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市場調査レポート
商品コード
1521567

家庭用食品保存容器:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Home Food Storage Containers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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家庭用食品保存容器:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

家庭用食品保存容器の市場規模は2024年に265億5,000万米ドルと推定・予測され、2029年には335億5,000万米ドルに達し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは4.79%で成長すると予測されます。

Home Food Storage Containers-Market

食品保存容器市場は、持続可能性の問題や環境課題に対する意識の高まりにより世界的に成長しています。メーカーは、顧客にさまざまな革新的食品包装を提供するため、食品容器の美観と革新性に着目し、市場の成長を拡大しています。

世界は気象変動の影響と戦い続けているため、消費者は環境に優しく持続可能な包装製品を推進するように嗜好を変化させています。市場の重要なプレーヤーは、顧客の要求を満たすために包装材料を変えています。例えば、環境意識の高いZ世代は、食品保存容器のような環境に優しい包装製品を推進しており、これが市場にチャンスを生み出しています。

メーカー各社は、調理済み食品を保存するための食品容器の需要増加に伴い、生産量を増やしています。都市化の進展、ライフスタイルの変化、包装食品需要の増加が、今後の食品保存容器の成長を支えます。

家庭用食品保存容器の市場動向

食品容器が提供する利便性が市場を牽引している

家庭用食品容器の需要が増加したのは、持ち運びや包装が便利になったからです。メーカーは消費者のライフスタイルの変化に適応してきました。家庭用食品容器の需要を高めている要因のひとつは、包装・加工食品の消費が増加していることです。袋やパウチが消費者の間で人気となったのは、視覚的アピール、鮮度保持、利便性、携帯性を提供するからです。こうした特質が家庭用食品保存容器の需要を高めています。

北米が市場を独占

北米は家庭用食品保存容器の需要の高まりとeコマース部門の市場開拓の増加により市場を独占しています。さらに、小売部門における再利用可能な家庭用食品保存容器の需要の増加が市場の成長を増大させました。北米の消費者は使い捨てプラスチック容器と再利用可能な代替品の環境への影響を意識しているため、同地域では持続可能で環境に優しい製品で作られた家庭用食品保存容器の需要が増加しています。北米のメーカーは、BPAフリーで食品に安全な家庭用食品保存容器を製造しています。したがって、メーカーによるこうした製品革新が北米の家庭用食品容器の需要を増加させました。

家庭用食品保存容器産業の概要

家庭用食品保存容器市場は断片化されています。市場の主要企業は、製品ラインを拡大するために研究開発に投資しています。市場プレーヤーはまた、巨額の投資、新製品の発売、合併、買収を通じて、世界の足跡を拡大するために様々な戦略を取っています。主なプレーヤーは、The Clorox Company、Tupperware、Newell Brands、Amcor PLC、LocknLock Co.

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 家庭料理への嗜好の高まり
    • 食品廃棄物と持続可能性に対する意識
  • 市場抑制要因
    • 市場競争と物流の課題
    • 環境への影響
  • 市場機会
    • 家庭用食品保存容器市場における技術の進歩
    • 環境包装製品へのシフトの増加
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術革新に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 硬質
    • 軟質
  • 材料別
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
  • 製品別
    • バッグ
    • パウチ
    • 容器
  • 用途別
    • 青果物
    • 肉製品
    • キャンディー・菓子
  • 地域別
    • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
    • その他北米
  • アジア太平洋
    • インド
    • 中国
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • その他欧州
  • 中東・アフリカ
    • 南アフリカ
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • The Clorox Company
    • Tupperware
    • Newell Brands
    • Amcor plc
    • LocknLock Co.
    • Prepara
    • Thermos L.L.C.
    • Freshware
    • Oneida
    • Glasslock*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50001942

The Home Food Storage Containers Market size is estimated at USD 26.55 billion in 2024, and is expected to reach USD 33.55 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.79% during the forecast period (2024-2029).

Home Food Storage Containers - Market

The food storage containers market is growing globally due to the increased awareness regarding sustainability issues and environmental challenges. Manufacturers focus on the aesthetics and innovation of food containers to provide customers with different innovative food packaging, expanding the market's growth.

Consumers are changing their preferences to promote environmentally friendly and sustainable packaging products because the world continues to fight against the effects of weather change. Significant players in the market are changing the packaging materials to meet customers' requirements. For instance, the environmentally conscious Z generation promotes eco-friendly packaging products, such as food storage containers, which creates opportunities for the market.

Manufacturers are increasing production levels with the rise in demand for food containers to store ready-to-eat meals. Rising urbanization, changing lifestyles, and increased demand for packaged food support the growth of food storage containers in the future.

Home Food Storage Containers Market Trends

The Convenience Offered by Food Containers is Driving the Market

The demand for home food containers increased because of the convenience of carrying and packaging. Manufacturers have adapted to the changing lifestyles of consumers. One of the factors that is increasing the demand for home food containers is that consumption of packaged and processed food is increasing. Bags and pouches became popular among consumers because they provide visual appeal, preservation of freshness, convenience, and portability. These qualities increase the demand for home food storage containers.

North America Dominates the Market

North America dominates the market due to the region's rising demand for home food storage containers and increased development in the e-commerce sector. Moreover, increasing demand for reusable home food storage containers in the retail sector increased the market growth. Consumers in North America are conscious of the environmental impact of disposable plastic containers and reusable alternatives; therefore, the demand for home food storage containers made of sustainable and eco-friendly products has increased in the region. Manufacturers in North America make home food storage containers made of BPA-free and food-safe. Thus, these product innovations made by the manufacturers increased the demand for home food containers in North America.

Home Food Storage Containers Industry Overview

The home food storage container market is fragmented. Major players in the market are investing in research and development to expand the product line. Market players are also taking various strategies to expand their global footprint through huge investments, new product launches, mergers, and acquisitions. The major players are The Clorox Company, Tupperware, Newell Brands, Amcor PLC, and LocknLock Co.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Preference Toward Home Cooked Meals
    • 4.2.2 Awareness on Food Waste and Sustainability
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Market Competition and Logistics Challenges
    • 4.3.2 Environmental Impact
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Technological Advancements in the Home Food Storage Containers Market
    • 4.4.2 Increasing Shift Toward Environmentally Packaging Products
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on Technology Innovation in the Market
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Rigid
    • 5.1.2 Flexible
  • 5.2 By Material
    • 5.2.1 Plastic
    • 5.2.2 Paper
    • 5.2.3 Metal
    • 5.2.4 Glass
  • 5.3 By Product
    • 5.3.1 Bag
    • 5.3.2 Pouch
    • 5.3.3 Containers
  • 5.4 By Application
    • 5.4.1 Fruits and Vegetables
    • 5.4.2 Meat Products
    • 5.4.3 Candy and Confections
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
    • 5.5.2 United States
    • 5.5.3 Canada
    • 5.5.4 Mexico
    • 5.5.5 Rest of North America
  • 5.6 Asia-Pacific
    • 5.6.1 India
    • 5.6.2 China
    • 5.6.3 Japan
    • 5.6.4 Australia
    • 5.6.5 Rest of Asia-Pacific
  • 5.7 South America
    • 5.7.1 Brazil
    • 5.7.2 Argentina
    • 5.7.3 Rest of South America
  • 5.8 Europe
    • 5.8.1 UK
    • 5.8.2 Germany
    • 5.8.3 Italy
    • 5.8.4 Rest of Europe
  • 5.9 Middle East & Africa
    • 5.9.1 South Africa
    • 5.9.2 UAE
    • 5.9.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 The Clorox Company
    • 6.2.2 Tupperware
    • 6.2.3 Newell Brands
    • 6.2.4 Amcor plc
    • 6.2.5 LocknLock Co.
    • 6.2.6 Prepara
    • 6.2.7 Thermos L.L.C.
    • 6.2.8 Freshware
    • 6.2.9 Oneida
    • 6.2.10 Glasslock*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US