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市場調査レポート
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1550317

東南アジアのインターネットラジオ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Southeast Asia Internet Radio - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


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英文 120 Pages
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2~3営業日
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東南アジアのインターネットラジオ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

東南アジアのインターネットラジオ市場規模は2024年に1億3,640万米ドルと推定され、2029年には2億6,790万米ドルに達し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは14.46%で成長すると予測されます。

Southeast Asia Internet Radio-Market

主なハイライト

  • 東南アジアのインターネットラジオ市場は、技術の進歩、インターネット普及率の上昇、技術的に先進的な製品への消費者嗜好の顕著な変化を背景に、力強い成長を遂げています。伝統的なメディア・チャンネルがより多くの視聴者にリーチするという課題に直面する中、インターネットラジオは、この地域全体のリスナーの多様なニーズに応える、多用途でアクセスしやすいプラットフォームとして台頭しています。それゆえ、東南アジア諸国は技術的に先進的なラジオを採用する方向にますますシフトしています。
  • たとえば、タイの国家放送通信委員会は2023年9月、2025年までにアナログラジオ局をデジタルラジオに移行する計画を発表しました。この動きに伴い、同組織の許可を得て試験的に運営されている3,500のコミュニティラジオ局を扱っています。このような取り組みは、同地域におけるインターネットラジオの需要の高まりを示すものです。
  • 東南アジアのインターネットラジオ市場の主な促進要因のひとつは、ユーザーフレンドリーな接続インターフェースです。同市場は、インターネット普及率の上昇、スマートフォンの普及、同地域の文化的・音楽的嗜好の豊かさに後押しされ、力強い成長を遂げています。特に、シンプルな接続インターフェイスの構築が重要な動向として浮上しており、インターネットラジオのアクセシビリティを確保し、ユーザー体験を向上させ、地域規模での普及に拍車をかけています。
  • インターネットラジオの需要が高まるにつれ、インターネットラジオを提供する企業は、市場シェアを拡大するために新しいソリューションを立ち上げるための投資を増やし始めています。例えば、2023年8月、エリクソンはマレーシアで先進的な5G無線機器を製造すると発表しました。同社が製造するこの装置は、エリクソンの有名な軽量でエネルギー効率の高いMassive MIMOアンテナ統合型無線機で、フレックスとの協力により特別に製作されます。
  • 東南アジアは、スマートフォンの普及率が世界的に最も高い地域のひとつです。スマートフォンがより手頃な価格になったことで、人口のかなりの部分がこれらのデバイスにアクセスできるようになりました。インターネットラジオのアプリはスマートフォンから簡単にアクセスでき、ユーザーは外出先でお気に入りのラジオ局を聴くことができます。このような各社の新たな取り組みは今後も続くと予想され、市場を積極的に牽引していくと思われます。

東南アジアのインターネットラジオ市場動向

デジタル・インターネットラジオの普及拡大

  • インターネットの普及とスマートフォンの急増に伴い、東南アジア諸国ではデジタル・インターネットラジオの需要が高まっています。この動向は、技術の進歩、消費者の嗜好の進化、インターネットラジオサービスが提供するコンテンツの多様性などに後押しされ、ラジオを含むデジタルメディア消費への幅広いシフトを浮き彫りにしています。
  • スマートフォンの普及と手頃な価格のモバイル・データ・プランは、東南アジアにおけるデジタル・インターネットラジオの台頭の大きなきっかけとなった。シンガポール、マレーシア、タイ、ベトナムなどの国々では、スマートフォンの利用が飛躍的に伸びており、デジタルラジオ・サービスの強固なプラットフォームとなっています。グーグルが発表した報告書によると、東南アジアのインターネット経済規模は毎年成長し続けています。2015年のインターネット経済規模は320億米ドルで、2023年には2,180億米ドルに達し、2025年には2,950億米ドルに達すると予想されています。
  • 東南アジアの消費者も、デジタル・ラジオの導入にますますシフトしています。この地域の人口のかなりの部分を占めるミレニアル世代とZ世代は、メディア消費にデジタル・プラットフォームを好みます。インターネットラジオの需要が高まるにつれ、この地域の多くの企業は市場シェアを拡大するために投資を増やしています。たとえば、シンガポールに本社を置くMediacorp社は2023年、毎週380万人のリスナーを獲得するため、音声リーチの拡大に注力していると発表しました。これにより、同社は無料放送とデジタルラジオ局がリスナーの主な選択肢になっていると述べた。
  • デジタル・インターネットラジオは、その多様なコンテンツ提供でも際立っています。時間や地域による番組編成の制約がある従来のラジオとは異なり、インターネットラジオはこうした障壁を打ち破る。世界なコンテンツからローカルなコンテンツまで、幅広い嗜好に訴求する世界が広がります。このようなニッチなコンテンツへの注目が、この地域でのデジタルラジオの人気上昇を大きく後押ししています。

政府・公共安全におけるインターネットラジオの利用の増加

  • 東南アジアでは、インターネット技術の進歩により、通信事情が急速に変化しています。この変遷の中で、インターネットラジオは、特に公安や政府部門で重要なツールとして台頭してきました。モバイル・デバイスの使用とインターネット・アクセスが増加している東南アジアでは、インターネットラジオは市民参加、情報交換、災害対応計画に不可欠です。それゆえ、多くの国の政府がインターネットラジオを採用しています。
  • インターネットラジオは従来のコミュニケーション・チャンネルに比べていくつかの利点があり、東南アジアの政府にとってより良い選択肢となっています。スマートフォンとインターネット・アクセスの普及により、インターネットラジオは遠隔地や十分なサービスを受けていない地域の人々を含む幅広い聴衆に到達することができます。この幅広いアクセス可能性により、重要な情報を迅速かつ効率的に広めることができます。
  • タイ、シンガポール、マレーシアなど多くの国では、国防予算を継続的に増額しており、これがインターネットラジオの採用を後押ししています。効果的なコミュニケーションは、防衛分野における作戦の成功、戦略立案、国家安全保障にとって不可欠です。東南アジアが領土紛争、国境を越えた脅威、自然災害を特徴とする複雑な安全保障環境を航海し続ける中、防衛における技術の役割はますます重要になっています。
    • 例えば、マレーシアは毎年防衛予算を増やし続けています。2019年度には33億米ドルを投じ、2023年には40億米ドルに増加し、2025年には49億米ドルに達すると予想されています。このような国防予算の増加は、インターネットラジオを含む技術的に先進的な製品の採用において、このセクターにチャンスをもたらしています。
  • 東南アジアは台風、地震、洪水などの自然災害に見舞われやすいです。インターネットラジオは、被災した人々にリアルタイムの最新情報、安全指示、避難経路を提供することで、災害管理に重要な役割を果たしています。

東南アジアのインターネットラジオ産業概要

東南アジアのインターネットラジオ市場は競争が激しく、複数の大手企業が存在します。しかし、多くの企業が新規契約の獲得や他社の買収によって市場での存在感を高めています。同市場の主要企業には、Motorola Solutions, Inc.、Hytera Communications Corporation Limited、Icom Inc.、ケンウッド(JVCケンウッド株式会社)、ユニデン株式会社などがあります。競合各社は、製品ラインナップを強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携や買収を採用しています。

  • 2023年11月Hytera CommunicationsはHP79XEx DMRポータブル無線機とPT890Ex TETRAポータブル無線機を含む本質安全防爆仕様の無線機シリーズの発売を発表しました。この発売により、同社は防爆機器に関する厳しいIECEXおよびATEX要件を満たす高度な機器を提供することを目指します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • マクロ経済シナリオの分析(景気後退、ロシア・ウクライナ危機など)
  • COVID-19パンデミックの影響と回復の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 携帯電話に対するさまざまな利点
    • 接続を確立するためのシンプルなインターフェース
  • 市場の課題
    • 複数ユーザーでの利用が容易なため、チャネルが混雑する
  • エコシステム分析
    • OEM、部品サプライヤー、システムインテグレーター、ディストリビューターなどの詳細を網羅
  • インターネット無線端末の種類
    • プッシュ・ツー・トーク・オーバー・セルラー(PoC)無線機
    • デュアルモード無線機
  • 東南アジア地域の主要ベンダーが採用した主な市場参入・拡大戦略に関する洞察
    • パートナーシップ、事業拡大、M&A、再販契約、新製品発表などの詳細を網羅

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • アナログ
    • デジタル
  • エンドユーザー産業別
    • ビジネス使用
      • 政府・公共安全
      • 公益事業
      • 産業および商業
    • 個人使用
  • 国別
    • インドネシア
    • マレーシア
    • シンガポール
    • タイ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Motorola Solutions Inc.
    • Hytera Communications Corporation Limited
    • Icom Inc.
    • Kenwood(JVCKenwood Corporation)
    • Uniden Corporation
    • CommSystems Ltd
    • Anytone(Qixiang Electron Science & Technology Co.)
    • Electcoms Berhad

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50002936

The Southeast Asia Internet Radio Market size is estimated at USD 136.40 million in 2024, and is expected to reach USD 267.90 million by 2029, growing at a CAGR of 14.46% during the forecast period (2024-2029).

Southeast Asia Internet Radio - Market

Key Highlights

  • The internet radio market in Southeast Asia is witnessing robust growth, driven by technological advancements, rising internet penetration, and a notable shift in consumer preferences toward technologically advanced products. As traditional media channels face challenges in reaching a broader audience, internet radio emerges as a versatile and accessible platform that caters to the diverse needs of listeners across the region. Hence, Southeast Asian countries are increasingly shifting toward adopting technologically advanced radios.
  • For instance, in September 2023, the National Broadcasting and Telecommunications Commission in Thailand announced its plan to transform analog radio stations to digital radio by 2025. With this move, the company deals with 3,500 community radio stations operating on a trial basis with the organization's permission. Such initiatives indicate the growing demand for Internet radio in the region.
  • One of the primary drivers of the Southeast Asian internet radio market is its user-friendly connection interface. The market is witnessing strong growth, propelled by rising internet penetration, widespread smartphone adoption, and a rich tapestry of cultural and musical tastes in the region. Notably, the emphasis on creating simple connection interfaces emerges as a key trend, ensuring internet radio's accessibility, improving user experiences, and fueling its adoption on a regional scale.
  • As the demand for internet radio grows, companies offering internet radio have started increasing its investments to launch new solutions to increase their market share. For instance, in August 2023, Ericsson announced that the company is manufacturing advanced 5G radio equipment in Malaysia. This equipment, which is being manufactured by the compay will be having Ericsson's renowned lightweight and energy-efficient Massive MIMO antenna-integrated radios, is specifically crafted in acollaboration with Flex.
  • Southeast Asia has one of the highest growth rates in smartphone adoption globally. With smartphones becoming more affordable, a significant portion of the population now has access to these devices. Internet radio apps are easily accessible on smartphones, allowing users to listen to their favorite stations on the go. Such new innitatives by the compnanies are expect to continue in the coming years driving the market posetively.

Southeast Asia Internet Radio Market Trends

Growing Adoption of Digital Internet Radio

  • With increasing internet penetration and a surge in smartphone adoption, Southeast Asian countries are experiencing a rising demand for digital internet radio. This trend underscores a broader shift toward digital media consumption, with radio included, propelled by technological advancements, evolving consumer preferences, and the content diversity that internet radio services provide.
  • The proliferation of smartphones and affordable mobile data plans has been a major catalyst for the rise of digital internet radio in Southeast Asia. Countries like Singapore, Malaysia, Thailand, and Vietnam have seen exponential growth in smartphone usage, providing a robust platform for digital radio services. According to a report published by Google, the size of the internet economy in Southeast Asia is continuously growing every year. In 2015, the internet economy was valued at USD 32 billion, which reached USD 218 billion in 2023 and is expected to reach USD 295 billion in 2025.
  • Consumers in Southeast Asia are also increasingly shifting toward the adoption of digital radio. Millennials and generation Z, who make up a significant portion of the region's population, prefer digital platforms for their media consumption. As the demand for internet radio grows, many companies in the region are increasing their investments to increase their market share. For instance, in 2023, Mediacorp, a company based in Singapore, announced that the company is focused toward the expansion of its audio reach to capture 3.8 million listeners weekly. With this, the company said that its free-to-air and digital radio station is the primary choise of listeners.
  • Digital internet radio also stands out for its diverse content offerings. Unlike traditional radio, which faces constraints in programming due to time and geography, internet radio breaks these barriers. It opens up a world of global and local content, appealing to a wide range of tastes. This focus on niche content has significantly fueled the rise of digital radio's popularity in the region.

Increasing Use of Internet Radio in Government and Public Safety

  • Southeast Asia has experienced a rapid change in the communication landscape, mostly due to the growing advancement of internet technology. In this transition, internet radio has emerged as a crucial tool, especially in the public safety and government sectors. In Southeast Asia, where mobile device use and internet access are rising, internet radio is crucial for public engagement, information exchange, and disaster response planning. Hence, governments in many countries are adopting internet radio.
  • Internet radio offers several advantages over traditional communication channels, making it a better option for Southeast Asian government. With the widespread use of smartphones and internet access, internet radio can reach a broad audience, including those in remote or underserved areas. This broad accessibility ensures that crucial information can be disseminated quickly and efficiently.
  • Many countries, such as Thailand, Singapore, and Malaysia, are continuously increasing their defense budget, which has driven the adoption of internet radios. Effective communication is critical for operational success, strategic planning, and national security in the defense sector. As Southeast Asia continues to navigate a complex security environment characterized by territorial disputes, transnational threats, and natural disasters, the role of technology in defense has become increasingly significant.
    • For instance, Malaysia is continiously increasing its defence budget every year. In FY 2019, the government spent USD 3.3 billion, which increased to USD 4.0 billion in 2023 and is expected to reach USD 4.9 billion in 2025. Such increases in defence budget has opened opportunities for the sector in the adoption of technologically advanced products, including internet radio.
  • Southeast Asia is prone to natural disasters such as typhoons, earthquakes, and floods. Internet radio plays a crucial role in disaster management by providing real-time updates, safety instructions, and evacuation routes to affected populations.

Southeast Asia Internet Radio Industry Overview

The Southeast Asian internet radio market is competitive and has several major players. However, many companies are increasing their market presence by securing new contracts and acquiring other companies. Key companies in the market include Motorola Solutions, Inc., Hytera Communications Corporation Limited, Icom Inc., Kenwood (JVC Kenwood Corporation), and Uniden Corporation. Players are adopting partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • November 2023: Hytera Communications announced that it launched an intrinsically safe radio series, including the HP79XEx DMR portable radio and PT890Ex TETRA portable radio. With this launch, the company aims to provide advanced devices that meet stringent IECEX and ATEX requirements for explosion-proof equipment.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Analysis of Macro-economic Scenarios (Recession, Russia-Ukraine Crisis, etc.)
  • 4.3 An Assessment of the Impact of and Recovery from COVID-19 Pandemic

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Array of Advantages Over a Cellular Phone
    • 5.1.2 Simple Interface to Establish Connections
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Ease of Availability with Multiple Users Leads to Congested Channels
  • 5.3 Ecosystem Analysis
    • 5.3.1 Covering Details on OEMs, Parts Suppliers, System Integrators, Distributors, etc.
  • 5.4 Types of Internet Radio Terminal
    • 5.4.1 Push-to-talk Over Cellular (PoC) Radio
    • 5.4.2 Dual-mode Rugged Radios
  • 5.5 Insights on Major Market Entry and Expansions Strategies Adopted by Major Vendors in Southeast Asian Region
    • 5.5.1 Covering Details on Partnerships, Business Expansion, Merger & Acquisition, Reseller Agreements, New Product Launches, etc.

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Analog
    • 6.1.2 Digital
  • 6.2 By End-user Industry
    • 6.2.1 Business Use
      • 6.2.1.1 Government and Public Safety
      • 6.2.1.2 Utilities
      • 6.2.1.3 Industry and Commerce
    • 6.2.2 Private Use
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Indonesia
    • 6.3.2 Malaysia
    • 6.3.3 Singapore
    • 6.3.4 Thailand

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Motorola Solutions Inc.
    • 7.1.2 Hytera Communications Corporation Limited
    • 7.1.3 Icom Inc.
    • 7.1.4 Kenwood (JVCKenwood Corporation)
    • 7.1.5 Uniden Corporation
    • 7.1.6 CommSystems Ltd
    • 7.1.7 Anytone (Qixiang Electron Science & Technology Co.)
    • 7.1.8 Electcoms Berhad

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS