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市場調査レポート
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1549734

青果物包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Produce Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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青果物包装:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

青果物包装市場規模は2024年に377億5,000万米ドルと推計され、2029年には462億米ドルに達すると予測され、市場推計・予測期間中(2024-2029年)にCAGR 4.12%で成長する見込みです。

Produce Packaging-Market

青果物包装は、新鮮な野菜や果物の適切な包装を保証します。新鮮な果物やオーガニック製品に対する需要の高まりが、青果物包装の需要に影響を与えています。

主なハイライト

  • 青果物包装は、物理的なダメージから保護するために様々な材料を使用した生鮮青果物の包装を指します。包装は、青果物の貴重な栄養素を保存し、鮮度を保持することで、製品の賞味期限を長くする上で極めて重要な役割を果たしています。すぐに食べられる食事への需要の高まりが、生鮮果物や調理済み野菜の青果物包装市場を牽引しています。
  • 青果物包装のための技術への投資が増加していることが、市場成長の原動力となっています。Point Five Packaging(米国企業)のような企業は、修正大気包装(MAP)技術を使用しており、これは生鮮食品の酸化プロセスを減少させ、できるだけ早く劣化しないようにして保存期間を延長します。さらに、この技術は、化学薬品、湿気、紫外線(UV)などの環境要因による汚染のリスクを大幅に低減します。
  • 最適な保存期間を確保し、生鮮食品への物理的ダメージを最小限に抑えるためには、適切な包装が極めて重要です。段ボールは、最も一般的に使用される包装のタイプです。しかし、ティッシュ・ラップ、カップ、パッドなどの追加的な内部包装材も必要です。
  • 市場の多くの企業が、段ボール包装を使用することで生鮮食品の保存期間を改善することを目指しています。例えば、カナダのCascades Inc.は2024年1月、同社の循環型経済アプローチに沿った、100%リサイクル繊維で作られた新しいデザインの青果物バスケット包装を発売しました。この新しい包装ラインは、製品の落下を防ぎ、輸送や保管中も果物や野菜をそのままの状態に保つ段ボール製のバスケットを特徴としています。
  • 青果物の包装にプラスチック容器を使用することは、環境に悪影響を与える可能性があります。多くの小売業者は、リサイクルできない1回使いきりのプラスチック包装を野菜や果物に提供しています。さらに、プラスチック袋の使用は必ずしも野菜や果物の傷みを防ぐわけではないため、プラスチック袋の需要を抑制しています。さらに、いくつかの政府は使い捨てプラスチック袋の使用を禁止しています。2023年8月、フランスはプラスチック廃棄物と環境への影響を削減するため、青果物や野菜のプラスチック包装の禁止を発表したが、これは市場の成長に影響を与える可能性があります。

青果物包装市場の動向

包装資材タイプとしての段ボール箱が市場で大きなシェアを占める可能性

  • 段ボール箱は、2枚の紙ライナーを段ボールの内側の「フルーティング」に糊付けしたもので、強度を高めるために連結したアーチを形成しています。これらの段ボール箱は汎用性があり、段ボールをカスタマイズしてカスタム容器を作ることができ、印刷オプションはデザインと生産規模によって異なります。段ボール箱は主に生鮮食品に使用され、通気性、耐湿性、保護性を備えています。
  • これらの箱は、機能性だけを追求したものではありません。保護を強化し、出荷効率を最適化するように設計されているため、需要が高まっています。段ボール箱は、多様な製品ニーズに合わせて形状、サイズ、スタイルを調整することができます。構造上使用される紙部品は食品に安全で、製品の完全性を保証します。
  • Amcor GroupやThimm Groupのような市場をリードするプロバイダーは、リサイクル可能な段ボールの製造に特化しています。リサイクル率の高いこの環境に優しい素材は、プラスチックに代わる持続可能な代替品です。また、これらの段ボールソリューションは柔軟性があり、オーダーメイドの印刷やコーティングが可能です。
  • 北米では青果物包装の需要が高まっており、段ボール箱や容器を作るための紙や板紙材料のニーズが拡大しています。連邦準備制度理事会(米国)のデータによると、米国の板紙容器製造量は2023年第1四半期に8,950万トン、第4四半期には9,000万トンに達しました。さらに、プラスチック包装に対する政府の厳しい規制が、世界的に段ボール包装の需要を押し上げています。

アジア太平洋が市場で著しい成長を遂げる

  • アジア太平洋地域は、リンゴ、ナシ、サツマイモなどの青果物の包装需要の増加と、簡便包装を使用するカット・細切り青果物の需要の高まりにより、大きな市場シェアを占めると予想されます。
  • アジア太平洋では、消費者行動の変化が生鮮青果物包装の需要を生み出しています。同地域では、生鮮青果物はパウチ、袋、硬質プラスチック容器などさまざまな形態の包装で販売されており、使いやすさ、利便性、優れた性能、保存期間と環境フットプリントの改善を提供する、より集約的な包装もあります。
  • 中国、インド、日本、韓国を含むアジア諸国では、有機野菜・果物生産への関心が高まっています。さらに、米国食糧農業機関(FAO)のデータによると、熱帯果実生産の99%はアジア太平洋とラテンアメリカのものであるため、新鮮な熱帯果実の輸出を促進し、青果物包装の需要を押し上げています。
  • 青果物・加工食品輸出開発局(APEDA)によると、インドは中国に次いで第2位の果物・野菜生産国であり、インドに十分な輸出機会を提供しています。2022年から2023年にかけて、インドは16億3,595万米ドル相当の生鮮果物・野菜を輸出しました。

青果物包装業界の概要

青果物包装市場の特徴は、差別化、サービス浸透の拡大、競争の激しさです。デザイン、技術、用途の革新は、持続可能な競争優位性を得ることができます。青果物包装市場は、複数の企業が高い市場シェアを争っているため断片化しています。しかし、製品開発サイクルの短さと撤退障壁の高さが市場の主要企業に影響を与えています。全体として、競争企業間の敵対関係は高まると予想されます。

  • 2024年5月、英国の包装会社モンディPLCはスウェーデンのスキャン・スベリゲ社と提携し、植物性食品、サラミ、スライスハムなどの食品包装用のポリプロピレン(PP)ベースの単一素材包装を開発しました。この包装はリサイクル用に開発されたもので、食品を保護し鮮度を保つための高い酸素・水分バリア性を備えています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • より健康的なライフスタイルに対する消費者のニーズの高まり
    • 世界のオーガニック生産の増加
  • 市場の課題
    • 青果物包装の賞味期限延長の複雑さ

第6章 市場セグメンテーション

  • 包装資材タイプ別
    • プラスチック容器
    • 段ボール箱
    • バッグとパウチ
    • フィルム蓋とラミネート
    • トレー
  • 用途別
    • 果物
    • 野菜
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 中東・アフリカ
    • ラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • ベンダーランキング分析
  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Berry Global Inc.
    • International Paper Company
    • Sonoco Products Company
    • Reynolds Consumer Products Inc.
    • WestRock Company
    • Mondi PLC
    • Sealed Air Corporation
    • Smurfit Kappa Group
    • Coveris Holding SA

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67271

The Produce Packaging Market size is estimated at USD 37.75 billion in 2024, and is expected to reach USD 46.20 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.12% during the forecast period (2024-2029).

Produce Packaging - Market

Produce packaging ensures appropriate packaging for fresh vegetables and fruits. The growing demand for fresh fruits and organic products influences the demand for produce packaging.

Key Highlights

  • Produce packaging refers to packaging for fresh produce using various materials to protect it from physical damage. Packaging plays a pivotal role in lengthening a product's shelf life by preserving valuable nutrients of the produce and retaining its freshness. Growing demand for ready-to-eat meals drives the produce packaging market for fresh fruits or pre-cooked vegetables.
  • The growing investment in technology for produce packaging drives market growth. Companies such as Point Five Packaging (a United States-based company) use modified atmosphere packaging (MAP) technology, which decreases the oxidation process for fresh produce, keeping them from degrading as quickly as possible to extend shelf life. Additionally, technology significantly reduces the risk of contamination from environmental factors, including chemicals, moisture, and ultraviolet (UV) light.
  • Suitable packaging is crucial to obtain optimal shelf-life and minimize physical damage to fresh produce. Cardboard is the most common type of packaging used. However, it also requires additional internal packaging materials, such as tissue wrapping, cups, and pads.
  • Many companies in the market are aiming to improve the shelf life of fresh produce by using corrugated packaging. For instance, in January 2024, Cascades Inc., a Canadian company, launched new produce basket packaging designs made from 100% recycled fiber, which aligns with the company's circular economy approach. The new packaging line features a corrugated basket that prevents products from falling and keeps the fruits and vegetables intact throughout transportation and storage.
  • The use of plastic containers for produce packaging can negatively impact the environment. Many retailers provide single-use plastic packaging for fruits and vegetables that cannot be recycled. Additionally, the use of plastic bags does not necessarily protect vegetables or fruits from being bruised, thus restraining the demand for plastic bags. In addition, several governments are banning single-use plastic bags. In August 2023, France announced the ban on plastic packaging for fresh fruits and vegetables to reduce plastic waste and its impact on the environment, which can impact the market's growth.

Produce Packaging Market Trends

Corrugated Boxes as a Packaging Material Type May Register a Significant Share in the Market

  • Corrugated boxes consist of two paper liners glued to a corrugated inner 'fluting,' forming connected arches for added strength. These boxes are versatile, as the corrugated board can be tailored to create custom containers, with printing options varying based on design and production scale. Corrugated boxes are primarily used for fresh produce and offer ventilation, moisture resistance, and protective qualities.
  • These boxes are not just about functionality. They are designed to enhance protection and optimize shipping efficiency, thus bolstering their demand. Corrugated boxes can be tailored in shape, size, and style to meet diverse product needs. The paper components used in their construction are food-safe, ensuring product integrity.
  • Leading providers in the market, like Amcor Group and Thimm Group, specialize in manufacturing recyclable corrugated cardboard. With its high recycling rate, this eco-friendly material is a sustainable alternative to plastic. These cardboard solutions also offer flexibility, allowing for tailored printing and coating options.
  • The growing demand for produce packaging in North America expands the need for paper and paperboard material to make corrugated boxes and containers. According to data by the Board of Governors of the Federal Reserve System (United States), paperboard container manufacturing in the United States was at 89.50 million ton in Q1 2023 and reached 90 million tons in Q4 2023. Additionally, stringent government regulations for plastic packaging boost the demand for corrugated packaging globally.

Asia-Pacific to Witness Significant Growth in the Market

  • Asia-Pacific is expected to account for a significant market share due to increased packaging demand for produce items such as apples, pears, and sweet potatoes and the rising demand for cut and shredded produce that uses convenience packaging.
  • In Asia-Pacific, shifting consumer behavior is creating demand for fresh produce packaging. Fresh produce is sold in various forms of packaging in the region, including pouches, bags, and rigid plastic containers, as well as more intensive packaging that provides ease of use, convenience, superior performance, and improved shelf-life and environmental footprint.
  • Asian countries, including China, India, Japan, and South Korea, have a growing interest in organic vegetable and fruit production. Additionally, according to data from the Food and Agriculture Organization in the United States (FAO), 99% of tropical fruit production is from Asia-Pacific and Latin America, thus propelling the exports of fresh tropical fruits and boosting the demand for produce packaging.
  • According to the Agricultural and Processed Food Products Export Development Authority (APEDA), India is the second-largest producer of fruits and vegetables after China, providing the former with ample export opportunities. During 2022-2023, India exported USD 1,635.95 million worth of fresh fruits and vegetables.

Produce Packaging Industry Overview

The produce packaging market is characterized by differentiation, growing service penetration, and high levels of competition. Design, technology, and application innovation can gain a sustainable competitive advantage. The market for produce packaging is fragmented as there are several players vying for higher market share. However, short product development cycles and higher exit barriers are affecting key players in the market. Overall, the intensity of competitive rivalry is expected to be high.

  • In May 2024, Mondi PLC, a United Kingdom-based packaging company, partnered with Scan Sverige, a Sweden-based company, to create a polypropylene (PP)-based mono-material packaging for food packaging, including plant-based foods, salami, and sliced ham. The packaging was developed for recycling and has a high oxygen and moisture barrier to protect food and keep it fresh.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Need Among Consumers for Healthier Lifestyle
    • 5.1.2 Increased Organic Production Worldwide
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Complexity in Providing Increased Shelf-Life to the Produce Packaging

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Packaging Material Type
    • 6.1.1 Plastic Containers
    • 6.1.2 Corrugated Boxes
    • 6.1.3 Bags and Pouches
    • 6.1.4 Film Lidding and Laminates
    • 6.1.5 Trays
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Fruits
    • 6.2.2 Vegetables
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia-Pacific
    • 6.3.4 Middle East and Africa
    • 6.3.5 Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Vendor Ranking Analysis
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 Amcor PLC
    • 7.2.2 Berry Global Inc.
    • 7.2.3 International Paper Company
    • 7.2.4 Sonoco Products Company
    • 7.2.5 Reynolds Consumer Products Inc.
    • 7.2.6 WestRock Company
    • 7.2.7 Mondi PLC
    • 7.2.8 Sealed Air Corporation
    • 7.2.9 Smurfit Kappa Group
    • 7.2.10 Coveris Holding SA

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS