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市場調査レポート
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1523322

ハイパーループ技術-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Hyperloop Technology - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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ハイパーループ技術-市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ハイパーループ技術市場規模は2024年に13億米ドルと推定され、2029年には115億2,000万米ドルに達し、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは40.45%で成長すると予測されています。

Hyperloop Technology-Market

ハイパーループ技術市場は、輸送業界における革命的な分野であり、真空に近いチューブで高速かつエネルギー効率の高い輸送手段を提供することにより、旅行の再定義を目指しています。Virgin HyperloopやSpaceXといった企業が先導するこの革新的な輸送手段は、長距離移動に革命をもたらす可能性があるとして大きな注目を集めています。時速600マイル(時速966km)を超えると予想されるハイパーループ技術は、都市間の移動時間を劇的に短縮し、人々の通勤手段を一変させる可能性があります。

ハイパーループ市場の成長促進要因のひとつは、エネルギー効率を重視する点にあります。ハイパーループ・システムはエネルギー効率が高く、太陽光発電や回生ブレーキなどの再生可能エネルギー源で稼働し、従来の交通手段と比較して二酸化炭素排出量を最小限に抑えることが想定されています。この環境に優しい側面は、持続可能な輸送ソリューションを求める政府や環境保護主義者にアピールします。

ハイパーループ技術への投資は増え続けており、公的機関や民間団体が研究開発努力に資金を提供しています。技術が進歩し、プロトタイプがテストされるにつれて、市場は成長し、最終的には商業化される態勢が整いつつあり、高速で持続可能な輸送手段の未来を垣間見ることができます。しかし、本格的な導入と普及は、今後数年間の規制、技術、財政上の課題の克服にかかっています。

アジア太平洋は、予測期間中にハイパーループの統合が見られる可能性が高いと予想されるますが、これはハイパーループのコンセプトに対する投資の増加と政府の傾斜によるものと考えられます。

ハイパーループ技術市場の動向

旅客輸送タイプは引き続き効率的な輸送手段

高速鉄道網に対する需要は世界的に急速に高まっていますが、これは、所要時間や移動中の快適性向上に関する乗客の関心の高まりに起因しています。加えて、ハイパーループの登場により、消費者層のいくつかの課題は、長期的視野に立てばはるかに容易になると思われます。

ハイパーループは、密閉された部分真空チューブで運行するカプセル状の車両を使用する、高速の固定ガイドウェイ式都市間地上輸送のコンセプトです。ハイパーループはまだ始まったばかりですが、世界中の投資家、技術開発企業、政府がこの技術に大きな関心を寄せています。ハイパーループが提案する速度(最高時速720~760マイル、平均時速600マイル)は、二酸化炭素を排出しない他のどの交通手段よりも速いため、実現可能であれば、世界中の渋滞や公害に関連する多くの問題を解決できると思われます。

その結果、先進国や発展途上国の政府は、ハイパーループ輸送技術を自国でテストし、線路の建設にも着手しています。

ハイパーループ技術を開発中のHyperloop Transportation Technologies(HTT)は、フランスのトゥールーズで初の本格的な輸送システムの建設を開始しました。同社は、真空中を時速約760マイルで走行する低圧チューブ列車を使った高速都市間輸送機の開発を目指しています。

ハイパーループに関連するさまざまな欧州プロジェクトが欧州委員会から資金援助を受けています。例えば、欧州委員会は、港湾用途にハイパーループ・サイドの技術を導入するEureka Eurostarsプロジェクトに資金を提供しています。

英国は、ハイパーループ・システムの導入に大きな可能性を示しています。というのも、ロンドンは混雑した都市であり、1営業日に100万人以上の人々がロンドン中心部を移動し、昼間の人口が6倍に増えているからです。

ハイパーループは、道路も鉄道も走らないまったく新しいシステムであり、安全運行を確保するための連邦政府の役割に関する斬新な問題を提示する可能性があります。この動きにより、企業は輸送の安全性により多くの時間と資金を投資するようになっています。政府からの支援も増えており、企業はハイパーループの標準化を目指して協力しています。そのような例のひとつが、Hardtが始めた欧州ハイパーループ・プログラムです。その目的は、ハイパーループ企業や共同開発パートナーと協力し、共通の標準化ロードマップを作成すること、研究開発を通じてハイパーループのコストを引き下げること、そして開発された技術を試験・展示し、商業化を可能にすることです。

こうした要因やエネルギー効率の高い輸送に対する関心の高まりを考慮すると、ハイパーループ技術に対する需要は予測期間中に拡大すると予想されます。

アジア太平洋地域がハイパーループ技術市場をリードする見通し

アジア太平洋はハイパーループ技術市場を世界的にリードする可能性が高いです。Hyperloop Technologies とHyperloop Transportation Technologiesによると、最初のハイパーループは米国外に建設されます。競合2社がハイパーループの建設候補地として選んだのは英国、シンガポール・クアラルンプール、中東で、これは政府の取り組みが支援的で官僚主義が最小限に抑えられているためです。

South China Morning Postの報道によると、中国は2035年までにハイパーループもしくは超高速パイプライン磁気浮上システムを完成させると予測しています。このシステムは、全長150kmの真空トンネルで構成され、時速1,000kmに達する磁気浮上式列車を走らせることを想定しています。

この記念碑的なプロジェクトには、数多くの主要都市が参加することが検討されており、上海と杭州を結ぶ初のハイパーループ鉄道の建設が最初の候補に挙がっています。高速鉄道技術における既存のリーダーシップを基盤に、中国のハイパーループ技術への戦略的投資は、輸送革新における世界のパイオニアとしての地位を強固なものにする態勢を整えています。この先見的なアプローチは、交通インフラを発展させるという中国のコミットメントに沿うものであり、未来の旅行体験に革命を起こす最前線に中国を位置づけるものです。

2022年10月、中国は初のハイパーループ・プロジェクトで、フルスケールかつ全工程を統合した試験に成功しました。これは、時速80マイルで走行した中国の磁気浮上式鉄道に続くものです。テストは、中国北部の山西省にテスト用に特別に建設された全長2kmの大同線で実施されました。予備テストが成功した後、研究所は全長60km、3つの区間に分けて完成させる予定の本格的なテスト線路の建設を開始する計画を発表しました。さらに、この本格的な軌道は、時速621マイルでの列車テストが完全に可能になります。

インドもまた、ハイパーループの採用に重要な姿勢を示しています。インド政府は、移動時間を短縮し、国民に快適な旅を提供するため、ハイパーループの建設にも大きく舵を切っています。例えば、

  • マハラシュトラ州は2019年にハイパーループを公共インフラプロジェクトとして宣言し、ムンバイ-プネ間のルート提案に道を開きました。
  • インド鉄道はIITマドラスと研究開発で提携し、さまざまな機能技術を検証しました。
  • 2022年11月、NITI Ayogは、インドにおけるハイパーループ技術の技術と商業化の徹底的な実現可能性分析を行うために作られた最終報告書の閉鎖を発表しました。このハイパーループ技術では、政府は空気抵抗を最小限に抑え、時速1,200kmで走行可能なポッド付き高速密閉チューブを建設します。
  • インドの企業であるDWG Hyperloopは、デリー、ムンバイ、バンガロールといった大都市をハイパーループ・ネットワークで結ぶことを構想しています。

このような動きを考慮すると、アジア太平洋におけるハイパーループ技術の需要は、予測期間中に高い成長率を示すと予想されます。

ハイパーループ技術産業の概要

世界のハイパーループ技術市場における潜在的な主要企業としては、Hyperloop Transportation Technologies、Space Exploration Technologies Corp.、TransPod Inc.などが挙げられます。同市場は、新興企業との提携、土地の利用可能性、世界各国の政府の関心といった要因によって大きく左右されます。

  • 2024年1月、ArcelorMittalはインド工科大学マドラス校(IITマドラス)とハイパーループの発展を促進するための提携を宣言し、インドとアジアにおける高速輸送ソリューションの強化に向けて大きく前進したことを意味します。この提携は、IITマドラス校の2つの部門に関わるものである:Avishkar HyperloopとTuTr Hyperloopは同研究所内で育成された新興企業です。
  • 2022年12月、Tata SteelとTuTr Hyperloopは、ハイパーループ技術の進展と実装に共同で取り組む契約を締結しました。この調査は、設計の複雑さや適切な材料の選択といった極めて重要な側面を特に対象とします。この共同作業の目的は、市場展開に備え、技術の能力を作り上げ、改良し、拡大することです。プロジェクトの初期段階は、IITマドラスにある50メートルの実験コースで行われます。続く第2段階と第3段階は、10キロメートルのトラックを完成させることに特化し、自動車、建設、エンジニアリングなどの分野から業界パートナーを加えたコンソーシアムが参加する予定です。
  • 2022年3月、英国を拠点とするBroughton Capital Groupは、China-East Resources Import & Export Co.と協力し、エドモントンとカルガリーを結ぶトランスポッド・ラインの開発を加速させるため、それぞれ5億5,000万米ドルのファイナンスとマスターEPCを提供することで基本合意しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:10億米ドル)

  • 成分タイプ別
    • カプセル
    • チューブ
    • 推進システム
    • その他のシステムタイプ(通信システム、圧力維持システムなど)
  • キャリッジタイプ別
    • 旅客
    • 貨物/貨物
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • フランス
      • ドイツ
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 中東・アフリカ
      • 南米

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア/ポジショニング
  • 企業プロファイル
    • Hyperloop Transportation Technologies
    • Virgin Hyperloop
    • Transpod Inc.
    • Dinclix GroundWorks
    • Hardt Global Mobility
    • Zeleros Hyperloop
    • Arrivo Corporation
    • Nevomo
    • The Boring Company(SpaceX)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 64118

The Hyperloop Technology Market size is estimated at USD 1.30 billion in 2024, and is expected to reach USD 11.52 billion by 2029, growing at a CAGR of 40.45% during the forecast period (2024-2029).

Hyperloop Technology - Market

The hyperloop technology market is a revolutionary segment within the transportation industry, aiming to redefine travel by offering high-speed, energy-efficient modes of transportation in a near-vacuum tube. Spearheaded by companies like Virgin Hyperloop and SpaceX, this innovative mode of transport has gained significant attention for its potential to revolutionize long-distance travel. With projected speeds surpassing 600 mph (966 km/h), hyperloop technology promises to dramatically reduce travel times between cities, potentially transforming the way people commute.

One of the primary drivers of the hyperloop market's growth is its emphasis on energy efficiency. Hyperloop systems are envisioned to be highly energy-efficient, operating with renewable energy sources such as solar power and regenerative braking, minimizing their carbon footprint compared to traditional modes of transportation. This eco-friendly aspect appeals to governments and environmentalists seeking sustainable transportation solutions.

Investment in hyperloop technology continues to grow, with public and private entities funding R&D efforts. As the technology advances and prototypes are tested, the market is poised for growth and eventual commercialization, offering a glimpse into the future of high-speed, sustainable transportation that could transform how people commute long distances. However, full-scale implementation and widespread adoption will depend on overcoming regulatory, technical, and financial challenges in the coming years.

Aisa-Pacific is expected to have a high potential for witnessing hyperloop integration over the forecast period, which can be due to rising investments and government inclination toward the concept of hyperloop.

Hyperloop Technology Market Trends

Passenger Carrier Type to Remain the Efficient Mode of Transportation

The demand for high-speed railway networks is quickly increasing worldwide, attributed to increased passenger concerns regarding travel duration and increased comfort during the journey. In addition, with the inception of hyperloop, several consumer segment challenges would become much easier during the longer-term perspective.

Hyperloop is a concept for high-speed, fixed-guideway, intercity surface transportation, using capsule-like vehicles operating in sealed partial-vacuum tubes. Though hyperloop is nascent, investors, technology-developing companies, and governments worldwide are taking great interest in this technology. As the hyperloop's proposed speeds (maximum 720-760 mph and average of 600 mph) would indeed be faster than any other mode of transportation with no carbon emissions, if feasible, it would solve many problems associated with congestion and pollution across the world.

As a result, governments of developed and developing countries are testing the hyperloop transport technology in their countries and have also started building the tracks.

Hyperloop Transportation Technologies (HTT), a company currently developing hyperloop technology, has started building its first full-scale transportation system in Toulouse, France. The company aims to develop a high-speed intercity transporter using a low-pressure tube train that travels in a vacuum at a speed of about 760 miles per hour.

Different European projects related to the hyperloop have received funding from the European Commission. For instance, the Commission has funded Eureka Eurostars projects to deploy hyperloop side technologies in port applications.

The United Kingdom shows tremendous potential for the implementation of a hyperloop system, as the country's current transportation systems are operating beyond capacity. This is because London is a congested city, with over one million people traveling across central London each working day, increasing its daytime population six times.

Hyperloop is an entirely new system that runs on neither roads nor rails, and it may present novel issues related to the Federal role in ensuring safe operation. Due to this move, companies are investing more time and money in the safety features of transport. With increasing support from the government, companies are collaborating to standardize the hyperloop. One such example is the European Hyperloop Program initiated by Hardt. Its objective is to collaborate with hyperloop companies and co-developing partners in a common standardization roadmap, to bring down the costs of hyperloop through R&D, and to test and display the developed technologies to allow its commercialization.

Considering these factors and rising concerns about energy-efficient transportation, the demand for hyperloop technology is expected to grow during the forecast period.

Asia-Pacific is Expected to Lead the Hyperloop Technology Market

Asia-Pacific is likely to lead the hyperloop technology market globally. According to Hyperloop Technologies and Hyperloop Transportation Technologies, the first hyperloop will be built outside the United States. Two competitors have chosen the United Kingdom, Singapore-Kuala Lumpur, or the Middle East as their possible sites for the hyperloop due to supportive government initiatives and minimal bureaucracy.

According to a report by the South China Morning Post, China is projected to inaugurate its hyperloop or ultra-high-speed pipeline maglev system by 2035. The system comprises a 150-km-long vacuum tunnel, envisioned to facilitate maglev trains reaching speeds of up to 1,000 km per hour.

Numerous major cities have been under consideration for this monumental project, with initial indications pointing toward the construction of the first hyperloop train line connecting Shanghai and Hangzhou. By building on its existing leadership in high-speed rail technology, China's strategic investment in hyperloop technology is poised to fortify its standing as a global pioneer in transportation innovation. This forward-thinking approach aligns with China's commitment to advancing transportation infrastructure and positions the country at the forefront of revolutionizing future travel experiences.

In October 2022, China successfully tested its first hyperloop project, which is a full-scale and full-process integrated test. This came after China's maglev train, which ran at the speed of 80 miles per hour. The test was carried out at the 2 km long Datong line, specifically constructed for testing in North China's Shanxi province. After the preliminary test was successful, the laboratory announced its plans to start building a full-scale test track that will be 60 km long and will be completed in three sections. In addition, the full-scale track will be completely enabled for train testing at rates of 621 miles per hour.

India has also posed a significant stance on the adoption of the hyperloop. The Indian government is also taking significant steps to construct a hyperloop in the country to reduce travel time and provide traveling comfort to the citizens. For instance,

  • Maharashtra declared hyperloop a public infrastructure project in 2019, paving the way for the Mumbai-Pune route proposal.
  • Indian Railways partnered with IIT Madras on research and development, validating various functional technologies.
  • In November 2022, NITI Ayog announced the closure of the finalized report, which was made to run a thorough feasibility analysis of the technology and commercialization of hyperloop technology in India. Under this hyperloop technology, the government will construct a highspeed sealed tube with a pod that will experience minimal air resistance and can travel at a speed of 1,200 km per hour.
  • DWG Hyperloop, an Indian company, envisions connecting major cities like Delhi, Mumbai, and Bangalore with hyperloop networks.

Considering such developments, the demand for hyperloop technology in Asia-Pacific is expected to witness a high growth rate over the forecast period.

Hyperloop Technology Industry Overview

Some of the potential key players in the global hyperloop technology market are Hyperloop Transportation Technologies, Space Exploration Technologies Corp., and TransPod Inc. The market is highly driven by factors like partnerships with startups, land availability, and governments' interest across the world.

  • In January 2024, ArcelorMittal declared a partnership with the Indian Institute of Technology Madras (IIT Madras) to foster hyperloop advancements, signifying a substantial stride toward enhancing rapid transportation solutions in India and Asia. This collaboration engages two divisions within IIT Madras: Avishkar Hyperloop and TuTr Hyperloop, a startup nurtured within the institute.
  • In December 2022, Tata Steel and TuTr Hyperloop signed an agreement to collaboratively engage in advancing and implementing hyperloop technology. The research will specifically target pivotal aspects such as design intricacies and the selection of suitable materials. The joint effort aims to craft, refine, and expand the technology's capabilities to prepare it for market deployment. The initial phase of the project will occur on a 50-meter experimental track located at IIT Madras. The subsequent stages, Phase II and III, will be dedicated to accomplishing a 10-kilometer track and will involve a consortium of additional industry partners from sectors such as automotive, construction, and engineering.
  • In March 2022, UK-based Broughton Capital Group, in cooperation with China-East Resources Import & Export Co., agreed in principle to provide a combined USD 550 million finance and Master EPC arrangement, respectively, to accelerate the development of a TransPod Line between Edmonton and Calgary.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Billion)

  • 5.1 By Component Type
    • 5.1.1 Capsule
    • 5.1.2 Tube
    • 5.1.3 Propulsion System
    • 5.1.4 Other System Types ( Communication Systems, Pressure Maintenance Systems, Etc.)
  • 5.2 By Carriage Type
    • 5.2.1 Passenger
    • 5.2.2 Cargo/Freight
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Middle East and Africa
      • 5.3.4.2 South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share/Positioning**
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Hyperloop Transportation Technologies
    • 6.2.2 Virgin Hyperloop
    • 6.2.3 Transpod Inc.
    • 6.2.4 Dinclix GroundWorks
    • 6.2.5 Hardt Global Mobility
    • 6.2.6 Zeleros Hyperloop
    • 6.2.7 Arrivo Corporation
    • 6.2.8 Nevomo
    • 6.2.9 The Boring Company (SpaceX)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS