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市場調査レポート
商品コード
1521579
DIY家具:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)DIY Furniture - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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DIY家具:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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DIY家具の市場規模は2024年に1,149億米ドルと推定され、2029年には1,603億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは6.89%で成長する見込みです。
「DIY」は、家具を製作したりカスタマイズしたりする際の費用対効果や顧客満足度の高さから普及しました。持続可能な生活の動向の増加、創造的な趣味への関心、チュートリアルやインスピレーションを提供するオンラインプラットフォームの増加といった要因が市場の成長を後押ししています。この市場は、持続可能性やオンライン・プラットフォームなどの成長動向を活用する機会を産業プレーヤーに提供しています。
消費者の可処分所得の増加は購買力を高め、贅沢品、快適さ、ライフスタイル製品への支出を増やします。消費者の消費行動の変化と購買力の増加は、DIY家具の需要を増加させる。住宅リフォームの動向の高まりが市場の成長を支えています。住宅リフォームの動向が高まるにつれ、人々は自宅に屋外庭園やギャラリーを持つことを望み、屋外DIY家具を購入し、市場成長を高める。都市化の進展と世界化は生活水準の向上につながり、これもDIY家具市場を開拓する要因となっています。
DIY家具製品の技術的進歩は、顧客の需要を増加させました。製品提供の増加が市場の成長を後押ししています。さらに、eコマースプラットフォームの出現やオンラインショッピングプラットフォームの幅広い利用といった要因も、市場の開拓を拡大しました。
デジタルトランスフォーメーションの急速な進展と先端技術の採用がeコマースDIY家具市場の発展を後押ししています。拡張現実(AR)、仮想現実(VR)、3D視覚化などのツールを統合することで、DIY家具のオンラインショッピング体験が向上しました。これらの技術により、顧客は購入前に家具がどのようにフィットするかをバーチャルに視覚化することができます。
BNPLサービスの統合は、顧客に利便性を提供し、ユーザーフレンドリーな体験を生み出します。モバイル・コマースと、より利用しやすい支払いオプションの設備は、eコマースDIY家具市場の成長における重要な促進要因です。
個性的でユニークな家具に対する需要の高まりが、アジア太平洋地域におけるDIY家具の需要を高めています。顧客は個々のスタイルを反映し、特定の要件を満たす家具を探しています。アジア太平洋地域の市場参入企業にとって、同市場は収益増と顧客ロイヤルティ育成の機会を提供しています。メーカーによる技術の進歩や持続可能性への取り組みが、アジア太平洋地域におけるDIY家具市場の成長を高めています。eコマースプラットフォームやオンラインカスタマイズツールの拡大などの要因が、アジア太平洋地域におけるDIY家具市場の開拓を促進しています。
DIY家具市場は競争が激しいです。この市場には多くの既存企業と独立した職人がいます。小規模な市場プレーヤーは、カスタマイズされた専門的な製品を提供することで市場に参入しようと努力しています。オンライン・プラットフォームは、DIY家具生産者と顧客を結びつけ、幅広い製品を紹介するのに不可欠です。
The DIY Furniture Market size is estimated at USD 114.90 billion in 2024, and is expected to reach USD 160.33 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.89% during the forecast period (2024-2029).
"Do-It-Yourself" became popular due to its cost-effectiveness and customer satisfaction while creating and customizing furniture. Factors like the increasing trend of sustainable living, interest in creative hobbies, and the growing online platforms that provide tutorials and inspiration drive the market's growth. The market offers opportunities for industrial players to capitalize on the growing trends, such as sustainability and online platforms.
Consumers' rise in disposable income increases their purchasing power and spend more on luxury, comfort, and lifestyle products. The changing spending behavior of consumers and the rise in purchasing power increases the demand for DIY furniture. The rising trend of home renovation supports the growth of the market. As the home renovation trend increases, people desire to have outdoor gardens and galleries at home, buy outdoor DIY furniture, and enhance market growth. Increased growth in urbanization and globalization led to an increase in the standard of living, another factor in developing the DIY furniture market.
The technological advancements created in DIY furniture products increased the demand among customers. The increase in product offerings boosts the growth of the market. Moreover, factors like the emergence of e-commerce platforms and wide usage of online shopping platforms expanded the development of the market.
The rapid growth in digital transformation and the adoption of advanced technologies boost the development of the e-commerce DIY furniture market. Integrating tools such as augmented reality (AR), virtual reality (VR), and 3D visualization enhanced the online shopping experience of DIY furniture. With these technologies, customers can virtually visualize how the furniture will look when it is fit before purchasing.
Integrating BNPL services provides convenience to customers and creates a user-friendly experience for them. Mobile commerce and the facility of more accessible payment options are significant drivers in the growth of the e-commerce DIY furniture market.
The rising demand for personalized and unique furniture increased the demand for DIY furniture in Asia-Pacific. Customers are looking for furniture that reflects individual styles and meets specific requirements. The market offers opportunities for industry participants in the Asia-Pacific region to increase revenue and foster customer loyalty. Technological advancements and sustainability initiatives taken by manufacturers increase the growth of the DIY furniture market in the Asia-Pacific region. Factors like the expansion of e-commerce platforms and online customization tools enhance the development of the DIY furniture market in the Asia-Pacific region.
The DIY furniture market is competitive. This market includes many established companies and independent artisans. The small market players strive to enter the market by offering customized and specialized products. Online platforms are essential in connecting DIY furniture producers with customers to showcase a wide range of products. The major players are Wipro Furniture, Global Upholstery, Herman Miller, Steelcase, and Ikea.