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市場調査レポート
商品コード
1445621

ライ小麦:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Triticale - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 90 Pages
納期
2~3営業日
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ライ小麦:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ライ小麦の市場規模は、2024年に5億7,040万米ドルと推定され、2029年までに6億5,869万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.92%のCAGRで成長します。

ライ小麦-市場

主なハイライト

  • ライ小麦は動物の飼料として使用できるため、世界中の家畜生産者の間で人気が高まっています。ライ小麦は、オーツ麦やライ麦と同様の消化性と水溶性の糖を持っています。さらに、ライ小麦は干ばつや肥沃度の低い土壌でも生育するため、より多くの飼料栽培者や家畜栽培者を惹きつけています。この動物飼料へのライ小麦の採用の増加は、世界のライ小麦市場の主要な促進要因の1つです。
  • この作物の生産のリーダーはポーランドとドイツです。これらの国は、飼料産業の主要なニッチ市場を占める品種を開発しており、他の国がこの分野で競争することは困難になる可能性があります。同時に、いくつかの特異性もあります。特に、ライ小麦は免疫力が優れているにもかかわらず、雪カビなどの病気にかかることが多く、時にはセプトリアの影響を受けることもあります。このため、育種家は、より耐性の高い新しい品種を入手するために常に取り組んでいます。
  • 地政学的問題は春小麦市場やその他の穀物市場の主な原動力となっており、ロシアがウクライナでの戦争努力を強化する兆候があり、これは市場に利益をもたらし、予測期間中に市場を押し上げると思われます。

ライ小麦の市場動向

北米での飼料におけるライ小麦の使用が増加

ライ小麦は家畜生産者による動物飼料としての使用が増えています。これはオーツ麦やライ麦の代替品としても使用できます。米国では、ノースフロリダ調査教育センターがトリカル342やモナークなどのライ小麦品種を開発しており、主に飼料用に栽培されているライ小麦品種です。

フロリダ、ノースダコタ、カナダで行われた研究によると、ライ小麦を与えられたフィニッシャー豚の成績は、トウモロコシを与えられた豚と同様でした。トウモロコシと比較してライ小麦の価格が低いため、より多くの家畜生産者がライ小麦を飼料に使用するようになるでしょう。 FAOによると、2021年の世界の家禽の個体数は273億2,921万8,000頭で、前年に比べてわずかに増加しました。これは、今後数年間で北米のライ小麦市場を牽引するでしょう。

濃縮動物飼料の製造に使用されるライ小麦穀粒に関する現在の知識に基づいています。飼料植物として、ライ小麦は他の本物の穀物よりも収量が高くなります。栄養バイオマスのタンパク質価を高めるために、ライ小麦をいくつかの穀物マメ科植物と一緒に播種する必要があります。カナダと米国では、ライ小麦の冬種が生息する特定の地域が家畜の牧草地として機能し、今後数年間で市場が拡大します。

欧州はライ小麦の主要生産国です

欧州では、ポーランドがライ小麦の世界最大の生産国であり、この穀物の国内作物は世界生産量の1/3、欧州生産量の40%以上を占め、生産構造に占めるシェアは55%に増加しています。

国連食糧農業機関(FAO)によると、2020年にはポーランド、ドイツ、フランスがこのシリアルの世界生産量の60%近くを占めました。現在、ライ小麦はポーランドで最も栽培されている穀物の一つであり、小麦に次いで第2位を占めています。作物の栽培面積は140万ヘクタール以上で、前年比130万ヘクタールでわずかに増加し、シェアは19%であり、作物の50%以上がヴィエルコポルスキエ県、マゾビエツキ県、ウッチキエ県、ルベルスキエ県に位置しています。

ポーランドの穀物消費量の変化を引き起こす主な要因は、動物の個体数と、飼料、バイオ燃料、加工産業で使用される播種用穀物の変動です。これは、予測期間中に市場を牽引します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • バリューチェーン分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 北米
    • 米国
      • 生産分析(量)
      • 消費分析(量と価値)
      • 輸入分析(量と金額)
      • 輸出分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
    • カナダ
      • 生産分析(量)
      • 消費分析(量と価値)
      • 輸入分析(量と金額)
      • 輸出分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
  • 欧州
    • ポーランド
      • 生産分析(量)
      • 消費分析(量と価値)
      • 輸入分析(量と金額)
      • 輸出分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
    • ドイツ
      • 生産分析(量)
      • 消費分析(量と価値)
      • 輸入分析(量と金額)
      • 輸出分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
    • フランス
      • 生産分析(量)
      • 消費分析(量と価値)
      • 輸入分析(量と金額)
      • 輸出分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
    • オランダ
      • 生産分析(量)
      • 消費分析(量と価値)
      • 輸入分析(量と金額)
      • 輸出分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
  • アジア太平洋
    • 中国
      • 生産分析(量)
      • 消費分析(量と価値)
      • 輸入分析(量と金額)
      • 輸出分析(数量と金額)
      • 価格動向分析
    • オーストラリア
      • 生産分析(量)
      • 消費分析(量と価値)
      • 輸入分析(量と金額)
      • 輸出分析(数量と金額)
      • 価格動向分析

第6章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70102

The Triticale Market size is estimated at USD 570.40 million in 2024, and is expected to reach USD 658.69 million by 2029, growing at a CAGR of 2.92% during the forecast period (2024-2029).

Triticale - Market

Key Highlights

  • Triticale is gaining popularity among livestock growers across the globe as it can be used in animal feed. Triticale has digestibility and water-soluble sugars similar to oats and cereal rye. Additionally, triticale can also thrive in drought, low-fertile soil, attracting more forage and livestock growers. This increasing adoption of triticale in animal feed is one of the major driving factors for the global triticale market.
  • The leaders in the production of this crop are Poland and Germany. These countries have developed varieties that have occupied the main niche in the feed industry, and it can be difficult for other countries to compete in this area. At the same time, there are some peculiarities - in particular, despite good immunity, triticale often picks up a disease such as snow mold, and sometimes it is affected by septoria. Because of this, breeders are constantly working on obtaining new, more resistant plant varieties.
  • Geopolitical issues have become the primary driver for the spring wheat market and other grain markets, with signs of Russia increasing its war efforts in Ukraine, which will benefit the market and raise the market during the forecast period.

Triticale Market Trends

Increasing use of triticale in Animal Feed in North America

Triticale has been increasingly used in animal feed by livestock growers. This can also be used as a substitute for oats and cereal rye. In the United States, North Florida Research and Education Center have developed triticale varieties such as Trical 342 and Monarch, the majorly grown triticale varieties for forage.

According to a study conducted in Florida, North Dakota, and Canada, the performance of finisher pigs fed with triticale was similar to those fed with corn. The lower price of triticale compared to corn will attract more livestock growers to use triticale in animal feed. According to FAO, the global poultry birds populations was 27,329,218 Thousand Heads in 2021, which was slightly increased compared to the previous year. This will drive the market for North American triticale in the upcoming years.

Based on current knowledge of triticale grains used to produce concentrated animal feeds. As a forage plant, triticale has a higher yield than other real cereals; triticale should be sown with some of the grain legumes to increase the protein value of vegetative biomass. In Canada and the United States, certain areas under winter species of triticale serve as pasture for domestic animals, boosting the market in the coming years.

Europe is the Major Producer of Triticale

In Europe, Poland is the largest producer of triticale globally, and domestic crops of this cereal account for 1/3 of the global production and more than 40% of the Europe production, and the share of production structure increased to 55%.

According to the Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO), in 2020, Poland, Germany, and France accounted for nearly 60% of the global production of this cereal. Currently, triticale is one of the most cultivated cereals in Poland, occupying second place after wheat. The cultivation area of the crop occupies over 1.4 million hectares which was slightly increased compared to the previous year with 1.3 million hectares with a share of 19%, and more than 50% of crops are located in the Wielkopolskie, Mazowieckie, Lodzkie and Lubelskie Voivodeships.

The main factors causing changes in cereal consumption in Poland are fluctuations in the animal population and grain for sowing, which is used in the feed, biofuel, and processing industries. This will drive the market during the forecast period.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 North America
    • 5.1.1 United States
      • 5.1.1.1 Production Analysis (Volume)
      • 5.1.1.2 Consumption Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.3 Import Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.4 Export Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.1.5 Price Trend Analysis
    • 5.1.2 Canada
      • 5.1.2.1 Production Analysis (Volume)
      • 5.1.2.2 Consumption Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.3 Import Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.4 Export Analysis (Volume and Value)
      • 5.1.2.5 Price Trend Analysis
  • 5.2 Europe
    • 5.2.1 Poland
      • 5.2.1.1 Production Analysis (Volume)
      • 5.2.1.2 Consumption Analysis (Volume and Value)
      • 5.2.1.3 Import Analysis (Volume and Value)
      • 5.2.1.4 Export Analysis (Volume and Value)
      • 5.2.1.5 Price Trend Analysis
    • 5.2.2 Germany
      • 5.2.2.1 Production Analysis (Volume)
      • 5.2.2.2 Consumption Analysis (Volume and Value)
      • 5.2.2.3 Import Analysis (Volume and Value)
      • 5.2.2.4 Export Analysis (Volume and Value)
      • 5.2.2.5 Price Trend Analysis
    • 5.2.3 France
      • 5.2.3.1 Production Analysis (Volume)
      • 5.2.3.2 Consumption Analysis (Volume and Value)
      • 5.2.3.3 Import Analysis (Volume and Value)
      • 5.2.3.4 Export Analysis (Volume and Value)
      • 5.2.3.5 Price Trend Analysis
    • 5.2.4 Netherlands
      • 5.2.4.1 Production Analysis (Volume)
      • 5.2.4.2 Consumption Analysis (Volume and Value)
      • 5.2.4.3 Import Analysis (Volume and Value)
      • 5.2.4.4 Export Analysis (Volume and Value)
      • 5.2.4.5 Price Trend Analysis
  • 5.3 Asia-Pacific
    • 5.3.1 China
      • 5.3.1.1 Production Analysis (Volume)
      • 5.3.1.2 Consumption Analysis (Volume and Value)
      • 5.3.1.3 Import Analysis (Volume and Value)
      • 5.3.1.4 Export Analysis (Volume and Value)
      • 5.3.1.5 Price Trend Analysis
    • 5.3.2 Australia
      • 5.3.2.1 Production Analysis (Volume)
      • 5.3.2.2 Consumption Analysis (Volume and Value)
      • 5.3.2.3 Import Analysis (Volume and Value)
      • 5.3.2.4 Export Analysis (Volume and Value)
      • 5.3.2.5 Price Trend Analysis

6 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS