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市場調査レポート
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1445855

日本の経口抗糖尿病薬市場: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Japan Oral Anti-Diabetic Drug - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 2~3営業日

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日本の経口抗糖尿病薬市場: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

日本の経口抗糖尿病薬市場規模は2024年に24億2,000万米ドルと推定され、2029年までに30億2,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.60%のCAGRで成長します。

日本の経口抗糖尿病薬- 市場

COVID-19感染症パンデミックによる日本人の犠牲者は他国の犠牲者よりも少なかったが、これは遺伝子変異、日本文化の特徴、日本人と白人の凝固系の違いに関係している可能性があります。大阪府は病院の過密状態を緩和するため、患者を軽症、中等症、重症に分類し、さまざまな代替宿泊施設に割り当てた。病院は、政府の規制に従って患者ケアを提供します。彼らは、中間の状態にある人、またはコンピューター断層撮影で症状が存在するにもかかわらず許容可能な酸素飽和度値を持つ人に焦点を当てました。免疫系の機能不全によって引き起こされる1型糖尿病とは対照的に、2型糖尿病は座りっぱなしのライフスタイルに関連しており、これにより先天性インスリン抵抗性の発症が促進されます。

日本の高齢者人口の増加は病気にかかりやすくなっていることに加え、運動不足や不規則な食事パターンによってもたらされる肥満の増加が、日本の糖尿病罹患率上昇の要因と考えられています。生活習慣病の予防を目的として2008年に実施されたメタボリックシンドローム検査の結果に基づいて医療機関に紹介された結果、メタボリックシンドロームと診断される人が増加したことも要因となっています。高齢化に伴い、日本では糖尿病患者がさらに増加すると予測されています。

世界的に糖尿病が蔓延しています。 IDF 2021では、日本には1,100万人の糖尿病患者がいると推定されています。免疫系の機能不全によって引き起こされる1型糖尿病とは対照的に、2型糖尿病は座りっぱなしのライフスタイルに関連しており、これにより先天性インスリン抵抗性の発症が促進されます。したがって、1型糖尿病はインスリン要求性糖尿病として分類でき、2型糖尿病はインスリン依存性糖尿病として分類できます。日本は世界最大の高齢者人口の一つであり、特に2型糖尿病を発症しやすい国です。高齢化に伴い、日本では糖尿病がさらに蔓延しています。心血管疾患、腎臓疾患、その他の症状を含む有害な影響を防ぐために、血糖値の監視と制御がより一般的になってきています。

日本の経口抗糖尿病薬市場動向

SGLT-2阻害剤セグメントが2022年の日本の経口抗糖尿病薬市場で最高の市場シェアを占める

2020年、ダパグリフロジンとエンパグリフロジンは日本で持続性症候性心不全患者の治療薬として承認されました。これらの薬剤はナトリウム-グルコース共輸送体2(SGLT2)阻害剤です。この認可は、心血管リスクが非常に高い2型糖尿病患者に対するSGLT2阻害剤の処方が急速に増加したことを受けて、新たに重要な患者群がSGLT2阻害剤による治療の対象となりつつあることを意味します。免疫系の不全によって引き起こされる1型糖尿病とは対照的に、2型糖尿病は座ってばかりのライフスタイルを採用することに関連しており、その結果、インスリンに対する先天性の抵抗性が発現します。その結果、1型糖尿病はインスリン要求性糖尿病として知られ、2型糖尿病はインスリン依存性糖尿病として知られています。日本は世界で最も高齢者人口が多い国の一つで、2型糖尿病が発症しやすい国です。日本では高齢化が進み、糖尿病がより一般的になってきています。心血管障害などの副作用を防ぐために、血糖値の監視と管理がますます行われています。全体的に、2型糖尿病の発生率は増加しており、SGLT2薬の需要が高まっています。この場所では価格は比較的高めです。ジャディアンスは、米国のSGLT2市場で50%の市場シェアを保持しています。 2型糖尿病患者の心血管死のリスクを低下させるのは、ジャディアンスの有効薬理成分である糖尿病薬の1つだけです。

前述の要因により、市場は予測期間中に成長すると予想されます。

日本の糖尿病人口の増加が市場を牽引

2021年1月、アストラゼネカと小野薬品工業が資金提供した「日本における糖尿病データベース調査の動向」という論文が発表され、東アジア人は平均体格指数(BMI)が他に比べて低い2型糖尿病を発症する傾向があると述べられています。これに白人も多く、どのBMIでも体脂肪量が多く、内臓脂肪蓄積の傾向があります。日本人患者では、糖尿病はより若い年齢で発症し、内臓脂肪蓄積によるインスリン抵抗性の併発と早期のB細胞機能不全を特徴としています。

2022年に発表された論文「東日本大震災後の避難民における食事パターンと新たに発症した2型糖尿病:福島県健康管理調査における7年間の縦断分析」によると、食事行動の間に関連性があるという証拠があります。または食事の質の指標、食品グループ、単一の食品と飲料、特定の主要栄養素と微量栄養素、および日本における2型糖尿病の発生率。食事パターンは、2型糖尿病の発症または予防に役割を果たしていると考えられています。食生活の欧米化により、日本人は2型糖尿病を発症しやすくなっています。伝統的な日本食は脂肪分とカロリーが低いのが特徴ですが、動物性脂肪とカロリーが高い加工食品を好むようになったことにより、腹部肥満が増加したと考えられています。

したがって、前述の要因により、予測期間中にカテゴリーの拡大が促進されると予想されます。

日本の経口抗糖尿病薬業界の概要

日本の経口抗糖尿病薬市場は統合されており、イーライリリー、アストラゼネカ、サノフィ、ヤンセンファーマなどのいくつかの大手メーカーが世界市場で存在感を示しています。対照的に、残りのメーカーは他の地域市場に限定されています。企業は糖尿病治療薬のイノベーションに注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品やサービスの脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 経口抗糖尿病薬(金額・数量、2017~2028年)
    • ビグアニデス
      • メトホルミン
    • α-グルコシダーゼ阻害剤
    • ドーパミンD2受容体作動薬
      • ブロモクリプチン
    • SGLT-2阻害剤
      • インボカナ(カナグリフロジン)
      • ジャディアンス(エンパグリフロジン)
      • フォシーガ/フォシーガ(ダパグリフロジン)
      • スーグラ(イプラグリフロジン)
    • DPP-4阻害剤
      • オングリザ(サクサグリプチン)
      • トラジェンタ(リナグリプチン)
      • Vipidia/Nesina(アログリプチン)
      • ガルバス(ビルダグリプチン)
    • スルホニル尿素
    • メグリチニド

第6章 市場指標

  • 1型糖尿病人口(2017~2028年)
  • 2型糖尿病人口(2017~2028年)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Takeda
    • Novo Nordisk
    • Pfizer
    • Eli Lilly
    • Janssen Pharmaceuticals
    • Astellas
    • Boehringer Ingelheim
    • Merck And Co.
    • AstraZeneca
    • Bristol Myers Squibb
    • Novartis
    • Sanofi

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 93781

The Japan Oral Anti-Diabetic Drug Market size is estimated at USD 2.42 billion in 2024, and is expected to reach USD 3.02 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.60% during the forecast period (2024-2029).

Japan Oral Anti-Diabetic Drug - Market

Japanese victims of the COVID-19 pandemic were less numerous than those from other nations, which may be related to genetic variations, features of Japanese culture, and differences in the coagulation system between Japanese and Caucasians. The Osaka Prefectural Government categorized patients as mild, moderate, or severe and assigned them to various alternative accommodations in order to ease hospital overpopulation. Hospitals provide patient care in accordance with national government regulations. They focused on individuals with intermediate conditions or those with acceptable oxygen saturation values despite the presence of symptoms on computed tomography. Type 2 diabetes is linked to a sedentary lifestyle, which fosters the development of innate insulin resistance, in contrast to Type 1 diabetes, which is brought on by immune system dysfunction.

Japan's rising older population, who are more susceptible to disease, as well as an increase in obesity brought on by inactivity and irregular eating patterns, are regarded to be contributing factors to the country's rising diabetes incidence. As a result of being referred to a medical facility based on the findings of the metabolic syndrome examination, which was implemented in 2008 to avoid lifestyle-related disorders, more people have been diagnosed with the disease, which is another factor. With an aging population, diabetes cases are predicted to increase even more in Japan.

Globally, diabetes has become an epidemic; the IDF 2021 estimates that there are 11 million diabetics in Japan. Type 2 diabetes is linked to a sedentary lifestyle, which fosters the development of innate insulin resistance, in contrast to Type 1 diabetes, which is brought on by immune system dysfunction. Hence, Type 1 diabetes can be categorized as insulin-requiring diabetes, whereas Type 2 diabetes can be categorized as insulin-dependent diabetes. As one of the largest geriatric populations in the world, Japan is particularly susceptible to developing type 2 diabetes. With an aging population, diabetes is becoming more prevalent in Japan. Monitoring and controlling blood sugar levels are becoming more common in order to prevent harmful effects, including cardiovascular disease, kidney diseases, and other conditions.

Japan Oral Anti-Diabetic Drug Market Trends

Sodium - glucose cotransport -2 (SGLT-2) inhibitor Segment Occupied the Highest Market Share in the Japan Oral Anti-Diabetic Drugs Market in 2022

In 2020, dapagliflozin and empagliflozin received approval for treatment in patients with persistent symptomatic heart failure in Japan. These medications are sodium-glucose cotransporter 2 (SGLT2) inhibitors. This authorization means that a new significant group of patients is becoming eligible for therapy with an SGLT2 inhibitor following the rapid growth of prescriptions for SGLT2 inhibitors for patients with type 2 diabetes mellitus who also have a very high cardiovascular risk. Type 2 diabetes is related to adopting a sedentary lifestyle, which results in the development of innate resistance to insulin, in contrast to Type 1 diabetes, which is brought on by an immune system failure. As a result, Type 1 diabetes is known as insulin-required diabetes, and Type 2 diabetes is known as insulin-dependent diabetes. One of the greatest elderly populations in the world is found in Japan, where type 2 diabetes is more likely to develop. As Japan's population continues to age, diabetes is becoming more common. Blood glucose levels are increasingly being monitored and managed in order to prevent adverse effects like cardiovascular disorders. Throughout, the incidence of type-2 diabetes is increasing, which boosts demand for SGLT2 drugs. Prices are comparatively high in this location. Jardiance holds a 50% market share in the SGLT2 market in the US. Only one diabetic drug, Jardiance's active pharmacological component, lowers the risk of cardiovascular death in people with Type-2 diabetes.

Owing to the aforementioned factors, the market is expected to grow during the forecast period.

Increasing Diabetes Population in Japan is driving the market.

In January 2021, an article was published, 'Current trends in diabetes mellitus database research in Japan,' funded by AstraZeneca and Ono Pharmaceutical Co., Ltd., stated that East Asians tend to develop type 2 diabetes mellitus with a lower mean body mass index (BMI) compared with that in Caucasians, concomitantly having a greater amount of body fat with a tendency of visceral adiposity at any BMI. In Japanese patients, diabetes develops at a younger age and is characterized by early B-cell dysfunction with the coexistence of insulin resistance due to increased visceral adiposity.

According to an article published in 2022, 'Dietary Patterns and New-Onset Type 2 Diabetes Mellitus in Evacuees after the Great East Japan Earthquake: A 7-Year Longitudinal Analysis in the Fukushima Health Management Survey', there is evidence of associations between dietary behaviors or diet quality indices, food groups, single foods, and beverages, specific macronutrients and micronutrients, and the incidence of type 2 diabetes mellitus in Japan. Dietary patterns are considered to play a role in the onset or prevention of type 2 diabetes mellitus. The westernized diet makes Japanese people more prone to developing type 2 diabetes mellitus. While traditional Japanese food is characterized by low fat and calorie content, a shift in people's preference for processed food with higher animal fat and calories is thought to have increased abdominal adiposity.

It is therefore anticipated to drive the category expansion during the forecast period because of the aforementioned factors.

Japan Oral Anti-Diabetic Drug Industry Overview

The Japan oral anti-diabetes drug market is consolidated, with a few major manufacturers like Eli Lilly, AstraZeneca, Sanofi, and Janssen Pharmaceuticals having a global market presence. In contrast, the remaining manufacturers are confined to the other local or regional markets. Companies are focusing on innovations in diabetes drugs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Oral Anti-diabetic drugs (Value and Volume, 2017 - 2028)
    • 5.1.1 Biguanides
      • 5.1.1.1 Metformin
    • 5.1.2 Alpha-Glucosidase Inhibitors
      • 5.1.2.1 Alpha-Glucosidase Inhibitors
    • 5.1.3 Dopamine D2 Receptor Agonist
      • 5.1.3.1 Bromocriptin
    • 5.1.4 SGLT-2 inhibitors
      • 5.1.4.1 Invokana (Canagliflozin)
      • 5.1.4.2 Jardiance (Empagliflozin)
      • 5.1.4.3 Farxiga/Forxiga (Dapagliflozin)
      • 5.1.4.4 Suglat (Ipragliflozin)
    • 5.1.5 DPP-4 inhibitors
      • 5.1.5.1 Onglyza (Saxagliptin)
      • 5.1.5.2 Tradjenta (Linagliptin)
      • 5.1.5.3 Vipidia/Nesina(Alogliptin)
      • 5.1.5.4 Galvus (Vildagliptin)
    • 5.1.6 Sulfonylureas
      • 5.1.6.1 Sulfonylureas
    • 5.1.7 Meglitinides
      • 5.1.7.1 Meglitinides

6 MARKET INDICATORS

  • 6.1 Type-1 Diabetic Population (2017 - 2028)
  • 6.2 Type-2 Diabetic Population (2017 - 2028)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 COMPANY PROFILES
    • 7.1.1 Takeda
    • 7.1.2 Novo Nordisk
    • 7.1.3 Pfizer
    • 7.1.4 Eli Lilly
    • 7.1.5 Janssen Pharmaceuticals
    • 7.1.6 Astellas
    • 7.1.7 Boehringer Ingelheim
    • 7.1.8 Merck And Co.
    • 7.1.9 AstraZeneca
    • 7.1.10 Bristol Myers Squibb
    • 7.1.11 Novartis
    • 7.1.12 Sanofi

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS