlling system, computer-aided design, automated inspection, automated material handling devices, numerical control machine tool, statistical process control, production planning/inventory management software, and pick/place robots).

Smart Fabrics in Fashion & Entertainment Market Trends

Adoption of Wearable Devices to Drive the Market's Growth

  • Consumers' growing reliance on smart wearable technology items is propelling business expansion. These gadgets help with health monitoring by tracking the oxygen levels, cholesterol levels, and calories burned using sensors. A number of businesses are introducing wearable technology watches and other accessories with health tracking options, including Fitbit, Samsung, Noise, and Fossil Group Inc. Such features are likely to attract customers as they help customers assess their health, thus opening up new market expansion opportunities.
  • Connected wearable devices are rapidly evolving across the world as a growing trend to move data analysis and communication from the smartphone directly to the body. Technologists are increasingly using a combination of sensors, machine learning, and Big Data analytics to provide consumers with more data about their bodies and lives than ever before. This emerging field of electronic products will dramatically impact human-computer interaction.
  • For instance, in March 2022, Xiaomi Corp. released the Xiaomi Watch S1 Series. It tracks blood oxygen saturation, health monitoring, and sleep monitoring and offers 117 fitness modes. In addition to Alexa from Amazon, it includes magnetic charge capabilities. Rapidly shifting consumer demographics, such as altered living patterns and preferences, are anticipated to increase product demand and propel business growth. Rising consumer expenditure on personal care items is also anticipated to promote the wearable technology market.
  • Wearable technology has always been concerned with computer academia and industry. International technological giants, such as Google and Apple, have drastically increased their investments in wearable technology, extending into the fashion design field.
  • For instance, Nike and Google together launched a new gym shoe that can track the real-time footprints of a user from Google Earth. This pair of shoes can check movement routes at any time and gather massive motion data, which can be used for analysis.

North America Occupies the Largest Market Share

  • Due to the ever-growing electronics market in the region, North America is the leading player in the smart fabrics in fashion and entertainment market. The region leads the smart fabrics market, as it exhibits responsiveness in a controlled manner amid changing environments. Modern customers' growing preference for automated and high-end machines and gadgets is driving the demand for piezoelectric devices in the region.
  • The presence of highly informed and enthusiastic consumers in the region further helps the major manufacturers release a range of innovative and experimental products into the market. The presence of leading market players in the United States, such as Du Pont, Textronics Inc., and Sensoria Inc., also contributes significantly to the market.
  • The factors influencing the North American market include major market players, portable and comfortable usage, expanded healthcare awareness, the hovering fee of manufacturing, and technological progressions. These vital elements have advocated the adoption of smart fabric for sports in the region.
  • The region incorporates a high degree of research and can produce technologically advanced prototypes. For instance, in July last year, MIT researchers created smart fabrics that snugly contour the body to sense the wearer's position and actions using a revolutionary production process. The researchers were able to significantly increase the precision of pressure sensors woven into multilayered knit fabrics they call 3DKnITS by integrating a specific kind of plastic yarn and using heat to melt it partially.
  • In April last year, the Natural Sciences and Engineering Research Council of Canada (NSERC) awarded Centennial College and its partners USD 4 million in multi-year funding to develop products for the global e-textile market and to assist small and medium-sized enterprises (SMEs) in the transportation, food production, energy, and advanced manufacturing sectors. E-textiles incorporated digital components into fabrics, such as biometric sensors, minicomputers, and electronics, providing them with new data collecting, energy transfer, and communication capabilities. E-textiles could monitor and communicate health data to advise therapy, allowing for virtual care outside of hospital settings, which would benefit the elderly and persons with chronic illnesses or disabilities.

Smart Fabrics in Fashion & Entertainment Industry Overview

The smart fabrics in fashion and entertainment market is highly competitive, with the presence of many players. The market is mildly concentrated, and the key strategy adopted by major players is product innovation. The major players in the market are AIQ Smart Clothing Inc., E L Du Pont De Nemours and Company, Outlast Technologies LLC, and Schoeller Technologies AG.

  • June 2022 - Nextiles, a smart fabric technology business, raised USD 5 million in a seed fundraising round that was oversubscribed, allowing it to create technologies that might generate new data streams for performance analytics. Madison Square Garden Sports Corp., Alumni Ventures, SmartSports, Phoenix Capital Ventures, and New Lab were among the investors in the round led by DraftKings' venture capital arm, Drive by DraftKings. Hilary Knight, a three-time Olympic ice hockey medalist, is also an investor, as well as the NBA, which included Nextiles in its inaugural Launchpad incubation project earlier this year.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Assessment of COVID-19 Impact on the industry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Miniaturization of Electronic Components Influencing the Growth of the Market
    • 4.3.2 Increasing Use of Wearable Electronics
    • 4.3.3 Rapid Growth of Low-cost Smart Wireless Sensor Networks
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Very High Implementation Costs
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type of Product
    • 5.1.1 Passive Smart Textiles
    • 5.1.2 Active Smart Textiles
    • 5.1.3 Ultra Smart Textiles
  • 5.2 Material
    • 5.2.1 Color Changing
    • 5.2.2 Light Emitting
    • 5.2.3 Temperature Changing
    • 5.2.4 Other Materials
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 AIQ Smart Clothing Inc.
    • 6.1.2 E L Du Pont De Nemours and Company
    • 6.1.3 Clothing Plus Ltd
    • 6.1.4 Gentherm Incorporated
    • 6.1.5 Interactive Wear AG
    • 6.1.6 Outlast Technologies LLC
    • 6.1.7 Schoeller Technologies AG
    • 6.1.8 Sensoria Inc.
    • 6.1.9 Textronics Inc.
    • 6.1.10 Intelligent Textiles Limited
    • 6.1.11 Bebop Sensors Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET