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市場調査レポート
商品コード
1519917

電気自動車用高出力充電器の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

High Power Charger For Electric Vehicle - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
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2~3営業日
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電気自動車用高出力充電器の世界市場:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の電気自動車用高出力充電器の市場規模は、2024年に223億6,000万米ドルに達し、2024~2029年にかけてCAGR 33.30%以上で成長し、2029年には941億3,000万米ドルに達すると予測されていす。

High Power Charger For Electric Vehicle-Market

電気自動車用高出力充電器は、バッテリー電気自動車(BEV)やプラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)の販売増と、パワートレイン部品のコスト低下によって牽引されています。世界各国の政府は、従来型自動車よりも電気自動車の採用を奨励するため、さまざまな制度や政策を打ち出しています。

2022年には世界で1,000万台以上の電気自動車が販売されます。この勢いは2023年まで続き、販売台数はさらに35%増加し、約1,400万台に達すると予測されています。

2030年には、世界全体で自動車販売台数の40%以上を電気自動車が占め、約4,000万台に達すると予想されています。

加えて、非再生可能エネルギー大手各社が、自動車の電動化動向の高まりに対応するため、ポートフォリオの多様化を進めており、その投資や買収活動が、今後数年間の市場成長を牽引するものと思われます。

電気自動車の普及と販売台数の増加、政府による電気自動車の普及を促進する厳しい安全基準の増加、高出力能力で製造された電気自動車向けの先進技術(高出力技術)のイントロダクションは、今後数年間の電気自動車向け高出力充電器市場の成長につながると予想されます。

急速充電器製造におけるクラウドコンピューティングプラットフォームによって制御されるRFID技術による電子決済方法の展開などの技術進歩は、市場に将来の成長機会を提供するものと思われます。

電気自動車用高出力充電器の市場動向

50~150 kWパワータイプが市場を席巻

電気自動車用高出力充電器市場では、50~150kWの充電器カテゴリーが支配的なセグメントとして台頭しています。このセグメントは、充電速度とインフラ要件のバランスを提供し、現在のEV導入に理想的であるため、さまざまな地域のほとんどのEVランドスケープに最適です。これらの充電器は、中国やインドのような経済圏に最も適した選択肢です。

バッテリー技術と充電インフラの技術的進歩により、EVへの充電がより速く、より効率的に行えるようになっています。50~150 kWの出力タイプは、この技術進歩の最前線にあります。

さらに、政府や非公開会社は、特に50~150kWのEV充電インフラに多額の投資を行っています。この投資によって、この出力レンジの高出力充電器の導入が促進され、EV 促進要因にとってより利用しやすいものとなっています。

インドでは、政府はFAME India Scheme Phase IIのもと、800億インドルピーという多額の資金を認可しました。この配分は特に、インド石油(IOCL)、バーラト石油(BPCL)、ヒンドスタン石油(HPCL)といった石油販売会社(OMC)に向けられたもので、全国に7,432カ所の公共急速充電ステーションを設置するためのものです。

アジア太平洋が市場を牽引

アジア太平洋は、EV市場の急成長、政府支援、技術進歩、主要企業による研究開発投資の増加などの要因により、高出力EV(電気自動車)充電器市場をリードしています。中国は世界最大の電気自動車市場であり、日本、韓国、インドなどアジア太平洋の他の国々でもEVの需要が急速に伸びています。このようなEV需要の高まりが、EVを迅速かつ効率的に充電できる高出力充電器の必要性を高めています。

中国は、電気自動車やハイブリッド車のメーカーに、新車販売台数の10%以上を占めるというノルマを課しています。また、北京市では、市民に電気自動車への乗り換えを促すため、内燃エンジン車の登録許可証を月に1万台しか発行していないです。

中国政府は電気自動車の使用を奨励しています。同国はすでに、トラクターや建設機械に使用されるディーゼル燃料を段階的に廃止する計画を発表しています。2040年までに、すべてのディーゼル車とガソリン車を禁止する意向です。

さらに、中国政府は電気自動車の使用を奨励しています。同国はすでに、トラクターや建設機械に使用されるディーゼル燃料を段階的に廃止する計画を発表しています。同国は2040年までに、ディーゼル車とガソリン車を全廃する意向です。

さらに、アジア太平洋の企業は、戦略的パートナーシップを結び、事業範囲と能力を拡大しています。また、主な企業は先進的なEV充電技術を開発するため、研究開発に多額の投資を行っています。

2023年8月、CATLは新しい超高速充電LFPバッテリー「Shenxing」を発表しました。神興は発熱を抑え、新しい先進的なバッテリー管理システム(BMS)を搭載しており、あらゆる車種に適合します。

電気自動車用高出力充電器業界概要

電気自動車用高出力充電器市場は適度に集中しており、少数のプレーヤーで明確な勝者はいないです。市場の主要企業は、ABB Ltd、Ev-Box BV、IES Synergy、Garo AB、XCharge Inc.、Tesla Inc.などで、市場の30%以上を占めています。

各社が行っている様々な取り組みが、市場での存在感を高めることにつながっています。例えば

2023年9月、Hitachi Industrial Productsは大容量マルチポートEV充電器(250kWと500kW)の発売を発表しました。これにより、同時に充電できる台数を増やすことで、充電時間の短縮や充電渋滞の解消が可能になります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • EV販売の拡大が市場成長を牽引
  • 市場抑制要因
    • 適切な充電インフラの不足が課題
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 出力タイプ
    • 50 kW~150 kW未満
    • 150 kW~350 kW
    • 350 kW以上
  • 車両タイプ
    • 乗用車
    • 商用車
  • コネクタータイプ
    • CHAdeMO
    • SAEコンボ充電システム
    • スーパーチャージャー
    • GB/T
  • 用途
    • 公共
    • プライベート
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • オランダ
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他のアジア太平洋
    • その他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Royal Dutch Shell PLC(Acquired NewMotion)
    • ABB Ltd
    • XCharge Inc.
    • Total SA(Acquired G2Mobility)
    • Fastned BV
    • IES Synergy
    • EVgo Services LLC
    • EVBOX
    • Siemens AG
    • Allego BV
    • Phoenix Contact
    • Tesla Inc.
    • Garo AB
    • ENSTO INDIA PRIVATE LIMITED

第7章 市場機会と今後の動向

  • 増加する政府支援とインセンティブが成長機会をもたらす
目次
Product Code: 66073

The High Power Charger For Electric Vehicle Market size is estimated at USD 22.36 billion in 2024, and is expected to reach USD 94.13 billion by 2029, growing at a CAGR of greater than 33.30% during the forecast period (2024-2029).

High Power Charger For Electric Vehicle - Market

The high power charger for the electric vehicle market is being driven by increased sales of battery electric vehicles (BEVs) and plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs), along with lower costs of powertrain components. Governments worldwide are launching various schemes and policies to encourage the adoption of EVs over conventional vehicles.

* More than 10 million electric cars were sold worldwide in 2022. The momentum was expected to continue into 2023, with sales projected to grow by another 35%, reaching approximately 14 million vehicles.

* Globally, EVs are expected to represent over 40% of auto sales in 2030, equating to around 40 million vehicles.

In addition, investments and acquisition activities of non-renewable energy giants that are diversifying their portfolios to meet the escalating vehicle electrification trend are likely to drive the market's growth in the coming years.

The growth in terms of adoption and sales of electric vehicles, increasing stringent safety norms promoting the adoption of electric vehicles by the government, and the introduction of advanced technology (high-power technology) for electric vehicles manufactured with high-power capabilities are expected to lead to a growth in the high-power charger for electric vehicles market in the coming years.

Technological advancements, such as the deployment of electronic payment methods through RFID technology, controlled by a cloud-computing platform in fast charger manufacturing, shall provide future growth opportunities for the market.

EV High Power Charger Market Trends

50-150 kW Power Type Segment is Dominating the Market

The 50-150 kW charger category is emerging as the dominant segment in the high-power charger for EV market. The segment is best suited for most of the EV landscape in different regions, offering a balance between charging speed and infrastructure requirements, making them ideal for the present EV adoption. These chargers are the most suitable option for economies like China and India.

Technological advancements in battery technology and charging infrastructure are making it possible to charge EVs faster and more efficiently. The 50-150 kW power type segment is at the forefront of this technological advancement.

Further, governments and private companies are investing heavily in EV charging infrastructure, particularly in the 50-150 kW power type segment. This investment is driving the deployment of high-power chargers in this power range, making them more accessible to EV drivers.

* In India, the government has sanctioned a substantial amount of INR 800 crores under the FAME India Scheme Phase II. This allocation is specifically directed towards the PSU Oil Marketing Companies (OMC) - namely Indian Oil (IOCL), Bharat Petroleum (BPCL), and Hindustan Petroleum (HPCL) - to facilitate the establishment of 7,432 public fast charging stations across the nation.

Asia Pacific is Leading The Market Concerned

Asia-Pacific is leading the market for high-power EV (Electric Vehicle) chargers driven by factors such as the rapid growth of the EV market, government support, technological advancements, and growing investment in R&D by key players. China is the world's largest market for electric vehicles, and the demand for EVs is growing rapidly in other countries in the Asia Pacific region, such as Japan, South Korea, and India. This growing demand for EVs is driving the need for high-power chargers that can charge EVs quickly and efficiently. For instance,

* China has imposed a quota on manufacturers of electric or hybrid vehicles, which must represent at least 10% of total new sales. Also, the city of Beijing only issues 10,000 permits for the registration of combustion engine vehicles per month to encourage its inhabitants to switch to electric vehicles.

The Chinese government is encouraging people to use electric vehicles. The country has already announced plans to phase out diesel fuel used in tractors and construction equipment. By 2040, the country intends to outlaw all diesel and gasoline vehicles.

Moreover, the Chinese government is encouraging people to use electric vehicles. The country has already announced plans to phase out diesel fuel used in tractors and construction equipment. By 2040, the country intends to outlaw all diesel and gasoline vehicles.

Further, companies in Asia-Pacific are forming strategic partnerships to expand their reach and capabilities. Key players are also investing heavily in R&D to develop advanced EV charging technologies.

* In August 2023, CATL unveiled its new ultra-fast charging LFP battery called Shenxing, which will be made commercially available in the first quarter of 2024. Shenxing has reduced heat generation and is equipped with a new advanced battery management system (BMS), making it fit for any vehicle type.

High Power Charger For Electric Vehicle Industry Overview

The high-power charger for electric vehicles market is moderately concentrated, with few players having no clear winner in the market. Key players in the market include ABB Ltd, Ev-Box BV, IES Synergy, Garo AB, XCharge Inc., and Tesla Inc., which constitute over 30% of the market.

Various initiatives done by companies have led them to strengthen their presence in the market. For example,

* In September 2023, Hitachi Industrial Products announced the launch of a high-capacity multi-port EV charger (250 kW and 500 kW). This will enable to shorten the charging time and eliminate charging congestion by increasing the number of vehicles to be charged simultaneously.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Growing EV Sales is Driving the Market Growth
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Lack of Proper Charging Infrastructure is a Chgallenge
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Power Output Type
    • 5.1.1 50 kW - Less than 150 kW
    • 5.1.2 150 kW - 350 kW
    • 5.1.3 350 kW and Above
  • 5.2 Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Cars
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
  • 5.3 Connector Type
    • 5.3.1 CHAdeMO
    • 5.3.2 SAE Combo Charging System
    • 5.3.3 Supercharger
    • 5.3.4 GB/T
  • 5.4 Application
    • 5.4.1 Public
    • 5.4.2 Private
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Netherlands
      • 5.5.2.5 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 South America
      • 5.5.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Royal Dutch Shell PLC (Acquired NewMotion)
    • 6.2.2 ABB Ltd
    • 6.2.3 XCharge Inc.
    • 6.2.4 Total SA(Acquired G2Mobility)
    • 6.2.5 Fastned BV
    • 6.2.6 IES Synergy
    • 6.2.7 EVgo Services LLC
    • 6.2.8 EVBOX
    • 6.2.9 Siemens AG
    • 6.2.10 Allego BV
    • 6.2.11 Phoenix Contact
    • 6.2.12 Tesla Inc.
    • 6.2.13 Garo AB
    • 6.2.14 ENSTO INDIA PRIVATE LIMITED

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 The Increasing Government Support and Incentives Offer Growth Opportunities