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市場調査レポート
商品コード
1626348

小売におけるモノのインターネット-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Internet of Things in Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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小売におけるモノのインターネット-市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

小売におけるモノのインターネット市場は予測期間中にCAGR 11.3%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • IoTにより、小売者は企業や人々の両方とつながることが可能になります。IoTによって、小売者は、新規顧客と既存顧客の両方に対して、商品パフォーマンスや顧客エンゲージメントの新しい方法に関する洞察を得ることができます。Kroger、Zara、Walmart、Tescoなど複数の企業が、顧客体験を向上させるためにスマートデバイスを発売しています。
  • さらに、eコマースプラットフォームの利用は、買い物のしやすさとスマートフォンの普及により急速に増加しており、これが市場を押し上げると考えられます。データ分析と分析統合のニーズの高まりは、予測期間中にモノのインターネット市場の利用を促進すると予想されます。例えば、米国シアトルにあるAmazonの1号店には、セルフレジサービスが組み込まれており、AndroidとiOSシステムで利用可能なモバイル決済方法が用意されています。この店舗は、買い物客や商品を識別するためのカメラ、センサー、RFIDリーダーを備えており、コンピュータービジョン、ディープラーニングアルゴリズム、「センサーフュージョン」を使用しています。
  • また、小売店舗における人工知能(AI)と拡張現実(AR)の進歩により、小売環境は激変しました。小売企業はAIを活用して対象市場を特定し、過去の消費者の購買習慣を把握し、顧客にパーソナライズされた商品広告を提供しています。例えば、今年1月、Google Cloudは、小売者を対象とした4つの新しい人工知能技術を発表しました。これらの新技術は主に、小売者による店頭での棚チェックプロセスの変革や、eコマース業務の拡大を支援し、より流動的で自然なオンラインショッピング体験を提供することを目的としています。また、主にバーテックスAIをベースに構築され、Googleの広範なデータベースを活用して小売者に「何10億もの商品」を認識させ、店頭の棚に十分な在庫を確保する新しい「セルフチェックAIソリューション」も含まれます。
  • しかし、様々なセキュリティ関連の懸念や相互運用性の問題の増加に伴い、市場全体の成長率は予測期間を通じて抑制される可能性があります。
  • パンデミックは、世界のIoT支出、特に小売セクターに大きな影響を与えました。小売者は、経済危機の間、企業経営の維持が最優先事項であったため、いくつかの新しい取り組みを延期しました。その結果、IoTの小売市場はパンデミック中に収益が減少しました。しかし、COVID-19以降、小売におけるIoTの利用は徐々に増加すると予想されています。人間の関与を排除し、コロナウィルスの蔓延を食い止めるため、小売者はすでにAI技術、クラウドサービス、モバイル決済システム、自律型清掃ロボットなどを統合しています。

小売のIoT市場動向

ソフトウェアコンポーネントが大きなシェアを占める見込み

  • インターネットショッピングの著しい成長は、取引額の増加と注文頻度の増加に起因しています。IoTはサプライチェーン管理を最適化し、在庫ミスを減らし、人件費を削減することができます。IoTは、顧客体験を飛躍的に向上させ、不必要な経費を削減することで、従来の実店舗が今日のオンラインファーストのショッピングの世界に対抗するのを助けることができます。
  • さまざまなソフトウェアソリューションプロバイダーが、小売部門の改善のためにIoTを提供しています。その中には、Qliktag、Evrythng、ThinFilm NC solutions、Gimble、Kaa Projects、Wise Shelf、Swirl、Memomi、Authentic or Not、Queuehopなどがあります。
  • さらに、NFC対応技術は、小売者が買い物客に情報を提供し、説得するための絶大な成長機会を創出します。例えば、全国規模のスーパーマーケットチェーンであるKroger Co.は、商品情報を表示するためのスマート棚札を検査的に導入しました。さらに、NFCはネットワークにアクセスできない無電源物体の課題を解決し、行動を起こすユーザーの関心を示す最も簡単で直感的な方法を提供し、簡単かつ直感的に装置を接続することにより、IoTに重要な機能性を記載しています。従って、NFCソリューション利用の増加が小売市場に浸透し、市場を大きく牽引しています。
  • Paytmのような企業は昨年、22億米ドルのIPO計画を宣言して話題となりました。ノイダを拠点とするこのフィンテックは、当初One97 Communicationsとして知られ、デジタル電話決済の重要なプロバイダーとしてスタートしました。それでも、保険販売、チケット予約、その他のデジタル金融サービスをカバーするまでに成長しました。PhonePeとPaytmは、インドのオンラインショッピングではクレジットカードやデビットカードよりもよく使われていました。
  • ウェブサイト(Boku)によると、Google Pay、PhonePe、Paytmは、2025年末までにインドで数億人のユーザーが増加すると予想されています。したがって、モバイルウォレットのユーザー数の増加に伴い、小売セクターのIoT市場は予測期間を通じて大きな成長機会を目の当たりにすると予想されます。

北米が最大シェアを占める

  • eコマース技術の登場と最高の店舗体験を取り入れたことが、米国の小売におけるパラダイムシフトの主要要因となっています。小売者は、純粋なオンラインストアから実店舗へ、あるいはその逆へと移行することで、オムニチャネル小売への支出を優先しています。
  • また、米国ではスマートホーム環境を導入する消費者が増えており、IoTの拡大が地域全体で進んでいます。その結果、小売企業はホームアシスタントを中心としたソリューションの開発を目指しています。AlexaとGoogle Homeの成功は、この動向の明確な指標です。また、センサーやRFIDタグを使って在庫を追跡するためにIoTを導入することで、フロー全体のリアルタイム管理と合理化が可能になります。米国のAmazonの倉庫にはスマートシェルフが設置されており、小売者が在庫商品をモニタリング・追跡し、商品の再注文時の人為的ミスを減らし、倉庫内の過剰在庫商品を排除するのに役立っています。
  • インターネット・ショッピングの著しい成長は、取引額の増加と、利便性による注文頻度の増加に起因しています。アメリカの小売産業は、オンライン戦略で成功を収め、アマゾンとの競合を勝ち抜いてきた実店舗型小売者に二分されます。さらに、モノのインターネットは、顧客にパーソナライズされた体験を提供するために、小売者によって広く利用されています。例えば、ウォルマートは米国の倉庫でIoTを利用し、ソーシャルメディアで人気のある商品について洞察を得ています。
  • また、Walmart、Target、Best Buyといった企業は、食料品の販売など、商品とサービスの適切な組み合わせを見つけて、買い物客を店舗に引き留めることに成功しています。Amazonがeコマースのリーダーであることに変わりはないが、これらの企業は実店舗を使ってオンライン注文に対応し、同時にデジタルプロモーションを強化しています。
  • 昨年12月、Amazonは自社のアプリにTikTokのようなショッピング体験をもたらすことを計画しました。同社は、消費者がブランドやインフルエンサー、他の顧客によって作成されたコンテンツからアイデアや商品を探したり、買い物をしたりできる新しい短編動画・写真フィード「Inspire」の開始を宣言しました。この機能は主に、ブランドが消費者に直接売り込むことができるTikTokのようなアプリから消費者の関心を引き離し、代わりにAmazon.comでの販売を大幅に促進することを目的としています。

小売におけるIoT産業概要

小売におけるモノのインターネット市場は、よりまとまったものになる必要があります。スマートホーム環境を受け入れる消費者の増加、倉庫への温度センサーの導入、eコマース技術の登場は、小売におけるモノのインターネット市場に有利な機会を提供しています。全体として、既存の競合企業間の競争は激しいです。製品の革新と拡大が産業の成長に効果的に浸透しています。

  • 2023年1月-EYは、消費者のシームレスなショッピング体験の実現を支援するMicrosoft Cloudを基盤とした小売ソリューションの採用の開始を宣言しました。EYは、Microsoft CloudとCloud for Retailを主に使用し、消費者に直接的でシームレスなショッピング体験を提供する新しいEY Retail Intelligenceソリューションを発表しました。
  • 2022年12月-モノのインターネット(IoT)ソリューションと世界のIoT CaaS(IoT Connectivity-as-a-Service)の世界的リーダーであるKOREは、世界企業にIoT機能を提供するため、Google CloudとGo-to-Marketアライアンスを設立したと発表しました。この複数年にわたる提携により、企業はGoogle Cloudのインフラと能力、KOREのIoTソリューションを活用した強固なIoTソリューションを構築できるようになります。さらに、この提携は、フリート/ロジスティクス、産業用IoT、コネクテッドヘルス、小売/通信サービスプロバイダーなどの産業向けに市場投入の新たな道筋を拡大することで、IoT産業を変革することになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • 技術スナップショット

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 予測的設備保守、コネクテッドコンシューマー、スマートストアなど、小売におけるIoT用途の増加
    • 競争維持のための競合ビジネスモデルへのニーズの高まり
      • 競合
  • 市場課題
    • セキュリティへの懸念と相互運用性の問題

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
      • マネージド
      • プロフェッショナル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon Web Services Inc.
    • AT&T Inc.
    • Ayla Networks Inc.
    • Bosch Software Innovations GmbH
    • Cisco Systems Inc.
    • Fujitsu Ltd
    • General Electric
    • Google Inc.
    • Hewlett Packard Enterprise
    • Hitachi Ltd
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • IBM Corporation
    • Intel Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • Siemens AG

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 48120

The Internet of Things in Retail Market is expected to register a CAGR of 11.3% during the forecast period.

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Key Highlights

  • IoT enables retailers to connect with both businesses and people. It allows retailers to gain insights into product performance and new ways of customer engagement with both new and existing customers. Several companies, like Kroger, Zara, Walmart, Tesco, etc., have launched smart devices to improve customer experience.
  • Additionally, the e-commerce platform's use is rapidly increasing owing to the ease of shopping and smartphone penetration, which will likely boost the market. The increasing need for data analysis and analytics integration is expected to propel the utilization of the Internet of Things market over the forecast period. For instance, Amazon's first store in Seattle, the United States, is incorporated with a self-checkout service and mobile payment methods available on Android and iOS systems. The store is equipped with cameras, sensors, and RFID readers to identify shoppers and products and uses computer vision, deep learning algorithms, and the 'sensor fusion.'
  • Also, with the advancement of artificial intelligence (AI) and augmented reality (AR) in retail establishments, the retail environment underwent a seismic shift. Retailers employ AI to identify the target market, comprehend the purchasing habits of past consumers, and provide customers with personalized product advertisements. For instance, in January this year, Google Cloud said it would launch four new artificial intelligence technologies aimed at retailers. The new technologies are mainly designed to aid retailers in transforming in-store shelf-checking processes and augment e-commerce operations, delivering more fluid and natural online shopping experiences. They also include a new "self-checking AI solution" that is primarily built on Vertex AI and leverages Google's extensive databases to provide retailers recognize "billions of products" and ensure that in-store shelves are well-stocked.
  • However, with the rise in various security-related concerns and interoperability issues, the market's overall growth rate might get restrained throughout the forecast period.
  • The pandemic significantly impacted IoT spending globally, especially in the retail sector. The merchants have postponed several new initiatives as their main priority during the economic crisis was maintaining corporate operations. As a result, IoT's retail market saw a revenue fall during the pandemic. However, it is anticipated that IoT use in retail will progressively rise after COVID-19. To eliminate human involvement and stop the coronavirus from spreading, retailers are already integrating AI technologies, cloud services, mobile payment systems, autonomous cleaning robots, and many others.

IoT in Retail Market Trends

Software Component Expected to Hold Significant Share

  • The significant growth of internet shopping can be attributed to higher transaction values and increased order frequency. IoT can optimize supply chain management, reduce inventory error, and decrease labor costs. Ultimately, IoT can help the traditional brick-and-mortar shop compete with today's online-first shopping world by exponentially improving customer experience and reducing unnecessary expenses.
  • Different software solutions providers provide IoT for the retail sector's betterment. Some of them are Qliktag, Evrythng, ThinFilm NC solutions, Gimble, Kaa Projects, Wise Shelf, Swirl, Memomi, Authentic or Not, Queuehop, and many others.
  • Moreover, NFC-enabled technology creates immense growth opportunities for retailers to inform and persuade shoppers. For instance, national supermarket chain Kroger Co. piloted smart shelf tags to display product information. Moreover, the NFC provides significant functionalities to IoT by solving the challenges of unpowered objects lacking network access, providing the simplest, most intuitive way to indicate a user's interest in taking action, and connecting devices easily and intuitively. Hence, an increase in NFC solutions usage is penetrating the retail market, driving the market significantly.
  • Companies like Paytm made headlines last year as it declared its plans for a USD 2.2 billion IPO. The country's highest-valued startup at USD 16 billion, the Noida-based fintech first known as One97 Communications originally started as a significant provider of digital phone payments. Still, it grew to cover insurance sales, ticket booking, and other digital financial services. PhonePe and Paytm were more commonly used than credit or debit cards for online shopping in India.
  • According to the website (Boku), Google Pay, PhonePe, and Paytm are expected to grow by hundreds of millions of users in India by the end of 2025. Hence, with the rise in the number of users of mobile wallets, the market for IoT in the retail sector is expected to witness significant growth opportunities throughout the forecast period.

North America to Hold Largest Share

  • The advent of e-commerce technologies and the incorporation of the best in-store experience have been the major factors responsible for the paradigm shift in US retailing. Retailers are prioritizing their spending toward omnichannel retailing by moving from purely online stores to brick-and-mortar stores and vice-versa.
  • In addition, with an increasing number of consumers embracing the smart home environment in the United States, the expansion of IoT is on the rise across the region. As a result, retailers are aiming to develop their solutions around home assistants. The success of Alexa and Google Home are clear indicators of the trend. Also, deploying IoT to track inventory using sensors and RFID tags enables real-time management and streamlining of the entire flow. Amazon's warehouses in the United States have smart shelves, which help the retailer monitor and track inventory items, reducing human errors while reordering items and eliminating overstocking products in warehouses.
  • The significant growth of internet shopping can be attributed to higher transaction values and increased order frequency owing to convenience. The retail Industry in America is divided into brick-and-mortar retailers boasting of successful online strategies and surviving the competition with Amazon. Moreover, the Internet of Things is also being widely used by retailers to provide a personalized experience to their customers. For example, Walmart uses IoT in its United States warehouses to gain insights about popular products on social media.
  • Companies like Walmart, Target, and Best Buy have also found the right mix of products and services, like selling groceries, to keep shoppers coming into their stores. While Amazon remains the leader in e-commerce, these players are using their physical stores to fulfill online orders, simultaneously increasing their digital promotions.
  • In December last year, Amazon planned to bring a TikTok-like shopping experience to its app. The company declared the launch of Inspire, a new short-form video and photo feed that enables consumers to explore ideas and products and shop from content created by brands, influencers, and other customers. The feature is primarily designed to draw consumers' attention away from apps like TikTok, where brands can directly market to consumers, significantly driving sales on Amazon.com instead.

IoT in Retail Industry Overview

The internet of things in the retail market needs to be more cohesive. An increasing number of consumers embracing the smart home environment, temperature sensors deployment in warehouses, and the advent of e-commerce technologies provide lucrative opportunities in the internet of things in the retail market. Overall, the competitive rivalry among existing competitors is high. Product innovation and expansion are penetrating the industry growth effectively.

  • January 2023 - EY declared the introduction launch of a retail solution that builds on the Microsoft Cloud to help achieve seamless consumer shopping experiences. The EY organization introduced a new EY Retail Intelligence solution that primarily uses the Microsoft Cloud and Cloud for Retail to offer consumers a direct and seamless shopping experience.
  • December 2022 - KORE, a global leader in the Internet of Things (IoT) Solutions and worldwide IoT Connectivity-as-a-Service (IoT CaaS), declared that it had established a go-to-market alliance with Google Cloud to bring IoT capabilities to global businesses. This multi-year alliance would help enterprises create robust IoT solutions that leverage Google Cloud infrastructure and abilities, as well as KORE's IoT Solutions. In addition, the coalition would transform the IoT industry by expanding new paths to market for industries such as Fleet/Logistics, Industrial IoT, Connected Health, retail/communications service providers, and many more.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions? and Market Definition?
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis?
  • 4.4 Technology Snapshot

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing IoT Applications Among Retailers Such As Predictive Equipment Maintenance , Connected Consumer and Smart Store
    • 5.1.2 Rising Need for a Competitive Business Model to Sustain Competition
      • 5.1.2.1 Competition
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Security Concerns and Interoperability Issues

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Hardware
    • 6.1.2 Software
    • 6.1.3 Service
      • 6.1.3.1 Managed
      • 6.1.3.2 Professional
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 United Kingdom
      • 6.2.2.2 Germany
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Italy
      • 6.2.2.5 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 India
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 Korea
      • 6.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 6.2.4 Latin America
    • 6.2.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amazon Web Services Inc.
    • 7.1.2 AT&T Inc.
    • 7.1.3 Ayla Networks Inc.
    • 7.1.4 Bosch Software Innovations GmbH
    • 7.1.5 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.6 Fujitsu Ltd
    • 7.1.7 General Electric
    • 7.1.8 Google Inc.
    • 7.1.9 Hewlett Packard Enterprise
    • 7.1.10 Hitachi Ltd
    • 7.1.11 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 7.1.12 IBM Corporation
    • 7.1.13 Intel Corporation
    • 7.1.14 Microsoft Corporation
    • 7.1.15 Oracle Corporation
    • 7.1.16 SAP SE
    • 7.1.17 Siemens AG

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET