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市場調査レポート
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1524179

不正検知・防止:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024年~2029年)

Fraud Detection And Prevention - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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不正検知・防止:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

不正検知・防止市場規模は2024年に478億9,000万米ドルと推定され、2029年には1,266億9,000万米ドルに達し、市場推定・予測期間(2024~2029年)のCAGRは21.48%で成長すると予測されます。

Fraud Detection And Prevention-Market

不正検知は通常、企業の損失防止戦略の中心的な要素であり、場合によっては、組織の広範なAML(アンチ・マネー・ロンダリング)コンプライアンスへの取り組みの一部でもあります。不正検知と関連機能がより広範なAMLの文脈に組み込まれる場合、この2つの組み合わせは「不正とマネーロンダリング防止」または「FRAML」と呼ばれることがあります。

*不正検知は、不正行為が発生する前または発生した時点でそれを発見することで、企業が顧客の取引や口座を保護するのに役立ちます。FBIによると、米国では2022年に高齢者による詐欺被害が1人当たり平均3万5,101米ドルを超え、全体で30億米ドルを超える損失が発生しています。2021年の世界の詐欺被害額は550億米ドルを超え、技術によって違法な資金が国境を越えるようになっています。

*さらに、合成ID詐欺は2023年に米国の金融機関に推定200億米ドルの損失をもたらしました。世界がデジタル化するにつれ、詐欺師はその手口を絶えず進化させており、企業は詐欺から資産と顧客を守るために詐欺防止策を改善する必要があります。

*詐欺の類型が多様化・高度化する中で、規制や取締りが強化されれば、コンプライアンス要件は軒並み影響を受けることになります。今日、企業が直接的に要求されることはないかもしれないが、不正行為はマネーロンダリングの前提条件であり、より広範な犯罪ネットワークにつながる可能性があります。不正行為を全体的なリスク管理戦略に組み込むことで、消費者保護、コンプライアンス、損失管理、金融犯罪防止を改善することができます。

*顧客の期待に基づき、各業界における不正行為の効率性を高める。様々な業界における不正行為には、カード決済不正、医療償還不正、データ異常、疑わしい活動、マネーロンダリング、様々な取引リスクが含まれます。

*さまざまなシステムや不正防止ツールでは、すべての防御ラインをカバーし、リスク・エクスポージャーの全体像を把握することは困難です。さらに、顧客体験の低下を招きかねないです。消費者がさまざまなチャネルのさまざまなタイプの不正検知に複数のベンダーを利用している場合、一貫性のある統合的なアプローチと適切なリスクバランスを導入することは困難です。これが市場の成長を抑制すると予想されます。

*しかし、不正行為のインフラと予防的管理の枠組みを改善するための投資は行われています。企業は、機械学習や自動アラート生成と行動分析を統合し、悪質な行為者がネットワークにアクセスするのをより適切に防止しようとしています。特に、機械学習と行動分析によって不正のパターンを特定することで、最新の不正動向に適応した機動的な防止策を開発することが可能になります。不正行為の訓練と認知度を高めることは、企業の防止戦略を強化し、不正行為との闘いを支援します。このように、不正検知ソリューションへの今後の投資拡大により、市場は予測期間中に成長すると予想されます。

不正検知・防止市場の動向

BFSIセクターが最大のエンドユーザー産業へ

  • BFSI業界における不正行為は、数十年の間に進化してきました。以前は小切手詐欺や電信詐欺に限られていたが、サイバースフィアの成長とそれに伴うサイバー犯罪領域の拡大により、より仮想化された形態をとるようになりました。
  • 技術的な普及が進むとともに、インターネット・バンキングやモバイル・バンキングといったデジタルチャネルが銀行サービスを利用する顧客の選択肢として目立つようになり、銀行にとって詐欺防止ソリューションの活用は極めて重要なニーズとなっています。
  • 不正行為の防止と検知は、金融機関にとって最大の関心事であり、IT支出の大きな原動力となる可能性が高いです。さらに、オンライン取引、保険金請求、カード関連の不正行為により、保険、銀行、金融サービスセグメントでこうしたソリューションの利用が増加しています。
  • 詐欺の潜在的リスクは、オンライン決済やデジタル決済における最大のもの1つであり、オンライン決済を提供する企業が増えるにつれて、デジタルな顧客関係が利用可能になり、そのリスクは拡大すると予想されます。

アジア太平洋が大きな市場シェアを占める見込み

  • 北米のデジタル取引やオンラインバンキングは著しく増加しており、不正の可能性が高まっています。不正検知・防止ソリューションは、機密データや取引のオンライン侵害を防止するのに役立ちます。詐欺事件の増加は、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。
  • サイバー犯罪者は、被害者の個人データを得るために企業や医療機関を標的にすることが増えています。個人データは工学的攻撃に使われることが多く、従来のサイバー攻撃よりも被害者をだます可能性が高いです。2023年、米国におけるデータ漏洩件数は3,205件に上った。一方、同年、3億5,300万人以上の個人が、データ漏洩、漏えい、暴露を含むデータ侵害の影響を受けました。
  • この地域では、不正検知・防止ソリューションベンダーの足場が強く、市場の成長に貢献しています。IBM Corporation、SAS Institute Inc.、DXC Technology、RSA Security LLC、Oracle Corporationなどです。
  • さまざまな地域企業が、高度なサイバー脅威要件に対応するための製品イノベーションに継続的に取り組んでいます。例えば、2023年11月、金融機関向けのコンプライアンス、信用リスク、融資ソリューションのプロバイダーであるAbrigoは、モバイル預金と詐欺防止を手がけるMitekと戦略的パートナーシップを締結しました。この提携により、地域金融機関は小切手詐欺などの金融犯罪に対抗するためのツールを手に入れることができます。

不正検知・防止業界概要

不正検知・防止市場は細分化されており、競争が激しいです。市場の主要企業は、SAP SE、IBM Corporation、SAS Institute Inc.、ACI Worldwide Inc.などです。しかし、製品ラインの大幅な革新により、市場への大規模な投資を誘致しているのは一部の新規参入企業のみです。

*ACI Worldwide(ACI)は2024年3月、顧客のPCI DSS(Payment Card Industry Data Security)基準への準拠をサポートするため、コンフォートAG(comforte AG)との戦略的提携を発表しました。ACIとコンフォートは、新しいPCI DSS基準(v4.0)を満たすために協力しています。パートナーシップの一環として、コンフォートは、ACIソリューションとの相互運用性を確保するためにACIが徹底的にテストしたデータ中心のソリューションをACIに記載しています。

*2023年10月、FiservはブラジルでソフトウェアエクスプレスのSiTef(R)の主要販売代理店であるSkytefをFiservから買収したと発表しました。Skytefにより、ブラジルにおけるFiservの販売ネットワークは、600以上の独立系ソフトウェアベンダー(ISV)と2万7,000以上の加盟店を含む1,000以上のパートナーに拡大しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブ概要

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 非現金決済・取引量の増加
    • BFSIセグメントにおける不正の増加
  • 市場抑制要因
    • あらゆる業界との統合能力の欠如

第6章 市場セグメンテーション

  • ソリューション別
    • 不正分析
    • 認証
    • レポーティング
    • 可視化
    • ガバナンスリスクコンプライアンス(GRC)ソリューション
  • エンドユーザー規模別
    • 小規模
    • 中規模
    • 大規模
  • 不正タイプ別
    • 内部
    • 外部
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • 小売
    • IT・通信
    • 医療
    • エネルギー・電力
    • 製造業
    • その他
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SAP SE
    • IBM Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • ACI Worldwide Inc.
    • Fiserv Inc.
    • Experian PLC
    • DXC Technology Company
    • BAE Systems PLC
    • RSA Security LLC(Dell Technologies Inc.)
    • Oracle Corporation
    • NICE Ltd
    • Equifax Inc.
    • LexisNexis Group
    • Fair Isaac Corporation
    • Cybersource Corporation
    • Global Payments Inc.
    • Feedzai Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 56904

The Fraud Detection And Prevention Market size is estimated at USD 47.89 billion in 2024, and is expected to reach USD 126.69 billion by 2029, growing at a CAGR of 21.48% during the forecast period (2024-2029).

Fraud Detection And Prevention - Market

Fraud detection is typically a central component of a firm's loss prevention strategy, and in some cases, it is part of an organization's broader AML (anti-money laundering) compliance efforts. When fraud detection and related functions are incorporated into a broader AML context, the combination of the two is sometimes called "Fraud and Anti-Money Laundering" or "FRAML."

* Fraud detection helps companies protect their customers' transactions and accounts by spotting fraudulent activity before or as it occurs. According to the FBI, elder fraud victims lost an average of over USD 35,101 per victim in the United States in 2022, resulting in an overall loss of over USD 3 billion. Global fraud losses in 2021 exceeded USD 55 billion with technology enabling illegal funds to cross borders.

* Moreover, synthetic identity fraud cost US financial institutions an estimated USD 20 billion in losses in 2023. As the world becomes more digital, fraudsters are continuously evolving their tactics, and businesses need to improve their fraud prevention measures to protect assets and clients from fraud.

* As the world comes to terms with fraud's increasing diversity and sophistication of typologies, more regulation and enforcement will impact compliance requirements across the board. While a firm may not be directly subject to direct requirements today, fraud is a prerequisite for money laundering and can be linked to a broader criminal network. Firms incorporating fraud into their overall risk management strategy can improve consumer protection, compliance, loss management, and financial crime prevention.

* The efficiency of fraud mechanisms backs each vertical based on customer expectations. Fraud across various industries may include card payment fraud, healthcare reimbursement fraud, data anomalies, suspicious activities, money laundering, and various transaction risks.

* Various systems or fraud prevention tools make it difficult to cover all lines of defense and maintain a holistic view of risk exposure. Furthermore, they can result in a poor customer experience. If a consumer is using multiple vendors for different types of fraud detection across various channels, it is challenging to implement a consistent, integrated approach and the right risk balance. This is expected to restrain the market's growth.

* However, investments are being made to improve the fraud infrastructure and the preventative control framework. Firms are integrating machine learning and automated alert generation with behavioral analytics to better prevent bad actors from accessing their networks. In particular, machine learning and behavioral analytics will help identify fraudulent patterns that enable agile preventative controls to be developed and adapted to the latest fraud trends. Increasing fraud training and awareness will strengthen a company's prevention strategy and help fight fraud. Thus, with the growth in future investment in fraud detection solutions, the market is expected to grow in the forecasted period.

Fraud Detection And Prevention Market Trends

BFSI Sector to be the Largest End-user Industry

  • Fraudulent activities in the BFSI industry have evolved over the decades. While it was previously limited to cheque frauds and wire frauds, with the growth of the cybersphere and the accompanying expansion of the cybercriminal realm, it has taken on more virtualized forms.
  • The increasing technological penetration, coupled with digital channels such as Internet banking and mobile banking, are becoming prominent choices of customers for banking services, making it a crucial need for banks to leverage fraud prevention solutions.
  • Fraud prevention and detection represent one of the biggest areas of concern for financial institutions and are likely to become prominent drivers of IT spending. Moreover, online transactions, insurance claims, and card-related frauds have been increasing the usage of these solutions in the insurance, banking, and financial services sectors.
  • The potential risk of fraud has been one of the biggest in online and digital payments, and it is anticipated to grow with the availability of digital customer relationships as more companies offer online payments.

Asia-Pacific is Expected to Hold Significant Market Share

  • Digital transactions in North America and online banking are increasing remarkably, thus increasing the chances of fraud. Fraud detection and prevention solutions can help prevent any online breach of sensitive data and transactions. Rising fraud cases are expected to propel the market's growth over the predicted period.
  • Cybercriminals are increasingly targeting businesses and medical institutions to gain the personal data of the victims. Personal data is often used for engineering attacks, which is more likely to trick the victim than traditional cyberattacks. In 2023, the number of data compromises in the United States stood at 3,205 cases. Meanwhile, over 353 million individuals were affected in the same year by data compromises, including data breaches, leakage, and exposure.
  • The region has a strong foothold of fraud detection and prevention solution vendors contributing to the market's growth. Some include IBM Corporation, SAS Institute Inc., DXC Technology, RSA Security LLC, and Oracle Corporation.
  • Various regional companies are continuously involved in product innovations to meet advanced cyber threat requirements. For instance, in November 2023, Abrigo, a provider of compliance, credit risk, and lending solutions for financial institutions, entered a strategic partnership with Mitek, a mobile deposit and fraud prevention player. This partnership provides community financial institutions the tools to combat financial crimes like check fraud.

Fraud Detection and Prevention Industry Overview

The fraud detection and prevention market is fragmented and very competitive. The major players in the market are SAP SE, IBM Corporation, SAS Institute Inc., ACI Worldwide Inc., and many more. However, owing to significant innovations in product lines, only some new entrants are attracting major investments into the market.

* In March 2024, ACI Worldwide (ACI) announced a strategic partnership with comforte AG (comforte AG) to support customers' compliance with PCI DSS (Payment Card Industry Data Security) standards. ACI and Comforte will work together to meet the new PCI DSS standards (v4.0). As part of the partnership, Comforte will provide ACI with data-centric solutions that ACI has thoroughly tested to ensure they are interoperable with ACI solutions.

* In October 2023, Fiserv announced that it had acquired Skytef, a leading distributor of Software Express' SiTef(R) in Brazil, from Fiserv. Skytef brings Fiserv's distribution network in Brazil to over 1,000 partners, including more than 600 Independent Software Vendors (ISVs) and 27,000 merchants.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Volume of Non-cash Payment/transaction
    • 5.1.2 Increasing Frauds in BFSI Sector
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Integration Capability with All Verticals

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Solution
    • 6.1.1 Fraud Analytics
    • 6.1.2 Authentication
    • 6.1.3 Reporting
    • 6.1.4 Visualization
    • 6.1.5 Governance, Risk, and Compliance (GRC) Solutions
  • 6.2 By Scale of End User
    • 6.2.1 Small-scale
    • 6.2.2 Medium-scale
    • 6.2.3 Large-scale
  • 6.3 By Type of Fraud
    • 6.3.1 Internal
    • 6.3.2 External
  • 6.4 By End-user Industry
    • 6.4.1 BFSI
    • 6.4.2 Retail
    • 6.4.3 IT and Telecom
    • 6.4.4 Healthcare
    • 6.4.5 Energy and Power
    • 6.4.6 Manufacturing
    • 6.4.7 Other End-user Industries
  • 6.5 By Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia
    • 6.5.4 Australia and New Zealand
    • 6.5.5 Latin America
    • 6.5.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 SAP SE
    • 7.1.2 IBM Corporation
    • 7.1.3 SAS Institute Inc.
    • 7.1.4 ACI Worldwide Inc.
    • 7.1.5 Fiserv Inc.
    • 7.1.6 Experian PLC
    • 7.1.7 DXC Technology Company
    • 7.1.8 BAE Systems PLC
    • 7.1.9 RSA Security LLC (Dell Technologies Inc.)
    • 7.1.10 Oracle Corporation
    • 7.1.11 NICE Ltd
    • 7.1.12 Equifax Inc.
    • 7.1.13 LexisNexis Group
    • 7.1.14 Fair Isaac Corporation
    • 7.1.15 Cybersource Corporation
    • 7.1.16 Global Payments Inc.
    • 7.1.17 Feedzai Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS