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市場調査レポート
商品コード
1524177

キッチン家電:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Kitchen Appliances - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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キッチン家電:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

キッチン家電市場規模は2024年に2,454億5,000万米ドルと推定され、2029年には3,214億米ドルに達すると予測され、予測期間(2024~2029年)のCAGRは5.53%で成長します。

Kitchen Appliances-Market

キッチン家電は一般家庭で毎日の調理に使用されます。高性能の家電製品を使うことで、ユーザーは調理にかかる時間と労力を短縮することができます。キッチン家電を購入する前に、顧客はコンパクトさ、製品の特徴、機能性など様々な要素を考慮します。

モジュラー・キッチンに対する需要の高まりが、独立型オーブンや調理台の需要を牽引しています。製品のアップグレードや都市化の進展といった要因が市場の成長を促進しています。電気料金の上昇や、エネルギー消費に関する意識を広めるための政府の取り組みが、エネルギー効率の高い環境に優しい製品に対する需要を高めています。

同業界の市場開拓者は、収益を上げ、消費者の嗜好の変化に対応するため、製品革新のための研究開発に多額の投資を行っています。顧客の購買決定は、製品の品質、価格、エネルギー効率、技術的進歩といった要因に左右されます。企業の強力なサプライチェーンとeコマース・プラットフォームの出現が市場成長を牽引しています。

キッチン家電市場の動向

スマートキッチン家電の採用

スマートホームや技術に対する意識の高まりから、スマートキッチン家電の需要が増加しています。IoTとAIのキッチン家電の組み合わせは、ユーザーの生活をより身近にする多くの機能を記載しています。キッチン家電の統合技術は、データの分析、パターンの特定、エネルギー消費の節約に役立ちます。消費者は地球温暖化の影響や気候変動を認識しているため、環境保全を目的としています。顧客は、自動化によってエネルギー消費を最適化するインテリジェントキッチン家電のような、環境に優しくエネルギー効率の高い製品を求めています。

アジア太平洋が市場を独占

ライフスタイルの変化と顧客の可処分所得の増加により、アジア太平洋ではキッチン家電の需要が増加しています。先進技術の採用が進んだことも市場拡大に貢献しました。買い替え需要の増加は市場収益にプラスの効果をもたらしました。また、モジュラーキッチンの人気の増加は、アジア太平洋におけるスタンドアロン調理台とオーブンの需要を刺激します。そのため、エネルギー消費に関する意識を高めるための政府のイニシアティブの高まりと電気料金の上昇が、エネルギー効率が高く環境に配慮した製品に対する需要を刺激し、アジア太平洋における台所用電化製品の需要を高めました。

キッチン家電産業概要

キッチン家電市場は細分化されており、多くの企業が参入しています。市場における技術革新の高まりが製品の競合を高め、メーカーは市場シェアの拡大を図っています。キッチン家電市場の既存参入企業には、Haier Group Corporation、Samsung Electronics、Whirlpool Corporation、Smeg SpA、LG Electronicsなどがいます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブ概要

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 住宅キッチンスペースの増加
    • キッチン家電への家計支出の増加
  • 市場抑制要因
    • キッチン家電の激しい価格競合
    • 地政学的問題の高まりによるサプライチェーンの混乱
  • 市場機会
    • バイヤーによるスマートキッチン家電のi需要の増加
    • エネルギー効率の高いキッチン家電への需要の高まり
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 台所用品市場における技術革新
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 冷蔵庫と冷凍庫
    • 食器洗い機
    • フードプロセッサー
    • ミキサーとグラインダー
    • 電子レンジ
    • グリルとロースター
    • 浄水器
  • 流通チャネル別
    • マルチブランド店
    • 専売店
    • オンラインストア
  • エンドユーザー別
    • 住宅用
    • 商業用
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ
  • 南米地域
    • ブラジル
    • コロンビア
    • アルゼンチン

第6章 競合情勢

  • 市場集中概要
  • 企業プロファイル
    • Haier Group Corporation
    • Whirlpool Corporation
    • LG Electronics
    • Samsung Electronics
    • Electrolux AB
    • Miele
    • Morphy Richards
    • Philips Electronics
    • Panasonic Corporation
    • Groupe SEB
    • Smeg
    • Midea Group*

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 56312

The Kitchen Appliances Market size is estimated at USD 245.45 billion in 2024, and is expected to reach USD 321.40 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.53% during the forecast period (2024-2029).

Kitchen Appliances - Market

Kitchen appliances are generally used in households for daily cooking activities. By using high-performing appliances, users can reduce the time and effort required earlier for cooking activities. Before buying kitchen appliances, customers consider various factors, such as compactness, product features, and functionality.

Rising demand for modular kitchens drives the demand for standalone ovens and cooktops. Factors like product upgrades and growing urbanization are driving the market's growth. Increasing electricity costs and government initiatives to spread awareness about energy consumption increased the demand for energy-efficient and eco-friendly products.

The market players in the industry are investing highly in research and development for product innovation to gain revenue and meet the changing consumer preferences. The customers' buying decisions depend on factors like quality, price, energy efficiency, and technological advancement of the products. The strong supply chain of companies and the emergence of the e-commerce platform drive market growth.

Kitchen Appliances Market Trends

The Introduction of Smart Kitchen Appliances

There is an increased demand for smart kitchen appliances due to the rising awareness about smart homes and technology. The combination of IoT and AI kitchen appliances offers many features that make users' lives more accessible. The integrated technologies in kitchen appliances help analyze data, identify patterns, and save energy consumption, which is aimed at environmental preservation because consumers are aware of the global warming effects and climate change; customers demand eco-friendly and energy-efficient products like intelligent kitchen appliances, which optimize energy consumption through automation.

Asia-Pacific Dominates the Market

Due to the increasing lifestyle modifications and rising disposable income of customers, the demand for kitchen appliances increased in the Asia-Pacific. The increased adoption of advanced technologies helped in the expansion of the market. Increasing demand for replacements had a positive effect on the market revenue. Also, the increasing popularity of modular kitchens stimulates the demand for standalone cooktops and ovens in the Asia-Pacific region. Therefore, the rising government initiatives to increase awareness about energy consumption and rising electricity prices stimulated the demand for energy-efficient and environmentally responsible products, which raised the demand for kitchen appliances in the Asia-Pacific region.

Kitchen Appliances Industry Overview

The Kitchen Appliances market is fragmented, with many players operating in the market. Rising technological innovations in the market are making the products more competitive, with manufacturers trying to increase their market share. Some of the existing players in the Kitchen appliance market are Haier Group Corporation, Samsung Electronics, Whirlpool Corporation, Smeg SpA, and LG Electronics.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increase in Number of Residential Kitchen Space
    • 4.2.2 Rising Household Expenditure on Kitchen Appliances
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Intense Price Competition for Kitchen Appliances
    • 4.3.2 Emerging Supply Chain Disruptions with Rising Geopolitical Issues
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Increase in Demand for Smart Kitchen Appliances by the Buyers
    • 4.4.2 Growing Demand for Energy-efficient Kitchen Appliances
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Technological Innovations in the Kitchen Appliance Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Refrigerators and Freezers
    • 5.1.2 Dishwashers
    • 5.1.3 Food Processors
    • 5.1.4 Mixers and Grinders
    • 5.1.5 Microwave Ovens
    • 5.1.6 Grills and Roasters
    • 5.1.7 Water Purifiers
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Multi-brand Stores
    • 5.2.2 Exclusive Stores
    • 5.2.3 Online Stores
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Residential
    • 5.3.2 Commercial
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Italy
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia Pacific Region
    • 5.4.4 Middle East & Africa
      • 5.4.4.1 South Africa
      • 5.4.4.2 United Arab Emirates
      • 5.4.4.3 Rest of Middle East & Africa
  • 5.5 South America
    • 5.5.1 Brazil
    • 5.5.2 Colombia
    • 5.5.3 Argentina

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 MARKET CONCENTRATION OVERVIEW
  • 6.2 COMPANY PROFILES
    • 6.2.1 Haier Group Corporation
    • 6.2.2 Whirlpool Corporation
    • 6.2.3 LG Electronics
    • 6.2.4 Samsung Electronics
    • 6.2.5 Electrolux AB
    • 6.2.6 Miele
    • 6.2.7 Morphy Richards
    • 6.2.8 Philips Electronics
    • 6.2.9 Panasonic Corporation
    • 6.2.10 Groupe SEB
    • 6.2.11 Smeg
    • 6.2.12 Midea Group*

7 MARKET OPPORTUNTIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US