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市場調査レポート
商品コード
1626893

欧州の炭素繊維-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Carbon Fiber - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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欧州の炭素繊維-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の炭素繊維市場は予測期間中に12%以上のCAGRで推移すると予想されます。

Europe Carbon Fiber-Market-IMG1

COVID-19パンデミックは世界の自動車産業と航空宇宙産業に大きな影響を与え、世界各地で政府による閉鎖措置がとられたため、エンドユーザーの操業が一時的に停止しました。しかし、パンデミック後のシナリオでは、産業は回復し、今後数年間で大きく成長すると予想されています。

主要ハイライト

  • 市場成長の主要要因は、低燃費で軽量な自動車に対する需要の増加と、航空宇宙・防衛産業における最近の進歩です。
  • しかし、再生炭素繊維のサプライチェーンの安全性と代替品の入手可能性が市場調査の抑制要因となっています。
  • 再生炭素繊維の人気の高まり、炭素繊維の原料としてリグニンの使用が重視されていること、風力エネルギーセグメントでの用途が増加していることは、予測期間中、調査対象市場にとって機会となりそうです。
  • ドイツが最大の市場シェアを占め、予測期間中も優位を保つと予想されます。

欧州の炭素繊維市場動向

航空宇宙・防衛産業が市場を独占

  • 炭素繊維は、アクリル樹脂や石油・石炭ピッチをフィブリル化し、一定の熱処理を施すことで作られる、微細な黒鉛結晶構造を持つ繊維状の炭材料料です。炭素繊維は鋼鉄の約10倍の強度を持ち、重量は鋼鉄の半分以下です。また、剛性も高いです。
  • 炭素繊維の優れた物理的・機械的特性には、軽量性、耐久性、金属ハイブリッド組成、耐腐食性、耐薬品性、耐衝撃性、耐温度性などがあり、信頼性が高く、燃費がよく、航空宇宙・防衛セグメントで最良の選択肢となっています。これは、これらの優れた特質のおかげです。
  • 炭素繊維強化ポリマー(CFRP)は、航空宇宙産業で使用されるさまざまな部品に使用されています。CFRPは航空宇宙産業に軽量部品を提供し、軽量複合材料や高性能断熱材の充填材として航空機のブレーキに使用されています。
  • COVID-19の厳しい時期を経た後、欧州の航空宇宙・防衛産業は、市場で力強い収益を上げ、厳しい時期から立ち直り、その回復力を実証しました。欧州航空宇宙・安全保障・防衛産業協会(ASD)によると、同団体は2050年までにCO2の純排出ゼロという課題を達成する計画です。
  • ASDの報告書ではまた、2021年の総売上高は前年比10%増の約2,380億ユーロ(2,820億米ドル)になると推定されています。総売上高に大きく貢献しているのは民間航空で、総売上高の約45%のシェアを占めています。
  • Boeingによると、2022~2041年にかけての世界サービス市場全体のうち、欧州のシェアは24%に達し、8,500億米ドルを占めるといいます。また、同地域の総フリート数は、2041年には約9,360機に達すると予想されています。
  • ドイツ航空宇宙産業協会(BDLI)もまた、年次報告書の中で航空宇宙・防衛産業関連の主要な数字を提供しています。同国では、2021会計年度中に314億ユーロ(約370億米ドル)の売上があった。主要シェアは民間航空で、約220億ユーロ(約260億米ドル)を占める。同国の民間航空市場は、産業へのCOVID-19効果により、昨年と比較して大きなアップグレードは見られません。
  • さらに、ドイツは欧州宇宙機関(ESA)への最大の拠出国であり、2022年の拠出額は35億ユーロ(約41億4,000万米ドル)、次いでフランスが32億5,000万ユーロ(約38億5,000万米ドル)です。
  • 航空宇宙・防衛産業の市場拡大に伴い、炭素繊維の消費需要も増加し、予測期間の市場を牽引するとみられます。

ドイツが市場を独占

  • 航空機産業の主要製造拠点のひとつであるドイツには、機器メーカー、材料・部品サプライヤー、エンジンメーカー、システムインテグレーターなど、さまざまなセグメントのメーカーが集まっています。
  • バイエルン州、ブレーメン州、バーデン=ヴュルテンベルク州、メクレンブルク=フォアポンメルン州を中心に、航空機内装部品、MRO(整備・修理・オーバーホール)、軽量構造・材料などの生産拠点が多数存在します。
  • ドイツ航空宇宙産業協会(BDLI)によると、2021年度のドイツ国内の総売上高は314億ユーロ(約370億米ドル)でした。民間航空の売上高シェアが最も高く、約220億ユーロ(約260億米ドル)です。世界で6機目に1機の民間航空機がドイツで組み立てられ、ドイツから納入されています。
  • ドイツ自動車工業会はその報告書の中で、2022~2026年の間にドイツの自動車産業に2,200億ユーロ(約2,603億米ドル)の投資が行われると述べています。
  • OICAも年次報告書で、2021年の自動車(自動車とLCVのみ)生産台数が330万台と発表しています。このように、航空機や自動車生産の増加に伴い、炭素繊維の消費量は予測期間中に増加します。
  • 全体として、様々なエンドユーザー産業からの需要の増加が、予測期間中の同国市場を牽引すると予測されます。

欧州の炭素繊維産業概要

欧州の炭素繊維市場は高度に統合されています。主要企業には、Mitsubishi Chemical Carbon Fiber and Composites Inc.、SGL Carbon、Solvay、TEIJIN LIMITED、TORAY INDUSTRIES, INC.などが含まれる(順不同)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 低燃費で軽量な自動車への需要の高まり
    • 航空宇宙・防衛セグメントにおける最近の進歩
  • 抑制要因
    • 再生炭素繊維のサプライチェーンの安全性
    • 代替品の入手可能性
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(金額・数量))

  • 原料
    • ポリアクリロニトリル(PAN)
    • 石油ピッチとレーヨン
  • タイプ
    • バージンファイバー(VCF)
    • 再生繊維(RCF)
  • 用途
    • 複合材料
    • 繊維製品
    • マイクロ電極
    • 触媒
  • エンドユーザー産業
    • 航空宇宙・防衛
    • 代替エネルギー
    • 自動車
    • 建設インフラ
    • スポーツ用品
    • その他
  • 地域
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)分析**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Airborne International BV
    • Fairmat
    • Hexcel Corporation
    • HYOSUNG ADVANCED MATERIALS
    • Mitsubishi Chemical Carbon Fiber and Composites Inc.
    • Nippon Graphite Fiber Co., Ltd.
    • SGL Carbon
    • Solvay
    • TEIJIN LIMITED
    • TORAY INDUSTRIES, INC.

第7章 市場機会と今後の動向

  • リサイクル炭素繊維の人気の高まり
  • 炭素繊維原料としてのリグニン利用の重視
  • 風力エネルギーセグメントでの用途拡大
目次
Product Code: 48569

The Europe Carbon Fiber Market is expected to register a CAGR of greater than 12% during the forecast period.

Europe Carbon Fiber - Market - IMG1

The COVID-19 pandemic significantly impacted the worldwide automobile and aerospace industries, considering a temporary halt in end-user operations owing to government-imposed lockdowns in many parts of the world. In the post-pandemic scenario, however, the industry recovered and is anticipated to grow significantly over the next few years.

Key Highlights

  • The major factors driving the market's growth are the increasing demand for fuel-efficient and lightweight vehicles and recent advancements in the aerospace and defense industry.
  • However, supply chain security for recycled carbon fiber and substitutes' availability was restraining the market studied.
  • The increasing popularity of recycled carbon fiber, the emphasis on using lignin as raw material for carbon fiber, and the increasing application in the wind energy sector are likely to act as opportunities for the market studied over the forecast period.
  • Germany accounted for the largest market share and is expected to remain dominant during the forecast period.

Europe Carbon Fiber Market Trends

Aerospace and Defense Industry to Dominate the Market

  • Carbon fiber is a fibrous carbon material with a micro graphite crystal structure made by fibrillation of acrylic resin or from oil/coal pitch and then given certain heat treatment. Carbon fiber is almost ten times stronger than steel and less than half its weight. It also exhibits high rigidity.
  • Carbon fiber's excellent physical and mechanical qualities, which include its light weight, durability, metal-hybrid compositions, resistance to corrosion and chemical deterioration, impact resistance, and temperature resistance, make it a reliable, fuel-efficient, and top choice in the aerospace and defense sectors. It is due to thanks to these exceptional qualities.
  • Carbon Fiber Reinforced Polymer (CFRP) is used in the different parts used in the aerospace industry. The CFRP provides lightweight components for the industry and is used in aircraft brakes as the filler for lightweight composite materials and high-performance insulation material.
  • After going through a tough COVID-19 period, the European aerospace and defense industry demonstrated its resilience by rebounding from the tough period with strong revenue generated in the market. According to the Aerospace, Security, and Defence Industries Association of Europe (ASD), the organization plans to achieve the challenge of being the net zero emission of CO2 by 2050.
  • The report by ASD also stated that the total turnover for the year 2021 was estimated to be around EUR 238 billion (USD 282 billion), an increase of 10% compared to the previous year. The major contributor to overall turnover is civil aeronautics which holds a share of about 45% of the total turnover.
  • According to Boeing, Europe will have a share of 24% across the global services market value, accounting for USD 850 billion of the total market share for 2022-2041. The total number of fleets in the region is also expected to reach about 9,360 in 2041.
  • The German Aerospace Industries Association (BDLI) also provided key figures related to the Aerospace and Defense Industry in its annual report. The country saw a total sale of EUR 31.4 billion (~USD 37 billion) during the financial year 2021. The major share is civil aviation, which accounts for about EUR 22 billion (~USD 26 billion). The country's civil aviation market had never seen a major upgrade compared to last year due to the COVID-19 effect on the industry.
  • Moreover, Germany is the largest contributor to the European Space Agency (ESA), with a contribution of EUR 3.5 billion (~USD 4.14 billion) in the year 2022, followed by France, which had a contribution of EUR 3.25 billion (~USD 3.85 billion).
  • With the increasing market for the aerospace and defense industry, the demand for carbon fiber consumption is also expected to enhance and thus drive the market forward for the forecast period.

Germany to Dominate the Market

  • Germany, one of the leading manufacturing bases for the aircraft industry, is home to manufacturers from different segments, such as equipment manufacturers, material and component suppliers, engine producers, and whole system integrators.
  • The country hosts many production bases for interior aircraft components, MRO (maintenance, repair, and overhaul), and lightweight construction and materials, largely in Bavaria, Bremen, Baden-Wurttemberg, and Mecklenburg-Vorpommern.
  • According to the German Aerospace Industries Association (BDLI), the country saw total sales of EUR 31.4 billion (~USD 37 billion) during the financial year 2021. Civil aviation observed the highest market share of sales, around EUR 22 billion (~USD 26 billion). Every sixth commercial aircraft worldwide is assembled in and delivered from Germany.
  • The German Association of Automotive Industry stated in its report that there will be an investment of EUR 220 billion (~USD 260.3 billion) in the German automotive industry between 2022-2026.
  • OICA also published in its yearly report that there was a production of 3.3 million units of automobiles (cars and LCVs only) in the year 2021. Thus, with the increased production of aircraft and automobiles production, carbon fiber consumption will increase during the forecast period.
  • Overall, the growing demand from various end-user industries is projected to drive the market in the country during the forecast period.

Europe Carbon Fiber Industry Overview

The carbon fiber market in Europe is highly consolidated. The major companies include (not in particular order) Mitsubishi Chemical Carbon Fiber and Composites Inc., SGL Carbon, Solvay, TEIJIN LIMITED, and TORAY INDUSTRIES, INC., among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for Fuel-efficient and Lightweight Vehicles
    • 4.1.2 Recent Advancements in the Aerospace and Defense Sector
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Supply Chain Security for Recycled Carbon Fiber
    • 4.2.2 Availability of Substitutes
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value and Volume)

  • 5.1 Raw Material
    • 5.1.1 Polyacrtlonitrile (PAN)
    • 5.1.2 Petroleum Pitch and Rayon
  • 5.2 Type
    • 5.2.1 Virgin Fiber (VCF)
    • 5.2.2 Recycled Fiber (RCF)
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Composite Materials
    • 5.3.2 Textiles
    • 5.3.3 Microelectrodes
    • 5.3.4 Catalysis
  • 5.4 End-user Industry
    • 5.4.1 Aerospace & Defense
    • 5.4.2 Alternative Energy
    • 5.4.3 Automotive
    • 5.4.4 Construction & Infrastructure
    • 5.4.5 Sporting Goods
    • 5.4.6 Other End-user Industries
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 Germany
    • 5.5.2 United Kingdom
    • 5.5.3 Italy
    • 5.5.4 France
    • 5.5.5 Spain
    • 5.5.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%) Analysis**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Airborne International BV
    • 6.4.2 Fairmat
    • 6.4.3 Hexcel Corporation
    • 6.4.4 HYOSUNG ADVANCED MATERIALS
    • 6.4.5 Mitsubishi Chemical Carbon Fiber and Composites Inc.
    • 6.4.6 Nippon Graphite Fiber Co., Ltd.
    • 6.4.7 SGL Carbon
    • 6.4.8 Solvay
    • 6.4.9 TEIJIN LIMITED
    • 6.4.10 TORAY INDUSTRIES, INC.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Increasing Popularity of Recycled Carbon Fibre
  • 7.2 Emphasis on Usage of Lignin as Raw Material for Carbon Fiber
  • 7.3 Increasing Application in Wind Energy Sector