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市場調査レポート
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自動車業界のビッグデータ: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Big Data in the Automotive Industry - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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自動車業界のビッグデータ: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車業界のビッグデータ市場は、2024年の59億2,000万米ドルから2029年までに128億6,000万米ドルまで、予測期間(2024年から2029年)中に16.78%のCAGRで成長すると予想されています。

自動車産業におけるビッグデータ- 市場

自動車産業は、センサーから人工知能、ビッグデータ分析に至るまで、さまざまなテクノロジー、アプリケーション、サービスを導入することによって変革されています。したがって、エコシステムには新しいプレーヤーが着実に流入しており、その結果、未来の自動車が継続的に進化しています。コネクテッドカーの設置ベースの拡大と相まって、車両生成データを活用するさまざまな利害関係者による取り組みの増加が市場の成長を推進しています。

主なハイライト

  • ビッグデータ分析により、自動車製造業界はERPシステムからデータを収集し、ビジネスの複数の機能単位とサプライチェーンメンバーからの情報を組み合わせることができます。インダストリーIoT、ネットワーク化されたシステム、M2M通信の出現により、自動車業界はインダストリー4.0に向けて位置付けられています。センサー、RFID、バーコードリーダー、ロボットは現在、業界の製造現場の標準となっています。これらのデバイスでは、データ生成ポイントが飛躍的に増加しました。
  • 家電業界は需要と供給の要因に大きく依存しています。ビッグデータ分析の使用は、この業界分野を大幅に助け、プッシュ市場戦略からプル市場戦略への切り替えを可能にしました。ビッグデータ分析により、業界は消費者の行動パターンをより認識し、それに基づいて生産を計画する可能性があります。 IoTの進化と電子部品が自動車の不可欠な部分となり、自動車分野でも同様の可能性が明らかになりました。
  • さらに、ビッグデータ分析は、自動車メーカーが販売とマーケティングの面で効率を高めるのに役立ちました。また、予知保全やサービススケジュールなどのユーティリティの組み込みを支援することで、業務の改善も図りました。また、自動車ベンダーが調達プロセスを合理化し、需要予測のためのデータを分析することでコスト効率を高めることにも役立ちました。
  • OEMにとってデータはますます重要になっています。したがって、強力なプライバシー戦略を通じて一般データ保護規則(GDPR)に確実に準拠することが重要です。業界の多くは既存の規制や内部ポリシーにまだ慣れていないため、データ保護、特にGDPRの詳細を明確に理解することが必要です。これは、一般の人々との誤解を招く可能性があります。したがって、自動的に収集されるデータの範囲は膨大であるため、コネクテッドおよび自律型モビリティではデータ保護法が重要です。
  • 最近のCOVID-19の発生により、不確実性が意思決定プロセスと市場に悪影響を与えることが明らかになりました。市場参入企業が状況に関するリアルタイムの情報を受け取り始めた時点で、自動車市場は緩和し始めました。これは、パニックを防ぎ、市場の安定性と供給の安全性を確保するために、ビッグデータを使用してさまざまな利害関係者への情報を増幅できるシナリオの1つです。

自動車市場動向におけるビッグデータ

製品開発、サプライチェーン、製造部門が大きなシェアを占める

  • ビッグデータは、現代のテクノロジー主導の企業環境において、製造業者にとって生産性と効率性を高める重要な推進力の1つです。センサーや接続デバイスの急速な普及、およびマシンツーマシン(M2M)通信の促進により、自動車業界のデータポイントの数は大幅に増加しました。
  • 自動車業界は、製造、マーケティング、サプライチェーンなどの分野でデータ分析の導入で大きな進歩を遂げてきましたが、製品自体内でのデータ生成と分析の利用は比較的初期段階にあります。しかし、モノのインターネット(IoT)の人気の高まりとコンピューティングの進歩に伴い、よりコスト効率の高いデータ収集方法が登場し始めています。
  • コネクテッドカーによって、ユーザーエクスペリエンスに大きな変化が生じる可能性があります。 AP通信によると、2023年までに自動車業界では世界中で7,630万台のコネクテッドカーが生産されると予測されています。ギアやソフトウェアを提供することで、それらをクラウドに接続してデータを生成し、有益な洞察を得ることができます。自動車会社がリアルタイムの走行データにアクセスできるようになると、製品開発がスピードアップされ、パフォーマンスの監視、製品の品質の維持、安全性の確保の方法に革命が起こる可能性があります。
  • アメリカ最大の自動車メーカーであるGeneral Motorsは、自動車分野におけるビッグデータと分析の利用の先駆者でした。現在、自動車にはセンサーと中央処理装置(CPU)が搭載されているのが標準です。自動車内のセンサーとテレマティクスに重点を置くことで、General Motorsは車両の安全性と信頼性を向上させながら、大幅なコストを節約できます。たとえば、DataFlairは、テレマティクスは車両1台あたり最大800米ドルの大幅な節約を提供するため、金鉱のようなものであると主張しています。

アジア太平洋セグメントは予測期間中に大幅な成長が見込まれる

  • すべての地域の中で、アジア太平洋が最大の人口を誇ります。アジア太平洋は、都市人口の増加と購買力の増大により、自動車産業にとって最大の市場の一つとみなされています。
  • 中国自動車工業協会(CAAM)によると、2022年4月に中国では乗用車約96万5,000台、商用車約21万6,000台が販売されました。これらの数字は、前月からそれぞれ48%と42%の減少を反映しています。このような大量の自動車販売は、調査中の分野に成長の機会をもたらすと予想されます。
  • 企業は市場シェアを拡大し、多様な市場に参入し、提供する製品を多様化するために、さまざまな分野での存在感を高めるために協力しています。たとえば、2022年 6月には、日本電信電話(NTT)とトヨタ自動車が協力して、データを収集して共有するコネクテッドカーを開発しました。 NTTのデータネットワーキングおよびデータ部門の最高経営責任者である本間洋氏はインタビューで、同社は海外市場への進出を加速するために合併・買収を積極的に調査すると述べた。本間氏によると、同社は今後4年間で取引に最大4,000億円(30億米ドル)を費やす可能性があるといいます。
  • たとえば、SG Holdings Co.傘下のSagawa Express Co.は、すべての小型配送バンを電動化するという目標の一環として、2021年6月に同社初の電気自動車のプロトタイプをデビューさせました。この車両は東京のスタートアップ企業ASFと協力して製作されました。国内最大の配送サービス会社は、2030年までに電気自動車に切り替え、CO2排出量を年間2万8,000トン削減する予定です。これらの変化により、調査対象の市場の拡大が可能になるはずです。

自動車産業におけるビッグデータの概要

自動車業界のビッグデータ市場は競争が激しく、世界的および地域的な多くのプレーヤーで構成されています。これらの企業はかなりの市場シェアを占めており、顧客ベースの拡大に注力しています。これらのベンダーは、予測期間中に競争力を獲得するために、研究開発活動、戦略的パートナーシップ、その他の有機的および無機的な成長戦略に焦点を当てています。

2022年3月、National Instruments Corporation(NIC)によるHeinzinger GmbHの電子車両システム部門の買収が公表されました。この買収により、顧客ベースを拡大しながら、NICの電化、バッテリー試験、持続可能なエネルギーの能力が向上します。自動車産業コンポーネントのテストに関しては、NIとHeinzingerは相互に非常に補完的な役割を果たしています。これにより、車両を電動化し、ビジョンゼロを達成するための迅速なイノベーションが可能になります。

2022年 1月、Reply SpAは北米での拠点を拡大するために、SAPテクノロジーに基づくソリューションのアドバイスと構築を専門とするEnowa LLCの買収を発表しました。 Enowa LLCは、SAPテクノロジーを使用して付加価値サービスとクラウド設計を提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19が業界に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • さまざまな利害関係者の取り組みが進む車両生成データの活用
    • コネクテッドカーの設置ベースの拡大
  • 市場の課題
    • プライバシー問題と車両データ保護に関する規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 製品開発、サプライチェーン、製造
    • OEM保証とアフターセールス/ディーラー
    • コネクテッド・ビークルとインテリジェント・トランスポート
    • 販売、マーケティング、その他のアプリケーション
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • N-iX LTD
    • Future Processing Sp.zoo
    • Reply SpA(Data Reply)
    • Phocas Ltd
    • Positive Thinking Company
    • Qburst Technologies Private Limited
    • Monixo SAS
    • Allerin Tech Private Limited
    • Driver Design Studio Limited
    • Sight Machine Inc.
    • SAS Institute Inc.
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • Microsoft Corporation
    • National Instruments Corp.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 71403

The Big Data Market In The Automotive Industry is expected to grow from USD 5.92 billion in 2024 to USD 12.86 billion by 2029, at a CAGR of 16.78% during the forecast period (2024-2029).

Big Data  In The Automotive Industry - Market

The automobile industry is being transformed by adopting technologies, applications, and services ranging from sensors to artificial intelligence to big data analysis; thus, the ecosystem is witnessing a steady influx of new players, resulting in the continuous evolution of the future car. Increasing efforts from various stakeholders in utilizing the vehicle-generated data coupled with a growing installed base of connected cars drive the market growth.

Key Highlights

  • Big data analytics allows the automobile manufacturing industry to collect data from ERP systems to combine information from multiple functional units of the business and the supply chain members. With the emergence of industry IoT, a networked system, and M2M communication, the automotive industry is positioning itself toward industry 4.0. Sensors, RFIDs, barcode readers, and robots are now standard on the industry's manufacturing floor. These devices have increased data generation points exponentially.
  • The consumer electronics industry is highly dependent on the demand and supply factors. The use of big data analytics helped this industry segment drastically and allowed it to switch to a pull market strategy instead of the push market strategy. With big data analytics, the industry is now more aware of consumer behavior patterns and may plan production based on these. A similar potential has been exposed in the automotive sector, with IoT evolutions and electronics components becoming an integral part of automobiles.
  • Furthermore, big data analytics helped automobile manufacturers boost their efficiency in terms of sales and marketing. It also improved its operations by aiding in the incorporation of utilities like predictive maintenance and service schedule. It also aided automotive vendors in streamlining the procurement process, making it more cost-efficient by analyzing the data for demand prediction.
  • Data is increasingly becoming crucial for OEMs. Therefore, it is essential to ensure that they comply with the General Data Protection Regulation (GDPR) through a strong privacy strategy. An evident appreciation for data protection, and in particular the details of the GDPR, are required, as many in the industry are not yet familiar with existing regulations and internal policies. This may lead to miscommunication with the public. Therefore, data protection law is important in connected and autonomous mobility because the breadth of data captured automatically is tremendous.
  • The recent outbreak of COVID-19 revealed the negative impacts of uncertainty on decision-making processes and markets. At the time point when market participants started to receive real-time information about the situation, the automotive markets began to ease. This is one scenario where big data can be used to amplify information to various stakeholders to prevent panic and to ensure market stability and security of supply.

Big Data in Automotive Market Trends

Product Development, Supply Chain and Manufacturing Segment Accounts for a Major Share

  • Big data is one of the key drivers of productivity and efficiency for manufacturers in the contemporary technology-driven corporate climate. There has been a significant increase in the number of data points for the automobile industry due to the rapid adoption of sensors and connected devices, as well as the facilitation of machine-to-machine (M2M) communication.
  • While the car industry has made significant strides in adopting data analytics in areas such as manufacturing, marketing, and supply chain, the utilization of data generation and analysis within the product itself has been relatively nascent. However, with the increasing popularity of the Internet of Things (IoT) and advancements in computing, more cost-effective data collection methods are beginning to emerge.
  • A significant change in the user experience may result from connected automobiles. According to the Associated Press, by 2023, it is predicted that 76.3 million connected cars will be produced worldwide by the automobile industry. By offering gear and software, you can connect them to the cloud so they can generate data and gain useful insight. When automotive companies get access to real-time, on-the-road data, it speeds up product development and may revolutionize how they monitor performance, maintain product quality, and ensure safety.
  • The largest American automaker, General Motors, was a pioneer in the use of big data and analytics in the automotive sector. These days, sensors and central processing units (CPUs) in cars are the norm. With sensors and telematics within the automobile as its focus, General Motors can save a lot of money while also improving the safety and dependability of its vehicles. For instance, DataFlair claims that telematics is like a gold mine because it offers significant savings of up to USD 800 per vehicle.

Asia Pacific Segment is Expected to Grow at a Significant Rate Over the Forecast Period

  • Of all the regions, the Asia-Pacific has the largest population. Asia-Pacific is regarded as one of the biggest markets for the automotive industry due to the region's growing urban population and rising purchasing power.
  • Around 965,000 passenger cars and 216,000 commercial vehicles were sold in China in April 2022, according to the China Association of Automobile Manufacturers (CAAM); these figures reflect a 48% and a 42% reduction, respectively, from the previous month. Such massive vehicle sales are anticipated to present a growth opportunity for the sector under investigation.
  • Businesses are working together to grow their presence in numerous areas to increase their market share, penetrate diverse markets, and diversify their product offerings. For instance, in June 2022, Nippon Telegraph & Telephone (NTT) and Toyota Motor collaborated to develop connected cars to collect and share data. Yo Honma, the chief executive of NTT's data networking and data division, stated in an interview that the business would actively investigate mergers and acquisitions to hasten its drive into foreign markets. According to Honma, the company could spend as much as JPY 400 billion (USD 3 billion) on deals over the next four years.
  • For instance, Sagawa Express Co. of SG Holdings Co. debuted a prototype of its first electric vehicle in June 2021 as part of its goal to electrify all small delivery vans. This vehicle was constructed in collaboration with the Tokyo startup ASF. The biggest delivery service in the country intends to switch to electric vehicles by 2030 and reduce its CO2 emissions by 28,000 tonnes yearly. These changes should make it possible for the market under study to expand.

Big Data in Automotive Industry Overview

The big data market in the automotive industry is competitive and consists of many global and regional players. These players account for a considerable market share and focus on expanding their customer base. These vendors focus on research and development activities, strategic partnerships, and other organic and inorganic growth strategies to earn a competitive edge over the forecast period.

In March 2022, the purchase of Heinzinger GmbH's electronic vehicle systems division by National Instruments Corporation (NIC) was made public. The acquisition would increase NIC's capacity for electrification, battery testing, and sustainable energy while increasing its customer base. When it comes to testing automotive industry components, NI and Heinzinger play roles that are extremely complementary to one another. This allows for quick innovation to electrify vehicles and achieve vision zero.

In January 2022, to increase its footprint in North America, Reply SpA announced the acquisition of Enowa LLC, a business that specializes in advising and building solutions based on SAP technology. Enowa LLC uses SAP technology to provide value-added services and cloud design.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Efforts from Various Stakeholders in Utilizing the Vehicle Generated Data
    • 5.1.2 Growing Installed-Base of Connected Cars
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Privacy Issues and Regulations on Vehicle Data Protection

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Application
    • 6.1.1 Product Development, Supply Chain and Manufacturing
    • 6.1.2 OEM Warranty and Aftersales/Dealers
    • 6.1.3 Connected Vehicle and Intelligent Transportation
    • 6.1.4 Sales, Marketing and Other Applications
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
    • 6.2.2 Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
    • 6.2.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 N-iX LTD
    • 7.1.2 Future Processing Sp.z.o.o
    • 7.1.3 Reply SpA (Data Reply)
    • 7.1.4 Phocas Ltd
    • 7.1.5 Positive Thinking Company
    • 7.1.6 Qburst Technologies Private Limited
    • 7.1.7 Monixo SAS
    • 7.1.8 Allerin Tech Private Limited
    • 7.1.9 Driver Design Studio Limited
    • 7.1.10 Sight Machine Inc.
    • 7.1.11 SAS Institute Inc.
    • 7.1.12 IBM Corporation
    • 7.1.13 SAP SE
    • 7.1.14 Microsoft Corporation
    • 7.1.15 National Instruments Corp.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS