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市場調査レポート
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1536941

宇宙船:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Spacecraft - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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宇宙船:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年08月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

宇宙船市場規模は2024年に68億9,000万米ドルと推計され、2029年には86億8,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.74%で成長する見込みです。

Spacecraft-Market

世界的に様々な国が宇宙探査や商業・軍事用途への投資を増やしており、予測期間中も宇宙船市場の成長を促進すると予想されます。中国、米国、インド、欧州主要国など、市場の様々な企業が先進的な宇宙プロジェクトの開拓に協力しており、今後数年間、新たな宇宙船の需要を生み出すと予想されます。

主なハイライト

  • 宇宙起業家への資金援助が急増しているのは、宇宙経済成長のための強固な基盤確立に政府が多額の資金を投じているためです。政府機関が気象パターンや農業の分析から国境付近の動きまで、あらゆることに衛星画像やデータを利用していることから、資金急増は主に地政学的な不確実性に起因しています。
  • 先端技術の開拓は、宇宙船部品の小型化と全体的な製造コストの削減につながり、これが将来の市場成長を支える可能性があります。より少ないスペースと質量で同じ機能を果たすコンポーネントが必要とされています。メーカーは、マイクロエレクトロメカニカルシステムやナノテクノロジーなどの微細化技術を模索する可能性があります。さらに、メーカーは、先進的な光起電力材料の使用、セル設計の最適化、太陽光への露出を最大化するための追尾機構の実装によって、ソーラーパネルの効率を向上させることができます。

宇宙船市場の動向

予測期間中、無人宇宙船が市場シェアを独占

無人宇宙船分野は、予測期間中も優位を維持すると予測されます。この成長の背景には、宇宙分野への支出の増加と、世界中の宇宙機関による衛星打ち上げプログラムの増加があります。このセグメントには、人工衛星、貨物輸送宇宙船、惑星探査ミッションのための陸上ローバー配備用宇宙船の打ち上げによる収益が含まれます。

  • ここ数年、衛星打上げは様々な用途をサポートするために増加しています。衛星打上げは、軍事、商業(通信など)、宇宙探査など、複数の用途をサポートするため、今後数年で成長すると予想されます。例えば
    • 2019年に設立された米国宇宙開発庁は、2026年度までに1,000基近い衛星を軌道上に打ち上げる計画を発表しました。
    • 2022年12月、ルクセンブルクを拠点とするスペース・カーゴ・アンリミテッド社は、タレスアレニアスペース社と、軌道上で生産に使用する再利用可能な無人宇宙船の開発契約を締結しました。この契約に基づき、REV1宇宙船は2025年に初飛行を行う。コンパクトカーほどの大きさのこの宇宙船は、最大1,000kgのペイロードを搭載できます。
  • このように、宇宙分野への支出の増加とロボット宇宙船の市場開発は、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

予測期間中は北米が市場を独占

予測期間中、北米が宇宙船市場を独占すると予想されます。これは主に、宇宙分野への支出の増加、商業および防衛用途の衛星打ち上げ数の増加、NASAとSpaceXによる宇宙探査活動の拡大によるものです。

  • 2022年、米国政府は宇宙プログラムに約620億米ドルを支出し、世界で最も宇宙支出が多い国となった。
  • 2022年には合計186回の軌道打ち上げが行われ、米国は87回の打ち上げでトップに立った。打ち上げ総数のうち61回をスペースX社が行った。同社はファルコン9ロケットを60回、ファルコンヘビーロケットを1回打ち上げました。
  • 加えて、カナダは宇宙能力の強化に重点を置き、さまざまなミッションに対応する先進的な有人・無人宇宙船の設計・開発に力を入れています。
  • カナダ宇宙庁(CSA)は2022-23年度計画を発表し、来る2022-23会計年度に3億8,830万米ドルを支出する予定です。例えば、2023年4月、カナダはアルテミスのロボット月面探査機の開発を提案しました。カナダ政府は、人間の月探査をサポートする「月面実用車」を作るために、13年間で12億米ドルを費やす意向を発表しました。このような新興国市場の開発は、今後数年間、北米の宇宙船市場の成長を促進すると予測されています。

宇宙船産業の概要

宇宙船市場は断片化されており、多くの企業が存在します。著名な企業は、ボーイング社、エアバスSE、ロッキード・マーチン社、スペース・エクスプロレーション・テクノロジーズ社、シエラネバダ社です。

市場企業間の戦略的コラボレーションやパートナーシップは、将来的に企業間の技術移転を促進すると予測されています。例えば、NASAの商業クルー・プログラムは、スペースX社、ボーイング社、NASAを含む市場の主要企業が国際宇宙ステーションに宇宙飛行士を飛行させるために協力しています。さらに、宇宙分野の成長機会が高いことから、多くの新興企業や新規参入企業が、商業分野での衛星製造プログラムや有人・無人システム開発プログラムを通じて、この業界に進出しています。このため、既存企業にとっては市場競争が激化しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 有人宇宙船
    • 無人宇宙船
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
      • ブラジル
      • その他ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • トルコ
      • エジプト
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • The Boeing Company
    • Airbus SE
    • Lockheed Martin Corporation
    • Space Exploration Technologies Corp.
    • Sierra Nevada Corporation
    • QinetiQ Group
    • Northrop Grumman Corporation
    • Berlin Space Technologies GmbH
    • OHB SE
    • Blue Origin LLC
    • Maxar Technologies Inc.
    • Mitsubishi Electric Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64427

The Spacecraft Market size is estimated at USD 6.89 billion in 2024, and is expected to reach USD 8.68 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.74% during the forecast period (2024-2029).

Spacecraft - Market

Various countries globally are increasing their investments in space exploration and commercial and military applications, which is expected to continue driving the growth of the spacecraft market during the forecast period. Various players in the market in countries like China, the United States, India, and major European countries are collaborating on developing advanced space projects, which are expected to generate demand for new space vehicles over the coming years.

Key Highlights

  • The rapid increase in funding for space entrepreneurs is due to governments spending heavily on establishing a strong footing for the growth of the space economy. The surge in funding is mainly due to geopolitical uncertainties, given that government agencies are using satellite imagery and data for everything from analyzing weather patterns or agriculture to movements at global borders.
  • The development of advanced technologies has led to the miniaturization of spacecraft components and a reduction in overall manufacturing costs, which may support future market growth. Components that can perform the same functions while taking up less space and mass are needed. Manufacturers may explore microaturization techniques such as microelectromechanical systems and nanotechnology. In addition, manufacturers can improve the efficiency of solar panels by using advanced photovoltaic materials, optimizing cell design, and implementing tracking mechanisms to maximize exposure to sunlight.

Spacecraft Market Trends

Unmanned Spacecraft to Dominate Market Share During the Forecast Period

The unmanned spacecraft segment is projected to continue its dominance during the forecast period. The growth is attributed to the increasing expenditure on the space sector and increasing satellite launch programs from space agencies across the globe. The segment includes revenues from the launch of satellites, cargo transportation spacecraft, and spacecraft to deploy land rovers for planetary exploration missions.

  • Over the past few years, satellite launches have increased to support various applications. Satellite launches are expected to grow in the coming years to support multiple applications, including military, commercial (like telecommunication), space exploration, etc. For instance,
    • The US Space Development Agency, established in 2019, announced its plan to launch nearly 1,000 satellites in orbit by FY 2026.
    • In December 2022, Space Cargo Unlimited, a Luxembourg-based company, signed a contract with ThalesAleniaSpace to develop a reusable unmanned spacecraft that will be used for production in orbit. Under the agreement, the REV1 spacecraft will make its maiden flight in 2025. The spacecraft, the size of a compact car, can carry up to 1,000 kg of payload.
  • Thus, the growing expenditure on the space sector and the development of robotic spacecraft are expected to drive the growth of the market during the forecast period.

North America to Dominate the Market During the Forecast Period

North America is expected to dominate the spacecraft market during the forecast period. This is majorly due to rising expenditure on the space sector, increasing number of satellite launches for commercial and defense applications, and growing space exploration activities from NASA and SpaceX.

  • In 2022, the US Government spent approximately USD 62 billion on its space programs, making it the country with the highest space expenditure in the world.
  • In 2022, there were a total of 186 orbital launches taking place, and the United States topped the list with 87 launches. Out of the total launches, 61 were performed by SpaceX. The company carried out 60 launches of the Falcon 9 rocket and one launch of the Falcon Heavy rocket.
  • In addition, Canada is increasing its focus on enhancing space capabilities and designing and developing advanced manned and unmanned spacecraft for various missions.
  • The Canadian Space Agency (CSA) released its 2022-23 Departmental Plan, which plans to spend USD 388.3 million for its upcoming 2022-23 fiscal year. For instance, in April 2023, Canada proposed to develop a robotic lunar rover for Artemis. The Canadian government announced its intent to spend USD 1.2 billion million for thirteen years to create a 'lunar utility vehicle' that supports human exploration of the moon. Developments such as these are projected to drive the growth of the spacecraft market in North America in the coming years.

Spacecraft Industry Overview

The spacecraft market is fragmented, with many players. The prominent players are Boeing Company, Airbus SE, Lockheed Martin Corporation, Space Exploration Technologies Corp., and Sierra Nevada Corporation.

Strategic collaborations and partnerships between market players are projected to drive the technology transfer between companies in the future. For instance, NASA's commercial crew program is a collaboration between key players in the market, including SpaceX, Boeing, and NASA, to fly astronauts to the International Space Station. Furthermore, due to the high growth opportunities in the space sector, many new startups and companies have been venturing into the industry through satellite manufacturing programs in the commercial sector and manned and unmanned systems development programs. This is increasing the competition in the market for existing players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Manned Spacecraft
    • 5.1.2 Unmanned Spacecraft
  • 5.2 By Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Russia
      • 5.2.2.5 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 India
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 South Korea
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Latin America
      • 5.2.4.1 Brazil
      • 5.2.4.2 Rest of Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa
      • 5.2.5.1 Saudi Arabia
      • 5.2.5.2 Turkey
      • 5.2.5.3 Egypt
      • 5.2.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 The Boeing Company
    • 6.2.2 Airbus SE
    • 6.2.3 Lockheed Martin Corporation
    • 6.2.4 Space Exploration Technologies Corp.
    • 6.2.5 Sierra Nevada Corporation
    • 6.2.6 QinetiQ Group
    • 6.2.7 Northrop Grumman Corporation
    • 6.2.8 Berlin Space Technologies GmbH
    • 6.2.9 OHB SE
    • 6.2.10 Blue Origin LLC
    • 6.2.11 Maxar Technologies Inc.
    • 6.2.12 Mitsubishi Electric Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS