市場調査レポート
商品コード
1521567
家庭用食品保存容器:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)Home Food Storage Containers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
家庭用食品保存容器:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
|
家庭用食品保存容器の市場規模は2024年に265億5,000万米ドルと推定・予測され、2029年には335億5,000万米ドルに達し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは4.79%で成長すると予測されます。
食品保存容器市場は、持続可能性の問題や環境課題に対する意識の高まりにより世界的に成長しています。メーカーは、顧客にさまざまな革新的食品包装を提供するため、食品容器の美観と革新性に着目し、市場の成長を拡大しています。
世界は気象変動の影響と戦い続けているため、消費者は環境に優しく持続可能な包装製品を推進するように嗜好を変化させています。市場の重要なプレーヤーは、顧客の要求を満たすために包装材料を変えています。例えば、環境意識の高いZ世代は、食品保存容器のような環境に優しい包装製品を推進しており、これが市場にチャンスを生み出しています。
メーカー各社は、調理済み食品を保存するための食品容器の需要増加に伴い、生産量を増やしています。都市化の進展、ライフスタイルの変化、包装食品需要の増加が、今後の食品保存容器の成長を支えます。
家庭用食品容器の需要が増加したのは、持ち運びや包装が便利になったからです。メーカーは消費者のライフスタイルの変化に適応してきました。家庭用食品容器の需要を高めている要因のひとつは、包装・加工食品の消費が増加していることです。袋やパウチが消費者の間で人気となったのは、視覚的アピール、鮮度保持、利便性、携帯性を提供するからです。こうした特質が家庭用食品保存容器の需要を高めています。
北米は家庭用食品保存容器の需要の高まりとeコマース部門の市場開拓の増加により市場を独占しています。さらに、小売部門における再利用可能な家庭用食品保存容器の需要の増加が市場の成長を増大させました。北米の消費者は使い捨てプラスチック容器と再利用可能な代替品の環境への影響を意識しているため、同地域では持続可能で環境に優しい製品で作られた家庭用食品保存容器の需要が増加しています。北米のメーカーは、BPAフリーで食品に安全な家庭用食品保存容器を製造しています。したがって、メーカーによるこうした製品革新が北米の家庭用食品容器の需要を増加させました。
家庭用食品保存容器市場は断片化されています。市場の主要企業は、製品ラインを拡大するために研究開発に投資しています。市場プレーヤーはまた、巨額の投資、新製品の発売、合併、買収を通じて、世界の足跡を拡大するために様々な戦略を取っています。主なプレーヤーは、The Clorox Company、Tupperware、Newell Brands、Amcor PLC、LocknLock Co.
The Home Food Storage Containers Market size is estimated at USD 26.55 billion in 2024, and is expected to reach USD 33.55 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.79% during the forecast period (2024-2029).
The food storage containers market is growing globally due to the increased awareness regarding sustainability issues and environmental challenges. Manufacturers focus on the aesthetics and innovation of food containers to provide customers with different innovative food packaging, expanding the market's growth.
Consumers are changing their preferences to promote environmentally friendly and sustainable packaging products because the world continues to fight against the effects of weather change. Significant players in the market are changing the packaging materials to meet customers' requirements. For instance, the environmentally conscious Z generation promotes eco-friendly packaging products, such as food storage containers, which creates opportunities for the market.
Manufacturers are increasing production levels with the rise in demand for food containers to store ready-to-eat meals. Rising urbanization, changing lifestyles, and increased demand for packaged food support the growth of food storage containers in the future.
The demand for home food containers increased because of the convenience of carrying and packaging. Manufacturers have adapted to the changing lifestyles of consumers. One of the factors that is increasing the demand for home food containers is that consumption of packaged and processed food is increasing. Bags and pouches became popular among consumers because they provide visual appeal, preservation of freshness, convenience, and portability. These qualities increase the demand for home food storage containers.
North America dominates the market due to the region's rising demand for home food storage containers and increased development in the e-commerce sector. Moreover, increasing demand for reusable home food storage containers in the retail sector increased the market growth. Consumers in North America are conscious of the environmental impact of disposable plastic containers and reusable alternatives; therefore, the demand for home food storage containers made of sustainable and eco-friendly products has increased in the region. Manufacturers in North America make home food storage containers made of BPA-free and food-safe. Thus, these product innovations made by the manufacturers increased the demand for home food containers in North America.
The home food storage container market is fragmented. Major players in the market are investing in research and development to expand the product line. Market players are also taking various strategies to expand their global footprint through huge investments, new product launches, mergers, and acquisitions. The major players are The Clorox Company, Tupperware, Newell Brands, Amcor PLC, and LocknLock Co.