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市場調査レポート
商品コード
1549802

GCC諸国のデジタル印刷:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

GCC Digital Printing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 101 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
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GCC諸国のデジタル印刷:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 101 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

GCC諸国のデジタル印刷市場規模は、2024年に7億5,000万米ドルと推定され、2029年には11億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024-2029年)のCAGRは9.20%で成長する見込みです。

GCC諸国 Digital Printing-Market

主なハイライト

  • 激しい競合とブランド意識に後押しされた技術の先進化と独創的なパッケージングへの需要が、GCC諸国デジタル印刷市場の成長を後押しすると予想されます。食品、飲食品、化粧品などのエンドユーザー分野からの革新的なパッケージングに対する需要の高まりが、市場拡大の原動力になると予想されます。
  • また、デジタル印刷技術の急速な台頭により、ラベル印刷市場がより洗練され、デジタル印刷ラベルの採用が増加したことも、市場の成長を後押ししています。デジタル印刷ラベルの主な成長要因は、柔軟性、汎用性、高いグラフィック基準です。フレキソ方式では、金属フィルム、プラスチック、セロファン、紙、段ボール表面への印刷が可能です。
  • ジャスト・イン・タイム生産による印刷製造効率の大幅な改善や、優れた需要予測などサプライチェーン・マネジメントへの注力の高まりにより、包装印刷市場の無駄が減少しています。デジタル印刷を支援する技術開発は、印刷品質を同等に保ちながら、無駄の最小化を確実にしました。さらに、包装印刷業界の発展、美観への需要、製品の差別化、技術の進歩が、GCC諸国地域におけるデジタル印刷包装市場の需要を促進しています。
  • しかし、研究開発費や生産・印刷設備の導入に必要な多額の初期投資が、同市場の新規参入企業にとって課題となっています。工場の設立や印刷機の購入には高額な投資が必要で、少量生産では印刷コストが高くなります。
  • COVID-19の大流行は、包装された小売商品の需要の増加に伴い、包装業界における研究開発の優先順位を高めました。包装技術者は、消費者市場向けのソリューションの開発に一層力を入れました。さらに、包装用デジタル印刷と包装印刷バリューチェーンのデジタル化はパンデミック中に加速し、パンデミック終息後もGCC諸国地域の市場成長を後押ししました。

GCC諸国のデジタル印刷市場の動向

ラベルが大きく成長

  • デジタルラベルは感圧式で、高度なデジタル印刷技術を使って作られるため、ブランドはコストを抑えながらラベルの品質を向上させることができます。細部や小さな印刷でも高解像度、写真品質の画像、印刷注文の迅速なターンアラウンドなど、他のラベルにはない多くの利点があり、小ロットから中ロットの単位当たりのコストを削減できます。
  • デジタルラベル印刷は、デザインの柔軟性と生産コストの大幅な削減を実現します。デジタル・ソフトウェアを利用することで、企業は従来の印刷版に関連する費用と時間を回避することができます。さらに、この技術により、ラベルデザインの変更が簡単かつコスト効率よく行えます。このような適応性は、プロトタイプや小ロット生産に特に有益であり、顧客は製品の進歩に合わせてラベルを改良することができます。また、季節のイベントや祝日用の販促ラベルを作成する際にも有利で、従来の印刷のような初期費用をかけずにラベルを大量生産できるため、GCC諸国市場での成長を支えています。
  • ラベルは、メタライズ紙や透明PPのようなユニークな基材に作成でき、ガラス瓶、瓶、プラスチック(PET、HDPE)容器に使用されます。このラベルは、糊の使用量を30~50%削減でき、ラベルの無駄が少ないため生産コストが低い、優れた引張強度がある、カールや破れ、旗の折れや折れを最小限に抑える剛性がある、剛性が高い、吸湿性がある、などの特徴があります。
  • 業界各社の研究開発イニシアチブの増加により、高い耐久性を持ち、崩壊しにくい紙の生産が可能になった。デジタルラベル印刷の可変データ機能により、企業はテキストや画像を使用した独自のラベルを作成することができ、GCC諸国地域における非石油ベースの経済諸国とホスピタリティセクターの成長に沿った成長をサポートしています。
  • eコマースのさらなる発展に伴い、顧客に商品を輸送するための梱包用品やラベルのニーズが高まっています。デジタル印刷技術は、柔軟かつカスタマイズされた方法で包装資材を印刷することを可能にし、企業に特徴的で個性的な包装を製造する能力を与えています。パッケージング業界では、eコマースの売上拡大により、デジタル印刷ソリューションの需要が増加する可能性があります。

サウジアラビアが著しい成長を遂げる

  • サウジアラビアは、包装製品製造の著しい成長を記録しており、調査対象市場の成長を支えています。例えば、2024年4月、サウジアラビア市場向けポリチレン・ベースド(PE)軟包装の大手メーカーであるAl-Shamrani社は、生産を近代化し、生産能力を増強しました。Al-Shamrani社は、新しいBOBST VISION CIフレキソ印刷機に投資しており、フレキシブルパッケージングをより経済的に、エンドユーザー用途にカスタマイズ可能にするアプリケーションとして、同国のデジタル印刷ソリューションの成長機会を生み出すと期待されています。
  • ラベレクスポ・世界シリーズは、2025年1月21日から23日までサウジアラビアのリヤド・フロント・エキシビション・カンファレンス・センター(RFECC)で開催されるガルフ・プリント&パックの立ち上げを発表しました。この新しい展示会では、最新の商業印刷・パッケージ印刷技術や同国の包装機器・材料が紹介され、市場ベンダーの認知度向上とビジネス機会の創出が期待されます。
  • デジタルラベル印刷は幅広いカスタマイズを提供し、あらゆる産業がブランドと共鳴するパッケージを作る力を与えます。フレグランスなどの分野では、ガラス瓶に複雑なディテールを直接エンボス加工できる機能が人気を集めており、これは文化や消費の優先順位による国内のフレグランス産業の成長と一致しています。
  • 飲料分野の成長に伴い、独創的なパッケージング・ソリューションに対する需要は増加すると予測されます。インクジェット・デジタル印刷技術によって提供されるデザインとカスタマイズ・オプションによって、生産者は個性的で人目を引く飲料パッケージを製造することができ、これは将来の飲食品生産の成長に伴い、同国の市場成長を支えると思われます。
  • 2024年5月、Kinza Drinksの関係者は、サウジアラビアの消費者は従来の主食である炭酸飲料から、地元で生産される高品質の代替品へと移行していると述べた。これは同国の飲料パッケージングを支え、予測期間中に同国のパッケージ飲料にデジタル印刷ソリューションの機会を創出すると思われます。

GCC諸国のデジタル印刷産業の概要

市場は断片化されており、Mondi PLC、Huhtamaki Oyj、Amcor PLC、Sealed Air Corporation、DS Smith PLCなど多くのベンダーが存在します。同地域ではベンダー間の合併・買収が相次いでおり、収益性の高いビジネス展望が生まれ、市場の拡大と技術改良が加速しています。革新的な印刷業界の技術やソリューションに対する大手企業の投資は、市場への投資を増加させると予想されます。

  • 2024年6月:Huhtamaki Oyjは、アラブ首長国連邦にある3つの軟包装製造拠点の統合を決定し、Jebel Aliの工場を1つ残し、Ras Al Khaimahの工場を拡張します。この統合は、製造拠点の最適化と競合の改善を目的としており、フレキシブルデジタルパッケージングソリューションを市場に提供することで、同社のデジタル印刷事業の成長をサポートします。
  • 2024年5月Amcor PLCは、世界各地にパッケージング・イノベーションの拠点を拡大しました。同社はAmcor Innovation Centerを開設し、デザインに重点を置きながら、包装をより持続可能なものにするための新素材技術の研究開発を行う。これは、同社の研究開発に対する優先順位を示すものであり、市場競争力を高めるためのデジタル印刷ソリューションの進化をサポートするものです。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3カ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 輸出入分析
  • 政府の規制/要件

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 包装・繊維産業の成長とデジタル広告需要の高まり
    • デジタルで持続可能なパッケージ印刷への需要の高まり
  • 市場抑制要因
    • 研究開発活動への投資と追加設備投資

第6章 市場セグメンテーション

  • 印刷プロセス別
    • 電子写真
    • インクジェット
  • 包装形態別
    • ラベル
    • 段ボール
    • カートン
    • 軟包装
    • 硬装
    • 金属包装
  • 国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • その他のGCC諸国

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Mondi PLC
    • Huhtamaki Oyj
    • Amcor PLC
    • Sealed Air Corporation
    • DS Smith PLC
    • Stora Enso Oyj
    • Mayr-Melnhof Karton AG
    • Sonoco Products Company
    • Xeikon NV

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 5000217

The GCC Digital Printing Market size is estimated at USD 0.75 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.16 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.20% during the forecast period (2024-2029).

GCC Digital Printing - Market

Key Highlights

  • Technological advancements and the demand for creative packaging, driven by intense competition and brand awareness, are expected to aid the growth of the GCC digital printing market. The growing demand for innovative packaging from end-user segments, like food, beverage, and cosmetics, is expected to drive the market's expansion.
  • The growth of the market is also augmented by the rapid rise of digital print technology, which has made the label printing market more sophisticated and increased the adoption of digital print labels. The major growth features of digital print labels are their flexibility, versatility, and high graphics standards. The flexographic method allows printing on metallic films, plastics, cellophane, paper, and corrugated surfaces.
  • Significant improvements in print manufacturing efficiency, with just-in-time production and increased focus on supply chain management, such as superior demand forecasting, have reduced wastage in the packaging printing market. Technological developments aiding digital printing have ensured waste minimization, keeping the print quality at par. In addition, developments in the packaging printing industry, demand for aesthetics, product differentiation, and technological advancements are fueling the demand for the digitally printed packaging market in the GCC region.
  • However, the R&D expenses and the significant initial investment required to install production and printing equipment are creating challenges for new players in the market. Setting up a factory or purchasing a printing press requires higher investments, making the cost of printing high for small quantities of production.
  • The COVID-19 pandemic increased the priority of research and development in the packaging industry, in line with the increasing demand for packaged retail goods. Packaging technologists put in even more effort to develop solutions for a consumer market. Furthermore, digital printing for packaging and the digitalization of the packaging printing value chain accelerated during the pandemic, which fueled the market's growth in the GCC region even after the pandemic ended.

GCC Digital Printing Market Trends

Labels to Witness Significant Growth

  • Digital labels are pressure-sensitive and made using advanced digital printing technology, allowing brands to improve their label quality at reduced costs. They provide many benefits over other labels, including high resolution, even for tiny details and small print, photographic-quality imagery, and rapid turnarounds on print orders, which reduce cost per unit for short-to-medium-size runs.
  • Digital label printing offers design flexibility and substantial cost savings in production. By utilizing digital software, businesses can bypass the expenses and time associated with traditional printing plates. Moreover, this technology facilitates easy and cost-effective alterations to label designs. Such adaptability is particularly beneficial for prototypes or short runs, allowing customers to refine their labels as their products progress. It is advantageous for creating promotional labels for seasonal events or holidays, as it enables clients to produce labels in any volume without the upfront costs of conventional printing, supporting its growth in the GCC market.
  • The labels can be produced on unique substrates, like metalized papers or transparent PP, and are used for glass bottles, jars, and plastic (PET, HDPE) containers. They offer certain features, such as low production costs due to a 30-50% reduction in glue usage and less labeling waste, excellent tensile strength, and stiffness for minimal curling, tearing, flagging and folding, stiffness, and moisture absorbent, among others.
  • The increasing R&D initiatives by the players in the industry have enabled them to produce papers that have high endurance and resist disintegration. Through digital label printing's variable data capabilities, businesses can create unique labels that feature texts and images, supporting their growth in line with the development of non-oil-based economies and the growth of the hospitality sector in the GCC region.
  • The need for packing supplies and labels to transport goods to clients is growing as e-commerce develops more. Digital printing technology makes it possible to print package materials in a flexible and customized manner, giving businesses the ability to produce distinctive and distinctive packaging. The packaging industry may see an increase in demand for digital printing solutions due to the expansion of e-commerce sales.

Saudi Arabia to Witness Significant Growth

  • Saudi Arabia has been registering significant growth in packaging product manufacturing, supporting the growth of the market studied. For instance, in April 2024, Al-Shamrani, a leading producer of poly'thylene-bas'd (PE) flexible packaging for the Saudi market, modernized its production and increased its capacity. Al-Shamrani has invested in a new BOBST VISION CI flexo press, which is anticipated to create a growth opportunity for the country's digital printing solutions due to their application in making flexible packaging more economical and customizable for end-user applications.
  • Labelexpo Global Series announced the launch of Gulf Print & Pack in Saudi Arabia, taking place from 21-23 January 2025 at the Riyadh Front Exhibition Conference Center (RFECC). The new show would include the latest commercial and package printing technology and the country's packaging equipment and materials, which is expected to support awareness and create business opportunities for market vendors.
  • Digital label printing offers extensive customization, empowering industries across the board to craft packaging that resonates with their brand. In sectors such as fragrances, the ability to emboss intricate details directly onto glass bottles has surged in popularity, which is in line with the growth of the fragrance industry in the country due to the culture and consumption priority.
  • The demand for creative packaging solutions is projected to increase as the beverage sector grows. The design and customization options provided by inkjet digital printing technology allow producers to produce distinctive and eye-catching beverage packaging, which would support the country's market growth in line with its future food and beverage production growth.
  • In May 2024, a Kinza Drinks official stated that consumers in Saudi Arabia are moving away from traditional staple soda drinks toward locally produced, high-quality alternatives. This would support beverage packaging in the country and create an opportunity for digital printing solutions on packaged beverages in the country during the forecast period.

GCC Digital Printing Industry Overview

The market is fragmented with the presence of many market vendors, including Mondi PLC, Huhtamaki Oyj, Amcor PLC, Sealed Air Corporation, DS Smith PLC, and others. Mergers and acquisitions among vendors are occurring in the region, creating profitable business prospects and accelerating market expansion and technical improvement. Some of the major companies' investments in innovative printing industry technologies and solutions are anticipated to increase investment in the market.

  • June 2024: Huhtamaki Oyj decided to consolidate its three flexible packaging manufacturing sites in the United Arab Emirates, keeping one factory in Jebel Ali and expanding the one in Ras Al Khaimah. The consolidation aims to optimize the manufacturing footprint and improve competitiveness, which would support the growth of the company's digital printing business by offering flexible digital packaging solutions in the market.
  • May 2024: Amcor PLC expanded its packaging innovation hubs around the world. The company opened its Amcor Innovation Center, which would perform research and development in new material technologies to make packaging more sustainable while focusing on designs. This shows the company's priority on research and development and would support the advancement of the company's digital printing solutions to be competitive in the market studied.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitutes Products
  • 4.4 Assessment of Impact of the COVID-19 on the Market
  • 4.5 Import-Export Analysis
  • 4.6 Government Regulations/Requirements

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growth of Packaging and Textile Industries and Rising Demand for Digital Advertisements
    • 5.1.2 Growing Demand for Digital and Sustainable Packaging Printing
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Investment in R&D Activities and Additional Capital Expenditure

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Printing Process
    • 6.1.1 Electrophotography
    • 6.1.2 Inkjet
  • 6.2 By Packaging Format
    • 6.2.1 Labels
    • 6.2.2 Corrugated Packaging
    • 6.2.3 Cartons
    • 6.2.4 Flexible Packaging
    • 6.2.5 Rigid Packaging
    • 6.2.6 Metal Packaging
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Saudi Arabia
    • 6.3.2 United Arab Emirates
    • 6.3.3 Qatar
    • 6.3.4 Rest of GCC

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Mondi PLC
    • 7.1.2 Huhtamaki Oyj
    • 7.1.3 Amcor PLC
    • 7.1.4 Sealed Air Corporation
    • 7.1.5 DS Smith PLC
    • 7.1.6 Stora Enso Oyj
    • 7.1.7 Mayr-Melnhof Karton AG
    • 7.1.8 Sonoco Products Company
    • 7.1.9 Xeikon NV

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS