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市場調査レポート
商品コード
1537703

リップケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Lip Care Products - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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リップケア製品:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年08月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

リップケア製品市場規模は2024年に45億2,000万米ドルと推定され、2029年には57億4,000万米ドルに達し、予測期間中(2024~2029年)にCAGR 4.90%で成長すると予測されます。

Lip Care Products-Market

主なハイライト

  • リップケア製品は世界中で毎日使用されています。女性だけでなく、男性もリップクリーム、リップスクラブなどのリップケア製品を使用するようになっています。消費者の間では、こうした製品に含まれる有毒化学物質に対する意識が高まっています。その結果、有害な成分を含まない、より安全な代替品が市場に出回るようになり、より安全で健康的な使用体験が保証されるようになっています。
  • パラベンや香料などの化学物質は有害で、健康に悪影響を及ぼす可能性があります。そのため、オーガニックでナチュラルなリップケア製品の需要が高まっています。リップケア製品の世界市場は、消費者の外見に対する意識の高まりによって成長を遂げています。
  • 特にミレニアル世代は、パーソナルケア製品の使用を積極的に拡大しており、その中でもリップケア製品は特に重視されているため、市場の需要を押し上げています。さらに、オンラインやオフラインのさまざまな流通チャネルを通じてこれらの製品を簡単に入手できることが、市場の需要拡大にさらに寄与しています。
  • さらに、アレルギー、脱水、日焼け、ビタミンやミネラルの欠乏など、さまざまな理由によって引き起こされる、ひび割れ、黒ずみ、しわ、割れなどのリップケア問題の増加が、リップケア製品の市場需要をさらに押し上げると予想されます。喫煙のような不健康な生活習慣は、唇の黒ずみやしわの悩みを増やし、市場の成長を促進しています。2022年のOral Health Foundationのデータによると、英国では690万人がタバコを吸っています。
  • リップケアに関する問題の深刻化が需要の増加につながり、市場関係者は消費者の嗜好に沿った新製品の投入を促しています。例えば、2022年4月、e.l.f. CosmeticsはアメリカのフードサービスブランドであるDunkin'と提携し、Dunkin'Coffee and Donutsにインスパイアされた限定メイクアップコレクションを発売しました。このメイクアップコレクションは、砂糖ベースでジャワの香りがするコーヒーリップスクラブで構成されていました。

リップケア製品市場動向

オーガニックリップケア製品の人気上昇

  • オーガニックスキンケア製品の人気の高まりは、オーガニックリップケア製品に対する消費者の嗜好の高さに影響しています。消費者は、化学合成品や有害な化学物質を含む製品よりも、天然成分、オーガニック成分、クリーンラベルのリップケア製品を好みます。現代人のライフスタイルの変化と喫煙の増加が、オーガニックリップケア製品の需要を押し上げています。
  • 消費者は、喫煙やその他の様々な理由により青白く黒ずんだ唇に栄養を与え、修復するためにこれらの製品を好みます。このため、市場の大手企業は、倫理的で持続可能な調達に言及するとともに、天然成分を配合した製品を開発するようになった。
  • これに伴い、消費者はますます環境に配慮するようになっています。さらに、天然製品とともに、職人による持続可能なパッケージへの嗜好が市場で高まっています。例えば、2022年7月、ラストフォレストはインドで新しい蜜蝋リップバームシリーズを発表しました。このリップクリームは100%オーガニックの蜜蝋から作られており、ミント、チョコレート、ストロベリーなど様々なフレーバーがあります。製品はガラス瓶入りで、職人技が光る厚紙のギフトパッケージに入っています。

アジア太平洋地域が急成長地域

  • リップケア製品市場は、外見に対する消費者の関心の高まりにより、アジア太平洋地域で急成長しています。パーソナルケアや美容製品に対する消費者の支出が増加しているため、リップクリーム、リップスクラブ、リップオイル、スリーピングリップマスクなど、さまざまなリップケアアイテムへの需要が高まっています。さらに、スキンケアとパーソナルケアの分野で進行中の技術革新は、スリーピングマスクやスクラブのような高度なカテゴリーの市場浸透を促進しています。
  • また、同市場の主要企業の多くは、他の企業と共同で様々な製品を発売しており、顧客に多種多様な製品を提供しています。これと並行して、需要の拡大により新規参入企業が市場に参入し、地域市場の競争を促進しています。こうした新規参入企業は、より幅広い消費者層にリーチするため、有名人の推薦やソーシャルメディア・プラットフォームを通じたプロモーションに注力しています。
  • 例えば、2021年12月、インド映画界の女優であるナヤンタラ(Nayanthara)は、ザ・リップバーム・カンパニー(The Lip Balm Company)という会社のもと、一連のリップクリームを発売しました。この製品の発売は、皮膚科医のレニタ・ラジャン医師とのコラボレーションによるものだった。同社は、美容製品に関心を示す男性が増加していることから、性別を問わないリップバームの開発に注力しました。

リップケア製品産業の概要

世界のリップケア製品市場は、地域だけでなく世界の企業も存在するため、競争が激しいです。これらの企業はすべて、市場でのリーチを拡大し、顧客の注目を集めるために、製品の革新、合併・買収、拡大、パートナーシップなどのさまざまな戦略に焦点を当てています。多くの企業は、異なる業界の企業と提携することによって、市場で自社製品を販売しています。

例えば、2022年8月、顧客直販の美容・パーソナルケアブランドであるピルグリムは、インドのプレミアムフローズンヨーグルト会社であるMyFroyoLandと提携しました。同社はこのキャンペーンの一環として、同社のスクワランリップケアシリーズを宣伝しました。

同市場の主要企業には、L'Oreal SA, LVMH, The Estee Lauder Companies Inc., Unilever PLC, and Beiersdorf AG.などが含まれます。これらの企業はかなりの市場シェアを占め、知名度と製品ポートフォリオの両方を拡大しています。これが市場全体の成長に寄与しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • リップバーム
      • リップマスク
      • リップソルト
    • リップスクラブ
    • その他のタイプ
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 薬局・薬店
    • 専門店
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • イタリア
      • フランス
      • スペイン
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • L'Oreal SA
    • Unilever PLC
    • Beiersdorf AG
    • Revlon Inc.
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • LVMH
    • The Himalaya Drug Company
    • Natura & Co.
    • L'Occitane International SA
    • Bayer AG

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 91845

The Lip Care Products Market size is estimated at USD 4.52 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.74 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.90% during the forecast period (2024-2029).

Lip Care Products - Market

Key Highlights

  • Lip care products are highly used across the globe every day. Not only women but men are also increasingly using lip care products such as lip balms, lip scrubs, etc. Consumers are increasingly conscious of the presence of toxic chemicals in such products. Consequently, they are shifting towards safer alternatives available in the market that are free from harmful ingredients, ensuring a safer and healthier usage experience.
  • Chemicals such as parabens, fragrances, etc., are harmful and can cause negative health effects. Therefore, this is promoting the demand for lip care products that are organic and natural. The global market for lip care products is experiencing growth driven by the growing awareness among consumers regarding their physical appearance.
  • Millennials, in particular, are actively expanding their use of personal care products, with a notable emphasis on lip care products, thereby boosting market demand. Additionally, the easy availability of these products through various online and offline distribution channels is further contributing to the escalating demand in the market.
  • Additionally, the rising lip care problems, such as chapping, darkening, wrinkles, and splitting, caused by various reasons like allergies, dehydration, sun damage, and vitamin and mineral deficiencies, are anticipated to propel the market demand for lip care products further. Unhealthy lifestyle habits like smoking are increasing darker and wrinkled lip concerns, thereby driving the growth of the market. According to the Oral Health Foundation data from 2022, 6.9 million people in the United Kingdom smoke cigarettes.
  • The escalating issues related to lip care have led to increased demand, prompting market players to introduce new products aligned with consumer preferences. For instance, in April 2022, e.l.f. Cosmetics partnered with Dunkin', an American foodservice brand, to launch a limited-edition makeup collection, which was inspired by Dunkin' Coffee and Donuts. This makeup collection consisted of coffee lip scrub, which was sugar-based and java-scented.

Lip Care Products Market Trends

Rising Popularity of Organic Lip Care Products

  • The rising popularity of organic skin care products is influencing the high consumer preference for organic lip care products. Consumers prefer lip care products with natural, organic, and clean-label ingredients compared to synthetic and hazardous chemical-containing products. The changing lifestyle and increased smoking among modern individuals are driving the demand for organic lip care products.
  • Consumers prefer these products to nourish and repair their pale and darker lips caused due to smoking and various other reasons. This has led the major players in the market to formulate products with natural ingredients, along with mentioning their ethical and sustainable sourcing.
  • Alongside this, consumers are becoming more and more environmentally friendly. Moreover, the preference for artisanal sustainable packaging, along with natural products, is growing in the market. For instance, in July 2022, Last Forest introduced its new beeswax lip balm range in India. The lip balms are prepared from 100% organic beeswax and are available in different flavors like mint, chocolate, and strawberry. The product is made available in glass jars and comes in artisanal cardboard gift packaging.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Region

  • The lip care products market is escalating in the Asia-Pacific region, owing to the increasing attention of consumers toward their physical appearance. The rising consumer expenditure on personal care and beauty products is fueling the demand for various lip care items such as lip balm, lip scrub, lip oil, and sleeping lip masks, among others. Furthermore, ongoing innovations in the skincare and personal care sector are facilitating the market penetration of advanced categories like sleeping masks and scrubs.
  • Many key players in the market are also launching various products, in collaboration with other companies, leading to offering a huge variety to the customers. Alongside this, the growing demand has led new players to enter the market, thereby driving competition in the regional market. These new entrants are focusing on celebrity endorsement and promotions across social media platforms to reach a wider consumer base.
  • For instance, in December 2021, Nayanthara, an actress in the Indian film industry, launched a range of lip balms under the company - The Lip Balm Company. This product launch was in collaboration with a dermatologist, Dr. Renita Rajan. The company focused on developing gender-neutral lip balms, owing to the rising number of men showing interest in beauty products.

Lip Care Products Industry Overview

The global lip care products market is highly competitive with the presence of different global as well as regional players in the market. All these players focus on different strategies, like product innovation, merger and acquisition, expansion, and partnership, to enhance their reach in the market and grab customers' attention. Many players are marketing their products in the market by partnering with companies from different industries.

For instance, in August 2022, Pilgrim, a direct-to-customer beauty and personal care brand, partnered with MyFroyoLand, a premium frozen yogurt company in India. The company promoted its Squalane lip care range as a part of this campaign.

Major players in the market include L'Oreal SA, LVMH, The Estee Lauder Companies Inc., Unilever PLC, and Beiersdorf AG, among others. These companies hold a substantial market share, expanding both their visibility and portfolio of offerings. This has contributed to the overall growth of the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Lip Balms
      • 5.1.1.1 Lip Masks
      • 5.1.1.2 Lip Salve
    • 5.1.2 Lip Scrubs
    • 5.1.3 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Pharmacies/Drug Stores
    • 5.2.3 Specialty Stores
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Italy
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middel East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Strategies Adopted By Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 L'Oreal SA
    • 6.3.2 Unilever PLC
    • 6.3.3 Beiersdorf AG
    • 6.3.4 Revlon Inc.
    • 6.3.5 The Estee Lauder Companies Inc.
    • 6.3.6 LVMH
    • 6.3.7 The Himalaya Drug Company
    • 6.3.8 Natura & Co.
    • 6.3.9 L'Occitane International SA
    • 6.3.10 Bayer AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS