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市場調査レポート
商品コード
1524202

ホームフレグランス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Home Fragrances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ホームフレグランス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ホームフレグランス市場規模は2024年に135億7,000万米ドルと推定され、2029年には170億4,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024~2029年)のCAGRは4.66%で成長する見込みです。

Home Fragrances-Market

主要ハイライト

  • 消費者の支出能力の増加と、健康的で衛生的な生活スタイルに対する個人の関心の高まりが、市場成長を後押しする主要要因です。ソーシャルメディア・プラットフォームやオンライン小売チャネルの浸透が進んでいることも、eコマース・チャネルを通じたホームフレグランス製品の販売を後押しする重要な要因です。
  • 視覚的に魅力的で快適な生活空間づくりに注目が集まっているため、消費者はアロマキャンドルやディフューザーのような高級ホームデコレーション製品に出費するようになっています。近年、ストレスの多いライフスタイルや、精神的な健康増進への注目が高まっていることから、空気の質を改善し、快適な環境を作ることで気分を高揚させるアロマセラピー用ホームフレグランス・ディフューザーの需要が高まっています。
  • さらに、メーカーは個々の顧客の好みに応えるため、さまざまなデザイン、色、香り、材料の製品を提供しています。また、製品をパーソナライズしたり、オイルのような天然成分を使った美的感覚に優れた製品を導入したりすることにも力を入れています。最近の消費者は、自然で清潔な成分を使用した家庭用品やトイレタリー製品により多くのお金を使いたがるようになっています。そのため、予測期間中、同市場ではホームフレグランスの需要が高まると予想されます。市場参入企業はまた、より大きな市場シェアを獲得するために革新的な戦略を採用しています。
  • 例えば、インドに本社を置く消費財メーカーGodrej Consumer Productsは、2022年5月に「If Bathrooms Could Talk(浴室が話せたら)」という新しいTVCMキャンペーンを「Godrej Aer Power Pocket」という浴室用フレグランスのために開始しました。クリエイティブランド・アジアがコンセプトを考案したこのTVCMは、最先端のグラフィックとアニメーション技術を駆使して制作され、消費者の注目を集める魅力的なビジュアルに仕上がっています。

ホームフレグランス市場動向

消費者のインテリア志向の高まり

  • 消費者は、キャンドルやディフューザーなどのホームフレグランス製品にますますお金をかけるようになっています。これらの製品には様々なデザイン、色、香り、材料があり、世界中の顧客の多様なニーズを満たしています。近年、これらの製品に使用される成分の健康への影響に対する意識の高まりから、消費者はオーガニックや天然成分を使用した付加価値の高い家庭用装飾品により積極的に支出するようになっています。2022年、Vlamが発表した調査によると、ベルギーにおけるオーガニック製品への世帯支出総額は8億9,200万ユーロから2021年には9億9,200万ユーロに増加しました。
  • 特に若年層の間で、精神的な健康や幸福のためにアロマセラピーや家庭での自然療法を利用する傾向が高まっており、アロマキャンドルやディフューザーのようなカスタマイズ型家庭用装飾品は世界中で絶大な人気を博しています。これらの製品は、気分を改善し、ストレスや不安を軽減し、リラックスを促し、睡眠を改善すると信じられています。2022年のフィンランド統計局の調査によると、フィンランド人の16%が過去3ヶ月の間に化粧品や福祉製品をオンラインで購入しています。健康・美容製品をオンラインで購入する人の最大のシェアは25歳から44歳でした。
  • 製品メーカーや小売業者は、技術、消費者動向の把握、サステイナブル生産を通じて差別化を図るため、イノベーションに頼ることが多いです。また、消費者の感情的ニーズと機能的ニーズの両方を満たす製品を提供するために、研究開発に多額の投資を行っています。以上のような要因が、今後数年間の市場成長にプラスの影響を与えると考えられます。

北米が市場を独占

  • 北米は、ホームフレグランス市場において世界最大のシェアを占めています。さらに、米国はホームフレグランス製品の最大市場の一つです。これは、一人当たりの所得水準が高く、消費者の大切な感情的ニーズを満たし、重要な機能的問題を解決するのに役立つ付加価値の高い家庭用装飾品に傾倒していることに起因しています。
  • アロマキャンドル、ディフューザー、ルームスプレーなどのホームフレグランス製品は、全体的な雰囲気を高め、家庭の装飾に個性を加えるための身近で効果的な方法であることが多いです。これらの製品はアロマセラピーにも使用されており、不安レベルの低下や、感情的ストレス、痛み、筋肉の緊張、疲労の緩和といった効能が謳われているため、特に若年層に絶大な支持を得ています。
  • これとともに、家庭での自然療法によるメンタルヘルスとウェルネスへの注目が高まっていることも、同地域の市場成長を後押ししています。これとは別に、多忙なライフスタイルのためにスパ・セラピーの嗜好が年々大幅に高まっていることも、革新的な家庭用フレグランスの需要を後押ししています。国際スパ協会によると、2021年には米国全土に2万1,510カ所のスパがあり、1億7,300万人が訪れています。
  • 米国のスパ産業の平均収益は、2021年には約201億米ドルになると推定されています。さらに、市場参入企業は顧客ベースと市場シェアを拡大するために独自の戦略を採用しています。例えば、2021年にChristian Diorは、洗練されたフレグランス、キャンドル、石鹸のポートフォリオであるLa Collection Privee Christian Diorをカナダのeブティックで発表しました。

ホームフレグランス業界概要

ホームフレグランス市場は競争が激しく、国内外の参入企業が多数存在します。市場をリードする参入企業には、Reckitt Benckiser Group PLC、The Procter &Gamble Company、doTERRAInternational LLC、Newell Brands Inc.、Henkel AG &Co.などがいます。これらの参入企業は、世界の家庭用香料市場で事業を展開し、競合を獲得するための重要な戦略である地理的拡大、新製品の発売、合併・買収に重点を置いています。例えば、2022年9月、ブルックリネンはキャンドル、ディフューザー、ルームスプレーを含む新しいフレグランスコレクションを発売しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブ概要

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 多次元製品の採用
    • 消費者のインテリア志向の高まり
  • 市場抑制要因
    • 環境問題の高まりと原材料価格の変動
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • スプレー
    • ディフューザー
    • アロマキャンドル
    • その他
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • オンライン小売
    • その他
  • カテゴリー
    • マス
    • 高価格
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • SC Johnson & Sons Inc.
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • The Procter & Gamble Company
    • Newell Brands Inc.
    • Godrej Group
    • Henkel AG & Co. Kgaa
    • Doterra International LLC
    • Now Health Group Inc.
    • Puzhen Life Co. Ltd
    • Bath & Body Works Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68815

The Home Fragrances Market size is estimated at USD 13.57 billion in 2024, and is expected to reach USD 17.04 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.66% during the forecast period (2024-2029).

Home Fragrances - Market

Key Highlights

  • The increasing spending capacity of consumers and the rising concerns among individuals about healthy and hygienic living styles are the key factors bolstering market growth. The growing penetration of social media platforms and online retail channels is another significant factor boosting the sales of home fragrance products through e-commerce channels.
  • Due to the increasing focus on creating a visually appealing and comfortable living space, consumers are spending on luxury home decor products like scented candles and diffusers. In recent years, owing to stressful lifestyles and the growing focus on improving mental health, there has been a rise in the demand for home fragrance diffusers for aromatherapy to uplift the mood by improving air quality and creating a pleasant environment.
  • Moreover, manufacturers offer these products in various designs, colors, scents, and materials to cater to the preferences of individual customers. They also focus on personalizing products and introducing aesthetically pleasing products made with natural ingredients such as oils. Consumers nowadays are willing to spend more on household and toiletry products with natural and clean ingredients. Therefore, the market is anticipated to witness an increased demand for home fragrances during the forecast period. Market players are also adopting innovative strategies to capture a larger market share.
  • For instance, in May 2022, Godrej Consumer Products, an Indian-based consumer goods company, launched a new TVC campaign called "If Bathrooms Could Talk" for its bathroom fragrances called Godrej Aer Power Pocket. The TVC, which Creativeland Asia conceptualized, was produced using cutting-edge graphics and animation techniques, making it visually attractive to grab consumers' attention.

Home Fragrances Market Trends

Growing Consumers' Inclination Toward Home Decor

  • Consumers increasingly spend on home fragrance products like candles and diffusers as they help satisfy valued emotional needs and solve important functional problems, such as masking bad smells. These products come in various designs, colors, scents, and materials, fulfilling the diversified needs of customers worldwide. In recent years, consumers have been willing to spend more on value-added home decor items made with organic and natural ingredients due to increasing awareness about the health impacts of the ingredients used in these products. In 2022, according to a survey published by Vlam, the total household spending on organic products in Belgium increased from EUR 892 million to 992 in 2021.
  • With the increasing trend of aromatherapy and at-home natural remedies for mental health and well-being, especially among young adults, customized home decor products like scented candles and diffusers are gaining immense popularity worldwide. These products are believed to improve mood, reduce stress and anxiety, promote relaxation, and improve sleep. As per the survey by Statistics Finland in 2022, 16 percent of Finns bought cosmetics and well-being products online during the past three months. The largest share of online health and beauty product shoppers were 25 to 44 years old.
  • Product manufacturers and retailers often rely on innovation to provide differentiation through technology, understanding consumer trends, and sustainable production. They also invest significantly in R&D to deliver products that consumers value for meeting both emotional and functional needs. The factors mentioned above will likely positively influence market growth in the upcoming years.

North America Dominates the Market

  • North America holds the largest market share in the home fragrances market globally. Furthermore, the United States is one of the largest markets for home fragrance products. This can be attributed to individuals' high per capita income levels and inclination towards value-added home decors that help satisfy valued emotional needs and solve significant functional problems of consumers.
  • Home fragrance products such as scented candles, diffusers, and room sprays are often an accessible and effective way to enhance the overall ambiance and add a personalized touch to home decor. These products are also used in aromatherapy, which has gained immense acceptance, especially among young adults, due to its claimed benefits like reduced anxiety levels and relief of emotional stress, pain, muscular tension, and fatigue.
  • Along with this, the increasing focus on mental health and wellness with at-home natural remedies fuels the market growth in the region. Apart from this, a significant rise in the preference for spa therapies over the years due to hectic lifestyles drives the demand for innovative home fragrances. As per the International Spa Association, in 2021, there were 21,510 spa locations across the United States, with 173 million visitors.
  • The average revenue of the spa industry in the United States is estimated to be around USD 20.1 billion in 2021. Furthermore, market players adopt unique strategies to expand their customer base and market share. For instance, in 2021, Christian Dior unveiled its Canadian e-boutique with La Collection Privee Christian Dior, a portfolio of refined fragrances, candles, and soaps.

Home Fragrances Industry Overview

The home fragrances market is competitive, with the presence of many local and international players. Some leading market players are Reckitt Benckiser Group PLC, The Procter & Gamble Company, doTERRAInternational LLC, Newell Brands Inc., and Henkel AG & Co. These players focus on geographical expansions, new product launches and mergers and acquisitions, which are key strategies for operating in the global home fragrances market and gaining a competitive edge. For instance, in September 2022, Brooklinen launched a new fragrance collection that includes candles, diffusers, and room sprays.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Adoption of Multi-dimensional Products
    • 4.1.2 Growing Consumers' Inclination toward Home Decor
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Rising Environmental Concerns and Raw Material Price Volatility
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Sprays
    • 5.1.2 Diffusers
    • 5.1.3 Scented Candles
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores/Grocery Stores
    • 5.2.3 Online Retail
    • 5.2.4 Other Didtribution channels
  • 5.3 Category
    • 5.3.1 Mass
    • 5.3.2 Premium
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Italy
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 SC Johnson & Sons Inc.
    • 6.3.2 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.3.3 The Procter & Gamble Company
    • 6.3.4 Newell Brands Inc.
    • 6.3.5 Godrej Group
    • 6.3.6 Henkel AG & Co. Kgaa
    • 6.3.7 Doterra International LLC
    • 6.3.8 Now Health Group Inc.
    • 6.3.9 Puzhen Life Co. Ltd
    • 6.3.10 Bath & Body Works Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS